دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین جدید سونی RX0 امکاناتی شبیه به دوربین اکشن دارد

اخبار عکاسی
دوربین جدید سونی RX0 امکاناتی شبیه به دوربین اکشن دارد

سونی تأکید کرده است که دوربین سونی RX0 برای عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای که در موقعیت‌های چالش ‌برانگیز کار می‌کنند ساخته شده و می‌تواند حتی به عنوان دوربین جانبی در پروژه‌هایی با چند دوربین نیز به کار گرفته شود.

 

 

دوربین سونی RX0

 

 

دوربین سونی RX0 می‌تواند برای عکس‌برداری، تصویربرداری، تایم‌لپس و ضبط ویدئو‌های اسلوموشن از زوایایی که استفاده از دوربین‌های بزرگ‌تر در آن‌ها غیر ممکن است استفاده شود. همچنین می‌توانید تعداد زیادی از این دوربین‌ها را در موقعیت‌های مختلف قرار داده و آن‌ها را با هم کنترل کنید. کنترل از راه دور FA-WRC1M می‌تواند 15 دوربین سونی RX0 را به صورت هم‌زمان فعال کرده یا آن‌ها را وادار به عکس‌برداری هم‌زمان کند. البته اگر نمی‌خواهید این ریموت کنترل را استفاده کنید یا تعداد دوربین‌هایی که دارید به 15 عدد نمی‌رسد، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل  Sonyکه برای تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند عرضه شده است، تعداد 5 دوربین RX0 را با استفاده از WiFi کنترل کنید.

 

سونی تأکید کرده است که یک رابط سیمی برای این دوربین‌ها نیز تا اوایل 2018 معرفی خواهد شد.

 

 

حسگر این دوربین از نوع Exmor RS CMOS با رزولوشن 15.3 مگاپیکسل است که در پشت یک لنز Zeiss Tessar T* با فاصله کانونی معادل 24 میلی‌متر و دیافراگم f/4 قرار دارد. همانند یک دوربین عکاسی حرفه‌ای، دوربین سونی RX0 نیز می‌تواند با فرمت RAW عکاسی کند و البته سرعت شاتر آن نیز می‌تواند برای مواجهه با نور شدید فضای بیرون تا 1/32000 ثانیه کاهش یابد. این سرعت شاتر که در بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای هم وجود ندارد عکاسی در نور بسیار زیاد با دیافراگم خیلی باز را میسر می‌کند تا به این ترتیب دوربین سونی RX0 بتواند با کاهش عمق میدان، محوی پس زمینه بیشتری را ایجاد کند.

 

 

 

دوربین سونی RX0

 

 

 

این دوربین می‌تواند تا 16 فریم بر ثانیه عکاسی کند و همچنین قادر است با سرعت 1000 فریم بر ثانیه ویدئو‌های اسلوموشن ضبط کند. اما این تمام قابلیت‌های ویدئویی دوربین سونی RX0 نیست. این دوربین می‌تواند با رزولوشن 4K ویدئو ضبط کرده و از طریق درگاه HDMI این ویدئو‌ها را به یک رکوردر خارجی ارسال کند. قابلیت‌های مانند Focus Peaking، دستیار کمکی برای فوکوس دستی، قابلیت‌ تنظیم پروفایل‌های رنگی و S-Log2 از دیگر امکانات پیشرفته برای تصویربرداری با این دوربین محسوب می‌شوند.

،

علاوه بر این دوربین RX0 بدون قاب تا 10 متر زیر آب و با قاب مخصوص آن تا 100 متر زیر آب، عایق است. دوربین سونی RX0 تنها 110 گرم وزن دارد و ابعاد بدنه آن 59×40.5x30mm است، به همین دلیل می‌تواند مانند دوربین‌های اکشن، در روی کلاه، کنار بدنه خودرو، روی اسکیت یا هرجایی که امکان نصب دوربین‌های بزرگ وجود ندارد قرار بگیرد. این دوربین قرار است تا ماه اکتبر آینده با قیمتی حدود 1000 دلار وارد بازار شود.

 

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *