دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره 2024

راهنمای انتخاب
بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره 2024

دوربین کنون برای عکاسی پرتره یکی از پرطرفدارترین برندها در بین ایرانیان است. در لیست زیر بهترین دوربین‌های کانن برای عکاسی پرتره را معرفی می‌کنیم:

  • دوربین Canon EOS R5؛ بهترین دوربین پرتره

  • دوربین Canon EOS R6 Mark II؛ بهترین دوربین پرتره اقتصادی

  • دوربین Canon EOS R10؛ بهترین دوربین پرتره برای افراد مبتدی

 

خوشبختانه کنون در لیست دوربین‌های خود، انواع مختلف دوربین را برای سلیقه‌ها و کاربردهای متنوع در چنته دارد. بنابراین انتخاب بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره کار چندان سختی نیست. به‌طور معمول عکاسان حرفه‌ای پرتره به دنبال دو نقطه کلیدی در تجهیزات خود هستند: فاصله کانونی که بهترین فاصله عکاسی را برای ویژگی‌های جذاب صورت سوژه به شما می‌دهد و دیافراگم‌های سریع که می‌توانند یک تاری پس‌زمینه جذاب ایجاد کنند و سوژه را از پس‌زمینه جدا نمایند. همچنین بهترین دوربین‌ها برای عکاسی پرتره باید سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌ای داشته باشند. اندازه سنسور در این دوربین‌ها نیز مهم است. نورنگار در ادامه بهترین مدل‌ها را برای عکاسی پرتره از برند کانن به شما معرفی کرده است؛ همراه ما باشید.

دوربین Canon EOS R5؛ بهترین دوربین عکاسی پرتره از هر نظر

سنسور ۴۵ مگاپیکسلی این دوربین تصاویری با جزئیات دقیق و باورنکردنی ثبت می‌کند و یک سیستم فوکوس خودکار پیشرفته با ۵۹۴۰ نقطه فوکوس خودکار برای عکاسی و تشخیص چشم دارد؛ این ویژگی‌ها آن را تبدیل به بهترین گزینه برای عکاسی پرتره کرده است. همچنین به کمک آن می‌توانید پرتره‌هایی از حیوانات نیز ثبت کنید. به کمک جوی استیک این دوربین می‌توانید کنترل دستی سریعی نیز روی نقاط فوکوس داشته باشید که این از جذاب‌ترین امکانات آن بشمار می‌رود.

از جمله مزایای رزولوشن این دوربین، می‌توان به قابلیت گرفتن پرتره سه چهارم اشاره کرد که می‌توانید آن را به صورت یک هدشات محکم برش دهید. همچنین دوربین دارای یک ویژگی فوق‌العاده به شکل Frame Grab است که این امکان را به شما می‌دهد تا عکس‌هایی با وضوح بالای ۳۵.۴ مگاپیکسل از فیلم‌های ویدیویی 8k خود استخراج کنید.

برای محافظت در برابر خرابی کارت دوربین دو اسلات کارت دریافت خواهید کرد. این محصول تا ۸ مرحله تثبیت کننده تصویر درون بدنه IBIS را ارائه کرده که به شما امکان می‌دهد در فواصل کانونی بیشتر بدون ایجاد لرزش دوربین عکاسی کنید. شما می‌توانید از بین لنزهای متنوع کنون لنزهای پرتره RF یا لنزهای DSLR با پایه EF کنون را انتخاب کنید.

دوربین Canon EOS R5 بهترین دوربین عکاسی پرتره
اگر به دنبال بهترین دوربین عکاسی پرتره هستید، دوربین Canon EOS R5 انتخابی عالی برای شما خواهد بود.
ویژگی‌هاکاربردها
بدون آینهعکاسی پرتره
سنسور فول فریم CMOSمورد استفاده عکاسان حرفه‌ای
مانیتور ۳.۱۵ اینچی 
سرعت شاتر مکانیکی ۱۲ فریم در ثانیه 
سرعت شاتر الکترونیکی ۲٠ فریم در ثانیه 
دارای منظره‌یاب 
قابلیت ضبط ویدیو 8k 

پرتره یکی از محبوب‌ترین مدل‌های عکاسی بشمار می‌رود که از زمان اختراع دوربین و عکس‌های سیاه و سفید، مورد توجه مردم قرار گرفت. در حال حاضر دوربین‌های جدید کانن 2024 بهترین امکانات را برای تسخیر بهترین و زنده‌ترین عکس پرتره از افراد دارند.

دوربین‌های اقتصادی کنون؛ بهترین دوربین کنون با قیمت مناسب کدام است؟

مقاله مرتبط: دوربین‌های اقتصادی کنون؛ بهترین دوربین کنون با قیمت مناسب کدام است؟

دوربین Canon EOS R6 Mark II؛ بهترین دوربین برای علاقمندان به عکاسی پرتره

این مدل تحولی در سری دوربین‌های DSLR بود که با قیمتی معقول و اقتصادی روانه بازار شد. این دوربین ۲۴.۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره بسیار مناسب است. رزولوشن کافی برای نمایش روی صفحه نمایش یا چاپ با اندازه‌های متوسط را دارد. سیستم فوکوس خودکار آن فوق‌العاده است، قدرت تشخیص خودکار سوژه‌ها را دارد، چشم سوژه را شناسایی می‌کند و به این طریق به ردیابی سوژه کمک می‌نماید.حتی می‌توانید از آن برای گرفتن پرتره از حیوانات خانگی نیز استفاده کنید. سرعت شاتر این دوربین بسیار سریع است. بنابراین می‌توانید از آن برای عکاسی از سوژه‌های متحرک نیز استفاده کنید.

اگر تازه کار هستید، کاربر حرفه‌ای هستید، به عکاسی پرتره علاقه دارید یا بودجه زیادی برای خرید دوربین مناسب پرتره ندارید، می‌توانید Canon EOS R6 Mark II را در لیست خرید خود قرار دهید. کافی است لنز پرتره مقرون به صرفه اما باکیفیت Canon RF 85mm f/2 Macro IS STM را برای آن خریداری کنید تا پرتره‌هایی بسیار زیبا و باکیفیت، به ثبت برسانید.

دوربین Canon EOS R6 Mark II
اگر به دنبال دوربینی برای عکاسی پرتره هستید که هم از نظر کارایی و هم از نظر اقتصادی، انتخابی ایده‌آل باشد، Canon EOS R6 Mark II را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.
ویژگی‌هاکاربردها
بدون آینهعکاسی پرتره
سنسور فول فریم CMOSمورد استفاده عکاسان حرفه‌ای
مانیتور ۳ اینچیمورد استفاده علاقمندان به عکاسی
سرعت شاتر مکانیکی ۱۲ فریم در ثانیه 
سرعت شاتر الکترونیکی ۴٠ فریم در ثانیه 
دارای منظره‌یاب 
قابلیت ضبط ویدیو 4k 
بهترین دوربین کانن برای حرفه‌ای‌ها؛ از تصویر لذت ببرید

مقاله مرتبط: بهترین دوربین کانن برای حرفه‌ای‌ها؛ از تصویر لذت ببرید

دوربین Canon EOS R10؛ بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره در سطح مبتدی

این دوربین برای علاقمندان به عکاسی پرتره، عکاسان در سفر و تولید کنندگان محتوای سبک زندگی طراحی شده است. طراحی آن بسیار سبک و حمل آن راحت است و یک نسخه بازسازی شده از سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C کنون بشمار می‌رود. این مدل قابلیت عکاسی پی در پی ۱۵ فریم در ثانیه و ۲۳ فریم در ثانیه را دارد، می‌تواند سوژه‌های انسانی حیوانات و وسایل نقلیه را به خوبی ردیابی کند.

همچنین ردیاب تشخیص چشم و چهره دارد و از این جهت تبدیل به یک دوربین عکاسی پرتره شگفت‌انگیز برای عکاسان تازه کار شده است. رزولوشن بالایی دارد و می‌تواند فیلمبرداری 4k و اسلوموشن نیز انجام دهد. بنابراین تمام نیازهای شما را علاوه بر عکاسی پرتره برآورده می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر بودجه کافی برای خرید یک دوربین پرتره عکاسی پرتره حرفه‌ای در اختیار ندارید، کنون EOS R10 را در اولویت خرید قرار دهید.

دوربین Canon EOS R10
دوربین کانن EOS R10 به عنوان بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره در سطح مبتدی شناخته می‌شود.
ویژگی‌هاکاربردها
بدون آینهعکاسی پرتره
SLRمورد استفاده عکاسان مبتدی
سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C 
دارای منظره‌یاب 
قابلیت ضبط ویدیو 4k 
بهترین دوربین‌ کانن 2024؛ از مبتدی تا حرفه‌ای

مقاله مرتبط: بهترین دوربین‌ کانن 2024؛ از مبتدی تا حرفه‌ای

 راهنمای انتخاب بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره

اینکه کدام یک از دوربین‌هایی که نام بردیم بهترین دوربین کنون برای عکاسی پرتره هستند، به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و می‌تواند برای هر شخص و سلیقه‌ای کاملاً متفاوت باشد. در جدول زیر ویژگی‌های هر یک را با هم مقایسه کرده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

Canon EIS R5Canon EOS R6 Mark IICanon EOS R10
مناسب حرفه‌ای‌ها و عکاسان پرترهمناسب عکاسان حرفه‌ای و علاقمندان به عکاسی پرترهمناسب عکاسان مبتدی و عکاسان پرتره و سفر
دارای منظره‌یابدارای منظره‌یابدارای منظره‌یاب
بدون آینهبدون آینهبدون آینه
سنسور فول فریم CMOSسنسور فول فریم CMOSسنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C
قابلیت ضبط ویدیو 8kقابلیت ضبط ویدیو 4kقابلیت ضبط ویدیو 4k

سخن پایانی

اگر به دنبال انتخاب بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره می‌گردید، حتماً باید ابتدا مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و با دانستن کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها مدلی که مناسب شما است را انتخاب نمایید. در این مطلب سه مدل پرطرفدار و حرفه‌ای برای عکاسی پرتره از برند معروف کانن را معرفی کردیم تا بتوانیم به انتخاب شما کمک کرده باشیم. اگر سوالی در این زمینه دارید یا قصد خرید دوربین از سایت نورنگار به صورت آنلاین را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و نظرات خود را در انتهای همین مطلب برای ما ارسال کنید. کارشناسان نورنگار در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

طاهره ویسی

نویسنده : طاهره ویسی

سال‌هاست که دنیای تکنولوژی را به طور تخصصی دنبال می‌کنم و در حال حاضر با تولید محتوا در صنعت تصویربرداری سعی دارم، اطلاعاتی که طی این سال‌ها به‌دست آوردم را در اختیار همگان قرار دهم.

منابع : photographygoals
2 دیدگاه
  • علی نورایی گفت:

    من آتلیه دارم. این مطلب کمک شایانی به بنده در انتخاب بهترین دوربین کانن برای پرتره کرد. مرسی از سایت خوبتون❤️

    • پشتیبان نونگار گفت:

      سلام نورنگاری عزیز
      خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید واقع شده است.🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *