دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

معرفی بهترین لنز برای عکاسی مدلینگ

راهنمای انتخاب
معرفی بهترین لنز برای عکاسی مدلینگ

اگر از علاقمندان عکاسی حرفه ای هستید، بدون شک عکس های فوق العاده زیبا در دنیای مد و فشن، و البته مجله های محبوب اینترنی در فضاهای مجازی، شما را به فکر راه انداختن کسب و کاری از این طریق انداخته است و علاقمند به عکاسی مدلینگ شده اید! اگر اینطور است، اولین پیشنهاد ما به شما داشتن تجهیزات مناسب برای این کار است. اگر عکسی از مدل هایی زیبا در مجله ووگ به سرعت در فضای اینترنت منتشر می شود بدون شک علاوه بر عکاسانی حرفه ای، لنز مناسب عکاسی مدلینگ در بهترین نوع خود هم در اخیتار آنها بوده است تا به ایجاد اثری زیبا و جذاب منجر شود.

لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ

همانطور که گفتیم لنز مناسب عکاسی مدلینگ یک کلید مهم در شروع این بخش جذاب از حرفه عکاسی است  و البته دلیل این موضوع رقابت بسیار در آن است. یادتان باشد برای رقابت در این بازار نباید متوسط باشید و لنز عکاسی مدلینگ شما باید وضوح و شفافیت لازم را داشته باشد. در ادامه برخی از مدعیان برای تولید لنز مناسب شروع عکاسی مدلینگ معرفی کرده ایم.

[relatedpost post=”104503″]

لنز مناسب عکاسی مدلینگ

1) لنز Sony FE 85 mm f/1.4 GM مناسب برای عکاسی مدلینگ

لنز سونی مناسب عکاسی مدلینگ

این لنز دوربین عکاسی داری شفافیت و وضوح بسیار بالاست  و از این جهت به عنوان لنز مناسب عکاسی مدلینگ به شمار می رود. لنز Sony FE 85 mm f/1.4 GM از سری G-Master  شرکت سونی است که کیفیت را در کنار سال ها تجربه در این امر ترکیب کرده است و البته حاصل آن یکی از بهتری لنز های مناسب برای عکاسی مدلینگ است.

البته شاید فاصله کانونی 85 mm برای عکاسی فشن و مدلینگ کمی عجیب و غریب به نظر بیاید اما هنگامی که از آن استفاده کنید مجذوب کیفیت و البته وضوح بسیار بالای تصویر آن خواهید شد و از تجربه کار با این لنز لذت می برید. به همین دلیل است که این لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ، سال هاست در میان عکاسان حرفه ای بسیار محبوب شده است.

لنز Sony FE 85 mm f/1.4 GM  می تواند با دوربین سطح بالا و با کیفیت سونی تطبیق داشته باشد. با توجه به وضوح بسیار بالای این لنز مناسب عکاسی مدلینگ، مشکلی در ترکیب بندی تصویر ایجاد نخواهد شد. این لنز عکاسی مدلینگ با داشتن گشودگی دیافراگم 1.4  تنظیم نور را راحت تر می کند و البته پس زمینه بوکه ای مناسب و دلخواه شما با بیشترین عمق مورد نیازتان را فراهم می آورد. در ادامه برای راحتی شما، ویژگی های موجود در این لنز مناسب عکاسی مدلینگ را لیست کرده ایم:

ویژگی های کلی لنز Sony FE 85 mm f/1.4 GM

-وضوح بسیار بالا تصویر

-گشودگی دیافراگم مناسب f/1.4

-ساخت عالی، مقاوم در برابر ضربه به همراه طراحی زیبا

-بوکه عالی

-دارای رینگ مجزا برای تنظیم دیافراگم

-وجود پوشش نانو بر روی عدسی های لنز

-دارای سیستم فوکوس داخلی

-جنس عالی

-حداقل فوکوس 80 سانتی متر

-زاویه دید 29 درجه

2) لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM مناسب برای عکاسی مدلینگ

لنز مناسب عکاسی

بسیاری از ویژگی های کیفیتی این محصول از برند کنون همانند محصول قبلی است که معرفی کردیم با این تفاوت که این لنز مناسب عکاسی برای دوربین های کنون است.لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM در عکاسی مدلینگ از این جهت مناسب است که وضوح تصویر را در تمامی بخش های عکس به خوبی حفظ می کند.

گشودگی دیافراگم f/1.2 این حجم از شفافیت و وضوح را به شما هدیه می کند.

در کنار تمام این وِیژگی های مثبت لنز های عکاسی حرفه ای Canon سری L واقعا جذاب و خیره کننده هستند و عکس برداری با آنها در بالاتری وضوح و کیفیت خواهد بود. از ویژگی مثبت دیگر این لنز مناسب برای عکاسی می توان به سایز نسبتا کوچک آن اشاره کرد که همین موضوع باعث خواهد شد که به راحتی در کیف جا بگیرد.

ویژگی های کلی لنز Sony FE 85 mm f/1.4 GM

-لنز سری L (luxtury)

-حداکثر گشودگی دیافراگم f/1.2

-فوکوس بی صدا با موتور USM

-بیشترین بزرگنمایی 11 برابر

-سایز مناسب

-وضوح تصویر بالا

3) لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art مناسب عکاسی مدلینگ

لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art

شما نمی توانید در انتخاب بهترین لنز مناسب برای عکاسی از لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art با فاصله کانونی 50mm غافل شوید.

این لنز مناسب عکاسی مدلینگ است که انواع مانت های Canon و Nikon مورد استفاده قرار می گیرد. این لنز که از سری ART سیگماست، لنزی استاندارد و البته سریع نیز هست. به علت این ویژگی های مثبت، این لنز 50mm برای بسیاری از عکاسان حرفه ای صنعت مدلینگ محبوب شده است.

با وجود موتور Hyper Sonic AF در ساختار این لنز عکاسی حرفه ای مدلینگ می توانید فوکوس مورد نیاز خود را به راحتی تا جایی که می خواهید تنظیم کنید و حتی از جزییات عکس خود نیز غافل نشوید. تصاویر گرفته شده با لنزSigma 50mm f/1.4 DG HSM Art  با وضوح بالا و شفافیت بسیاری هستند. اگر به دنبال عکس های خلاقانه هستید از انتخاب این لنز مناسب عکاسی مدلینگ غافل نشوید.  نکته دیگر و بسیار مهم در مورد این لنز دوربین عکاسی، مقرون به صرفه بودن آن از سایر لنز های عکاسی حرفه ای نیکون، کانن و سونی است.

ویژگی های لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art

-قدرت فوکوس بسیار بالا با حداقل 40 سانتیمتر فوکوس

-کیفیت عالی تصویر با وضوح بالا

-محصول با کیفیت سری ART

-بسیار مناسب تر از سایر لنز های 50mm

-عکس هایی شارپ تر حتی در نور زیاد

-بدنه محکم از کامپوزیت TSC

[relatedpost post=”109054″]

4) لنز Nikon AF-S NIKKOR 24-70 f/2.8G ED مناسب برای عکاسی مدلینگ

لنز Nikon AF-S NIKKOR 24-70 f/2.8G ED

این لنز علاوه بر عکاسی مدلینگ و فشن برای عکاسی خبر نیز بسیار مناسب عمل می کند و در واقع یکی از ویژگی های مثبت این لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ سازگاری آن با انواع شرایط است.

لنز Nikon AF-S NIKKOR 24-70 f/2.8G ED امکان عکاسی در نور بسیار کم را هم دارا می باشد. اگر به ایجاد بوکه های محو و زیبا علاقه دارید این لنز از سری کانن می تواند به شما کمک کند.  این لنز مناسب عکاسی دارای سیستم فوکوس مناسبی نیز هست و البته بسیار سریع و بی صدا نیز عمل میکند.

ویژگی های لنز Nikon AF-S NIKKOR 24-70 f/2.8G ED

-ساختار عالی

-خیلی شارپ

-لنز زوم سری FX

-سیستم لرزشگیر VR

-موتور فوکوس قدرتمند با جداقل 18 سانتیمتر

-سرعت شاتر بالا

کد تخفیف نورنگار

چگونه لنز مناسب عکاسی مدلینگ را برای خود انتخاب کنم؟

چگونه لنز مناسب عکاسی مدلینگ را انتخاب کنیم

خریدن لنز مناسب برای شروع عکاسی مدلینگ یکی از مهم ترین بخش آن است. نه تنها این تجهیزات کار شما را شکل می دهند بلکه نشان دهنده استایل هنری شما نیز خواهند بود. برای انتخاب بهترین لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ بهتر است ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید.

1-قرار است در هر بار عکاسی از چند نفر عکس بگیرید؟ گروهی از افراد یا تنها یک فرد؟

2-آیا عکاسی مدلینگ در آتلیه است و یا قرار است در فضای باز باشد؟

3-آیا عکاسی در نور کم هم در نظر دارید؟

4-آیا دوربین من فول فریم است یا دارای سنسور APS-C می باشد؟

لنز دوربین های عکاسی دارای دسته بندی های مختلفی با ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. هر کدام ممکن است گشودگی دیافراگم مخصوص به خود و یا فاصله ی کانونی متفاوتی داشته باشد. برای انتخاب لنز مناسب عکاسی مدلینگ استانداردها را فراموش نکنید. برای مثال لنز انتخابی باید بدون اعوجاج باشد چرا که قرار است شما عکاسی مدلینگ کنید که نیاز دارد بسیار طبیعی و نزدیگ به زندگی عادی باشد.

در آخر به طور خلاصه در خرید لنز مناسب عکاسی مدلینگ به موارد زیر متناسب با نیاز خود توجه کنید:

1-لنز زوم یا پرایم: بسیاری لنز پرایم را بدلیل شارپ بالاتر به زوم ترجیح می دهند.

[relatedpost post=”104168″]

2-فاصله کانونی: می تواند متناسب با نیاز شما باشد که چه مقدار می خواهید به سوژه نزریک باشید.

3-بوکه: دیافراگم f/2.8 یا بیشتر می تواند مناسب باشد.

4-قیمت: متناسب با بودجه شما اما کیفیت را در نظر داشته باشید تا بر رقبای خود در این صنعت پولسازغلبه کنید.

آیا شما تجربه ای در خرید لنز مناسب عکاسی مدلینگ دارید؟ اگر اینطور هست حتما تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده : مهرنوش رحمتی

27 دیدگاه

  • پر گفت:

    سلام
    یه دوربین که باهاش بتونم عکاسی پرتره و فشن و خیابانی انجام بدم معرفی میکنید؟

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر هر دوربینی با هر برندی تهیه کنین جواب کارتون رو میده اما باید در خرید لنزتون دقت لازم داشته باشین لنز 50mm لنز 85mm فیکس لنز هایی هستن برای کار پرتره و عکاسی مدلینگ خیابانی

  • شبنم گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام یه دوربین برای عکاسی مدلینگ و تبلیغاتی بگیرم قيمت تا حدود ۲۰ تومن و اینکه چه لنزی مناسب هست و قیمت لنز چقدر هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *