دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

ایده ژست در کافه؛ ژست‌هایی که باید تو کافه بگیری

ایده عکاسی
ایده ژست در کافه؛ ژست‌هایی که باید تو کافه بگیری

به طور کلی اگر 10 سال به عقب برگردیم، تفاوت‌های زیادی را بین زندگی حال حاضر خود و گذشته می‌توانیم ببینیم. امروزه کافه رفتن و وقت گذراندن در آن برخلاف گذشته یکی از بدیهیات زندگی افراد به شمار می‌رود. این مکان نه‌تنها به عنوان مکانی برای وقت‌گذرانی و استراحت‌های هفتگی به شمار می‌رود، بلکه یکی از بهترین موقعیت‌ها برای عکس گرفتن است. اما همانطور که می‌دانید تصاویر با ژست‌ها جلا پیدا می‌کنند و یک تصویر جذاب و دلنشین از یک سوژه، بدون شک نیازمند داشتن یک ژست تاثیرگذار است.

همه ما از ژست‌های خسته‌کننده در کافه کلافه شده‌ایم و دوست داریم یک ژست جدید برای عکس در کافه یاد بگیریم. دانستن ایده ژست در کافه به شما کمک می‌کند عکس‌های منحصر به فردی در کافی شاپ ثبت کنید. همراه نورنگار باشید تا در کنار هم خاص‌ترین و جدیدترین مدل‌های ژست در کافه را یاد بگیریم.

در این ویدئو که توسط تیم نورنگار تهیه شده طرز صحیح انواع ژست‌های عکاسی در کافه آموزش داده شده است.

انواع ژست عکاسی دخترانه در کافه

معمولاً دخترخانم‌ها فرصت عکس گرفتن در کافه را از دست نمی‌دهند و همیشه سعی می‌کنند عکس‌های جذابی از خود و دوستانشان بگیرند. ولی این کافی نیست؛ زیرا این عکس‌ها معمولا تکراری هستند و ایده منحصر به فردی ندارند.

برای اینکه بتوانید بهترین ژست عکاسی در کافه را یاد بگیرید، در ادامه همراه ما باشید و ببینید که چطور با این ژست‌ها جذابیت عکس‌هایتان چند برابر می‌شود.

استفاده از کتاب در ژست

از آن جهت که کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب همیشه نیازمند سکوت و فضایی آرامش‌بخش است، کتاب بهترین مثال برای یک حس معنوی است. می‌توان گفت که درصد قابل توجهی از تصاویری که در کافه‌ها گرفته می‌شوند دارای حس معنوی هستند، بنابراین استفاده کردن از کتاب برای گرفتن یک ژست عکاسی در کافه یک انتخاب معقول و تاثیرگذار است. برای این ژست دستتان را روی میز بگذارید و وانمود کنید که در حال کتاب خواندن هستید.

استفاده کردن از کتاب برای گرفتن یک ژست عکاسی
هنگام استفاده از کتاب برای گرفتن ژست عکاسی در کافه دقت کنید شانه‌ها را صاف نگه دارید.

استفاده از ابزارهای موسیقی

موسیقی یکی از ارکان مهم در زندگی هر فردی به شمار می‌رود و از آنجایی که با یکی از حواس پنجگانه در ارتباط است، کارکردهایی همچون کتاب ولی با حس و حال شنیداری دارد. اگر کم یا بیش در صفحات مجازی خودتان را با دیدن ژست‌ها و تصاویر مختلف در کافه‌ها سرگرم کرده باشید، به خوبی می‌دانید که سازهای موسیقی مثل گیتار، ویولن، چنگ یا حتی نی معمولا از عناصر جذاب عکس‌های کافه‌ای هستند. پس حتی برای یک بار هم که شده بهتر است ژست‌های خود را با این ابزارهای خلق موسیقی ترکیب کنید و قدرت شگفت‌انگیز آن‌ها را حتی در دنیای تصویر هم ببینید.

تناسب ژست با دکوراسیون کافه

یکی از نکات مهمی که در انتخاب ژست دخترانه در کافه وجود دارد این است که حالت بدن خود را با دکوراسیون و حال‌و‌هوای کافه هماهنگ کنید. قطعا ژست‌هایی که در کافه‌هایی با فضای سنتی گرفته می‌شوند با ژست‌های عکاسی در کافه‌هایی با فضای رسمی، متفاوت هستند. به طور مثال اگر می‌خواهید یک عکس خاص در کافه‌ای شیک و مدرن داشته باشید، زبان بدن خود را باز نگه دارید و از استایل اسمارت کژوال استفاده کنید. در این ژست می‌توانید فنجان چای یا قهوه را در دست بگیرید و به روبه‌رو نگاه کنید.

بهترین ژست عکاسی در کافه
اگر می‌خواهید یک عکس خاص در کافه‌ای شیک و مدرن داشته باشید، زبان بدن خود را باز نگه دارید و از استایل اسمارت کژوال استفاده کنید.

ژست پرتره در کافه

یکی دیگر از انواع ژست های مناسب کافه برای خانم‌ها، ژست برای عکس پرتره است. این عکس‌ها برای استفاده به عنوان عکس پروفایل هم مناسب هستند زیرا بر زیبایی چهره شما تمرکز دارند. در این ژست، حالت و حس پنهان در چهره شما اهمیت زیادی دارد. احساس غم، شادی یا نگرانی در چهره شما می‌تواند به کلی فضای عکس را دگرگون کند. در این ژست سعی کنید لبخند بزنید و حالت نگاهتان را هوشمندانه انتخاب کنید.

ایده ژست عکاسی پسرانه در کافه

شاید با خودتان فکر کنید ژست گرفتن در کافه برای پسرها و آقایان شاید زیاد جالب به نظر نرسد. اما اگر از ما می‌پرسید، هرگز فرصت گرفتن یک عکس مردانه را در کافه از دست ندهید. حالا که برای نوشیدن  یک نوشیدنی به کافه رفته‌اید، بهترین فرصت است که یک تیر و دو نشان بزنید و عکس‌های جذابی برای منتشر کردن درفضای مجازی‌تان بگیرید.

داشتن پرستیژ مردانه

اینکه شخصیت شما به چه میزان از اعتبار و مقبولیت در جامعه برخوردار است، تا حد بالایی به پرستیژ شخصیت شما بر می‌گردد. از طرف دیگر باید گفت که این مورد در زمینه ژست در مردان تا حد قابل توجهی از اهمیت بالاتری برخوردار است. برای اینکه بتوان پرستیژ بهتری را در تصاویر داشت باید تا جای ممکن ویژگی‌های مردانه از قبیل ابهت و جدیت را در تعادل قرار داد و از هرگونه جلب توجه بی‌دلیل دوری کرد و به همین روش می‌توان یک نتیجه خوب از ژست در کافه داشت.

ژست مردانه با روزنامه در کافه

یکی از ژست‌هایی که جذابیت شما را در عکس‌ها چند برابر می‌کند، در دست داشتن یک روزنامه یا مجله است. برای این ژست عکاسی مردانه بهتر است استایل رسمی‌تری داشته باشید و کمی جدیت در نگاه و زبان بدنتان به نمایش بگذارید.

ژست مردانه در کافه
یک پیشنهاد خوب برای ژست عکاسی  مردانه در کافه؛یک روزنامه در دست بگیرید و به بیرون از کافه نگاهی بیندازید.

دریچه‌ای از خارج کافه

تصویربرداری کردن از بیرون پنجره در عین اینکه حس آشنا بودن آن فضا را به فرد القا می‌کند، این سعی را دارد که کنجکاوی ناخودآگاه مخاطب را نیز قلقلک دهد که آن سوی پنجره دقیقا چه‌چیزی قرار دارد. از طرف دیگر حساسیت‌هایی که از سمت مسئولین کافه‌ها برای داشتن یک نمای خوب از دریچه پنجره به سمت داخل وجود دارد باعث می‌شود که عکسی که از بیرون پنجره گرفته شود از جذابیت بالاتری برخوردار باشد. برای گرفتن این سبک عکس‌ها، نورپردازی اصولی را فراموش نکنید.

عکاسی از بیرون کافه
برای ژست عکاسی آقایان در کافه، ژستی که از بیرون پنجره گرفته شود از جذابیت بالاتری برخوردار است.

حس و حال کلاسیک

به طرز عجیبی هرچه بیشتر به سمت جلو پیش می‌رویم افراد مختلف بیشتر متوجه اهمیت و جذابیت‌های المان‌های کلاسیک می‌شوند و در کارهای خود از آن‌ها بهره می‌برند. خوشبختانه این حس و حال در همه زمینه‌ها کاربردی و تاثیرگذار است. با این حال نمی توان این مورد را رد کرد که قاب کلاسیک بیشتر از سایر سوژه‌ها برای مردان و پسران یک سبک ایده‌آل و مجذوب‌کننده است و می‌توان از آن برای ژست عکس در کافی شاپ استفاده کرد. پوشیدن لباس‌های کلاسیک و گرفتن ژست‌های کلاسیک در کافه‌هایی با محیط نوستالژی، یک ترکیب عالی برای آقایان است.

گرفتن ژست‌های مردانه کلاسیک در کافه‌
گرفتن ژست‌های کلاسیک در کافه‌هایی با محیط نوستالژی، یک ترکیب عالی برای آقایان است.

عاشقانه‌ترین ژست عکاسی دونفره در کافه

معمولاً همه زوج‌های عاشق یک کافه مورد علاقه دارند که بیشتر قرارهایشان را آن‌جا می‌گذارند و برایشان پر از خاطره و حس خوب است. پیشنهاد می کنیم ژست‌های عاشقانه زیر را برای ژست عکس در کافه در ذهنتان داشته باشید.

ژست بدون چهره در کافه

هرگاه صحبت از یک ژست به میدان می‌آید افراد این گونه برداشت می‌کنند که ژست صرفا نوع چهره و پرداختن به آن است. اگرچه چهره بخش مهمی از هر ژستی به حساب ولی نمی‌توان گفت که همه آن‌چیزی است که ژست را توصیف می‌کند. اما در حقیقت ژست بدون چهره چیست؟ پاسخ ساده است، تصاویری را در نظر بگیرید که دستان دو نفر را در حالی به نمایش می‌کشند که هرکدام یک فنجان قهوه را در دست دارند. این گونه تصاویر که به نام ژست بدون چهره در کافه شناخته می‌شوند، نه‌تنها به سادگی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند، بلکه وجه تمایز خوبی را هم در خود دارند.

ست‌های عاشقانه زیر را برای ژست عکس در کافه
یکی از ژست‌های عاشقانه در کافه، دستان دو نفر را در حالی به نمایش بکشید که هرکدام یک فنجان قهوه را در دست دارند.

حس غافلگیری عاشقانه

هیچ‌چیزی آنقدری نمی‌تواند چهره یک فرد را متفاوت از آنچه همیشه هست، نمایش بدهد؛ مگر اینکه غافلگیری درمیان باشد. غافلگیری می‌تواند آن جنبه‌هایی از هر شخص را نمایان کند که حتی از درصد بالایی از ژست‌ها نیز جذاب‌تر هستند. به عنوان مثال می‌توان غافلگیری تولد را نام برد که تاثیر خیلی مهمی دارد. پس هرگاه به دنبال یک عامل متفاوت به عنوان ژست در کافه، مخصوصا تصاویر عاشقانه خود می‌‌گشتید، این حرکت را امتحان کنید. حتی خارج از این موضوع، ژست عکاسی تولد در کافه هم یکی از بهترین پیشنهادها برای تصویربرداری است.

تکیه‌گاهی برای او

هنرها از طریق ویژگی‌هایی که قابل دیدن نیستند با یکدیگر در ارتباط‌اند. هنر تصویربرداری کم یا بیش شباهت‌هایی با هنر داستان‌نویسی دارد. بنابراین می‌توان از طریق تصاویر یک روایت یا حقیقت را به مخاطب منتقل کرد. در تصاویر عاشقانه ژست تکیه‌گاه نه‌تنها از جنبه معنوی اهمیت دارد بلکه می‌تواند ناگفته یک روایت جالب را در خودش بگنجاند. نشان دادن نقش حامی در ژست‌های عاشقانه یک ایده منحصربه فرد است.

ژست‌های عاشقانه
نشان دادن نقش حامی در ژست‌های عاشقانه یک ایده منحصربه فرد است.

ژست عکاسی صمیمی دونفره

بهترین ژست عکاسی دونفره در کافه این است که صمیمیت و عشق بین خود و پارتنرتان را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال روبه‌روی هم بنشینید و به چشمان یکدیگر نگاه کنید. می‌توانید با استفاده از اکسسوری ژست‌های خود را خاص‌تر کنید. مثلا اگر در فصل تابستان به کافه رفته‌اید، یکی از شما می‌تواند عینک آفتابی به چشم بگذارد و دیگری کلاه بر سر داشته باشد و در حالی که یک فنجان قهوه یا چای در دست دارید، به طور صمیمی با هم صحبت کنید و لبخند بزنید.

ایده ژست عکس دوستانه در کافی شاپ

رفاقت‌ها لحظه‌هایی هستند که باید بیش از هرچیزی قدرشان را بدانیم. خیلی از ما بیشتر اوقات با دوستانمان به کافه می‌رویم؛ این بهترین فرصت است که صمیمیت و رابطه دوستانه خود را ثبت کنیم تا آن لحظات خوش برای همیشه ماندگار شوند. بلد بودن ژست عکس در کافه و داشتن ایده عکاسی در کافه به شما کمک می‌کند عکس‌های متفاوتی ثبت کنید. در ادامه چند مورد از جدیدترین ژست‌های دوستانه در کافی شاپ را می‌بینید.

دیوانگی در اوج رفاقت

روابط دوستانه وجه کاملا جداگانه‌ای از تمام روابط دیگر دارند. آنچه که در این مورد نمی‌توان واقعا توصیف کرد این است که در این روابط عوامل ضد و نقیض و عجیب و غریبی وجود دارند که منجر به پدیده‌ای خاص مثل دوستی یا رفاقت می شود. حال اگر همین مجموعه روابط و رفتارهای دیوانه‌واری که در دنیای دوستانه وجود دارد را به یک قاب دوربین ببریم، مطمئنا تصاویر بسیار جالب و خاطره‌انگیزی را می‌توانیم خلق کنیم؛ یک ژست در کافه که دیوانگی و شور و شوق جوانی را درون خودش دارد.

ست دخترانه دوستانه در کافه
یک ژست دخترانه دوستانه در کافه که دیوانگی و شور و شوق جوانی را درون خودش دارد.

شکار لحظات

این مورد شاید از جوانبی شبیه به غافلگیری باشد، ولی در دنیای دوستی علاوه بر غافلگیری، لحظات گاه و بی‌گاهی رخ می‌دهد که مخصوص گرفتن یک تصویر درجه یک است. این مجموعه ژست‌ها که می‌توانند از سر عصبانیت، خوشحالی، تعجب و حتی حسادت باشند، بهترین عوامل را برای شکار کردن یک لحظه ناب آماده می‌کنند.

غافلگیری در کافه
شکار لحظات خاص در کافه،یک ایده کاملا جذاب برای عکس های دوستانه در کافه است.

صمیمیت دوستانه

صمیمیت یک عنصر نمادین در دنیای ما است. در دنیای دوستانه صمیمیت بیشتر از هرچیزی نشان دهنده میزان انعطاف و البته قدرتمند بودن آن رابطه است. شاید در نگاه اول سخت باشد، ولی به نمایش گذاشتن صمیمیت آنقدر هم که فکرش را می‌کنید دشوار نیست. فقط کافی است همانطور که همیشه با یکدیگر راحت و صمیمی هستید، به لنز دوربین نگاه کنید. اگر جشن تولد یکی از دوستانتان است، کافی است کیک تولد را با هم برش بزنید و با لبخندی شاد به دوربین نگاه کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

کافه مکانی است که هرکدام از ما اوقاتی از زندگی ماهانه یا هفتگی خود را در آن می گذرانیم و بدون شک در آنجا دست به دامن دوربین عکاسی  خود می‌شویم. پس چه‌بهتر است این بار که به این فضا می‌رویم از استعداد خود و صدالبته مهارت‌هایی مثل اصول درست ژست در کافه که می‌توانیم از آن برای عکاسی استفاده کنیم، بهره ببریم. ژستی که معیارهای زیبایی‌شناسی را درون خود داشته باشد، همچون چاشنی عکاسی است و می‌تواند از آن شاهکار بسازد.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

6 دیدگاه

  • erfan6776 گفت:

    درود و مهر
    من انلاین شاپ قهوه دارم مطالبتون عالی بود ایده ها و عکس ها هم عالی بودن
    ممنون از نورنگار

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود و مهر دوست عزیز نورنگاری
      ممنون از حسن توجه شما خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده
      براتون ارزوی وفقیت در کسب کارتون دارم سوالی بود در خدمتم 🌹

  • yarmohammadi2323 گفت:

    سلام و عرض ادب
    به نظرتون برای تصویر برداری در کافه از چه نوع لنزی بهتره استفاده کنیم ؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز
      به نظر من برای عکاسی کافه ، انتخاب لنز با طول کانونی متوسط
      (مثل 50mm یا 85mm) بر روی یک دوربین dslr یا mirrorless
      با حسگر بزرگ پیشنهاد می‌شه. این لنزها به خوبی جزئیات صورت
      را ثبت کرده و توانایی ایجاد زمینه پس‌زمینه با افتتاحیه باز را دارند،
      که باعث جلوه‌ی زیباتر چهره مدل می‌شود.

  • ehsan6556 گفت:

    درود
    من یه عکاس مبتدی هستم ایده ها عالی بودن برام کاربردی بود ممنون از سایت خوبتون

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      خوشحالم که مقاله براتون مفید بوده ممنون از ثبت نظرتون 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *