دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی سنسور جدید تامرون که از چشم انسان حساس‌تر است

اخبار عکاسی
معرفی سنسور جدید تامرون که از چشم انسان حساس‌تر است

تامرون به واسطه لنز‌هایی که برای شرکت‌های دیگر می‌سازد بسیار شناخته شده است، اما این لنز‌ها تنها چیزی نیست که این کمپانی ژاپنی به آن علاقمند است. طبق آخرین اخبار منتشر شده، تامرون سنسوری را معرفی کرده است که حساسیتی بیش از چشم انسان داشته و قادر خواهد بود محدوده نور یا Dynamic Range را به میزان مقدار باورنکردنی ثبت کند. در ادامه درباره این سنسور جدید تامرون توضیحاتی خواهیم داد.


این سنسور جدید تامرون با مشارکت شرکت‌های Japan Science و Technology Agency ساخته شده است که به اختصار آن را JST می‌گویند. هدف اصلی از تلاش مشترک این دو شرکت بزرگ، ساخت سنسوری است که بتواند به طور پیوسته خروجی داینامیکی را با کیفیتی بالا و فراتر از تصور ارائه دهد. ویژگی جدیدی که در گذشته چالش بسیار بزرگی بود.

سنسور جدید تامرون
در مقایسه تصاویر بالا به راحتی می‌توانید ببینید که تصویری که با چشم انسان دیده می‌شود تا حد زیادی تیره است و تصاویر این حسگر تا چه اندازه می‌تواند خروجی بهتری داشته باشد.
تامرون برای دستیابی به این نتیجه تنها یک سنسور حساس تولید نکرده است، بلکه این تکنولوژی از ترکیب فناوری‌های پیشرفته اپتیکی این شرکت با یک سنسور فوق‌العاده حساس و یک پردازشگر تصویر پرقدرت به دست آمده است. در این تکنولوژی جدید این سه کامپوننت تصویری را پدید می‌آورند که به صورت کاملا رنگی است و امکان ثبت سوژه‌ای با روشنایی 0.003 lux دارد. این میزان روشنایی تقریبا معادل روشنایی قابل مشاهده از یک ستاره است.
برای توسعه این سیستم از یک تکنولوژی بازتاب یا انعکاس ultra-low استفاده شده که انعکاس‌های به وجود آمده را کم می‌کند، این انعکاس‌ها بیشتر در سنسورهای با حساسیت بالا دیده می‌شود. سنسور CMOS استفاده شده در این سیستم با یک تکنولوژی کاهش نویز دیجیتال به صورت ترکیبی تصاویری فوق‌العاده شفاف و بدون اعوجاج را فراهم می‌کند.
هیچ اطلاعاتی درباره زمان ورود این سنسور جدید تامرون به بازار توسط این شرکت منتشر نشده است و به نظر می‌رسد که برای دوربین‌های عمومی عرضه نخواهد شد. احتمال می‌رود که این تکنولوژی بیشتر برای کارهای صنعتی استفاده شود. اما اصلا بعید نیست که هدف بعدی این تکنولوژی دوربین‌های DSLR و بدون آینه باشند.

[porto_blog post_layout=”medium” columns=”3″ post_in=”9494″ number=”1″]

نویسنده : M Nareshchi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *