021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی دوربین جدید Bridge سونی

معرفی دوربین جدید Bridge سونی

سونی جدیدترین دوربین Bridge خودش را معرفی کرد. دوربین‌های Bridge به دوربین‌هایی گفته می‌شود که در واقع پلی بین دوربین‌های DSLR و دوربین‌های کامپکت محسوب می‌شوند. دوربین سونی hx350 مدل پیشرفته‌تری از مدل hx300 محسوب می‌شود و تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خود دارد. در این دوربین هم لنز زوم 50x با زوم فوق‌العاده 24mm تا 1200mm را می‌بینیم که در کنار تکنولوژی لرزشگیر حرفه‌ای سونی Optical SteadyShot امکان عکاسی از فواصل خیلی دور را روی دست هم امکان‌پذیر می‌کند. این لنز از نوع Vario-Sonnar T* و ساخت شرکت Carl Zeiss است. دوربین‌های سونی برخلاف دوربین‌های نیکون و کانن، لرزشگیر را روی حسگر قرار می‌دهند. این لنز همانند لنز‌های حرفه‌ای که روی دوربین‌های DSLR قرار دارند، می‌تواند به صورت دستی زوم و فوکوس کند. در واقع مانند لنز‌های تله‌فتو می‌توان با این لنز به صورت دستی زوم کرد. در این مقاله می‌توانید معرفی دوربین جدید Bridge سونی مشاهده کنید.


حسگر دوربین سونی hx350 مانند مدل قبلی یک سنسور BSI Exmor R CMOS و دارای رزولوشن 20.4 مگاپیکسل است. این حسگر برای عکاسی در نور کم طراحی شده و در کنار پردازشگر پرقدرت Sony Bionz عملکرد بسیار خوبی برای پردازش نویز دارد. تمامی امکانات عکاسی حرفه‌ای مانند وضعیت‌های خودکار برنامه‌ریزی شده، مد‌های M، S، A و P روی این دوربین قرار دارد. از نقاط ضعف این دوربین در برابر دوربین‌های DSLR این است که نمی‌توان روی آن فلاش نصب کرد، اما خود دوربین به یک فلاش بالاجهنده پرقدرت مجهز شده است که برای نوردهی‌ محیط کافی است.

معرفی دوربین جدید Bridge سونی
نمایشگر این دوربین از نوع تاشو است و با ابعاد 3 اینچ و رزولوشن 921000 نقطه است که برای کادربندی در نور زیاد از شفافیت کافی برخوردار است. اما اگر با منظره‌یاب دوربین راحت نیستید و می‌خواهید از منظره‌یاب چشمی استفاده کنید، روی این دوربین یک منظره‌یاب چشمی الکترونیکی نیز قرار گرفته که اگرچه همانند منظره‌یاب دوربین‌های DSLR به صورت اپتیکال نیست، اما سرعت بالایی دارد و تصویر را کاملا طبیعی نشان می‌دهد.
در بخش فیلم‌برداری هم این دوربین نسبت به مدل‌های قبلی خودش پیشرفت زیادی داشته و هم اکنون می‌تواند با رزولوشن Full HD و سرعت 30fps ویدئو ضبط کند. اگرچه بهتر بود که بتواند با رزولوشن 4K هم فیلم بگیرد، اما بازار هدف این دوربین و قیمتی که سونی برای آن در نظر گرفته است، با چنین امکاناتی کافی به نظر می‌رسد.
از امکانات جالب دوربین سونی hx350 می‌توان به Superior Auto اشاره کرد، که برای عکاسی در حالت خودکار فوق‌العاده است. این قابلیت می‌تواند سرعت سوژه‌های متحرک را تشخیص داده و سرعت شاتر دوربین را طوری تنظیم کند که هیچ نوع محوشدگی روی سوژه اتفاق نیفتد.

[porto_content_box border_top_color=”blue”]

دوربین a6500 سونی، با لرزشگیر 5 استاپ روی حسگر

[/porto_content_box]

1 Comment

  • مهداد ایرانی طلب گفت:

    روی نیکون وکانن بیش از حد تمرکز نکنید دردنیای عکاسی شرکت های دانش بنیانی مثل پنتاکس وجود دارد که همیشه در نواوری وکیفیت وقیمت حرف اخر را میزند .الیمپوس در طراحی وفوجی فیلم درقیمت پایین وپاناسونیک در استحکام وسونی از حیث پیشگامی در معرفی افق های تازه وشرکت های کره ای والبته لایکا در دقت در تصاویر شایان توجه هستند .کارتل هارا کنار بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *