دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی دوربین Sony A6100 + نقاط ضعف و قوت

چاپ
بررسی دوربین Sony A6100 + نقاط ضعف و قوت

چه چیزهایی در دوربین Sony A6100 جدید است؟

سونی A6100 از عناصری ساخته شده که برخی از آن‌ها حالا دیگر به چشم ما آشنا یا عادی به نظر می‌رسند؛ اما نباید فراموش کنیم که نزدیک به 4 سال از تاریخ عرضه این دوربین می‌گذرد و چیزی که مهم است، ترکیب قابلیت‌هایی‌ست که سونی آن‌ها را در کنار هم قرار داده تا این دوربین را برای گروه خاصی از کاربران، تبدیل به یک انتخاب عالی کند.

فوکوس خودکار

محو شدن یک عکس را باید بتوانید در همان لحظه گرفتن عکس و در داخل خود دوربین برطرف کنید؛ این همان چیزیست که شرکت‌های دوربین‌سازی را زیر فشار گذاشته تا سریع‌ترین و جدیدترین قابلیت‌های ممکن را برای این کار ابداع کنند.

سیستم فوکوس خودکار سونی A6100 چیزی‌ست که این شرکت آن را Real-Time AF Tracking می‌نامد. این قابلیت فوکوس، یکی از سریع‌ترین سیستم‌های فوکوسی است که ما تاکنون روی دوربین‌های خانگی دیدیم و واقعا سرعت و دقت آن، همپایه دوربین‌های حرفه‌ای رده بالا است.

425 نقطه فوکوس خودکار در سرتاسر کادر دوربین پراکنده هستند که هر کدام می‌توانند در فاصله‌ای کمتر از 0.02 ثانیه، چه در حالت AF-C (فوکوس پیوسته) و چه در حالت AF-S که فوکوس فقط یک‌بار اتفاق می‌افتد، روی سوژه قفل کنند.

هر تعداد از این نقاط فوکوس که روی سوژه‌ی در حال حرکت قرار بگیرند، آن را به دوربین معرفی می‌کنند؛ اگر سوژه انسان یا حیوان باشد، روی صورت آن متمرکز می‌شوند و خیلی سریع این نقاط، چشم سوژه را تشخیص داده و روی آن قفل می‌کنند و اگر صورت به سمت دیگری برگردد، چشم را رها کرده و دوباره صورت و نهایتا بدن را دنبال می‌کند.

شاید این روند برایتان خیلی بدیهی به نظر بیاید، اما واقعیت این است که بسیاری از دوربین‌هایی که مدعی هستند این کار را انجام می‌دهند، صرفا تبلیغات غیرواقعی نشان می‌دهند و در دنیای واقعی شبیه به آنچه که انتظار دارید اتفاق نمی‌افتد. شاید به همین خاطر باشد که سونی از عبارت Real در نامگذاری این نوع فوکوس استفاده کرده است!

استفاده از قابلیت Real Time AF Tracking

این قابلیت که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با دوربین‌های قبلی A6100 است، به‌صورت پیش‌فرض در این دوربین فعال نیست و اصلا با این نام هم مشخص نمی‌شود که بخواهید آن را در منو‌های دوربین پیدا کنید. اما خوشبختانه فعال کردن آن بسیار ساده است:

  1. برای این کار اول دکمه Fn را فشار دهید و حالت فوکوس را از AF-A به AF-C تغییر دهید. (توجه داشته باشید که قفل فوکوس روی سوژه متحرک در حالت AF-A در دسترس نیست.)
  2. در منوی Fn تنظیمات منطقه فوکوس را به یکی از حالت‌های Tracking یا ردیابی تغییر دهید. برای این کار به پایین لیست بروید و دکمه چپ و راست را بزنید و انتخاب کنید که دوربین باید از کدام ناحیه فوکوس برای شناسایی سوژه‌هایی که باید ردیابی شوند، استفاده کند. یکی از این دو ناحیه را استفاده کنید:
  • Tracking: Flexible Spot M – این حالت مربوط به زمانی است که خود شما می‌خواهید به دوربین بگویید که چه چیزی را دنبال کند. حالا یا روی تصویر سوژه لمس می‌کنید یا دوربین را رو به آن سوژه نگه می‌دارید (به‌طوری که در همان ابتدا، نقطه فوکوس انتخاب شده، روی آن سوژه بیفتد)
  • Tracking: Wide – در این حالت خود دوربین نزدیک‌ترین کسی که در تصویر ببیند را دنبال می‌کند و اگر کسی در تصویر نباشد، روی هر چیزی که در مرکز کادر تصویر باشد قفل می‌کند.

تفاوت‌های روی بدنه دوربین

از مهم‌ترین تفاوت‌های بدنه دوربین A6100 نسبت به مدل قبلی خودش، نمایشگر لمسی آن است. هرچند که عملکرد لمسی آن به روانی صفحه نمایش یک تلفن همراه هوشمند نیست، اما برای کاری که باید انجام دهد کافی است.

علاوه‌براین در کنار بدنه این دوربین یک جک ورودی میکروفون هم می‌بینیم که برای کار با میکروفون‌های حرفه‌ای کارآمد است. اما متاسفانه جک ورودی هدفون ندارد. (این درگاه جک 3.5mm میلی‌متری برای کنترل حجم صدا در هنگام ضبط بسیار مفید است.)

قابلیت ارتباط با بلوتوث هم موضوع بسیار مهمی در این مدل است؛ خصوصا برای کسانی که می‌خواهند یک‌سره دوربین و گوشی هوشمند خودشان را در حال اتصال نگه دارند. این اتصال بسیار کم‌مصرف‌تر از WiFi است و می‌توانید با خیال راحت در تمام روز آن را روشن بگذارید.

نهایتا اینکه قابلیت Focus Peaking هم در این دوربین وجود دارد؛ یعنی هنگامی که می‌خواهید به صورت دستی روی سوژه فوکوس کنید، لبه‌های فوکوس شده با یک رنگ خاص نشان داده می‌شوند تا مطمئن شوید فوکوس در بهترین حالت خود قرار دارد.

منوی پیچیده دوربین

منوی دوربین A6100 پیچیده است. باتوجه به اینکه این منو قرار است توسط کاربران خانگی مورد استفاده قرار بگیرد، واقعا جای تعجب است که چرا سونی فکری برای ساده‌کردن این منو انجام نمی‌دهد.

خوشبختانه دکمه DISP (مخفف Display) روی این دوربین، تقریبا تمامی مواردی که به صورت معمول نیاز به تغییر آن‌ها را دارید را در یک صفحه برایتان به نمایش می‌گذارد و از همان‌جا می‌توانید آنها را تغییر دهید. اما اگر بخواهید دنبال یک گزینه‌ای بگردید که در این لیست موجود نیست، احتمالا چند دقیقه‌ای زمان شما را خواهد گرفت.

منوی این دوربین اصلا ترتیب درستی ندارد و یکی از بدترین منوهاست. خدا را شکر که لازم نیست به طور مداوم از آن استفاده کنید! البته خود دوربین یک بخشی به نام My Menu دارد که می‌توانید گزینه‌هایی که معمولا استفاده می‌کنید را در آن قرار دهید. تقریبا مانند منوی Favorit در برنامه‌های کامپیوتری. پس لااقل می‌توانید یک بار وقت بگذارید و منوی خودتان را تنظیم کنید تا لازم نباشد هر بار به منوی اصلی دوربین بروید.

امکانات ارتباطی دوربین A6100 سونی

دوربین سونی A6100 می‌تواند عکس‌ها را از طریق WiFi مستقیما به گوشی‌های هوشمند ارسال کند. این دوربین برای انتقال از برنامه‌ای استفاده می‌کند که Imaging Edge Mobile نام دارد که نسخه اندروید و  نسخه iOS آن در دسترس است. اگر گوشی شما NFC داشته باشد، کافیست که گوشی و دوربین را به هم بزنید تا همدیگر را شناسایی کنند و انتقال عکس ها شروع شود.

در گوشی‌هایی که NFC دارند، همینکه دوربین و گوشی را به هم می‌زنید، یک تصویر کد QR روی دوربین نمایش داده می‌شود که با همان برنامه Image Edge می‌توانید آن را اسکن کنید و بدون هیچ تنظیمات اضافی، دوربین و گوشی همدیگر را می‌شناسند.

این دوربین دارای ارتباط بلوتوثی هم هست و می‌توانید یکبار که دوربین را به بلوتوث گوشی متصل کردید، اجازه دهید که به‌طور پیوسته با هم در ارتباط بمانند. برخلاف WiFi ، بلوتوث دوربین، مصرف بسیار کمی دارد و روشن نگه داشتن آن در تمام طول روز تاثیر بسیار ناچیزی روی باطری می‌گذارد.

می‌توانید از GPS گوشی هم برای ثبت موقعیت مکانی روی عکس‌هایی که می‌گیرید استفاده کنید. یعنی دوربین به‌صورت خودکار، مکان عکس‌برداری را از روی گوشی شما دریافت می‌کند و همراه عکس‌ها ثبت می‌کند.

کنترل کردن دوربین

دوربین سونی A6100 برای کاربران خانگی ساخته شده است؛ بنابراین کاملا واضح است که باید وضعیت Auto بسیار هوشمندی داشته باشد. قرار دادن دوربین روی حالت عکاسی Auto می‌تواند خیال شما را راحت کند که خود دوربین همیشه بهترین انتخاب‌ها را برایتان انجام می‌دهد.

اگر می‌خواهید بخشی از کنترل دوربین را هم خودتان به دست بگیرید، می‌توانید از وضعیت P استفاده کنید تا مثلا کنترل حساسیت ISO دوربین را به خودتان بدهد. به این ترتیب می‌توانید در نور کم، نوردهی بیشتری روی عکس‌ها انجام دهید یا مثلا از جبران نوردهی (Exposure Compensation) استفاده کنید. با جبران نوردهی می‌توانید به دوربین بگویید که مقدار نور عکس را روشن‌تر یا تاریک‌تر از چیزی که خودش حدس می‌زند انجام دهد.

اگر به کنترل بیشتر از این نیاز دارید، مد‌های اولویت دیافراگم (A) و اولویت شاتر (S) هم در این دوربین وجود دارد. در این دو حالت، به ترتیب شما دیافراگم را و دوربین سرعت شاتر مناسب را برایتان انتخاب می‌کند.(یا برعکس)

اگرچه روی این دوربین، دو تا دکمه Dial (دکمه چرخان) وجود دارد، اما هر دوی این دکمه‌ها را باید با انگشت شست کنترل کنید. این نوع طراحی برای کاربران حرفه‌ای کمی عجیب است. چون معمولا باید یکی از این دکمه‌ها در جلوی دوربین قرار داشته باشد و با انگشت اشاره کنترل شوند. اما به‌ هرحال یک طراحی خوب محسوب می‌شود و خیلی بهتر از دوربین‌های کوچک در این سطح است که صرفا یکی از تنظیمات شاتر یا دیافراگم را می‌توانند با دکمه چرخانشان کنترل کنند.

طبیعتا مد عکاسی M یا تمام‌دستی هم، برای کاربران پیشرفته‌تر، روی این دوربین وجود دارد و حتی می‌توانید با اتصال تریگر‌های فلاش روی کفشک فلاش آن، به عکاسی و نورپردازی با آن هم بپردازید.

باتری دوربین Sony A6100

سونی برای اینکه اندازه این دوربین را کوچک نگه دارد از باطری نسبتا کوچک NP-FW50 روی آن استفاده کرده است، اما همچنان عملکرد آن بسیار خوب است.

براساس استاندارد‌های CIPA و کاربری عمومی این دوربین، با هر بار شارژ این باطری می‌توانید بیشتر از 400 عکس با آن بگیرید؛ البته بستگی به این دارد که چقدر عکس‌هایی که می‌گیرید را مجددا بررسی کنید یا چقدر از فلاش دوربین استفاده کنید. علاوه‌براین، می‌توانید باطری این دوربین را از طریق کابل USB 2 (Micro B) شارژ کنید؛ یعنی حتی می‌توانید از یک پاور بانک هم به‌راحتی برای شارژ آن استفاده کنید. بنابراین دیگر نگرانی‌ای بابت خرید باطری یدکی ندارید و همان باطری خود دوربین برایتان کافی خواهد بود.

مقایسه دوربین Sony A6100 با دیگر رقبا

در این مقایسه همه رقبا در رده دوربین‌های بدون آینه قرار می‌گیرند (چون موضوع تعویض لنز این دوربین‌ها برای خریداران مهم است) و دیگر رقبا هم در همین رده قیمتی قرار دارند.

با چنین مقایسه‌ای می‌توانیم به دوربین‌های خوبی در این رده قیمتی در برند‌های پاناسونیک، فوجی و کانن هم برسیم. در جدول زیر می‌توانید مقایسه امکانات این دوربین‌ها در برابر یکدیگر را مشاهده کنید. (همه این دوربین‌ها در تاریخ انتشار این مقاله قیمتی حدود 23 تا 28 میلیون تومان دارند.)

توضیح مهم: نیکون Z50 در بازار‌های جهانی بسیار گران‌قیمت‌تر از سونی A6100 است، اما ما قیمت‌های رقبا را براساس وب‌سایت نورنگار در نظر گرفتیم و در حال حاضر نیکون Z50 در این وب‌سایت قیمتی بسیار نزدیک به A6100 سونی دارد.

یکی از سریع‌ترین دوربین‌های این جمع، چه از نظر تعداد نقاط فوکوس و چه سرعت عکس‌برداری، سونی A6100 است. تنها دوربینی که از این لحاظ با آن رقابت می‌کند Fuji X-T200 است. باطری این دوربین هم از همه رقبایش قوی‌تر است و از آنجا که با USB هم شارژ می‌شود، احتمالا نیاز چندانی به باطری پیدا نمی‌کنید.

شاید مصرف کمتر باطری به دلیل استفاده از منظره‌یاب و نمایشگر ضعیف‌تر در آن باشد. باید بپذیریم که به دلیل نداشتن منظره‌یاب نوری (مانند دوربین‌های DSLR) کیفیت منظره‌یاب الکترونیکی در دوربین‌های بدون آینه بسیار اهمیت دارد.

متاسفانه رزولوشن منظره‌یاب A6100 از همه رقبایش پایین‌تر است و حتی این ضعف را با نمایشگر دوربین هم جبران نمی‌کند. چون نمایشگر این دوربین هم از همه رقبایش در این جدول ضعیف‌تر است. ضمن اینکه برخلاف فوجی و کانن به صورت 180 درجه‌ای به بیرون نمی‌چرخد و نمایشگر آن صرفا به سمت بالا تا می‌شود.

نهایتا موضوع لنز هم در اینجا اهمیت زیادی دارد. محدوده لنز‌هایی که برای Sony A6100 معرفی شده‌اند بیشتر از نیکون و فوجی و کانن است و از این لحاظ شاید فقط تعداد لنز‌های میکرو چهارسوم که برای پاناسونیک در دسترس هستند به پای آن برسند. بنابراین با خرید A6100 خیالتان بابت در دسترس بودن لنز‌های خاص برای آن راحت‌تر است.

کیفیت عکس‌های سونی A6100

راستش را بخواهید برای دوربین‌هایی در این رده، معمولا کیفیت عکس‌ها همیشه عالی هستند. شاید اگر از تفاوت‌هایی که به اندازه حسگر مربوط می‌شود بگذریم، تفاوت کیفیت آن‌ها آنقدر جزئی باشد که دیگر تبدیل به یک موضوع سلیقه‌ای بشود تا یک مقایسه کارشناسی. ضمن اینکه همه این دوربین‌ها دارای لنز قابل تعویض هستند و طبیعتا بخش مهمی از کیفیت خروجی عکس های آن‌ها به لنزی که استفاده می‌کنید برمی‌گردد.

برای اینکه یک نتیجه‌گیری در این بخش داشته باشیم، کیفیت عکس‌های سونی A6100 در جدول بالا با نیکون و فوجی برابر و بالاتر از M50 MII کانن است. اما این تفاوت بیشتر روی فرمت JPEG این عکس‌ها است و وقتی خروجی فایل خام آن‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که کیفیت فایل‌های خام آن‌ها تقریبا در یک سطح است. بنابراین تفاوت خروجی‌های JPEG که گفتیم بیشتر به نرم‌افزار داخلی ضعیف کانن برمی‌گردد تا تفاوت در حسگر‌ رقبای دیگر.

لنز‌های سونی A6100

در حال حاضر برای خرید دوربین سونی A6100 با لنز کیت Sony 16-50mm می‌توانید به سایت نورنگار مراجعه کنید و از آنجا که بیشتر لنز‌های این دوربین در وب‌سایت نورنگار در دسترس است، می‌توانید این دوربین را با لنز‌های دلخواه خودتان هم خریداری کنید.

لنز Sony 16-50mm یک لنز زوم عمومی برای این دوربین محسوب می‌شود که محدوده فاصله کانونی استاندارد و خوبی را پوشش می‌دهد. (24-75mm) این همان لنزی است که سونی وقتی برای اولین بار سونی A6000 را معرفی کرد، با همین لنز کیت کرد.

نکته مهم درباره این لنز این است که دارای لرزشگیر است. اگر به جدول مقایسه‌ای این مقاله نگاه کنید، می‌بینید که تنها دوربینی که در این جدول دارای لرزشگیر روی بدنه است، پاناسونیک GX9 است و باقی آنها همگی بدون لرزشگیر هستند. بنابراین به‌شدت به لرزشگیر لنز نیاز دارند و طبیعتا بدون لرزشگیر انتخاب‌های شما را برای عکاسی در نور کم محدود می‌کنند.

این لنز دارای فوکوس داخلی هم هست و یکی از کوچک‌ترین لنز‌های زوم برای مانت E محسوب می‌شود. اما طبیعتا همین بدنه کوچک برای استفاده روی بدنه‌ای جمع و جور مانند A6100 عالی است.

فیلمبرداری با Sony A6100

دوربین سونی A6100 می‌تواند با سرعت‌های مختلف و رزولوشن 4K فیلمبرداری کند. البته منظور از سرعت‌های مختلف، سرعت اسلوموشن نیست؛ بلکه شامل سرعت سینمایی 24 فریم بر ثانیه، 25 و 30 فریم بر ثانیه می‌شود. رزولوشن ویدئو‌ها در این حالت 3840 x 2160 است و به‌صورت داخلی روی کارت حافظه خود دوربین انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که دوربین به‌صورت پیش‌فرض روی حالت ضبط 4K قرار ندارد. برای فعال کردن آن باید به منوی تنظیمات دوربین بروید و از منوی Camera Menu 2 | Movie File Format گزینه XAVC S 4K را انتخاب کنید. همین حالت ضبط 4K هم شامل کیفیت‌های مختلف می‌شود که برای پایین‌ترین آن به یک کارت U1 و برای بالاترین کیفیت 4K به یک کارت U3 نیاز دارید.

ضبط روی حالت 4K معمولا به داغ‌شدن شدید دوربین می‌انجامد و ضبط را قطع می‌کند. اگر نیاز دارید که به مدت طولانی با آن با رزولوشن 4K ضبط کنید، گزینه Setup | Auto Power Off Temp قرار دهید. در این حالت زمان ضبط 4K دوربین (بسته به دمای محیط) به حدود 30 دقیقه می‌رسد. در این حالت دوربین آنقدر داغ می‌شود که خود سونی تاکید دارد برای ضبط در این حالت از سه‌پایه استفاده کنید!

یک حالت S&Q به معنای Slow and Quick هم دارید که مربوط به ضبط Full HD 1080p است. در این حالت دوربین می‌تواند با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند که تقریبا حدود یک‌پنجم سرعت عادی می‌شود و همچنین می‌تواند با سرعت 60 برابر سرعت عادی هم ضبط کند که برای تایم‌لپس‌های خیلی سریع استفاده می‌شود.

ضبط در حالت 4K با فرمت XAVC S انجام می‌شود و سمپلینگ تصویر برای ضبط داخلی برابر 4:2:0 است. اما می‌توانید از طریق درگاه HDMI روی دوربین، ویدئو‌های 4K آن را با سمپلینگ 4:2:2 به یک رکوردر جانبی ارسال کنید.

نهایتا اینکه هر فریم از فیلمبرداری 4K این دوربین رزولوشنی نزدیک به 8 مگاپیکسل دارد. بنابراین می‌توانید هر فریم از ویدئو‌هایتان را با همین رزولوشن خروجی بگیرید و با فرمت عکس ذخیره کنید.

قفل فوکوس در حالت ویدئویی

این موضوع یکی از نقاط قوت Sony A6100 است. این دوربین یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین دوربین‌ها برای دنبال کردن فوکوس در حالت فیلمبرداری است و در تبلیغات آن هم روی قفل فوکوس چشم آن که می‌تواند چشم سوژه را دنبال کند، تاکید می‌شود. این قابلیت هم به‌صورت پیش‌فرض غیر فعال است و باید آن را از منوی Camera Menu 2 | Page 9/9 | Func. of Touch Operation فعال کنید. با این کار، حالت فوکوس لمسی یا Touch AF به Touch Tracking برای قفل کردن و دنبال کردن فوکوس تغییر می‌کند.

دلیل اینکه این حالت از همان ابتدا فعال نیست این است که شیوه فوکوس کردن روی مد عکاسی و فیلمبرداری را با هم تغییر می‌دهد. به همین خاطر اگر دوست دارید که از صفحه‌نمایش دوربین به‌عنوان تاچ‌پد فوکوس استفاده کنید، باید آن را دوباره غیر فعال کنید. این یکی از نکات مهم استفاده از سیستم فوکوس سونی A6100 است؛ چون می‌توانید با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش دوربین، از آن مانند یک تاچ پد لپ‌تاپ استفاده کنید و نقاط فوکوس را روی کادر تصویر جابه‌جا کنید.

نکته جالب در این دوربین این است که دکمه Fn (Function) دوربین را می‌توانید سفارشی کنید تا فرمان‌های مورد نیازتان را انجام دهد و 43 گزینه مختلف را می‌توانید به آن اختصاص دهید. اما این قابلیت تغییر نوع فوکوس، هیچکدام از آن 43 قابلیت نیست!
پس اگر می‌خواهید خیلی سریع آن را عوض کنید، می‌توانید منوی مربوط به تغییر مد قفل فوکوس را به منوی سفارشی دوربین یا My Menu انتقال دهید.

توجه داشته باشید که این دوربین دارای لرزشگیر روی بدنه نیست و متاسفانه حالت فیلمبرداری آن هم لرزشگیر نرم‌افزاری ندارد. بنابراین برای فیلمبرداری روی دست تنها به لرزشگیر اپتیکال روی لنز وابسته هستید و باید خیلی به لرزش‌های دستتان توجه کنید.

در مورد بحث صدا هم، خوشبختانه این دوربین دارای سوکت 3.5mm ورودی صدا هست و می‌توانید میکروفون‌های حرفه ای را با استفاده از این درگاه، به دوربین وصل کنید. اما متاسفانه سوکت هدفون روی این دوربین وجود ندارد و نمی‌توانید صدایی که در حال ضبط است را بشنوید. بنابراین باید در هنگام ضبط ، حواستان به اکولایزر‌های صدای روی تصویر باشد.

حرف آخر اینکه این دوربین می‌تواند ویدئو‌های فوق‌العاده باکیفیتی بگیرد. اما خروجی بهترین ویدئو از آن کمی وابسته به اطلاعات جانبی از فیلمبرداری حرفه‌ای است و مانند عکاسی آن نیست که خیلی راحت بتوانید بهترین عکس‌ها را با همان حالت خودکار ضبط کند. بنابراین اگر قبلا فیلمبرداری حرفه‌ای نکرده‌اید، بهتر است کمی وقت بگذارید و با استفاده از آموزش‌های آنلاین یا راهنمایی از افراد حرفه‌ای، از امکانات قدرتمند آن سر در بیاورید.

کد تخفیف نورنگار

جمع‌بندی

دوربین سونی A6100 یکی از بهترین دوربین‌های خانگی است که تا به‌ حال دیدیم. شما با این دوربین می‌توانید بدون هیچگونه دانشی از عکاسی، عکس‌هایی در حد دوربین‌های حرفه‌ای تحویل بگیرید.

نکته فوق‌العاده درباره این دوربین، امکان فیلمبرداری 4K پیشرفته آن است که تک‌‌تک فریم‌های آن را هم می‌توانید با کیفیت خیلی بالا خروجی بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی به عنوان عکس استفاده کنید. رزولوشن هر فریم از این ویدئو‌ها 8 مگاپیکسل است و برای چاپ در اندازه یک آلبوم خانگی، کاملا کافیست. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از صحنه‌های مهم جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی‌تان فیلمبرداری کنید و بعدا بهترین لحظه‌های آن را عکس بگیرید.

امکانات این دوربین برای حرفه‌ای‌ها هم عالی است. جدا از قابلیت‌های مختلف ضبط و فیلمبرداری و امکان خروجی فیلم برای رکوردر‌های جانبی، می‌توانید با فرمت خام و کیفیت و شارپنس بسیار عالی در نور کم هم عکاسی کنید.

انتقال مستقیم و کنترل توسط تلفن‌های همراه هم امکان‌پذیر است و فقط کافیست تا دوربین و گوشی هوشمندتان را به هم معرفی کنید تا خود برنامه دوربین باقی کار‌ها را برایتان انجام دهد.

لنز کیت روی این دوربین بسیار کوچک و سبک است و فاصله کانونی خوبی را هم پوشش می‌دهد. خوشبختانه لنز کیت 16-50mm سونی دارای لرزشگیر است و عدم وجود لرزشگیر روی حسگر این دوربین را جبران می‌کند. اما در عین حال امکان استفاده از لنز‌های فوق‌العاده مانت E سونی را هم دارید که تنوع گسترده‌ای از آن در وب‌سایت نورنگار موجود است.

اگر سوالی درباره‌ی این دوربین دارید می‌توانید از بخش کامنت‌های این مقاله با ما در ارتباط باشید.

نویسنده : الهه سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه