021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

نقد و بررسی گوشی Redmi note 8 2021

نقد و بررسی گوشی Redmi note 8 2021

اولین ویژگی جذاب گوشی Redmi note 8 2021: بدنه زیبا

زمانی که این گوشی را در دست می‌گیرید، متوجه طراحی زیبا و فوق‌العاده آن خواهید شد. ترکیب رنگ و طراحی اختصاصی شیائومی شما را مجذوب این گوشی می‌کند.

شرکت شیائومی گوشی Redmi note 8 2021 را در رنگ‌های آبی و سفید با طیف رنگی خاصی به بازار عرضه کرده است.

هرچند جنس اصلی بدنه گوشی از پلاستیک است اما در برابر خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. ردمی نوت 8 نسخه 2021 این ویژگی را به پوشش گلوریلا گلس 5 بر فریم پلاستیک آن مدیون است.

صفحه نمایش گوشی redmi note 8 2021

ردمی نوت 8 صفحه نمایشی به اندازه 6.3 اینچ دارد که در ابعاد 75.3 در 158.3 میلی متر ساخته شده است. اما نکته قابل توجه در مورد این مدل از شیائومی ضخامت بسیار کم این گوشی است که با اندازه 8.4 میلی‌متر در دسته گوشی‌هایی با ضخامت کم قرار می‌دهد.

گوشه‌های صفحه نمایش خمیدگی 2.5D دارند که در دست گرفتن گوشی و لمس گوشه‌های تصویر را راحت‌تر می‌کند.

با در دست گرفتن این گوشی حتماً متوجه حاشیه‌های بسیار کم در پایین و بالای پنل آن خواهید شد.

صفحه نمایش بزرگ این گوشی از نوع IPS LCD است.

پنل جلوی نمایشگر در حدود 81.7 درصد از صفحه گوشی را به خود اختصاص داده که به زیبایی این گوشی می‌افزاید. تست‌هایی که از صفحه نمایش این گوشی گرفته شده است، نشان می‌دهد که در طراحی این گوشی نه تنها به بزرگی صفحه نمایش توجه کرده‌اند، بلکه از کیفیت تصاویر نیز غافل نشده‌اند.

این گوشی تصاویر را با کنتراست بالا به نمایش می‌گذارد که کیفیت بالای تصاویر را نشان می‌دهد. هرچند پنل IPS نمی‌تواند مثل AMOLED رنگ‌ها را واقعی نمایش دهد اما شیائومی با دستکاری‌های نرم‌افزاری توانسته است تا حدود زیادی این مساله را حل کند و کیفیت تصویر نهایی نسبت به پنل‌های IPS قدیمی بهتر است.

[relatedpost post=”241751″]

عملکرد روان Redmi note 8 2021 در کاربرد روزمره و بازی‌

به جرات می‌توان گفت که تا چند سال پیش هیچکس انتظار پردازنده قوی از گوشی‌های میان‌رده را نداشت؛ اما شیائومی با معرفی محصولات فوق‌العاده خود تمام معادلات بازار را به هم ریخت.

این برند نشان داد که با پرداخت هزینه کم می‌شود گوشی‌های قوی برای مشتریان فراهم کرد.

در این گوشی از چیپست هلیو G85 مدیاتک استفاده شده که برای بازی‌های امروزی مناسب است و از طرف دیگر، عملکرد روان و قابل قبولی موقع کار با گوشی و همینطور اپلیکیشن‌های سنگین ارائه می‌دهد.

این تراشه با فناوری دوازده نانومتری طراحی شده است و قدرت خود را در کنار رم 4 گیگابایتی (یا ۳ گیگابایتی مدل ۶۴ گیگ) به خوبی نشان می‌دهد. با وجود این سخت افزار قوی، دیگر خیال کاربر از انتخاب این گوشی آسوده خواهد بود؛ چه چیزی بهتر از اینکه شما هزینه‌ای نه چندان بالا را جهت خرید گوشی با سخت افزار فوق‌العاده قوی پرداخت کنید؟

در سخت افزار این گوشی از پردازنده هشت هسته‌ای بهره گرفته‌اند که شامل 2 هسته 2.0 گیگاهرتزی هرتزی Cortex-A75 می‌شود. همچنین شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 نیز پردازنده این گوشی را کامل می‌کند.

گرافیک ردمی نوت 8

اما بشنوید از عملکرد گرافیکی گوشی Redmi note 8 2021؛ در این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده کرده‌اند. این پردازنده گرافیکی خیال تمام کاربران از بابت اجرای بازی‌های سنگین راحت کرده است.

این گوشی حتی از عهده بازی‌های سنگین نیز برمی‌آید؛ در نهایت این شما هستید که بدون هیچ تاخیر یا لگ از بازی با این مدل از گوشی شیائومی لذت خواهید برد.

حافظه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی

این گوشی در سه نسخه مختلف با رم و حافظه داخلی متفاوت عرضه شده است:

  • حافظه ۶۴ رم ۳
  • حافظه ۶۴ رم ۴
  • حافظه ۱۲۸ رم ۴

این مقدار حافظه داخلی برای کاربرانی که استفاده معمولی از گوشی دارند کافی است.

با خرید این گوشی امکان استفاده از کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت را دارید. امکان اضافه کردن ۲۵۶ گیگ حافظه خیال کاربرانی که اهل فیلم و سریال دیدن در گوشی یا ضبط ساعت‌ها ویدیو هستند را هم راحت می‌کند.

سیستم عامل گوشی Redmi note 8 2021

این گوشی با سیستم عامل اندروید 11.0 به بازار معرفی شد. همچنین رابط کاربری MIUI 12.5 نیز به صورت پیش فرض بر این گوشی نصب شده که قابلیت‌های زیادی برای کاربران به همراه داشته است.

این سیستم عامل در کنار پردازنده قوی ردمی نوت 8 نشان از وجود نرم افزاری قدرتمند دارد که ویژگی‌های برجسته این گوشی را به رخ می‌کشد. قطعاً در کار با این گوشی تجربه‌ای کم نظیر را حس خواهید کرد که مخصوص گوشی‌های برند شیائومی است.

دوربین‌هایی قوی اما نه چندان عالی در ردمی نوت 8 نسخه 2021

به جرات می‌توانیم بگوییم که شرکت شیائومی در دوربین گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. شاید به همین دلیل است که در زمانی کوتاهی به یکی از بزرگترین رقبا برای غول‌های بزرگ صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

شیائومی با عرضه ردمی نوت 8 به همراه چهار حسگر دوربین در سال 2021  همان مسیر قبلی را ادامه داد، یعنی گوشی با سخت‌افزار قوی اما قیمت پایین.

چهار حسگر دوربین در این گوشی شامل لنزهای زیر هستند:

  • دوربین اصلی این گوشی لنزی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8/ F دارد.
  • دوربین دوم این گوشی دارای لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2/ F همراه با قابلیت لنز فوق عریض است.
  • دوربین سوم که اصطلاحاً با عنوان لنز ماکرو شناخته می‌شود، لنزی 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4/ F دارد.
  • دوربین چهارم در ردمی نوت 8 لنز 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4/ F است که قابلیت تشخیص عمق تصاویر را برعهده دارد.

کیفیت دوربین‌های اصلی این گوشی در عکاسی با نور روز یا محیط‌های پرنور عالی است اما عکس‌هایی در که در شب می‌گیرید چنگی به دل نمی‌زند.

البته سایر گوشی‌های هم رده قیمتی هم نمی‌توانند در عکاسی شب قوی‌تر از این مدل باشند. در کل عکس با کیفیت گرفتن در نور کم نیازمند سنسور بزرگ و قوی است که معمولا در گوشی‌های میان‌رده پیدا نمی‌کنید.

دوربین سلفی Redmi note 8 2021

دوربین سلفی این گوشی لنز 13 مگاپیکسلی است که با دیافراگم 2.0/ F کیفیت خوبی را در تصاویر خروجی به نمایش می‌گذارد. این دوربین در تست‌های گرفته شده از کیفیت راضی کننده‌ای برخوردار است. از این رو توانایی ثبت روزمرگی‌های کاربران را به شکل قابل قبولی دارد.

البته باید این واقعیت را پذیرفت که دوربین سلفی این گوشی بهترین دوربین سلفی موجود در بازار نیست. بنابراین با دوربین سلفی خیلی خوبی طرف نیستید، اما این بدان معنا نیست که دوربین سلفی این گوشی از کیفیت بدی برخوردار است. می‌توان گفت که در دوربین سلفی این گوشی از لنزی استفاده شده است که بیشتر کار راه‌انداز باشد تا اینکه کیفیت بالایی داشته باشد.

قابلیت‌های دوربین ردمی نوت 8

از قابلیت‌های این گوشی به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • عکسبرداری HDR
  • عکسبرداری پانوراما
  • ضبط ویدئوهای Full HD با ریت 30 فریم در هر ثانیه

از دیگر قابلیت‌های این گوشی به لرزشگیر الکترونیکی تصویر آن اشاره می‌کنیم. این قابلیت برای بسیاری از کاربران به خصوص کسانی که به کار تولید محتوا و بلاگری علاقه دارند ضروری است.

باتری کافی و کمی هم بیشتر از کافی

باتری ۴۰۰ میلی آمپری این گوشی برای یک روز کافی است اما اگر استفاده کمی داشته باشید می‌تواند تا بیش از یک روز هم گوشی شما را روشن نگه دارد.

در طی بررسی‌های مختلف مشخص شد که این گوشی با یک بار شارژ کامل تا یک و نیم روز نیازی به شارژ مجدد نخواهد داشت.

کاربرانی که تنها کارهای روزمره را با گوشی‌های خود انجام می‌دهند، با خرید ردمی نوت 8 تا دو روز به شارژ مجدد باتری گوشی‌های خود نیازی نخواهند داشت. چه چیزی بهتر از این است که گوشی با قابلیت‌های سخت افزاری فوق‌العاده همراه با باتری پرتوان در دست داشته باشید؟

اما نکته قابل توجه در مورد این گوشی این است که گوشی ردمی نوت 8 از قابلیت شارژ سریع 18 واتی (3Quick Charge) پشتیبانی می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که این گوشی از توان شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است.

نگاهی به نقاط ضعف و قوت Redmi note 8 2021

بی شک این نقاط قوت و نقاط ضعف در گوشی‌ها است که شما را در خرید کمک می‌کند. از این رو قصد داریم شما را با نقاط مثبت در این گوشی آشنا کنیم:

  • طراحی مدرن و خاص
  • صفحه نمایش بزرگ
  • ضخامت مناسب صفحه نمایش
  • رم بالا
  • سخت افزار قوی
  • دوربین‌های چهارگانه اصلی
  • کیفیت بالای دوربین‌های اصلی
  • سیستم عامل به روز
  • رابط کاربر روان
  • سرعت شارژ بالای باتری

علاوه بر تمام این نقاط مثبت آن چیزی که این گوشی را در میان سایر گوشی‌های میان‌رده ممتاز می‌کند، قیمت مناسب آن است. این گوشی با امکانات فراوان و فوق‌العاده با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شود.

در مقابل تمام این نقاط مثبت، چند نقطه ضعف می‌توان برای این گوشی پیدا کرد:

  • نداشتن پردازشگر اسنپ دراگون که در گوشی‌های هم رده در حال متداول شدن است.
  • دوربین نسباً ضعیف سلفی
  • صفحه نمایش IPS

در کل اگر به یک گوشی قوی فقط برای استفاده روزمره‌، کار با اینستاگرام، عکاسی در روز و محیط پرنور و کمی بازی نیاز دارید، این گوشی یک انتخاب درست است.

مقایسه گوشی دو نسخه ردمی نوت 8 قدیمی و جدید

حال که با ویژگی‌های این گوشی به خوبی آشنا شده‌اید، احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که نسخه 2021 ردمی نوت 8 با نسخه قبلی آن چه تفاوتی دارد؟

بگذارید پیش از هر چیز به شما بگوییم که گوشی redmi note 8 2021 نسخه به روز شده یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های پرفروش شیائومی در سال‌های اخیر است. احتمالاً همین فروش بالا باعث شده است که شرکت شیائومی نسخه به روز شده این گوشی را به بازار عرضه کند.

در ادامه شما را با تفاوت‌های این دو گوشی آشنا می‌کنیم.

تفاوت ظاهری

اما می‌رسیم به تفاوت‌های این دو گوشی؛ ردمی نوت 8 نسخه 2021 از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه 2019 آن ندارد. با خرید این گوشی نیز با بدنه شیشه‌ای، قاب پلاستیکی و حاشیه‌های نسبتاً باریک مواجه می‌شوید. البته باید نمی‌توان این تفاوت را در گوشی redmi note 8 2021 نادیده گرفت که بدنه آن تا حدودی در مقابل پاشش آب مقاوم است.

پردازنده این دو نسخه

احتمالاً مهمترین تفاوتی که در این دو نسخه توجه شما را جلب می‌کند، پردازنده‌های آن‌ها است. در نسخه 2019 از ردمی نوت 8 از پردازنده اسنپدراگون 665 کوالکام استفاده کرده‌اند. این در حالیست که در نسخه 2021 این پردازنده به هلیو G85 مدیاتک تغییر پیدا کرده است.

می‌توان گفت که این دو پردازنده تقریباً با یکدیگر هم تراز هستند. بنابراین شرکت شیائومی نه در نسخه جدید از این گوشی عملکرد دستگاه را ارتقا داده، نه تضعیف کرده است.

تفاوت فیلمبرداری با این دو نسخه

استفاده از این تراشه جدید سبب شده است که دیگر خبری از فیلمبرداری 4K نباشد. از این رو کاربران باید به فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه بسنده کنند. بنابراین شاهد کاهش رزولوشن در فیلمبرداری این نسخه به روز هستیم.

تفاوت سیستم عامل این دو نسخه

یکی از تفاوت‌های این دو نسخه در سیستم عامل آن‌ها است. زمانی که نسخه 2019 ردمی نوت 8 آپدیت اندروید 11 را دریافت نکرده بود، این گوشی با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 به بازار عرضه شد.

محدودیت رنگ

نسل قبلی این گوشی در 5 رنگ به بازار عرضه شد؛ اما نسخه 2021 این گوشی تنها سه رنگ دارد. بنابراین انتخاب برای خریداران بین سه رنگ آبی، مشکی و سفید محدود شده است.

حذف جک هدفون در نسخه 2021

در نهایت آخرین تفاوتی که در این دو نسخه از ردمی نوت 8 دیده می‌شود، حذف جک هدفون در نسخه 2021 آن است. این مورد برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد.

آیا گوشی redmi note 8 2021 را بخریم؟

ما خرید گوشی شیائومی مدل Redmi note 8 2021 را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که دنبال یک گوشی با ظاهر زیبا و سخت‌افزار کار راه ‌انداز هستند.

سیاست شیائومی در تولید گوشی موبایل این است که در تمام رده‌های قیمتی گوشی عرضه کند تا هیچ جای خالی برای رقبا باقی نگذارد. اگر گوشی‌های سایر برندها مثل سامسونگ یا نوکیا هم در همین رده قیمتی بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این برند مدل‌های قوی‌تری از رقبا دارد.

نمی‌توان از گوشی‌های این رده قیمتی انتظار خیلی بالایی داشت اما redmi note 8 2021 در کل یک انتخاب درست در میان رقبا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه