021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تفاوت کارت حافظه U3 با U1

تفاوت کارت حافظه U3 با U1

 

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حجم اطلاعات و دیتای دیجیتال، کارت‌ حافظه به یکی از ابزارهای ضروری جهت ذخیره سازی اطلاعات تبدیل شده‌اند. کارت‌های حافظه موجود در بازار در سرعت‌ها و اندازه‌های مختلف برای دستگاه‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

امروزه تقاضا برای کارت‌های حافظه یا کارت sd کاهش یافته و به جهت پیشرفته شدن وسایل الکترونیکی، کاربران به سمت کارت‌های microSD سوق پیدا کرده‌اند. با این وجود تصمیم بهتر این است که شما کارت microSD  با قابلیت تبدیل به کارت SD را خریداری کنید؛ بدلیل اینکه این کارت‌ها ۹۹ درصد از وسایل موجود در بازار را پشتیبانی می‌کنند.

دو مدل کارت حافظه u1 و u3 نوع هوشمند از این کارت‌های حافظه هستند که بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال برای ثبت ویدئوهای با وضوح 4k و در نرخ 60 فریم بر ثانیه، خرید کارت‌های در کلاس V30 و یا همان کارت حافظه U3 می‌تواند ایده خوبی باشد. علاوه‌برآن می‌توان از کارت حافظه U3 برای ذخیره سازی ویدئوهای با وضوح Full HD در برخی دوربین‌های عکاسی استفاده کرد. U3 به سبب انکه مدل بالاتری از U1 دارد سرعت و کیفیت بهتری دارد و برای ذخیره ویدئوهای بالاتر استفاده می‌شود.

 

 

تفاوت کارت حافظه U3 با U1

 

 

کارت حافظه u1 چیست وچه ویژگی دارد؟

این کارت حافظه و در کل تمام مموری‌هایی که از نوع SD  هستند اندازه بسیار کوچکی دارند؛ به‌طوری‌که اگر در خارج از بستر مربوط به خودشان قرار داشته باشد، امکان مفقود شدن آنها بسیار زیاد است. کارت حافظه u1 رنگ تیره‌ای دارد و قابلیت‌های مقاومتی مناسبی دارد و در برابر آب، ضربه و مغناطیس مقاوم است؛ یعنی اگر ضربه‌ای به آن وارد شود اطلاعات موجود در آن از بین نخواهد رفت. سرعت خواندن آن ۹۵ مگابایت بر ثانیه است و جز class 10 است. حداکثر ظرفیت این کارت حافظه ۳۲ گیگابایت است و بیشتر از این مقدار را پشتیبانی نمی‌کند. همچنین در ابعاد ۱۵×۱۱×۱ میلی‌متری وجود دارد.

در گذشته کارت‌های میکرو اس‌دی کلاس ۱۰ بهترین گزینه برای استفاده بودند و حداقل سرعتشان در حین فیلم‌برداری، ۱۰ مگابایت بر ثانیه بوده است. اما امروزه UHS-1 مرسوم شده که از نظر تئوری، همان سرعت را ارائه می‌دهند و به‌اختصار به آن U1 گفته می‌شود. در U1 حداکثر سرعتی که بتوان به آن دسترسی داشت، ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه است که با احتساب تلفات و پرتی‌ها، می‌توانید روی عددی بین ۸۰ تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه حساب باز کنید. به‌وسیله این کارت حافظه می‌توان ویدئوهایی باکیفیت ۱۰۸۰ پیکسل یا همان Full HD را بدون افت کیفیت پخش و یا ذخیره کرد.

از دیگر مشخصات مربوط به این کارت حافظه می‌توان به فرمت 4K  با وجود کلاس ۱۰ بودن آن اشاره کرد. این کارت حافظه برای فیلم‌برداری مناسب نیست؛ اما برای گرفتن عکس‌هایی باکیفیت بالا انتخاب خوبی است. این کارت حافظه برای دوربین‌های دیجیتال، گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های دیجیتالی که شیار میکرو اس‌دی را پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌شود.

 

 

کارت حافظه U3 و ویژگی‌های آن

این کارت حافظه برای دوربین‌های نسل جدید D-Slm, D-SLR و دوربین‌های دیجیتال 4K بسیار مناسب و کاربردی است و این امکان را برای عکاسان به وجود می‌آورد تا به نحو احسنت تصاویر واقعی و دلنشین خود را ثبت کنند. این کارت دارای سرعت خواندن ۸۰ الی ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است که موجب کاهش زمان ویرایش و بارگذاری فایل‌ها می‌شود؛ همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا ویدئوهایی باکیفیت بالا ضبط و در حالت burst mode عکاسی کنید.

این کارت حافظه در کلاس ویدئویی V30 قرار دارد؛ یعنی می‌تواند حداکثر ۳۰ مگابایت در ثانیه ویدئویی را ضبط کند و این امر باعث ضبط ویدئوهای ultra HD 4k می‌شود. علاوه‌برآن وجود قابلیت Solid Multi-Point Protection باعث دوام و اطمینان بالای این کارت شده و این محصول را میان علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای، محبوب کرده است. ظرفیت این کارت حافظه ۶۴ الی ۵۱۲ گیگابایت است که ظرفیت بالای آن باعث می‌شود تا از دیگر کارت‌های حافظه بی‌نیاز شوید؛ زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا هزاران عکس و ده‌ها فیلم باکیفیت و بدون وقفه بگیرید و از حرفه خود لذت ببرید.

طراحی باکیفیت کارت حافظه U3 مانند طراحی کارت حافظه U1 بوده و یعنی این محصول ضد آب و مقاوم در برابر ضربه است. علاوه‌برآن این کارت حافظه دارای ویژگی‌های دیگری از قبیل ضد استاتیک، ضد شوک و مقاوم در برابر اشعه ایکس است. همچنین امکان پشتیبانی از بازه دمایی گسترده ۲۵ الی ۸۰ درجه سانتی گراد را دارد. این کارت حافظه مجهز به سیستم ECC که به آن کد اصطلاح خطا Write-Protect switch می‌گویند، نیز است.

 

 

تفاوت کارت حافظه U3 با U1

 

نکات مهم برای خرید کارت حافظه

  • اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که به سازگاری وسایل موردنظر خود با کارت حافظه‌ای که تهیه می‌کنید دقت کنید. گاهی اوقات به‌سرعت بالا نیاز نداریم و بهتر است به‌جای خرید حافظه‌ای با سرعت ۱.۵ برابر مثل کارت حافظه U3، کارتی با کلاس سرعتی پایین‌تر و ظرفیت دوبرابر، مانند کارت حافظه U1 تهیه کنید.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود برند کارت حافظه است. برندهایی مانند SanDisk و Toshiba کاملاً معتبر هستند؛ اما در بازار محصولات تقلبی با ظاهری فریبنده و درست شبیه به این برندهای معتبر وجود دارد. باید قبل از خریداری به‌خوبی تحقیق و بررسی کنید و ترجیحا از فروشگاهی معتبر اقدام به خرید آن نمایید.
  • هر کارت حافظه‌ای ممکن است روزی از کار بیافتد و تمام اطلاعات مهم را با خود از بین ببرد؛ حتی اگر بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تهیه کنید باز هم ممکن است در اثر عواملی خراب شود. شوک الکتریکی و ضربه از جمله مواردی است که باعث می‌شود کارت حافظه شما مشکل پیدا کند؛ اما برخی مدل‌ها مانند کارت حافظه U3 و کارت حافظه U1 در برابر نوسان ولتاژ و شوک الکتریکی تا حدی مقاوم هستند و از اطلاعات مهم شما حفاظت می‌کنند.

 

راهنمای خرید کارت حافظه U3 با U1

 

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که برای خرید یک کارت حافظهٔ خوب باید به عواملی از جمله ظرفیت، سرعت و ابعاد کارت حافظه دقت کنید؛ همچنین باید با بررسی ظرفیت دستگاه خود و آگاهی از مقدار حافظه‌ای که پشتیبانی می‌کند، اقدام به خرید محصول در سطح نیاز خود کنید. به طور کلی دو نوع کارت حافظه محبوب و کاربردی وجود دارد که عبارتند از کارت حافظه U1 و U3.

کارت حافظه U1 برای عکاسی‌های باکیفیت و حرفه‌ای انتخابی مناسب است و کارت حافظه U3 نیز برای فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای و باکیفیت Full HD گزینه‌ای مناسب است؛ البته باتوجه‌به ویژگی و مشخصات هرکدام از این کارت‌ها می‌توان به موقعیت استفاده آنها پی برد. باید توجه داشته باشید که هر کارت حافظه‌ای می‌تواند در اثر ضربه، شوک الکتریکی و مواردی از این دست از کار بیافتد؛ اما این کارت‌ها با قابلیت مقاومت بالا در برابر شوک الکتریکی و ضربه، از اطلاعات شما به خوبی محافظت می‌کنند. بنابراین، بهتر است محصولات باکیفیت را برای کاربری مهم‌تر انتخاب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *