دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II : میکروفون کوچک ، صدای بلند

اخبار عکاسی
نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II : میکروفون کوچک ، صدای بلند

وقتی به نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II پرداختم ، در ابتدا در مورد عملکرد احتمالی آن تردید داشتم . با قیمت 80 دلار و بدون هیچ کنترل صوتی روی دستگاه ، انتظار نداشتم صدای خوبی تولید کند.

 

اما پس از استفاده از میکروفون در چندین پروژه ، مقرون به صرفه بودن و سادگی را به عنوان دو ویژگی قدرتمند برای یک رقیب در یک بازار شلوغ دیدم.

 

ویژگی ها

 

میکروفون Rode VideoMicro II به اندازه بسیاری از برندهای بی نام موجود در بازار ارزان است ، با این حال با توجه به برند Rode ، من امیدوار بودم که صدایی بهتر از برخی از میکروفون های ارزان قیمتی که امتحان داده ام ، داشته باشم که خوشبختانه VideoMicro II صدای بسیار خوبی تحویل داد .

 

در نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II به آن پی بردم که یک وسیله ضروری است . میکروفون در مقایسه با دوربین عکاسی که من آن را روی آن نصب کرده‌ام ، تقریباً 39 گرم است که وزنی ندارد. اندازه و وزن سیگاری است که برای مدتی دود شده است .

 

میکروفون سوپرکاردیوئید برای صدای جهت دار و جداسازی صداهای حواس پرتی که از کناره ها و پشت میکروفون می آیند طراحی شده است.

 

در نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II : میکروفون کوچک ، صدای بلند همراه ما باشید

 

این میکروفون روی آداپتور  HELIX Isolation Mount این شرکت نصب شده است که برای جلوگیری یا حذف صداهای ناشی از ضربه زدن یا ضربه زدن به دوربین طراحی شده است . این میکروفون تمام فلزی همچنین دارای فوم یا خز  برای کاهش صدای باد و سایر صداهای محیطی است.

 

استفاده و صدا

 

به‌عنوان فردی که اغلب از میکروفون‌های باتری‌دار استفاده می‌کنم ، تقریباً فراموش کردم که استفاده از یک میکروفون فانتوم که تمام انرژی مورد نیاز خود را از طریق جک صدا تأمین می‌کند چقدر مفید است . این میکروفون کم مصرف همیشه آماده کار است ، آن را وصل کرده و ضبط کنید.

 

حساسیت میکروفون عالی است. من مجبور شدم ورودی صوتی دوربین‌های آزمایشی خود را در مقایسه با میکروفون‌های گران‌تر و باتری‌دار که استفاده می‌کنم ، پایین بیاورم.

 

با این حال ، حساسیت معیاری برای کیفیت صدا یا ویژگی های جداسازی نیست و میکروفون ها از نظر حساسیت متفاوت هستند . با این حال ، من معمولاً متوجه می‌شوم که میکروفون‌های ارزان قیمت نسبت به همتایان گران‌تر خود به سود بیشتری نیاز دارند و اغلب صدایی گل آلود دارند.

 

با همه اینها  ، کیفیت صدا در VideoMicro II عالی است و با این قیمت بهتر از آن چیزی است که انتظار داشتم . به عبارتی ورزشی ، بیشتر از وزنش مشت می زند.

 

نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II : میکروفون کوچک است صدای بلند بلندی دارد

 

در نمایشگاه تجاری CES در لاس وگاس ، من مقداری صدا برای ویدیوهای آینده در نوار خارج از بلاجیو و در سالن همایش ضبط کردم . در هر دو محیط ، VideoMicro II کار بسیار خوبی در برداشتن صدای من انجام داد . در حالی که صدای پس زمینه به وضوح قابل شنیدن بود ، صدای من به وضوح و به اندازه کافی بلند بود که از سر و صدای محیط شنیده می شد.

 

در یک عکسبرداری به سبک ولاگ در مقابل فواره‌های هتل بلاجیو ، صدای من علیرغم صداهای تقویت‌شده Proud To Be An American شنیده می‌شود ، زیرا فواره‌های بلاجیو به موقع در پشت سر من فوران می‌کنند.

 

یک میکروفون برای همه و هم برای هیچکس

 

در نقد و بررسی میکروفون Rode VideoMicro II متوجه شدم که این میکروفون  برای همه مناسب نیست . آنهایی که نیازهای صوتی سطح بالایی دارند ، به ویژه آنهایی که به پد ، خروجی USB-C یا فیلترهای بالا گذر نیاز دارند ، در این میکروفون 80 دلاری نمی‌توانند پیدا کنند.

 

با این حال ، این میکروفون برای بسیاری از سازندگان عالی است و بسیار بهتر از صدای داخلی در اکثر دوربین‌ها است . در ایجاد ویدیوی YouTube ، صدا می تواند وجه تمایز بین دو سازنده محتوا باشد ، یک ویدیو با صدای بهتر اغلب از یک ویدیوی زیباتر مهم تر است.

 

این میکروفون برای این موارد عالی است ، اما همچنین یک میکروفون پشتیبان کوچک و سبک است که در صورت از بین رفتن باتری دستگاه اصلی شما می تواند جایگزین خوبی باشد.

 

آیا گزینه های جایگزین وجود دارد؟

 

میکروفون های زیادی در بازار وجود دارد که به سختی می توان جایگزین آن را پیدا کرد . میکروفون‌های جمع‌وجور را جستجو کنید و می‌توانید تعداد بی‌شماری میکروفون بی‌نام را با همان قیمت یا کمتر پیدا کنید . برخی از جایگزین‌های میکروفون کم‌هزینه به همان اندازه خوب به نظر می‌رسند ، اما بدون امتحان کردن ، هیچ راهی برای دانستن عملکرد آنها یا میزان مقاومت آنها در استفاده وجود ندارد.

 

با میکروفون Rode ، می‌دانید که صدایی با کیفیت خواهید داشت ، که آن را با قیمت 80 دلار به ارزش عالی تبدیل می‌کند.

 

کد تخفیف نورنگار

آیا باید آن را بخرید؟

 

بله . اگر تولید ویدیو را شروع کرده اید ، می خواهید صدا را نسبت به میکروفون داخلی دوربین خود بهبود ببخشید ، یا می خواهید یک ابزار برای محافظت در برابر خرابی تجهیزات پیشرفته تر از نظر فنی داشته باشید، میکروفون Rode VideoMicro II یک انتخاب کامل است.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *