021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بهترین دوربین کنون؛ لیست بهترین دوربین های عکاسی کانن 2023

بهترین دوربین کنون؛ لیست بهترین دوربین های عکاسی کانن 2023

 

چه در کار عکاسی مبتدی باشید چه حرفه‌ای، بهترین مدل‌های دوربین کنون چیزهای زیادی برای ارائه دادن به شما دارند. دوربین‌های عکاسی کانن بسیار متنوع هستند و ما برای کمک به شما در یافتن بهترین دوربین کنون، متناسب با بودجه و سطح مهارتی که دارید، این راهنما را نوشته و در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ما فکر می‌کنیم بهترین گزینه برای بیشتر عکاسان، Canon EOS R5 است. این دوربین هیبریدی فول‌فریم با فوکوس خودکار عالی، Image Stabilization درون بدنه قابل اعتماد و سنسور با وضوح بالا، احتمالاً برای کسانی که دوست دارند از سوژه‌های متنوعی عکاسی کنند، بهترین دوربین کانن باشد. در واقع ما این مورد را در صدر گزینه‌های خود قرار داده‌ایم.

اگر به دنبال گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری هستید، EOS R10 بهترین دوربین ارزان‌قیمت کنون محسوب می‌شود. چرا که جمع‌وجور و همه‌کاره است و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار عکاسان حیات وحش قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید دوربین فول‌فریم مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید، نگاهی به Canon EOS RP بیندازید.

لیست ما شامل 8 مورد از بهترین دوربین های عکاسی کانن می‌شود. از جمله مدل‌های کامپکت که جزو بهترین دوربین‌های مسافرتی هستند، و دوربین‌های DSLR سطح پایه که در بین بهترین دوربین‌ها برای عکاسان مبتدی قرار دارند. هر یک از این موارد در دنیای واقعی تست شده‌اند تا بتوانیم ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها را به طور دقیق به شما ارائه کنیم.

 

1.   Canon EOS R5؛ بهترین دوربین کنون در مقیاس کلی

Canon EOS R5 ویژگی‌های زیادی دارد که بتوان آن را به عنوان بهترین دوربین کنون ارزیابی کرد؛ به خصوص اگر یک عکاس حرفه‌ای باشید. در واقع می‌توان گفت که این مدل، بهترین دوربین برای کسانی است که از طیف وسیعی از سوژه‌ها و ژانرها عکاسی می‌کنند.

تست‌های ما از دوربین Canon EOS R5 نشان می‌دهند که این محصول دارای کیفیت تصویر فوق‌العاده، فوکوس خودکار چشمگیر و عمر باتری بالایی است. این دوربین همچنین دارای طراحی بدنه زیبا با صفحه نمایش لمسی کاربردی و منظره‌یاب الکترونیکی عالی است که آن را برای عکاسان هیبریدی، به یک گزینه همه‌کاره تبدیل می‌کند. EOS R5 قیمت بالایی دارد؛ ولی اگر فکر می‌کنید هیچ دوربین دیگری نیازهای شما را رفع نمی‌کند یا در این زمینه آزادی مالی دارید، قطعاً ارزش پرداخت این هزینه را خواهد داشت.

Canon EOS R5

Canon EOS R5 ویژگی‌های زیادی دارد که بتوان آن را به عنوان بهترین دوربین کنون ارزیابی کرد.

 

مشخصات فنی

سنسور Full-frame CMOS سرعت عکسبرداری پی‌درپی 20fps
مگاپیکسل 45 کیفیت فیلمبرداری 8K
فوکوس خودکار 5940-zone AF سطح کاربری مبتدی/حرفه‌ای
نوع صفحه 3.15- inch tilting touchscreen 2.1 m-dots نوع دوربین Mirrorless

2.    Canon EOS R10؛ بهترین دوربین اقتصادی کنون

اگر با سنسور قدیمی دوربین Canon EOS R10 مشکلی نداشته باشید، این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه کنون برای عکاسان مبتدی محسوب می‌شود. EOS R10 مجهز به تراشه قدرتمند Digic X Canon است و از توانایی‌های واقعاً مدرن فوکوس خودکار بهره می‌برد.

Canon EOS R10 با کنترل شماره‌گیری دوتایی و جوی‌استیک AF اختصاصی خود، عکاسی خلاقانه را برای نوآموزان به کاری ساده تبدیل کرده‌است. بدنه سبک‌وزن آن نیز برای هر کسی که از دوربین‌های DSLR استفاده می‌کند، احساس راحتی ایجاد می‌کند. این دوربین همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی است که استفاده از آن را برای عکاسانی که با گوشی هوشمند عکس می‌گیرند، آسان می‌کند.

توانایی‌های این دوربین کنون برای عکاسی در نور کم به علت عدم وجود Image Stabilization درون بدنه، محدود است. با این وجود کیفیت تصاویر تست ما در حین عکاسی با این دوربین مناسب بود و جزئیات زیادی در سایه‌ها پنهان شده بود.

توانایی فیلمبرداری این دوربین نیز قوی است و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه تهیه کند. در صورتی که این دوربین با لنزهای سنتی APS-C ترکیب شود، بهترین کیفیت را برای عکاسان مبتدی به ارمغان می‌آورد.

 

R10

دوربین‌ R10 یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه کنون برای عکاسان مبتدی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

سنسور APS-C CMOS سرعت عکسبرداری پی‌درپی 15fps
رزولوشن (مگاپیکسل) 24.2 کیفیت فیلمبرداری 4K
فوکوس خودکار 651-area Dual Pixel AF سطح کاربری مبتدی
نوع صفحه 2.95-inch articulating touchscreen, 1.04 million dots نوع دوربین Mirrorless

3.    Canon EOS R7؛ بهترین دوربین کنون برای عکاسی از حیات وحش

دوربین کنونR7 بهترین دوربین APS-C کانن است و رزولوشن (32.5 مگاپیکسل) آن حتی از برخی دوربین‌های فول‌فریم هم بالاتر است. این دوربین یک محصول همه‌کاره است؛ اما بیشترین کارایی آن مربوط به عکاسی از حیات وحش است.

سنسور ASP-C این دوربین کنون با کراپ فاکتور 1.6x سنسوری فاصله کانونی معادل لنزهای شما را افزایش می‌دهد. وقتی Canon RF 600mm را روی R7 نصب می‌کنیم، تبدیل به یک لنز مؤثر 960mm می‌شود! در نتیجه، فاصله کانونی بیشتر آن به شما دسترسی بیشتری می‌دهد و رزولوشن اضافی آن، فضای بیشتری برای کراپ ارائه خواهد داد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که این دوربین، یک گزینه ایده‌آل برای عکاسی از حیات وحش باشد.

 

Canon EOS R

Canon EOS Rبهترین دوربین APS-C کانن است.

 

مشخصات فنی

 

سنسور APS-C size سرعت عکسبرداری پی‌درپی 30fps electronic, 15fps mechanical
مگاپیکسل 32.5 کیفیت فیلمبرداری 4K 60p
فوکوس خودکار 651-area Dual Pixel AF سطح کاربری متوسط/پیشرفته
نوع صفحه Articulating LCD, 1.62million dots نوع دوربین Mirrorless

 

4.    Canon EOS R100؛ بهترین دوربین مبتدی کنون

تجربیات تیم نورنگار نشان می‌دهد که برای یادگیری عکاسی، هیچ راهی بهتر از کار با دوربین‌های Mirrorless (بدون آینه) وجود ندارد، چرا که منظره‌یاب و صفحه پشتی آن‌ها به شما نشان می‌دهند که عکس‌هایتان دقیقاً چه شکلی هستند. این آپشن‌ها در حین این‌که نوردهی را تنظیم می‌کنید، به شما کمک می‌کنند چیزهایی مانند دیافراگم و سرعت شاتر را درک کنید. همچنین دوربین Canon EOS R100 یک ویژگی خاص دارد و آن یک رابط کاربری آسان با منوهایی است که به شما نشان می‌دهند چگونه به افکت‌هایی مثل پس‌زمینه تار (Blurred Background) و حرکت ثابت (Frozen Motion) دست پیدا کنید.

R100 به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های کنون، یک گزینه فوق‌العاده جمع‌وجور است و با لنزهای مشابه RF-S کنون کامپکت جفت می‌شود و به راحتی در کیف یا کوله‌پشتی قرار می‌گیرد. با این حال، کسانی که دست‌های بزرگ‌تری دارند ممکن است احساس کنند این دوربین زیادی کوچک است. از نقاط ضعف Canon EOS R100 می‌توان به صفحه نمایش ثابت و عدم لمسی‌بودن دکمه‌های آن اشاره کرد. فارغ از این مسئله، می‌توان گفت که این دوربین بهترین دوربین مبتدی کنون است.

Canon EOS R100

R100 به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های کنون، یک گزینه فوق‌العاده جمع‌وجور است و با لنزهای مشابه RF-S کنون کامپکت جفت می‌شود و به راحتی در کیف یا کوله‌پشتی قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

سنسور APS-C size سرعت عکسبرداری پی‌درپی 6.5fps (3.5fps with AF)
مگاپیکسل 24.1 کیفیت فیلمبرداری up to 25p (1.55x crop)
فوکوس خودکار Dual-Pixel سطح کاربری مبتدی
نوع صفحه Fixed 3-inch (non-touch)screen, 1.04m dots نوع دوربین Mirrorless

5.    Canon EOS R6 II؛ بهترین جایگزین فول‌فریم برای EOS R5

در لیست بهترین دوربین های کانن، EOS R6 II یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر از R5 است که سرعت را به رزولوشن ترجیح داده‌است. Canon EOS R6 II به پیشرفت‌های مهمی در این فرمول دست یافته و موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های Mirrorless کنون، در بازار تثبیت کرده‌است. از جمله ویژگی‌های خاص این دوربین، می‌توان به فوکوس خودکار مجهز به هوش مصنوعی، رزولوشن 20.1 مگاپیکسل، عملکرد فوق‌العاده در نور کم و قابلیت فیلمبرداری 4K/60p اشاره کرد.

 

Canon EOS R6 II

در لیست بهترین دوربین های کانن، EOS R6 II یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر از R5 است.

 

مشخصات فنی

سنسور Full-frame CMOS سرعت عکسبرداری پی‌درپی 12fps
مگاپیکسل 20.1 کیفیت فیلمبرداری 4K/60p
فوکوس خودکار 6072 AF points سطح کاربری متوسط/پیشرفته
نوع صفحه 3-inch vari-angle touchscreen, 1,620K dots نوع دوربین Mirrorless

6.    Canon EOS RP؛ بهترین دوربین فول‌فریم و مقرون‌به‌صرفه کنون

چند سالی از تولید این دوربین می‌گذرد، اما Canon EOS RP هنوز هم برای کسانی که به دنبال یک دوربین فول‌فریم هستند، اما از پس هزینه‌های Canon EOS R5 و EOS R6 برنمی‌آیند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. ما در طول تست‌هایی که با این دوربین انجام دادیم، متوجه شدیم که استفاده از این دوربین بسیار آسان است و حتی مبتدیان نیز می‌توانند به سرعت کار با آن را یاد بگیرند. با این حال، اندازه کوچک EOS RP گاهی اوقات هنگام استفاده از لنزهای بزرگ‌تر، باعث می‌شود جلوی دوربین سنگین شده و به سمت جلو متمایل شود.

نکته مثبت این است که طیف وسیع لنزهای RF کانن به نفع EOS RP عمل می‌کند. به ویژه زمانی که آن را با پرایم‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه مانند RF 50mm f/1.8 جفت کنید.

 

Canon EOS RP

Canon EOS RP یکی از بهترین دوربین های کنون است چون : استفاده از آن بسیار آسان است و مبتدیان می‌توانند به سرعت کار با آن را یاد بگیرند. 

 

 

مشخصات فنی

سنسور Full-frame CMOS سرعت عکسبرداری پی‌درپی 5fps
مگاپیکسل 26.2 کیفیت فیلمبرداری 4K/25p
فوکوس خودکار 4779 selectable points سطح کاربری برای علاقه‌مندان
نوع صفحه 3-inch articulating touchscreen, 1,040K dots نوع دوربین SLR-style Mirrorless

 

7.    Canon PowerShot G7 X Mark III؛ بهترین دوربین کنون کامپکت برای Vlogging و YouTube

Canon PowerShot G7 X Mark III که مدت‌هاست جزو محبوب‌ترین و بهترین دوربین‌های کنون بین تولیدکنندگان محتوا محسوب می‌شود، در آخرین نسخه خود قابلیت‌هایش را ارتقا داده‌است. در تست‌های اخیرمان از این دوربین، متوجه شدیم که سنسور 20.1 مگاپیکسلی یک اینچی آن بسیار توانمند بوده و همچنین مجهز به فیلمبرداری 4K بدون کراپ و یک سوکت میکروفون است. ویژگی‌هایی که مدت‌ها مورد انتظار کاربران دوربین‌های کامپکت بود.

این بدان معناست که می‌توانید صدای این دوربین را به سطحی فراتر از میکروفون داخلی دوربین ارتقا دهید. این ویژگی، برای ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا، بسیار مفید خواهد بود. ویدیوهای ضبط‌شده توسط G7 X III، می‌توانند به صورت مستقیم در YouTube پخش شوند. بنابراین می‌توانید هر اتفاقی را که در اطرافتان می‌افتد، بدون نیاز به استفاده از گوشی هوشمند به طور زنده Vlog کنید.

شارژر USB یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده این دوربین است. به این معنی که می‌توانید در حین استفاده، آن را شارژ کنید. این کارایی به ویژه در زمان‌هایی که شما می‌خواهید ویدیوهای زنده طولانی‌مدت ضبط کنید، بسیار مفید واقع می‌شود.

 

Canon PowerShot G7 X Mark III

Canon PowerShot G7 X Mark III که مدت‌هاست جزو محبوب‌ترین و بهترین دوربین‌های کنون بین تولیدکنندگان محتوا محسوب می‌شد.

 

 

مشخصات فنی

سنسور 1.0-type سرعت عکسبرداری پی‌درپی
مگاپیکسل 20.1 کیفیت فیلمبرداری 4K
فوکوس خودکار 4779 selectable points سطح کاربری برای ولاگرها
نوع صفحه 3-inch tilt-angle touchscreen نوع دوربین Compact

 

8.   Canon EOS C70؛ بهترین دوربین کنون برای فیلمبرداری

اگر می‌خواهید برای YouTube ویدیو بگیرید، به سراغ R50 بروید. اما اگر بدون صرف هزینه برای بهترین دوربین‌های سینمایی، به دنبال یک عملکرد حرفه‌ای و واقعی برای فیلمبرداری هستید، دو گزینه دارید: Canon EOS R5C و EOS C70. بین این دو نیز، R5C دوربین بهتری است که ویدیوهای 8K فول‌فریم را با آخرین فناوری‌های روز دنیا ارائه می‌دهد؛ اما در یک بدنه R5 قرار دارد که در این‌جا ممکن است مسائلی وجود داشته باشد.

در نقطه مقابل، Canon EOS C300 Mark III در یک بدنه کوچک‌تر با پایه RF قرار می‌گیرد. کنون در این دوربین  یک Speedbooster با توانایی 0.71x قرار داده است که به شما امکان می‌دهد از گلس EF روی سنسور Super35، با میدان دیدی مشابه دوربین‌های فول‌فریم استفاده کنید. اگر به یک دوربین کاربردی مناسب برای فیلمبرداری در موقعیت‌های پرتحرک نیاز دارید، EOS C300 Mark III به شدت به شما توصیه می‌شود. جالب است بدانید این دوربین مورد تأیید نتفلیکس هم قرار گرفته‌است!

 

Canon EOS C70

اگر بهترین دوربین کنون  مناسب برای فیلمبرداری در موقعیت‌های پرتحرک را  نیاز دارید، Canon EOS C70 به شدت به شما توصیه می‌شود.

 

مشخصات فنی

سنسور Super35 سرعت عکسبرداری پی‌درپی
مگاپیکسل 8.8 کیفیت فیلمبرداری DCI 4K 60p
لنز Canon RF سطح کاربری حرفه‌ای
نوع صفحه 3.5-inch articulating LCD touch, 2.76 million dots نوع دوربین Mirrorless

ویژگی‌های بهترین دوربین کانن در سال 2023

انتخاب بهترین دوربین کنون مناسب نیازهای شما، ممکن است کار دشواری باشد. این برند گزینه‌های متعددی را در برابر شما قرار می‌دهد؛ از دوربین‌های کامپکت جمع‌وجور تا دوربین‌های DSLR بزرگ‌تر و سیستم‌های Mirrorless پیشرفته. کانن تقریباً نیاز هر نوع عکاس و فیلمبرداری را برطرف می‌کند و این که بهترین دوربین کنون چیست، و کدام یک برای شما مناسب‌تر است، بستگی به این دارد که از چه چیزی و چگونه عکاسی می‌کنید.

شما به طور خاص باید در نظر بگیرید که کدام استایل بدنه و کدام فرمت سنسور با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارد. برای مثال، اگر به عکاسی ورزشی و حیات وحش علاقه دارید، باید به دنبال دوربینی با نرخ فریم سریع و Image Stabilization مطمئن در بدنه آن باشید تا بتوانید به طور پیوسته و با سرعت بالا، عکاسی کنید. Canon EOS R3 تمام این ویژگی‌ها را به شما ارائه می‌دهد.

به همین ترتیب، اگر به دنبال دوربینی می‌گردید که به جای عکاسی با آن فیلمبرداری کنید، کانن چند دوربین با فوکوس ویدیویی دارد که از میکروفون‌های خارجی پشتیبانی می‌کنند، دارای صفحه نمایش‌های بازشو برای کادربندی آسان هستند و می‌توانند بدون کراپ ویدیوهای 4K  ضبط کنند.

 

سخن پایانی

دوربین‌های کنون اغلب خوش‌ساخت، دارای هندلینگ خوب و کیفیت تصویر چشمگیر هستند. گزینه‌های Mirrorless جدید کانن، دارای بهترین فوکوس خودکار در بازار هستند. با این اوصاف، امتناع کنون از ساخت لنزهای شخص ثالث برای پایه RF خود، یک نقطه ضعف بزرگ در سیستم Mirrorless محسوب می‌شود. به ویژه برای کسانی که به دنبال لنزهای جایگزین یا ارزان‌قیمت هستند. با این حال، کانن یک برند اصلی در بازار دوربین است که با داشتن دوربین‌های فراوان متناسب با هر مقدار بودجه و هر سطحی از تجربه، می‌تواند خود را با خواسته‌های در حال تغییر مصرف‌کنندگان سازگار کند.

خبر خوب اینکه تمام دوربین‌های برتر کنون را می‌توانید با ضمانت از وبسایت فروشگاه نورنگار تهیه کنید. اگر سوالی در مورد انتخاب بهترین دوربین کنون دارید در بخش نظرات بپرسید.

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *