دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز جدید سونی Ultra-Wide FE 16-25mm f/2.8 G

اخبار عکاسی
لنز جدید سونی Ultra-Wide FE 16-25mm f/2.8 G

سونی پس از رونمایی از لنز 24-50 میلی‌متری در فوریه، بار دیگر با یک لنز زوم همراه فاصله کانونی کم و جمع‌وجور به نام FE 16-25mm f/2.8 G به میدان آمده است. این لنز فول‌فریم و فوق عریض با طراحی باریک و محدوده کانونی ایده‌آل برای عکاسی از معماری، دکوراسیون داخلی، مناظر و سوژه‌های خیابانی، بر قابلیت حمل و نقل آسان تمرکز دارد.

علاوه بر این، حداکثر دیافراگم ثابت f/2.8 این لنز، آن را به گزینه‌ای عالی برای عکاسی در شرایط نوری کم تبدیل می‌کند.

لنز جدید سونی

دوقلوهای دوست داشتنی!

به دنبال یک همدم عالی برای لنز جدید FE 24-50mm f/2.8 G هستید؟ این لنز جدید به لطف داشتن دیافراگم ثابت f/2.8، اندازه فوق‌العاده جمع و جور و وزن سبک، به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به فضاهای عریض‌تر برای عکاسی دسترسی داشته باشید، بدون آنکه هیچ‌کدام از مزایای لنز قبلی رو از دست بدهید. میتوان گفت این لنز، مکمل فوق‌العاده‌ای برای لنز ذکر شده به حساب میاید. همچنین تقریبا میتوان گفت این دو لنز دوقلو هستند! هر دوی این لنزها قطری معادل ۲.۹ اینچ و طول ۳.۶ اینچ دارند (یا به عبارتی ۷۴.۸ میلی‌متر و ۹۱.۴ میلی‌متر). حتی لنز ۱۶-۲۵ میلی‌متری ، با وزن ۴۰۹ گرم (۱۴.۴ اونس) در مقایسه با ۴۴۰ گرم (۱۵.۵ اونس) لنز ۲۴-۵۰ میلی‌متری که کمی سبک‌تر است.

دوقلوهای دوست داشتنی!

لنز هیجان‌انگیز

جایی که همه چیز با این لنز جالب تر می شود، زمانی است که با برخی از لنزهای زوم‌ زاویه باز f /2.8 مقایسه می‌شود – یعنی FE 16-35mm f / 2.8 GM II و FE 12-24 f / 2.8 GM. لنز 16-25mm f/2.8 G از این نظر برجسته است که یک لنز سری G است (نه GM) اما دارای طراحی f/2.8 است. سایر لنزهای G، در حالی که دسترسی بیشتری را ارائه می‌دهند، طراحی f / 4 متوسط تری دارند. تمایز دوم لنز جدید فاصله کانونی منحصر به فرد آن است که درست بین 12-24mm و 16-35mm قرار دارد. این حالت برای کسی که به موقعیت های 12 میلی متری یا 35 میلی متری دو لنز زوم دیگر نیاز ندارد، بسیار ایده‌ال کار می‌کند.

لنز هیجان‌انگیز

عمق میدان و فوکوس فوق‌العاده

شباهت‌های زیادی بین این لنز و لنز 24-50mm وجود دارد. هر دوی این لنزها از سری G سونی هستند وعملکرد فوق‌العاده‌ای نیز دارند که کیفیت و شفافیت رو به وضوح نشان می‌دهند. استفاده از عدسی شیشه‌ای با پراکندگی کروی فوق‌العاده کم، به دستیابی به نمودار MTF فوق‌العاده‌ای کمک می‌کند و دیافراگم 11 تیغه‌ای، بوکه‌ای صاف و گرد برای عکس‌هایی با عمق میدان کم ایجاد می‌کند. این لنز در حالت وایدترین زاویه (16 میلی‌متر) می‌تواند تا فاصله 7.1 اینچی (حدود 18 سانتی‌متر) روی سوژه فوکوس کند. در حالت تله (25 میلی‌متر) هم این فاصله به 9.5 اینچ (حدود 24 سانتی‌متر) می‌رسد. به این ترتیب، حداکثر بزرگنمایی این لنز 0.2 برابرهست. به عبارت دیگر، با استفاده از این لنز می‌توانید سوژه را تا 20% بزرگتر از حالت عادی در کادر نشان دهید.

عمق میدان و فوکوس فوق‌العاده

فوکوس خودکار

این لنز از سیستم فوکوس خودکاری بهره می‌برد که توسط دو موتور خطی کار می‌کند. این سیستم فوکوس داخلی، با سرعت فوق‌العاده‌ای که دارد و می‌تواند به راحتی با سرعت 120 فریم در ثانیه با دوربین a9 III برای عکاسی پیاپی همگام شود. یکی دیگر از مزیت‌های این لنز، پشتیبانی از قابلیت جبران تنفس فوکوس (Focus Breathing Compensation) است؛ به این معنی که هنگام تغییر فوکوس، اندازه سوژه در کادر ثابت می‌ماند و دچار نوسان و تغییر نمی‌شود. این ویژگی برای فیلم‌برداری و ولاگری یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

فوکوس خودکار

کد تخفیف نورنگار

بدنه مقاوم

این لنز به طور کامل در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.  پوشش جلویی آن از جنس فلورین بوده که به راحتی تمیز می‌شود و لکه نمی گیرد. همچنین دارای یک حلقه فوکوس اختصاصی، دکمه قفل فوکوس لمسی و یک حلقه دیافراگم دستی با قابلیت کلیک است. علاوه بر این، برای حفظ هماهنگی با لنز 16-25 میلی متری، از همان قطر فیلتر 67 میلی متری و هود لنز ALC-SH178 استفاده می کند.

بدنه مقاوم

در اخر میتوان گفت که این لنز به اندازه لنز 24-50 میلی متری “شیک” نیست، اما کارایی زیادی دارد.  این لنز برای کسانی که به دنبال پوشش فوق العاده گسترده هستند و در عین حال می خواهند سرعت و قابلیت حمل را حفظ کنند، گزینه‌ای جدید محسوب می‌شود. اگر حاضر به فدا کردن لبه‌های محدوده زوم لنزهای 12-24 میلی متری یا 16-35 میلی متری هستید، در حالی که به دنبال یک لنز قابل حمل می‌گردید، لنز FE 16-25mm f/2.8 G می‌تواند همراهی عالی برای ولاگینگ، پیاده‌روی و یا عکاسی منظره و سفر باشد.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI
منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI
20 ساعت پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series
5 روز پیش - زمان مطالعه : 7 دقیقه