021-7356

تلویزیون هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

تلویزیون هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

تلویزیون هوشمند و کاربرد آن

شاید شما هم جزء آن دسته از کاربران هستید که برای مشاهده فیلم و سریال‌های جدید و محبوب از سرویس‌های اینترنتی پخش فیلم استفاده می‌کنید! در بسیاری از مواقع ممکن است از این سرویس‌ها روی لپ‌تاپ خود استفاده کنید و اگر فیلم‌ها را روی تلویزیون پخش کنید، ممکن است نیاز به دانلود و پخش آن به کمک هارد یا فلش روی تلویزیون داشته باشید.

چند سالی است که شرکت‌های تولید تلویزیون، اقدام به تولید تلویزیون‌های هوشمندی کرده‌اند که قابلیت‌های بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مهمترین قابلیتی که یک تلویزیون هوشمند دارد، امکان اتصال به اینترنت است! با این قابلیت شما می‌توانید نرم‌افزارهای تلویزیون خود را آپدیت کنید، از سرویس‌های پخش آنلاین فیلم استفاده کنید، وب‌گردی کنید و در نهایت، هر کاری که با اینترنت قابل انجام است را انجام دهید.

کاربرد تلویزیون هوشمند چیست؟

بسیاری از کاربران تلویزیون‌های هوشمند را نوعی موبایل هوشمند می‌دانند که در سایز بزرگ در اختیار کاربران قرار گرفته است! دلیل آن هم این است که بسیاری از کارهایی که به کمک موبایل هوشمند قابل انجام است، به کمک تلویزیون هوشمند هم قابل انجام است.

از قابلیت‌های دیگر تلویزیون هوشمند می‌توان به پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلف اشاره کرد؛ به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را چک کنید و در صورت نیاز، از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید. در حال حاضر بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل هستند و این مسئله کارایی آنان را چند برابر می‌کند.

تفاوت تلویزیون هوشمند و معمولی چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین این دو نوع تلویزیون وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌، این است که تلویزیون معمولی سیستم‌عامل ندارد؛ درحالی‌که تلویزیون هوشمند دارای سیستم‌عامل است و شما می‌توانید برنامه‌های مختلفی روی آن نصب کنید.

از طرف دیگر، تلویزیون‌های معمولی امکان اتصال به اینترنت را ندارند و تنها از طریق آنتن امکان پخش برنامه‌ها را دارند؛ در حالی که در تلویزیون‌های هوشمند شما به‌راحتی می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته و از همین طریق فیلم و سریال ببینید.

تفاوت تلویزیون هوشمند و معمولی چیست؟

از دیگرهای مهم  تفاوت‌ این دو نوع تلویزیون می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت تصویر و صدای تلویزیون‌های هوشمند به‌مراتب از تلویزیون‌های معمولی بهتر است.
  • در تلویزیون‌های هوشمند شما به تعداد پورت HDMI بیشتری دسترسی دارید.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب و کاربردی در تلویزیون‌های هوشمند قابلیت Time Shifting است! این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌های تلویزیونی را حتی اگر پخش زنده باشد، عقب یا جلو ببرید؛ درست مثل زمانی که در کامپیوتر خود در حال فیلم دیدن هستید.

ویژگی‌های مهم تلویزیون هوشمند کدام هستند؟

معمولاً افراد هنگام خرید تلویزیون هوشمند این سؤال برایشان پیش می‌آید که باتوجه‌به اختلاف قیمت تلویزیون هوشمند و معمولی، آیا قابلیت‌های تلویزیون هوشمند آن‌قدر ارزش دارد که بخواهند هزینه بیشتری پرداخت کنند؟ در این بخش از مقاله به بررسی 4 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند می‌پردازیم:

۱. اتصال تلویزیون به اینترنت

اولین و مهم‌ترین قابلیتی که باعث ایجاد تفاوت بین تلویزیون‌های هوشمند و معمولی می‌شود، امکان اتصال به اینترنت است! در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، شما نه‌تنها در برنامه‌های مختلف آن امکان اتصال به اینترنت را دارید، بلکه دقیقاً مانند موبایل و لپ‌تاپ می‌توانید به وب‌گردی بپردازید؛ بنابراین خرید یک تلویزیون هوشمند می‌تواند شما را تا حدودی از لپ‌تاپ برای وب‌گردی بی‌نیاز کند.

۲. امکان نصب نرم‌افزار

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم تلویزیون‌های هوشمند این است که سیستم‌عامل دارند! وجود سیستم‌عامل در چنین تلویزیون‌هایی به شما کمک می‌کند که بتوانید انواع نرم‌افزارهای موردنیاز خود را بر روی آن نصب کنید. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهایی که بر روی تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، می‌توان به برنامه‌های وضعیت آب‌وهوا و همچنین شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. همچنین برنامه‌های جانبی مختلفی روی برندهای مختلف تلویزیون‌های هوشمند هم وجود دارد؛ مثلاً در برخی برندهای نرم‌افزارهای مربوط به لاغری وجود دارد که با کمک آن می‌توانید در منزل ورزش کنید.

امکانات تلویزیون هوشمند چیست

۳. امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های اشتراک‌گذاری فیلم

شبکه‌های اجتماعی بخش جدانشدنی از زندگی روزمره افراد است و بسیاری از افراد روزانه چندین ساعت در آن‌وقت می‌گذرانند! حال گاهی اوقات افراد برای مشاهده ویدئوها نیاز به یک صفحه‌نمایشگر بزرگ‌تر دارند تا به‌راحتی بتوانند ویدئوی موردنظر خود را مشاهده کنند؛ به‌عنوان‌مثال فرض کنید می‌خواهید یک ویدئوی آموزشی را در یوتیوب ببینید! در این صورت شاید صفحه موبایل و لپ‌تاپ کیفیت لازم را نداشته باشد که با استفاده از تلویزیون هوشمند، می‌توانید آن ویدئو را در صفحه‌نمایش باکیفیت تلویزیون خود ببینید و لذت ببرید. همچنین سرویس‌های اشتراک ویدئو، فیلم و سریال هم در تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود و می‌توانید از مشاهده ویدئوهای موردعلاقه خود در آن لذت ببرید.

۴. امکان استفاده از وب‌کم

در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند جدید، وب‌کم وجود دارد! این مسئله به شما کمک می‌کند تا بتوانید هنگام چت تصویری به‌راحتی بتوانید تصویر خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارید. وب‌کم معمولاً برای نرم‌افزار اسکایپ که در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر هم روی تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد یا قابل نصب هستند که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید از وب‌کم خود برای چت تصویری استفاده کنید.

این 4 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند هستند که معمولاً تلویزیون‌های هوشمند هر برندی آن‌ها را دارد.

مزایای اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت چیست؟

در این بخش از مقاله اسمارت تی وی می‌خواهیم به بررسی 6 مورد از مزایای اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت بپردازیم:

امکان مشاهده زنده اخبار و اتفاقات

همه ما افراد زیادی را دیده‌ایم که در تلویزیون اخبار و اتفاقات روزانه را دنبال می‌کنند! حتی در تلویزیون‌های قدیمی که افراد از طریق کانال‌های خبری و از طریق آنتن تلویزیونی، اخبار را دنبال می‌کردند. در حال حاضر بسیاری از اخبار تلویزیونی به‌صورت آنلاین هستند و ممکن است افراد به دیدن اخبار و اتفاقات روزانه به‌صورت آنلاین هم علاقه داشته باشند که در این صورت با کمک تلویزیون‌های ساده امکان مشاهده آن وجود ندارد.

امکان وب‌گردی و بازدید از سایت‌های مختلف

شما با استفاده از اسمارت تی وی به‌راحتی می‌توانید هر سایتی که نیاز دارید را مشاهده کنید؛ دقیقاً مانند زمانی که با موبایل یا لپ‌تاپ در حال بازدید از سایت‌های مختلف هستید.

امکان اجرای بازی‌های ویدئویی آنلاین

می‌دانید که برای بازی کردن هر چقدر صفحه‌نمایشگر بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر باشد، لذت بازی کردن چندین برابر می‌شود. در اسمارت تی وی شما به‌راحتی می‌توانید در وارد سایت‌های بازی آنلاین شوید و از بازی کردن لذت ببرید. تنها چیزی که برای بازی با کیفیت به آن نیاز دارید، یک اینترنت پر سرعت است تا لذت بازی آنلاین را برای شما بیشتر کند.

امکان چک کردن وضعیت آب‌وهوا

یکی از برنامه‌هایی که در اکثر تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد، برنامه چک کردن وضعیت آب‌وهوا است! در واقع کاربران گاهی اوقات نیاز دارند که آب‌وهوای یک شهر یا منطقه خاص را ببینند و معمولاً این کار را به کمک موبایل انجام می‌دهند. یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی تلویزیون‌های هوشمند، وجود برنامه‌های چک کردن وضعیت آب‌وهوا است. در واقع شما می‌توانید به‌جای استفاده از موبایل، وضعیت آب‌وهوای منطقه موردنظر خود را با کمک برنامه‌های موجود در اسمارت تی وی ببینید.

قابلیت های تلویزیون هوشمند چیست

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف

یکی دیگر از مزایای خرید تلویزیون هوشمند این است که شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. به‌خصوص زمانی که شبکه اجتماعی شما مربوط به‌اشتراک‌گذاری ویدئو باشد! مثلاً فرض کنید شما یکی از افرادی هستید که به یوتیوب و دیدن ویدئوهای کاربردی آن علاقه دارید؛ در این صورت مشاهده ویدئوهای آن در یک صفحه نمایشگر بزرگ لذت‌بخش است یا دیدن آن در صفحه‌نمایش موبایل؟ قطعاً در یک صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت! بنابراین استفاده از اسمارت تی وی به شما کمک می‌کند تا بتوانید لذت بیشتری از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ببرید.

امکان دسترسی به شبکه‌های رادیویی آنلاین

از مهم‌ترین مزایای دیگر استفاده از تلویزیون هوشمند می‌توان به امکان دسترسی به شبکه‌های رادیویی آنلاین اشاره کرد! منظور از شبکه‌های رادیویی آنلاین، سرویس‌های انتشار پادکست است که بسیاری از کاربران به آن علاقه دارند. اگر برنامه آن برای پلتفرم اسمارت تی وی شما وجود داشته باشد که به‌راحتی می‌توانید از طریق آن پادکست موردنظر خود را بشنوید اما اگر برنامه آن وجود نداشته باشد، می‌توانید از طریق سایت آن به‌راحتی پادکست موردعلاقه خود را پلی کرده و از آن لذت ببرید.

امکان تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند وجود دارد؟

خرید تلویزیون هوشمند نسبت به تلویزیون معمولی نیازمند هزینه بیشتری است! از طرف دیگر، بسیاری از کاربران در حال حاضر تلویزیون معمولی دارند و می‌خواهند بدون هزینه زیاد، آن را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند. همین مسئله باعث شده تا این سؤال برای کاربران به وجود بیاید که آیا امکان تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند بدون آن که بخواهیم اسمارت تی وی خریداری کنیم وجود دارد؟ پاسخ مثبت است!

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها، اقدام به تولید دستگاهی به نام smart TV box کرده‌اند که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید تلویزیون معمولی خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. این دستگاه با استفاده از کابل مخصوص به تلویزیون شما وصل می‌شود یا اگر تلویزیون شما امکان اتصال بی‌سیم دارد، به‌راحتی می‌توانید آن را متصل کنید. این دستگاه در سیستم‌عامل‌های مختلفی ارائه شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد. همچنین سیستم‌عامل‌های دیگری هم وجود دارند که شما باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

از مهم‌ترین مزایای خرید smart TV box به‌جای خرید اسمارت تی وی، می‌توان به هزینه بسیار کمتر آن اشاره کرد. اگر یک تلویزیون معمولی دارید و می‌خواهید با هزینه بسیار کمتر آن را به یک اسمارت تی وی تبدیل کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از smart TV box است. این دستگاه قابلیت‌های مختلفی نظیر بلوتوث، اتصال به اینترنت، وجود درگاه‌های مختلف و… را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید تلویزیون معمولی خود را به یک اسمارت تی وی با قابلیت‌های عالی تبدیل کنید، خرید smart TV box را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه