دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران؛ معرفی 10 لوکیشن جذاب

برترینها
بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران؛ معرفی 10 لوکیشن جذاب

این مقاله به معرفی 10 کافه‌ برتر تهران پرداخته است که به دلیل دکوراسیون خاص و فضای منحصر به فردشان، به عنوان بهترین مکان‌ها برای عکاسی و تولید محتوای هنری شناخته می‌شوند. این کافه‌ها با نورپردازی مناسب، فضاهای خلاقانه و طراحی داخلی جذاب، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای ثبت تصاویر خلاقانه در اختیار می‌گذارند. همچنین، نکات مهم برای عکاسی در کافه‌ها، مانند توجه به نور طبیعی و طراحی داخلی، بررسی شده‌اند.

لیست کافه‌ها:

  1. کافه لمیز (شعبه ولیعصر)
  2. کافه کای (شعبه ونک)
  3. کافه دایموند
  4. کافه آندورا
  5. کافه سام (شهرک غرب)
  6. کافه گراف
  7. چارکافه
  8. کافه رستوران همرا
  9. کافه لتو
  10. کافه رستوران اینترنی

کافه‌های تهران از جمله بهترین اماکنی هستند که می‌توان از لوکیشن و دیزاین آن‌ها برای عکاسی حرفه‌ای، ساخت محتواهای اینستاگرامی و تولید محتوای بصری استفاده کرد. با توجه به وسعت تهران و تعداد بالای کافه‌های موجود در این شهر، انتخاب می‌تواند کمی پیچیده و سردرگم کننده باشد؛ از این رو، در این مطلب از وب‌سایت نورنگار به بررسی بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران پرداخته و پارامترهای انتخاب بهترین کافه‌ها را معرفی خواهیم ساخت.

چرا کافه ‌های تهران برای عکاسی جذاب هستند؟

کافه‌های تهران با طراحی و نورپردازی متنوع، مکان‌های ایده‌آلی برای تجربه اوقات خوش و عکاسی خلاقانه هستند.

کافه‌های تهران از جمله محبوب‌ترین اماکنی هستند که می‌توان با مراجعه به آن‌ها اوقات فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده و از محیط‌های جذاب آن‌ها برای عکاسی استفاده کرد. این اماکن که از دیزاین‌های متفاوت و منحصر به فردی برخوردار هستند، لوکیشن عکاسی ایده‌آلی تلقی شده و فرصت خوبی را برای ثبت تصاویر خلاقانه فراهم می‌سازند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کافه‌های محبوب تهران می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تنوع در طراحی و دیزاین
  • تنوع در نورپردازی
  • تنوع در نوع فضا (فضاهای بسته و باز)

ویژگی ‌های کافه مناسب برای عکاسی

ویژگی ‌های کافه مناسب برای عکاسی
کافه‌ها که قبلاً طرفداران کمی داشتند، اکنون به مکانی محبوب برای آرامش و عکاسی در بین نسل‌های مختلف تبدیل شده‌اند.

در سال‌های گذشته، کافه‌ها از طرفداران زیادی برخوردار نبودند، اما امروزه تقریبا همه نسل‌ها با هر نوع طرز فکری، کافه‌‌ها را به‌عنوان محلی برای آرامش و گذراندن اوقات فراغت انتخاب می‌کنند. از این رو، اگر این اماکن را برای عکاسی و تولید محتوای اینستاگرامی انتخاب می‌کنید، ابتدا می‌بایست به جذابیت‌های این اماکن از دیدگاه بازدیدکنندگان آن‌ها توجه داشته باشید. بسته به تجهیزات عکاسی و لنزهایی که در اختیار دارید، محیط‌های منتخب شما می‌توانند متفاوت باشند. اگر بخواهید با تجهیزات در دسترس تصاویر خلاقانه‌ای را در این محیط‌ها به ثبت برسانید، لازم است تا به چند نکته دقت داشته باشید:

 طراحی داخلی جذاب

 طراحی داخلی جذاب
برای عکاسی در تهران، ابتدا باید کافه‌های جذاب را شناسایی کنید که طراحی داخلی و اکسسوری‌هایشان بر انتخاب شما تأثیر دارد.

در قدم اول لازم است تا بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران را از نگاه بازدیدکنندگان شناسایی کنید. نخستین پارامتری که یک کافه را به مکان جذاب و ایده‌آلی مبدل می‌سازد، طراحی داخلی آن است. نوع طراحی داخلی، سوژه‌ها و اکسسوری‌های موجود در این اماکن، درنهایت قدرت انتخاب شما را دستخوش تغییر خواهند ساخت. با دانستن فاکتورهای بهترین کافه برای عکاسی، قادر خواهید بود تا ایده‌های مناسبی را در این زمینه کسب کنید.

نورپردازی مناسب

نورپردازی کافه‌ها برای عکاسی حیاتی است، بنابراین انتخاب کافه‌های روباز یا استفاده از تجهیزات نوردهی می‌تواند به بهبود تصاویر کمک کند.

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که برای عکاسی و ساخت محتوا در کافه‌ها می‌بایست بدان دقت داشته باشید، نورپردازی کافه است؛ چراکه، شرایط حاکم در کافه‌ها به شما امکان دست‌کاری در نورپردازی را نخواهد داد. برای این منظور می‌توانید کافه‌های روباز را در اولویت انتخاب خود قرار داده یا از تجهیزاتی نظیر مثلث نوردهی برای بالا بردن نور در تصاویر خود بهره‌جویی کنید.

فضاهای باز و خلاقانه

فضاهای باز و خلاقانه

آموزش کامل عکاسی

لیست بهترین کافه‌ های تهران برای عکاسی

برخی از کافه‌های جذاب تهران برای عکاسی و تولید محتوای اینستاگرامی عبارتند از:

کافه لمیز ( شعبه ولیعصر)

کافه لمیز ( شعبه ولیعصر)

کافه لمیز، یکی از بزرگ‌ترین کافه‌ شاپ‌های زنجیره ای محسوب شده که بیش از 25 شعبه فعال دارد. شعبه ولیعصر این مجموعه که در تهران واقع شده است، یکی از بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران محسوب می‌شود. محیط دنج، زیبا و آرامش‌بخش کافه لمیز از شهرت بالایی برخوردار بوده و آن را به گزینه ایده‌آلی برای عکاسی مدرن مبدل می‌سازد. این شعبه از یک کتابخانه بسیار زیبا و شکیل برخوردار بوده که توجه هر عکاسی را به خود جلب می‌کند. اطلاعات تکمیلی این کافه مشهور به قرار زیر است:

1آدرستهران، ضلع شمال شرقی چهر راه ولیعصر، پلاک 1435
2آدرس پیج@lamizcoffe
3تلفن تماس02166462205
4ساعات کار7 صبح تا 11 و نیم شب
5سایر ویژگی‌هامناسب برای عکاسی مدلینگ، عکاسی پرتره و شخصی، ساخت محتوای اینستاگرامی

کافه کای ( شعبه ونک)

کافه کای ( شعبه ونک)

محیط باز و وسیع کافه کای (شعبه ونک) و کتابخانه زیبای آن به راحتی توجه هر عکاس یا رهگذری را به خود جذب می‌کند. نورپردازی داخلی و دکوراسیون زیبای این کافه، دست شما را برای ثبت انواع تصاویر باز می‌گذارد. اطلاعات تکمیلی کافه کای به قرار زیر است:

1آدرستهران، ونک، خیابان خدامی، نبش شادی
2آدرس پیج@Kaicoffeeco
3تلفن تماس0219101071
4ساعات کار7 صبح تا 11 شب
5سایر ویژگی‌هامناسب برای عکاسی به سبک مینیمال، عکاسی هنری، عکاسی مدلینگ، عکاسی پرتره و خلق محتواهای اینستاگرامی

کافه دایموند

کافه دایموند

اگر به عکاسی در محیط‌های روباز و عکاسی در محیط‌های سنتی علاقه‌مند باشید، کافه دایموند به یکی از بهترین گزینه‌های شما مبدل خواهد شد؛ چراکه، این کافه مشهور در یک خانه قدیمی بازسازی‌شده طراحی شده و از نمای زیبا و خیره‌کننده‌ای برخوردار است. این کافه زیبا دارای یک فضای بسته در 2 طبقه و یک فضای باز در حیاط است. محیط باز و وسیع این کافه و همچنین دیوارهای آجری و سبک ساخت این کافه دست شما را برای خلق انواع تصاویر باز می‌گذارد. اطلاعات تکمیلی کافه دایموند به شرح زیر است:

1آدرستهران، پایین خیابان نجات اللهی (ویلا)، خیابان فلاح پور، شماره ۳۳
2آدرس پیجcafediamond@
3تلفن تماس02188890196
4ساعات کار08 تا 24
5سایر ویژگی‌هامناسب برای عکاسی به سبک‌های مختلف و تولید محتوای بصری

کافه آندورا

در هنگام بررسی بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران و کافه‌های اینستاگرامی با نام کافه آندورا نیز مواجه می‌شوید. این کافه زیبا هم به محیط زیبا و دلنشین و سبک چیدمان چوبی و سنتی خود شهرت دارد. کافه مذکور در یک خانه دوطبقه قدیمی قرار داشته و فضای خانه‌های قدیمی را تداعی می‌سازد. با مراجعه در ساعات خلوت و شرایط نوری مناسب، قادر خواهید بود تا تصاویر خیره‌کننده‌ای را در فضای سنتی این کافه به ثبت برسانید. سایر اطلاعات این کافه سنتی به شرح زیر هستند:

1آدرستهران، چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفری شمالی، جنب بازار رضا، پلاک 77
2آدرس پیج@cafeandorra
3تلفن تماس02188323021
4ساعات کار10 تا 23:30
5سایر ویژگی‌هافضای گسترده، مناسب برای عکاسی از محیط‌های سنتی، مجهز به کتابخانه و آرت شاپ

هر کافه‌ای که معرفی شده، با فضایی خاص و طراحی منحصربه‌فرد خود، به شما این امکان را می‌دهد تا لحظات و تصاویر به‌یادماندنی ثبت کنید. امیدواریم با خواندن این مطلب، بهترین مکان را برای تجربه‌ای دلنشین و هنری انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که این مکان‌ها در مرحله اول فضایی برای معاشرت و استراحت مشتریان است و نباید آرامش آنها را برهم زد.

کافه سام (شهرک غرب)

کافه سام شهرک غرب، بدون شک یکی از بهترین کافه‌های تهران برای عکاسی محسوب می‌شود. این کافه زیبا از فضایی آرام و دلنشین برخوردار بوده و به یک گلخانه فوق‌العاده زیبا مجهز است. فضای سرسبز و سایر امکانات کافه سام (شعبه شهرک غرب)، این کافه را به مکانی ایده‌آل برای ساخت محتواهای بصری مبدل می‌سازند. اطلاعات تکمیلی کافه سام عبارتند از:

1آدرستهران، شهرك غرب، سيماي ايران، ساختمان AB
2آدرس پیجsamcoffeeroasters@
3تلفن تماس02188579501
4ساعات کار9 تا 23

کافه گراف

کافه گراف

منوی کافه گراف تنها جذابیت آن محسوب نمی‌شود. این مکان به محیط آرام، امن و زیبای خود شهرت داشته و از فضای دنج و دل‌چسبی برخوردار است. از آنجایی که برای ماندن در این مکان با محدودیت زمانی مواجه نیستید، این فرصت را در اختیار خواهید داشت تا تصاویر جذابی را به ثبت برسانید. توصیه می‌شود برای مراجعه به کافه گراف، ساعات خلوت آن را شناسایی کنید.

1آدرستهران، طرشت، بلوار تیموری، پژوهشکده انرژی شریف، طبقه همکف
2آدرس پیج@Cafegraph
3تلفن تماس02166085190
4ساعات کار08 تا 23:30
5سایر ویژگی‌هامناسب برای عکاسی پرتره، عکاسی از غذا و …

چارکافه

چارکافه

مکان بسیار دنج، طراحی و چیدمان مدرن، نورپردازی ایده‌آل و منوی متنوع و محیط قرارگیری چارکافه، بسیاری از جوانان و دانشجویان را به خود جذب کرده و شرایط ایده‌آلی را برای عکاسی مهیا می‌سازد. محیط داخلی این کافه در ساعات خلوت، فرصت عکاسی پرتره و عکاسی از غذاها و خوراکی‌ها را فراهم می‌سازد.

1آدرستهران، کارگر شمالی، بعد از نصرت، روبروی کوچه‌ی عبدی نژاد
2آدرس پیج@Charcoffefamily
3تلفن تماس02166435117
ایده ژست در کافه؛ ژست‌هایی که باید تو کافه بگیری

مقاله مرتبط: ایده ژست در کافه؛ ژست‌هایی که باید تو کافه بگیری

کافه رستوران همرا

در میان فهرست بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران با نام کافه رستوران همرا نیز مواجه خواهید شد؛ چراکه، این کافه منحصربه‌فرد به یک فضای مجلل و لوکس مجهز بوده و شرایط ایده‌آلی برای عکاسی‌های بلاگری، مدلینگ و … فراهم می‌سازد. محیط وسیع، دکوراسیون مجلل و نورپردازی فوق‌العاده‌ این کافه رستوران به شما امکان می‌دهد که تصاویر بی‌نظیری را به ثبت برسانید.

1آدرستهران، پاسداران، خ ناطق نوری، میدان ‌قبا، ضلع شمالی فرهنگسرا، جنب ‌پارک زمرد
2آدرس پیج@hemra.tehran
3تلفن تماس02122893142
4ساعات کار09 تا 23:30

کافه لتو

کافه لتو از محیطی مدرن برخوردار بوده و دارای یک طراحی خلاقانه و منحصر به فرد است. در هر گوشه از دیوارهای این کافه دیزاین و حال و هوای متفاوتی را مشاهده خواهید کرد که در نهایت امکان ثبت تصاویر متفاوت را فراهم می‌سازند. به طور مثال، دیوار پر از کلاه این کافه برای عکاسی مردانه بسیار جذاب است. اگر به دنبال مکانی برای تجربه متفاوت هستید، این کافه نیازهای شما را به خوبی تحت پوشش خواهد داد. سایر اطلاعات این کافه مدرن به قرار زیر هستند:

1آدرستهران، خیابان بهار شمالی، خیابان ورکش، پلاک ۱۷/۴
2آدرس پیج@letocafe
3تلفن تماس02188495426
4ساعات کار8 صبح تا 1 بامداد
5سایر ویژگی‌هامناسب برای عکاسی مدرن، عکاسی پرتره، مدلینگ و …

کافه رستوران اینترنی

کافه رستوران اینترنی

کافه رستوران اینترنی با 2 شعبه در تهران، به سبب بهره‌مندی از محیط بزرگ و طراحی داخلی خاص و مدرن خود، به مکانی فوق‌العاده برای گرفتن عکس‌های زیبا تبدیل شده است. نورپردازی و تنوع دکوراسیون این محیط به شما امکان می‌دهد تا تمامی ایده‌های عکاسی و تصویربرداری خود را به بهترین شکل دنبال کنید.

1ادرسولنجک، خیابان ۱۴ ام، پاساژ توچال، طبقه اول
2آدرس پیج@interni.tehran
3تلفن تماس09905776910
4ساعات کار9 الی 24
5سایر ویژگی‌هامناسب برای گرفتن عکس به سبک‌های مختلف و ساخت محتواهای اینستاگرامی

سایر کافه‌ها برای تجربه‌ ای متفاوت از عکاسی

کاربران و فعالین حوزه ساخت محتوا و عکاسان برخی دیگر از کافه‌ها را به عنوان بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران پیشنهاد می‌کنند، که برخی از آن‌ها عبارتند از:

ردیفنام کافهسبک طراحیویژگی ها و امکانات
1کافه فیلم کلاسیککلاسیکفضای دلنشین و دیوارهای رنگی، مجهز به حوض آبی و بخش VIP
2کافه عمارت روشنانکلاسیکمحیط روباز و سرسبز، طراحی کلاسیک، مجهز به کتابخانه
3کافه عمارت روبروکلاسیکدکوراسیون کلاسیک، مجهز به سینمای روباز، کتاب‌فروشی، گالری و …
4کافه بناکسنتیمجهز به دکوراسیون قدیمی، فضای باز، پنجره رو به حیاط و نیمکت‌های چوبی
5کافه ویکولو (روف گاردن)کلاسیک – روبازفضای باز، دکوراسیون شیک و کلاسیک (برگرفته از معماری ایتالیایی)
6کافه مان زامدرن و روبازدکوراسیون داخلی با جزئیات خاص و رنگ‌های دلنشین، مناسب برای عکاسی هنری
7کافه وصالمدرن و هنریمجهز به نورپردازی عالی، دکوراسیون و جزئیات زیبا
8رستوران ایتالیایی ایتالیانومدرن – ایتالیاییطراحی‌ شیک و مدرن، دکوراسیون خاص ایتالیایی،
9کافه رستوران کانکامدرنمعماری و طراحی داخلی فوق‌العاده لوکس و جذاب
10کافه گل صورتیمدرن و فانتزیدکوراسیون خاص با رنگ صورتی

نکات مهم برای عکاسی در کافه‌ ها – نکته ها و ترفندها

برای ثبت عکس‌های زیبا در کافه‌ها، به نکات زیر توجه کنید: استفاده از نور طبیعی، چیدمان مناسب میز با آیتم‌های زیبا، و هماهنگی با کافه برای انتخاب زمان‌های خلوت جهت عکاسی.

برای آن که بتوانید عکس‌ها و محتواهای زیبایی را در محیط کافه‌ها به ثبت برسانید، می‌بایست به یکسری نکات کلیدی توجه داشته باشید. این موارد عبارتند از:

استفاده از نور طبیعی

نخستین و مهم‌ترین نکته عکاسی از کافه‌ها، توجه به نورپردازی است. نور طبیعی از جهات مختلفی به خلق تصاویر ایده‌آل کمک می‌کند. شما می‌بایست تصاویر خود را در شرایطی به ثبت برسانید که نور بیش ‌از اندازه زیاد یا کم نباشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در ساعات ایده‌آل روز (یعنی تا 2 ساعت پس از طلوع و 2 ساعت قبل از غروب) این اقدام را انجام دهید.

چیدمان میز و صحنه ‌آرایی

به واسطه استفاده هوشمندانه از آیتم‌های زیبای موجود در کافه‌ها قادر خواهید بود تا تصاویر فوق‌العاده‌ای را به ثبت برسانید. برخی از اکسسوری‌ها، نظیر فنجان‌های خاص، بشقاب‌های هنری و حتی اشیاء تزئینی مانند گل‌ها، کتاب‌ها، کتابخانه‌ها قدرت انتخاب شما را افزایش داده و به تصاویر شما روح می‌بخشند.

هماهنگی با کافه و انتخاب ساعت‌ های خلوت

اغلب کافه‌های تهران، از ساعات 8 تا 9 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند. در این ساعات معمولا مراجعین کمتری به کافه‌ها مراجعه می‌کنند؛ از این رو، قادر خواهید بود تا از زوایای مختلف به عکاسی و فیلم‌برداری بپردازید. پیش از مراجعه به کافه مورد نظر، بهتر است با مدیریت آن هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و راهنمایی‌های لازم را نیز دریافت کنید. چراکه، ممکن است برخی از کافه‌ها به منظور جلوگیری از مزاحمت برای مراجعین در ساعات خاص یا به طور کل اجازه تصویربرداری ندهند.

آموزش عکاسی اقساطی

نتیجه گیری

عکاسی از کافه، یکی از حوزه‌‌های پرطرفدار عکاسی محسوب می‌شود. این حوزه بازار کار خوبی دارد؛ اما برای آن که بتوانید در آن به موفقیت برسید لازم است تا آموزش‌های تخصصی دریافت کرده و سپس بهترین کافه‌ها برای عکاسی در تهران را شناسایی کنید. به منظور خلق تصاویر زیبا در کافه‌ها لازم است تا از دکوراسیون، چیدمان و اکسسوری‌های موجود بهره‌جویی کرده و خلوت‌ترین ساعات را شناسایی کنید. چنانچه تجهیزات نورپردازی مصنوعی در اختیار ندارید، بهتر است در ساعات مناسب (یعنی تا 2 ساعت پس از طلوع و 2 ساعت قبل از غروب) این اقدام را انجام دهید.

2 دیدگاه
  • امیر گفت:

    سلام واقعا کافه های خوبی برای عکاسی معرفی کردید ممنونم .

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *