021-7356

تمرکز سونی روی تولید لنز‌های بدون‌آینه

تمرکز سونی روی تولید لنز‌های بدون‌آینه

این دو لنز پرایم سونی به ترتیب دارای فاصله کانونی 500mm و 600mm هستند و نکته مهم درباره آن‌ها، حداکثر دهانه دیافراگم بسیار باز f/4 است که احتمالاً آن‌ها را به لنز‌هایی بسیار بزرگ، سنگین و گران‌قیمت تبدیل می‌کند.

 

از روی تصاویر گروه‌بندی و تکنولوژی داخلی این دو لنز پرایم سونی که مشخصات آن‌ها بسیار نادر است و توسط این وب‌سایت به بیرون درز کرده می‌توانیم ببینیم که تکنولوژی اپتیک آن‌ها پیشرفته و تعداد عدسی‌های آسفریکال در آن‌ها بسیار پرتعداد است.

 

 

به گفته  سایت “شایعات سونی“، این لنز‌ها در سال 2017 ثبت شده‌اند و تصاویر آن‌ها امروز در می 2018 لو رفته است.

لنز سومی که دارای فاصله کانونی 400mm است تقریباً شناخته شده است و می‌دانیم تا آخر امسال معرفی می‌شود. این لنز احتمالاً FE 400mm f/2.8 GM است که وب‌سایت BandH هم پیش‌تر مشخصات آن را منتشر کرده بود، اما از دو لنز دیگر هنوز هیچ خبری منتشر نشده است.

 

نکته مهم درباره هر سه این لنز‌ها این است که نه برای دوربین‌های سری DSLR، بلکه برای دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم سونی یعنی سری دوربین‌های a7 و a9 با مانت FE عرضه می‌شوند.

از همان زمانی که سونی دوربین a9 را وارد بازار کرد، می‌شد حدس زد که این شرکت، چشم به بازار دوربین‌های اسپرت و ورزشی دارد که هم اکنون تقریباً در سلطه دو برند نیکون و کانن است.

 

دوربین a9 که قبلا به طور مفصل به بررسی آن پرداخته بودیم از نظر سرعت عکس‌برداری، همچنان سریع‌ترین دوربین فول‌فریم دنیاست، با این لنز‌های جدید تکمیل خواهد شد و احتمالاً بیشترین مخاطب این لنز‌ها خبرنگاران ورزشی خواهند بود.

 

احتمال می‌دهیم که با ورود این لنز‌ها به بازار، در کنار زمین‌های فوتبال، خبرنگارانی را ببینیم که دوربین‌های خیلی کوچکی به لنز‌های بسیار بزرگ و گران‌قیمت آن‌ها متصل است!

اما خبرنگاران، تنها گزینه هدف لنز پرایم سونی 500mm f/4 و 600mm f/4 سونی نخواهند بود. این دو لنز پرایم سونی برای عکاسان حیات وحش هم اهمیت بسیار زیادی دارند. با این اوصاف، می‌بینیم که عایق‌بندی بسیار قدرتمند دوربینی مانند a9 بی‌دلیل نبوده و سونی می‌خواهد سرعت بالای دوربین خودش را برای عکاسی حیات وحش هم به رخ بکشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *