021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

بهترین لنزهای نیکون برای عکاسان مبتدی

بهترین لنزهای نیکون برای عکاسان مبتدی

شما اولین دوربین DSLR خود را خریده‌اید و احتمالا همراه آن یک لنز کیت نیکون مثل DX 18-140mm f/3.5-5.6G AF-S ED VR به شما تحویل داده اند. اگر قبل از آن از یک دوربین کامپکت استفاده کرده باشید و شما را گاه‌گاهی ناامید کرده باشد، حتما از عملکرد بهتر آن مخصوصا در روز لذت خواهید برد. در این اینجا به شما دیگر لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

اما در محیط‌های کم‌نور باز هم نا‌امید خواهید شد و برای این‌که بتوانید نور ورودی بیشتری داشته باشید، به دیافراگم بازتری از f/3.5-5.6 نیاز دارید تا ایزوی زیاد باعث ایجاد نویز در تصویر نشود. همچنین بعد از مدتی متوجه می‌شوید که عملکرد لنزتان در فاصله‌های کانونی مختلف تفاوت فاحشی با هم دارند. همه‌ی این مسائل نشان دهنده‌ی این است که وقت خریدن لنز جدید فرا رسیده است. برای خرید لنز جدید، باید لنز سازگار با سنسور دوربینتان را بشناسید.

 

سنسور دوربین نیکون شما ممکن است از نوع کراپ سنسور (DX) یا فول فریم (FX) باشد. سنسور دوربین‌ کراپ مثل D3400، D5600 وD7200 از سنسور دوربین‌های فول فریم مثل D610 و D750 کوچک‌تر است. لنزهایی که برای دوربین‌های کراپ سنسور (ASP-C) طراحی می‌شوند را نمی‌توان بر روی دوربین‌های فول فریم استفاده کرد. همچنین این لنزها سبک‌تر و ارزان‌تر از لنزهای فول فریم هستند. اما برای رفع نیاز یک عکاس مبتدی کافی خواهند بود.

 

وقتی‌که شما لنز خود را بر روی یک دوربین کراپ سنسور استفاده می‌کنید، زاویه‌ی دید ایجاد شده بسته‌تر از زمانی خواهد بود که این لنز را بر روی دوربین فول فریم سوار کنید. نسبت بسته شدن زاویه در دوربین‌های شرکت نیکون، 1.5 است. به طور مثال لنز نیکونی که فاصله‌ی کانونی آن 50 میلی‌متر است، بر روی یک دوربین کراپ سنسور زاویه‌ی دیدی که ایجاد می‌کند، معادل یک لنز 75 میلی‌متری بر روی دوربین فول فریم است. اگر دوربین نیکون شما از نوع کراپ سنسور است، از لنزهای زیر برای ارتقای لنز کیت خود استفاده کنید:

 

 

لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها

 

 

  • انتخاب اول، لنز Nikkor 35mm f/1,8G DX: یک لنز روزمره‌ی عالی با وضوح فوق العاده وعملکرد بی‌نظیر در محیط‌های کم‌نور که به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند.

 

  • انتخاب دوم، لنز Nikkor 16-85mm f/3.5-5,6G DX VR : یک لنز زوم همه‌کاره برای مواقعی ‌که به فاصله‌ی کانونی بلندتر یا کوتاه‌تر از 35 میلی‌متری نیاز دارید. این لنز وضوح تصویر فوق العاده‌ای دارد و با سیستم تثبیت کننده‌ی تصویر(VR) خود برای محیط‌های کم نور که نیاز به استفاده از سرعت شاتر پایین دارد، از بین لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها بسیار مناسب است.

 

اگر دوربین نیکون شما از نوع فول فریم است که این موضوع، با توجه به مبتدی بودن شما کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، از لنزهای زیر برای شروع راه حرفه‌ای شدن خود استفاده کنید:

 

  • انتخاب اول، لنز Nikkor 50mm f/1,8G: زاویه‌ی دید این لنز بر روی دوربین فول فریم معادل لنز Nikkor 35mm f/1,8G DX که برای دوربین‌های کراپ سنسور آن‌را معرفی کردیم. کاربرد و عملکرد این دو لنز مشابه یکدیگر است.

 

  • انتخاب دوم، لنز Nikkor 24-120mm f/4G VR: یک لنز همه کاره که وضوح بالایی نیز دارد. همچنین وجود لایه‌ی پوششی نانو و تثبیت کننده‌ی تصویر در این لنز، باعث می‌شود که بتواند در رده‌ی لنزهای زوم به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته شود.

 

لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها

 

در لنزهای پیشنهادی ما، لنزهای پرایم در انتخاب اول آورده شده‌اند، این موضوع به دلیل عملکرد و کیفیت ساخت بهتر لنزهای پرایم، نسبت به لنزهای زوم است.

 

  • پیشنهاد اصلی ما برای لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها :لنز Nikon 35mm f1/8G DX

 

فرمت سازگار: DX

تعدا تیغه‌ها‌ی دیافراگم: 7

حداقل فاصله‌ی فوکوس: 29/0 متر

اندازه‌ی فیلتر: 72 میلی‌مترر

ابعاد(قطرxطول): 70 میلی‌متر در 52/5  میلی‌متر

وزن: 200 گرم

 

این لنزبه علت سایز کوچک، وزن سبک، و موتور فوکوس AF-S (که یک موتور داخلی بی صدا برای فوکوس است)، لنزی مهم برای استفاده در سبک‌ترین و ارزان‌ترین دوربین هایDSLR نیکون است. در این لنز شما می‌توانید فقط با گرفتن رینگ فوکوس، از فوکوس خودکار به فوکوس دستی تغییر حالت دهید و برای این کار هیچ سوئیچی وجود ندارد.

 

با توجه به قیمتی که این لنز دارد، کیفیت ساخت آن بسیار عالیست. تمام حرکات فوکوس، داخلی و بنابراین محافظت شده هستند. این لنز همچنین دارای یک قاب فلزی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل آن است.

 

فوکوس در این لنز بسیار سریع و دقیق انجام می‌شود. در بازترین روزنه‌ی دیافراگم یعنی f1/8 لنز ،تصویر واضح و با کنتراست خوبی است. وقتی که دهانه‌ی دیافراگم را کمی بسته‌تر می‌کنیم، کیفیت تصویر کمی بهتر می‌شود و در f2/8-f5/6 وضوح تصویر به حد نهایت خود می‌رسد. وقتی در مورد دیافراگم صحبت می‌کنیم، این لنز از نظر کیفیت، و سرعت حرف اول را می‌زند.

 

لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها

 

اما این لنز در کنار ویژگی‌های مثبتی که دارد، نکات منفی نیز دارد: بوکه‌ها خامه‌ای نیستند. همچنین اعوجاج بشکه‌ای در آن آشکار است (اما با یک کلیک در نرم‌افزار Lightroom قابل اصلاح است). این موضوع برای دوربین‌های DX واقعا یک نکته‌ی منفی محسوب نمی‌شود، اما اگر قصد دارید دوربین خود را به FX ارتقا دهید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید.

 

نه تنها لنز Nikon 35mm f1/8G DX برای دوربین‌های DX نیکون، از هر لنز دیگری مناسب‌تر است، بلکه شما می‌توانید با استفاده از یک فاصله کانونی ثابت درعکاسی سریع‌تر و بهتر عمل کنید. به طور قطع این لنز یکی از بهترین انتخاب از بین لنزهای نیکون برای مبتدی‌ها است.

 

نویسنده:‌ آرمان دیداران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *