021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند که باید بدانید

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند که باید بدانید

راهنمای خرید ساعت و مچ بند هوشمند 2023

اگر می‌خواهید پول خود را هدر ندهید و یک ساعت هوشمند بخرید که فاکتورهای مدنظر شما را داشته باشد بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

ساعت هوشمند یکی از گجت ها یا بهتر است بگوییم، ابزار های پرطرفدار چند سال اخیر به شمار می رود که با ویژگی هایی که برای افراد به ارمغان آورده است، دل بسیاری را ربوده و در ادامه جمعیت بسیاری را به خرید این ابزار شگفت انگیز وا داشته است.

اما یک ساعت هوشمند چه ویژگی هایی را دارد که باعث شده تا این حد به محبوبیت برسد. خب پاسخ به این سوال همان چیزی است که باعث شده امروز به سراغ این چنین مقاله ای برویم. پس تا آخر این داستان همراه نورنگار تا نگاهی داشته باشیم به راهنمای خرید اسمارت واچ.

 

لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل

فناوری در خدمت انسان. این جمله ای است که ممکن است در فضاها و مکان های مختلفی آن را شنیده باشید. در اصل تعریفی که برای فناوری به کار برده می شود مجموعه ابزار ها، امکانات و تجهیزاتی است که باعث آسان تر شدن زندگی انسان و افزایش رفاه به وسیله آن است. اگرچه این تعریف ممکن است از زبان افراد مختلف دستخوش تغییرات مختلفی قرار بگیرد ولی در نهایت کاربرد اصلی فناوری و تکنولوژی ایجاد شرایطی برای بهبود زندگی انسان ها است. یک خودروی سواری به وجود آمده است تا بتواند مسیر حرکت افراد به مکان های دور و نزدیک را تسریع ببخشد.

برای خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یک ابزار ساده مثل یک تستر نان فقط به این خاطر تولید می شود که بتواند نان بهتر و برشته را در زمان سریع تری در اختیار افراد قرار دهد. تمامی ابزار ها به کنار، این ساعت هوشمند است که بحث اصلی امروز ما را شکل می دهد و این ابزاری است که نه تنها برای یک استفاده، بلکه برای کاربرد های گوناگون. همانطور که گفته شد ساعت هوشمند ابزار ها و امکانات رفاهی مختلفی را در خود جای داده و تمامی این امکانات همه و همه روی مچ دست که به عنوان محلی در دسترس به شمار می رود قرار می گیرد.

 ساعت هوشمند قابلیت های بسیاری دارد که شاید ساده ترین و بی اهمیت ترین آن نشان دادن زمان باشد. برخلاف ساعت های کلاسیک، ساعت های هوشمند صرفا به زمان بها نمی دهند و شاید بیشترین کاربرد این گجت ها در حوزه سلامت باشد. بله درست شنیدید، ساعتی در خدمت سلامتی. با پیشرفت فناوری و ساخت حسگر های کوچک تر، این امکان فراهم شد تا سنسور های تشخیص عوامل سلامتی بر روی گجت های پوشیدنی قرار بگیرند و ساعت هوشمند یکی از این گجت های پوشیدنی به حساب می آید.

همین ابتدا خیالتان را بابت ساعت های هوشمند راحت کنیم، چرا که برخلاف تصور بسیاری برای خرید و حتی استفاده از یک ساعت هوشمند نیاز به مشاوره خرید ساعت هوشمند نیست و صرفا رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود میتواند برای شما کافی باشد

خرید ساعت هوشمند

برای خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پاسخ دادن به این سوال آن چنان هم سخت نیست ولی نیازمند در نظر گرفتن نکات مختلفی است. اینکه در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم، شاید نگاهی کلی به مسئله باشد و بهتر است پیش از آن این سوال را از خودمان بپرسیم که چرا به سمت خرید یک ساعت هوشمند می رویم؟ همچون هرکالای دیگری ساعت هوشمند نیز مزایا و امکاناتی دارد که اگر آگاهی کاملی نسبت به آن داشته باشد، شاید حتی بیش از پیش نسبت به خرید آن مشتاق شوید. پس از یافتن این پاسخ لازم است که حالا نکات خرید ساعت هوشمند را باری دیگر با یکدیگر بررسی کنیم.

اگر می‌خواهید پول خود را هدر ندهید و یک ساعت هوشمند بخرید که فاکتورهای مدنظر شما را داشته باشد بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید.

جفت شدن ساعت هوشمند با گوشی

اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید در این راهنمای خرید ساعت هوشمند به آن اشاره کرد، امکان جفت شدن یک اسمارت واچ با گوشی همراه شماست.

به طور قطع هر تلفن همراهی را نمی توان به هر ساعت هوشمندی متصل کرد، چرا که کمپانی های سازنده این گونه قطعات در برخی مواقع این ساعت ها را به طور انحصاری برای گوشی های خود ساخته و عرضه می کنند. به طور مثال سری ساعت های هوشمند اپل که با نام اپل واچ نیز شناخته می شوند از سمت خود این شرکت طراحی، و برای همراهی با گوشی های آیفون این شرکت عرضه می شوند. بنابریان علاوه بر ویژگی های مثل سیستم عامل و برخی ویژگی های سخت افرازی، باید پیش از اقدام برای خرید ساعت هوشمند خود، این نکته را در نظر داشته باشید که ساعت مدنظر شما باید پیوندی انتسابی با گوشی هوشمند شما داشته باشد. در غیر این صورت یا باید به دنبال ساعت دیگری بگردید، یا گوشی

ردیابی سلامت؛ نظارت دقیق بر خواب و حرکات

یکی از مهمترین ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند امروزی ردیابی تناسب اندام و سلامت است. اگر این مورد برای شما اهمیت دارد و علاقه‌دارید ساعت هوشمند شما در فعالیت مهم ورزشی چه به صورت حرفه‌ای یا معمول همراه شما باشد، این نکته را در نظر داشته باشید که ساعتی با سنسور ضربان قلب، گام شمار و GPS برای ردیابی مسافت طی شده انتخاب کنید.

 با وجود اینکه تقریبا همه افراد همیشه تلفن همراه خود را در کنار خود دارند اما استفاده از این ویژگی ها درون یک ساعت هوشمند جذابیت و لذت مخصوص به خود را دارد. مخصوصا وقتی صحبت از مسیر یاب هوشمند به میان می آید. به لطف پشتیبانی ساعت های هوشمند از اینترنت و سیستم GPS می توانید به راهنمایی ساعت هوشمند خود برای مسیر یابی اکتفا کنید و مطمئن باشید که نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

همچنین در کنار موارد گفته شده باید توجه داشت که آیا ساعت از مشخصات دیگری چون نظارت بر کیفیت خواب برخوردار است یا حتی پا را فراتر گذاشته و با ارائه ویژگی‌هایی بهداشت زنان، مانند توانایی ثبت عادت ماهیانه و ثبت علائم آن و … کارآمدتر است یا خیر.

ساعت هوشمند خود را عوض کنید، که چندان هم حرکت هوشمندانه ای به نظر نمی رسد.

قبل از هرچیزی مطمئن شوید که امکان اتصال ساعت هوشمند به موبایل وجود دارد چون بدون این امکان کلی قابلیت‌ها و امکانات دیگر را از دست می‌دهید. به عنوان مثال، همانطور که گفته شد اپل واچ فقط با گوشی‌های آیفون جفت می‌شود. شاید در راهنمای خرید دیگری خوانده باشید که سری ‌ساعتهای این برند با هر دو سیستم عامل جفت می‌شود اما باید بگوییم که بدون آیفون کارتان سخت می‌شود.

یکی از روش هایی که افراد معمولا برای دور زدن این دسته از موانع به کار می برند، روی آوردن به نرم افزار های خارجی و نصب رام های مختلف بر روی گوشی یا ساعت هوشمند خود است، تا بتوانند راهی را برای ارتباط این دو به وجود بیاورند. این گونه ترفند اگرچه در ظاهر حرکت جالب و ابتکاری مفید به نظر برسد، ولی در نظر داشته باشید که دور زدن موانعی که به صورت پیش فرض وجود دارند می تواند دردسر هایی را نیز با خود داشته باشد. یکی از این دردسر ها بدون شک احتمال ابطال کارت گارانتی و حتی شاید از کار افتادن دستگاه مورد نظر باشد. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که مبلغی را به سختی برای خرید ساعت هوشمند، تهیه کرده اید، پیشنهاد می کنیم، پیامد های این کارها را جدی بگیرید.

نمایشگر ساعت هوشمند OLED در مقابل LCD

اکثر مدل‌های ساعت‌ هوشمند ارزان قیمت از یک صفحه نمایش LCD یا AMOLED رنگی استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر موارد را با رنگ غنی‌تری مشاهده کنید و روشن‌تر باشد.  البته به همان میزان هم عمر باتری کمتری دارند. ساعت‌های هوشمند گران قیمت به جای LCD نمایشگرهای واضح OLED را در خود جای داده‌اند؛ نمایشگرهایی ظریف‌تر و البته کارآمدتر. اپل هم  اولین برندی بود که نمایشگر OLED خود را توسعه داد تا نسل اول اپل واچ را تا حد ممکن نازک و سبک وزن کند. بعدها سامسونگ هم از این سنت پیروی کرد.

صفحه لمسی یا غیر لمسی؟

به طور حتم در انتظار دارید که مانند یک راهنمای خرید ساعت هوشمند معمولی به شما بگوییم صفحه لمسی در اولویت است، اما در واقعیت اینگونه نیست.

شاید صفحه نمایش لمسی در دنیایی امروزی که حتی خودروها هم از اینگونه قابلیت‌ها برخوردارند جذاب باشد، اما وقتی یک ساعت هوشمند را انتخاب کرده‌اید که نمایشگر کوچکی دارید، این مزیت به یک عیب بزرگ تبدیل می‌شود و کار شما را مشکل خواهد کرد.

طراحی و شخصی‌سازی برای استفاده راحت‌تر

سبکی و سنگینی یک ساعت یا مچ بند هوشمند، اندازه و نوع بند از نکات مهم دیگری است که جا دارد، به آن اشاره کرد. شاید با مطالعه یک راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ، اپل یا شیائومی  به این نتیجه برسید که بهترین انتخاب از نظر طراحی را دارید، اما بگذارید با شما صادق باشیم، استایل، نیاز و سلیقه شما در این مورد بهترین را مشخص خواهد کرد. اگر اهل باشگاه هستید اما یک ساعت هوشمند کوچک می‌خواهید که دست و پا گیر نباشد به سراغ محصولات شیائومی بروید.

مثلا بانوان معمولا ساعت های سبک و ظریف را مورد انتخاب قرار می دهند، در حالی که شاید این انتخاب جزو گزینه های آقایان نباشد. پس در اینجا این نکته را به خوبی درک می کنید که بخشی از انتخاب یک ساعت هوشمند بستگی به سلایق و البته نوع پوشش فرد دارد و تمامی معیارها را نمی توان صرفا در خود محصول قرار داد.

اگر سبک اسپرت را می‌پسندید سامسونگ برند بهتری است و اگر برای جلسات مهم خود به یک ساعت هوشمند شکیل نیاز دارید، اپل واچ انتخاب بهتری است. همچنین اگر دوست دارید که ساعت را با لباس‌های خود ست کنید بهتر است قبل از خرید از امکان تعویض بندهای آن مطمئن شوید.

 افراد معمولا بندهایی را انتخاب می کنند و یا توانایی تعویض آنها را برای گزینه شخص ثالث دارند. این مهم است اگر بخواهید ظاهر همچنین به خاطر داشته باشید که راحتی در استفاده بسیار مهم است.  اگر بخواهید ظاهر همچنین به خاطر داشته باشید که راحتی در استفاده بسیار مهم است، قطعاً هرگونه ساعت هوشمند با بستهای دست و پا گیر که برای باز و بسته شدن به نیروی بیش از حد نیاز دارند، گزینه خوبی نیستند و به مرور دیگر راغب به استفاده از آنها نخواهید بود.

اپلیکیشن‌های قابل نصب روی ساعت هوشمند

وقتی صحبت از یک گجت هوشمند می‌شود بدون شک برنامه‌های آن از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید. نرم افزارهای ساعت های هوشمند در حال بلوغ هستند و برخی از مدل‌ها اکنون صدها یا حتی هزاران برنامه دارند. شما می توانید با این برنامه‌ها کارهای مختلفی انجام دهید، از کنترل چراغ خانه، تا پخش موسیقی و …

اغلب برنامه‌ها از پیش روی ساعت هوشمند شما نصب هستند و یا گاهی برای ارتباط با ساعت هوشمند نیاز به نصب برنامه‌های جانبی است. بهتر است قبل از خرید از فروشنده در مورد این برنامه‌ها سوال کنید.

البته که نصب برنامه های مربوط به ساعت هوشمند آنقدری هم که بسیاری تصور می کنند سخت و دشوار نیست و شباهت های زیادی با سیستم عامل اندروید و ای او اس دارد. در این گجت ها همچون گوشی های هوشمند دسترسی و امکان دریافت نرم افزار های مربوطه وجود دارد که اگر همچون بسیاری سرتان برای دستکاری کردن درد می کند، به راحتی می تواند از زیر و بم این کار سردر بیاورید. پیش از این گفتیم که هرچه که ساعت هوشمند شما به طور پیش فرض از آن پشتیبانی می کند، نرم افزار و اپلیکیشن مربوط به آن نیز درون آن وجود دارد. اما در بسیاری از مواقع افراد ترجیح می دهند تا از نرم افزار های دیگری که رابط کاربر پسند تری دارد را استفاده کنند. به خصوص وقتی صحبت از ساعت هوشمند می شود، چرا که به دلایلی از جمله صفحه نمایش کوچکتر، این میانبر ها هستند که بیشتر از هرچیزی نقش آفرینی می کنند.

امکان برقراری تماس تلفنی و پرداخت

تعداد کمی از ساعت‌های هوشمند سیم کارت خور هستند و در مقابل تولید کننده‌ها سعی کرده‌اند با اتصال ساعت به موبایل، فقط تماس‌ها را روی ساعت نمایش دهند.

اینطوری فقط کافی است یک هدفون یا هندزفری داشته باشید تا بعد از نگاهی به ساعت و قبول تماس به صحبت ادامه دهید.

نکته مهم بعدی اینکه در کنار تماس، بسیاری از اسمارت واچ‌ها دارای تراشه‌های NFC هستند به این معنی که می توانید از آنها برای پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی استفاده کرد. البته این ویژگی هنوز در پایانه‌های پرداخت ایران فعال نشده است ولی می‌توان از زمان جلوتر حرکت کرد و با آینده‌نگری خرید خود را انجام داد.

میزان دوام و شارژ باتری: یک فاکتور حیاتی

مگر می‌شود حرف از راهنمای خرید ساعت هوشمند باشد اما از باتری حرفی نزد. نکته مهم دیگری که برای خرید یک ساعت یا مچ بند هوشمند کارآمد باید در نظر داشته باشید، ظرفیت باتری و دوام آن است.

بیشتر ساعتهای هوشمند با صفحه نمایش رنگی با شارژ کامل  یک تا دو روز دوام می آورند (و گاهی اوقات کمتر از یک روز است). همچنین ساعت هایی که دارای قابلیت های صوتی هستند وقتی از آنها به عنوان تلفن استفاده می کنید دوام چندان باتری را نخواهند داشت. در مقابل مچ بندهای هوشمند و دستبندهای سلامت گاهی تا بیش از یک ماه هم دوام باتری دارند.

در واقع اگر یک راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی را بخوانید، دوام بالای باتری یکی از موارد مهمی است که در مدل‌های معروف خود چون می بند ۵ شیائومی روی آن تاکید دارد. همچنین اگر دوست دارید که ساعت همیشه همراه شما باشد و راحت‌تر آن را شارژ کنید، مدل‌هایی وجود دارد که قابلیت شارژ بی‌سیم دارند.

گام پایانی؛ چک لیست برای خرید را فراموش نکنید!

شاید اغراق نباشد که اگر بگوییم که در هیچ راهنمای خرید ساعت هوشمند یا مچ بند به این نکته اشاره نشده است که قبل از تصمیم برای خرید به یک چک لیست نیاز دارید. در این چک لیست به ترتیب اولویت فاکتورهای مهم را نوشته و بعد از بررسی، ساعتی که بیشترین امتیاز را گرفته انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *