دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

برندگان مسابقه نیکون Small World 2022

اخبار عکاسی
برندگان مسابقه نیکون Small World 2022

 

برنده مقام اول | دست جنینی یک گکو غول پیکر روز ماداگاسکار اثر گریگوری تیمین و دکتر میشل میلینکویچ

برندگان مسابقه میکروسکوپ عکس دنیای کوچک نیکون در سال 2022 معرفی شدند و عکسی با جزئیات قابل توجه از دست جنینی ژکو برنده جایزه برتر شد.

گریگوری تیمین و دکتر میشل میلینکوویچ تصویر برنده مسابقه عکاسی میکروسکوپ سالانه را با تصویر پنجه جلویی یک گکو غول پیکر روز ماداگاسکار در طول توسعه ثبت کردند.

تیمین به عنوان بخشی از تحقیقات خود زیر نظر میلینکوویچ، این جنین گکو روز فلسوما گراندیس را زیر میکروسکوپ مطالعه کرد. او از برچسب های فلورسنت مختلف برای رنگ آمیزی قسمت های متمایز دست مارمولک استفاده کرد و نتیجه نهایی نگاهی اجمالی به پیچیدگی پنهان این موجود می دهد.

 

برندگان مسابقه نیکون Small World 2022

 

تیمین اعصاب مارمولک را به رنگ فیروزه ای برجسته می کند در حالی که استخوان ها، تاندون ها، رباط ها، پوست و سلول های خونی در طیفی از رنگ های گرم تر رنگ آمیزی می شوند.

 

تیمین می گوید: «این دست جنینی حدود 3 میلی متر (0.12 اینچ) طول دارد که نمونه بزرگی برای میکروسکوپ با وضوح بالا است. این اسکن شامل 300 کاشی است که هر کدام شامل حدود 250 بخش نوری است که منجر به بیش از دو روز اکتساب و تقریباً 200 گیگابایت داده می شود.

او می افزاید: «مسابقه جهانی کوچک نیکون فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن ماهیت چشمگیر در سطح میکروسکوپی، نه تنها در یک جامعه علمی، بلکه با عموم مردم است.»

 

تیمین توضیح می دهد: “این تصویر خاص به عنوان یک نمای کلی و همچنین وقتی آن را در یک منطقه خاص بزرگ می کنید، زیبا و آموزنده است.”

برندگان مسابقه نیکون Small World 2022

 

مقام دوم | بافت پستان که سلول‌های میواپیتلیال انقباضی را نشان می‌دهد که در اطراف آلوئول‌های تولیدکننده شیر پیچیده شده‌اند توسط دکتر کالب داوسون

مقام دوم به دکتر کالب داوسون برای تصویری که از بافت پستان نشان می‌دهد که سلول‌های میواپیتلیال انقباضی در اطراف آلوئول‌های تولیدکننده شیر پیچیده شده است، تعلق گرفت.

 

یک هفته برای پردازش، داوسون سلول‌های میواپیتلیال را با چندین دور رنگ‌های فلورسنت رنگ‌آمیزی کرد و تصویر را با میکروسکوپ کانفوکال گرفت. چنین تصاویری از بافت سینه شیرده می‌تواند به محققان کمک کند تا بفهمند چگونه سلول‌های ایمنی بافت پستان و نوزادانی را که می‌توانند تغذیه کنند، سالم نگه می‌دارند.

 

مقام سوم به ساتو پااوونسالو و دکتر سینم کارامان برای تصویر شبکه های رگ های خونی در روده یک موش بالغ تعلق گرفت.

شبکه های رگ های خونی در روده موش

مقام سوم | شبکه های رگ های خونی در روده موش بالغ اثر ساتو پااوونسالو و دکتر سینم کارامان

علاوه بر سه برنده برتر، Nikon Small World 89 عکس را از بین هزاران عکس از دانشمندان و هنرمندان سراسر جهان شناسایی کرد. از دیگر نکات برجسته در مسابقه سالانه می توان به شمع در حال سوختن، تخم پروانه و له شدن وحشیانه مگس توسط یک سوسک ببر اشاره کرد.

 

مقام ششم | ذرات نسوخته کربن که با شکسته شدن زنجیره هیدروکربنی موم شمع آزاد می شوند توسط اول بیلفلد

 

ذرات نسوخته کربن که با شکسته شدن زنجیره هیدروکربنی

 

 

مقام یازدهم | تخم پروانه توسط Ye Fei Zhang

 

مقام دهم | مگس زیر چانه سوسک ببر اثر مورات اوزتورک

 

در سال 2022 که چهل و هشتمین سال مسابقه سالانه عکاسی میکروسکوپ است، بیش از 1300 اثر از 72 کشور دریافت شد. میکروسکوپ‌های مدرن در واقع سیستم‌های دوربین بسیار تخصصی با زوم قدرتمند هستند، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از تصاویری که دانشمندان در حین کار می‌گیرند، در نوع خود آثار هنری خیره‌کننده هستند. با این حال، این مسابقه هم از عکاسان و هم از دانشمندان دعوت می کند تا تصاویری از همه چیزهایی که زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است ارسال کنند.

 

برندگان مسابقه نیکون Small World 2022

 

 

افتخاری | لارو شقایق که توسط ویم ون اگموند در پلانکتون های دریایی یافت شد

 

مقام پنجم | قالب اسلایم (لامپرودرما) توسط آلیسون پولاک

ویم ون اگموند، عکاس حرفه ای آموزش دیده و متخصص در عکاسی با میکروسکوپ، به خاطر تصویرش از لارو شقایق جایزه افتخاری دریافت کرد. در همین حال، آلیسون پولاک، عکاس کالیفرنیایی، متخصص در عکاسی از قارچ است و نمای نزدیک او از قالب لجن، رتبه پنجم او را در این مسابقه در سال جاری به دست آورد.

قالب اسلایم (لامپرودرما) توسط آلیسون پولاک

تصویر تمایز | سوسک جواهر خالدار قرمز (Chrysochroa buqueti rugicollis) اثر یوسف الحبشی

تصویر تمایز | سوسک جواهر خالدار قرمز

تصویر تمایز | سوسک جواهر خالدار قرمز (Chrysochroa buqueti rugicollis) اثر یوسف الحبشی

 

 

نیکون Small World هر سال مجموعه‌ای از تصاویر میکروسکوپی را دریافت می‌کند که تکنیک و هنر علمی نمونه‌ای را به نمایش می‌گذارد. اریک فلم، مدیر ارتباطات و CRM در نیکون اینسترومنتز می‌گوید امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود.

 

“در تقاطع هنر و علم، رقابت امسال تصاویر خیره کننده دانشمندان، هنرمندان و عکاسان میکروگراف از تمام سطوح تجربه و پیشینه از سراسر جهان را برجسته می کند.”

 

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *