دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین میکروفون برای خوانندگی در سال 2024

بهترین میکروفون برای خوانندگی در سال 2024

بهترین میکرفون برای خوانندگی در سال 2024 عبارتند از:

  • میکروفون Shure SM7B

  • میکروفون AKG C414 XLII

  • میکروفون Neumann TLM 102

  • میکروفون Audio-Technica AT2020

  • میکروفون Sennheiser EW 500 G4 935

  • میکروفون AKG C414 XLII

  • میکروفون Rode NTK

همانطور که صدای همه انسان‌ها منحصربه‌فرد است، پس هر خواننده‌ای نیز به یک میکروفون مخصوص نیاز دارد. پیدا کردن بهترین میکروفون خوانندگی به درک جنبه‌های فنی مختلفی نیاز دارد، زیرا این موضوع به طور قابل توجهی بر کیفیت ضبط تأثیر می‌گذارد. محدوده فرکانس میکروفون در وضوح و عمق صدا موثر است، در حالی که توانایی میکروفون در ضبط دقیق صدا به حساسیت آن بستگی خواهد داشت. پس بیایید ببینیم بهترین میکروفن برای خوانندگی چه ویژگی‌هایی دارد و هترین میکروفون ضبط آهنگ برای کاربردهای مختلف کدام است.

موارد مهم در انتخاب بهترین میکروفون خوانندگی

هنگام انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط آهنگ چندین عامل مهم وجود دارند که باید در نظر بگیرید. این عوامل عبارتند از:

  • نوع میکروفون: بین میکروفون‌های داینامیک، خازنی و ریبون یکی را که مطابق با نیازهایتان است را خریداری کنید.
  • پاسخ فرکانس: مطمئن شوید که میکروفون می‌تواند طیف کامل صدای شما را از فرکانس‌های پایین تا بالا ضبط کند.
  • الگوی قطبی: یک الگوی قطبی (به عنوان مثال، کاردیوئید) انتخاب کنید که به بهترین وجه با محیط ضبط شما مطابقت داشته باشد و نویز ناخواسته را کاهش دهد.
  • حساسیت: میکروفونی با حساسیت مناسب را انتخاب کنید تا به دقت ظرافت‌های صوتی را بدون اعوجاج ضبط کنید.
  • دیافراگم: هر چه دیافراگم یک میکروفون بزرگ‌تر باشد، خروجی صدای پخش شده از آن دقت بالایی خواهد داشت.
  • دوام: به کیفیت ساخت میکروفون دقت کنید، به خصوص اگر از آن در اجراهای زنده و استفاده‌های روزانه بهره می‌برید.
  • قابلیت اتصال: مطمئن شوید که میکروفون با تجهیزات ضبط یا صدا از جمله نوع اتصالات (مانند XLR، USB) سازگار است.

انواع میکروفون برای خوانندگی از نظر الگوی قطب

رایج‌ترین میکروفون خوانندگی از نظر الگوی قطب شامل الگوهای کاردیوئید، سوپرکاردیوئید، همه جهته و دو جهته است. میکروفون‌های کاردیوئید جهت‌دار هستند و صدا را عمدتاً از جلو ضبط کرده و هر صدایی را از کناره‌ها و عقب رد می‌کنند. این میکروفون‌ها برای اجراهای زنده ایده آل هستند. میکروفون‌های سوپرکاردیوئید جهت‌گیری دقیق‌تری را با حساسیت نسبت به صداهای عقب ارائه می‌کنند و برای محیط‌های پر سر و صدا گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

میکروفون خوانندگی اگلو قطب
الگوی قطبی میکروفون خوانندگی

میکروفون‌های همه جهته صدا را از همه جهات به طور مساوی ضبط می‌کنند. این میکروفون‌ها صدایی طبیعی ارائه می‌دهند، اما صدای محیطی بیشتری نیز دریافت می‌کنند که اغلب در تنظیمات استودیو کنترل شده کاربرد دارند. میکروفون‌های دو جهته صدا را از جلو و عقب ضبط می‌کنند، در حالی که صدا را از طرفین رد خواهند کرد و برای اجرای دوئت (دونوازی) مناسب هستند. خوانندگان با توجه به نیاز و هدف‌شان می‌توانند نوع میکروفن را انتخاب کنند و فاکتورهای دیگری را نیز مانند برند، قیمت، قدرت و کاربرد مدنظر داشته باشند.

بهترین برندهای میکروفون خوانندگی

برندهای معتبر زیادی در بازار هستند که بهترین میکروفون خوانندگی را تولید می‌کنند. در جدول زیر به مقایسه این برندها می‌پردازیم:

برندسازندهامتیاز (تا 10)نوع میکروفونقیمت
Shureآمریکا9.5داینامیک و خازنی و غیرهکم تا زیاد
Neumannآلمان9.8داینامیک و خازنی و غیرهبالا
AKGاتریش9.4داینامیک و خازنی و غیرهمتوسط تا زیاد
Audio-Technicaژاپن9.0داینامیک و خازنی و غیرهکم تا متوسط
Sennheiserآلمان9.2داینامیک و خازنی و غیرهمتوسط تا زیاد
Rodeاسترالیا9.1داینامیک و خازنی و غیرهکم تا زیاد
Blueآمریکا8.8داینامیک و خازنی و غیرهکم تا زیاد
Electro-Voiceآمریکا8.9داینامیک و خازنی و غیرهمتوسط

باکیفیت‌ترین میکروفون برای خوانندگی

مدل AKG C414 XLII به‌عنوان گران‌ترین و بهترین میکروفون خوانندگی بازار شناخته می‌شود. این محصول ویژگی‌های بسیاری زیادی دارد. همچنین یکی از کاربردترین میکروفون‌ها محسوب می‌شود. از مدل C414 می‌توانید برای پادکست و به ویژه آواز خواندن از طریق سازهای آکوستیک و حتی درام استفاده کنید. کیفیت ساخت این میکروفون بسیار بالاست.

میکروفون AKG C414 XLII در اکثر استودیوهای حرفه‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود و یک میکروفون حرفه‌ای برای ضبط صداهای بکر است. این میکروفون در مجموع 9 الگوی قطبی ارائه می‌دهد که امکان تغییر آنها در زمان ضبط وجود دارد. وجود الگوهای قطبی مختلف نشان می‌دهد که این محصول برای انواع کاربردهای عالی است.

نوعخازنی
الگوی قطبی9 الگو قابل تغییر
اتصالXLR

بهترین میکروفون برای خوانندگی حرفه‌ای

میکروفن Shure SM58 برای دهه‌ها انتخاب مورد علاقه خوانندگان حرفه‌ای زیادی بوده است که به صورت زنده می‌خوانند. این محصول یکی از پرفروش‌ترین میکروفون‌های آوازی در جهان محسوب می‌شود. میکروفون SM58 به دلیل خواص عالی حذف نویز و کیفیت ساخت فوق العاده بالا مورد توجه قرار گرفته است.

میکروفون خوانندگی حرفه‌ای
انتخاب بهترین میکروفون در خوانندگی حرفه‌ای تاثیرگزار است.

این میکروفون برای خوانندگی استودیویی خیلی خوب نیست، اما اگر عاشق اجراهای زنده هستید، پس به سراغ SM58 بروید. این محصول به عنوان یک میکروفون تخصصی برای اجرای زنده، ترکیبی عالی از قابلیت اطمینان، عملکرد و دوام را ارائه می‌دهد.

نوعداینامیک
الگوی قطبیکاردیوئید
اتصالXLR

خوانندگی یکی از حرفه‌های تخصصی محسوب می‌شود و خوانندگان برای خواندن در استودیو، کنسرت و یا حتی خانه به یک میکروفون حرفه‌ای نیاز دارند. از طرفی ممکن است خوانندگان بخواهند در استودیو یک نفره و یا دوئت اجرا کنند که در این مورد باید به الگوی قطبی میکروفن مانند کاردیوئید بودن نیز توجه داشته باشند.

اقتصادی‌ترین میکروفون برای خوانندگی

میکروفون Audio-Technica AT2020 یکی از پرفروش‌ترین میکروفن‌های خازنی و از بهترین میکروفون خوانندگی 2024 محسوب می‌شود. این میکروفن میان رده با کیفیت صدای عالی در بدنه‌ای مستحکم قرار گرفته است که برای آواز و بسیاری کاربردهای دیگر عالی خواهد بود. مدل AT2020 به لطف قیمت مناسب برای بسیاری از خوانندگان جذابیت بالایی دارد.

میکروفون AT2020 پهنای باند کامل بین 20 هرتز و 20 کیلوهرتز را ضبط می‌کند، بنابراین کوچکترین جزئیات را در زمان خوانندگی خود بشنوید. علیرغم هزینه کم، به طرز باورنکردنی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. تنها مشکل ما با AT2020 این است که سطح نویز نسبتاً زیادی دارد. پس اگر در حال ضبط صداهای آرام یا پادکست هستید، این میکروفون مناسب شما نخواهد بود.

نوعخازنی دیافراگمی بزرگ
الگوی قطبیکاردیوئید
اتصالXLR

بهترین میکروفن خوانندگی در خانه

میکروفون Shure SM7B به‌عنوان یکی بهترین از میکروفون‌های آوازی شناخته می‌شود. این محصول در طول سال‌ها توسط برخی از بزرگ‌ترین افراد دنیای موسیقی مانند «مایکل جکسون» استفاده شده است. همچنین اخیراً برای تولید پادکست توسط تولیدکنندگان محتوا مورد پذیرش سراسری قرار گرفته است.

پاسخ فرکانس مسطح میکروفون Shure SM7B به این معنی است که صدایی غنی و روانی را ارائه می‌دهد. در رد کردن نویز نیز عالی است و فقط هر صدای را که مستقیماً در مقابلش قرار می‌گیرد را ضبط می‌کند. این محصول برای ضبط خانگی یک انتخاب عالی است، زیرا در برابر زمزمه الکترومغناطیسی محافظ بالایی دارد ؛ به این معنی که مانیتور کامپیوتر شما با سیگنال تداخل نخواهد داشت.

نوعخازنی
الگوی قطبیکاردیوئید
اتصالXLR

میکروفون مخصوص خوانندگی در کنسرت

برند Sennheiser یکی از بهترین نام‌ها در میکروفون‌های بی‌سیم است که با مدل EW 500-935 توانسته نیازهای خاص مشتریان خود را برآورده کند. میکروفون Sennheiser EW 500 G4 935 برای اجرای زنده در کنسرت توسط خوانندگانی مشهوری مانند «بیانسه»، «ریحانا»، «بیلی‌آیلیش» و سایر افراد استفاده می‌شود.

میکروفون خوانندگی در کنسرت
خوانندگی در کنسرت میکروفون مناسبی احتیاج دارد.

این میکروفون یک فرستنده دستی SKM 500 G4 مجهز به کپسول کاردیوئیدی پویا MMD 935-1 دارد. این محصول را می‌توان با هر کپسولی در محدوده G4 سنهایزر از جمله کندانسور، سوپرکاردیوئید و غیره جایگزین کرد. همچنین با برخی از کپسول‌های نویمان سازگار است. از طرفی، گیرنده قابل نصب در رک EM 300-500 G4 می‌تواند تا 3520 فرکانس را تحمل کند که عملکرد عالی را در کنسرت‌ها ارائه می‌دهد.

نوعداینامیک
الگوی قطبیکاردیوئید
اتصالبی‌سیم، دیجیتال از طریق UHF

بهترین میکروفون برای ضبط استدیویی

شرکت Neumann یک برند معروف تولید کننده میکروفون آلمانی است. این شرکت توانسته با معرفی میکروفون Neumann TLM 102، نیازهای تهیه کنندگان، موسیقی دانان و خوانندگان استودیوهای را خوبی برطرف کند. مهندسان Neumann مدل TLM 102 را به گونه‌ای توسعه داده‌اند که کوچک و کاربردی باشد. در حالی که این محصول برای وکال عالی است، اما بسیاری از زمینه‌های دیگر مانند گیتار آکوستیک و سازهای کوبه‌ای سبک را نیز پوشش می‌دهد؛ بنابراین در لیست بهترین میکروفون خوانندگی 2024 قرار می‌گیرد.

پاسخ فرکانسی میکروفون Neumann TLM 102 به طور واقعی در محدوده میانی صاف است که آن را برای ضبط دقیق وکال بدون افزودن هیچ جلوه خاصی عالی می‌کند. فرکانس‌های پایین‌تر این محصول نوع غنای مورد انتظار از یک کندانسور دیافراگمی بزرگ را ارائه می‌دهد، اما خوشبختانه هنگام استفاده از نزدیک، نویز زیادی ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول قیمت بسیار خوبش است. اگر به دنبال مدل بهتری هستید، Rode NTK به عنوان یک میکروفون ضبط استدیویی خانگی عالی توصیه می‌شود.

نوعخازنی
الگوی قطبیکاردیوئید
اتصالXLR

سخن پایانی

برندهای معتبری مانند Shure، AKG و Sennheiser چندین دهه است که در تولید انواع میکروفون مخصوص آواز فعالیت گسترده‌ای دارد. هنگام انتخاب بهترین میکروفون ضبط آهنگ بهتر است علاوه بر توجه به برند به ویژگی‌های محصول، نظرات مشتریان قبلی و کاربرد مورد نظر خود نیز توجه کنید. فعالیت در حوزه موزیک به ابزارهای مناسب نیاز دارد و توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید کیفیت کار خود را بالا ببرید، روی محصولات مناسب سرمایه گذاری کنید.

ستاره روزبهانی

نویسنده : ستاره روزبهانی

عکاسی، زبان من برای بیان دنیای شاد و پرنشاطم است.

منابع : lalal.ai
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *