021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سه ایده برای ثبت تصویری که تا الان کسی از طبیعت نگرفته‌است!

سه ایده برای ثبت تصویری که تا الان کسی از طبیعت نگرفته‌است!

مناظر زیبا (معمولا با فردی در وسط کادر) به اشباع شبکه‌های اجتماعی و نشریات ادامه می‌دهند. شخصا، حتی خودم حس می‌کنم که همیشه در حال گرفتن تصاویر تکراری هستم، حتی وقتی در منظره‌ای متفاوت عکس می‌گیرم. اخیرا متوجه شدم که هنرمندان زیادی با مهارت فنی بسیار بالا، هیچ خلاقیت خاصی در مشاهده واقعی جهان، فراتر از تصویربرداری مکرر از مناظر ندارند (از جمله خودم).

 

اخیرا در حال تلاش برای تغییر دید و تمرین بیشتر هستم. شاید رسیدن به این حس که همه‌ی عکس‌ها تکراری هستند ،یک تکامل طبیعی برای یک عکاس منظره و طبیعت باشد.

 

شاید من دیر به این نتیجه رسیدم، اما اخیرا در قله کوه یا منظره‌ای زیبا، از دوربینم استفاده نمی‌کنم. جایی که هر عکاس منظره دیگری، دوربین خود را در دست دارد و همه آنها در یک جهت مشابه در حال گرفتن تصویری کاملا یکسان هستند.

 

مطلب مرتبط: چه نوع لنزی برای عکاسی از طبیعت مناسب است؟

 

اکثر اوقات متوجه می‌شوم که در حال نگاه کردن به جهتی متفاوت، در حال تماشای بالا یا پایین یا به دنبال جزئیات هستم.

 

1- به جای تصاویر رنگی، عکس سیاه و سفید بگیرید

 

من همیشه درمورد رنگ‌های مرتعش و عمیق، عادل هستم. من عاشق صحبت درباره تئوری رنگ با عکاسان دیگر و بحث درمورد تاثیر آن بر مناظر هستم.

 

ترکیب بندی در عکاسی

 

بیشتر بخوانید: چه عکس‌هایی را باید سیاه و سفید بگیریم؟

 

عکاسی سیاه و سفید از مناظر، امری است که همیشه از آن آگاه بودم اما هیچ وقت برای آن تلاش نکردم. اخیرا با مشاهده جهان، فقط در محدوده تونال، خودم را به چالش می‌کشم و در عین حال بر تئوری رنگ تمرکز دارم.

 

2-بر یک زمینه تمرکز کنید

 

راه دیگری که برای رهایی از تصاویر کلاسیک و تکراری مناظر دارم، تمرکز بر زمینه‌ای خاص در طبیعت است. حالا سعی می‌کنم فقط با در نظر داشتن یک یا دو کلمه، به جهان طبیعت بروم، کلماتی مانند “بافت”، “الگو”، “فرم” و “تکرار”. این زمینه‌ها به صورت بنیادی، تکالیف عکاسی کوچکی برای خودم هستند که با استفاده از آنها، به جای گرفتن تصویری ساده از افق یا یک آبشار بزرگ، تمرکز بیشتری بر موضوع و محیط پیرامون داشته باشم.

 

خلاقیت در عکاسی

 

در زمانی که در حال رفتن به محیط عکاسی برای این عکس بودم، کلمه “خط” در ذهن من تکرار می‌شد و سعی داشتم بر ترکیب‌بندی استفاده شده برای این زمینه تمرکز کنم.

 

پیشنهاد سفر عکاسی: با سفر به گنبد نمکی از مناظر متفاوت عکسبرداری کنید

 

3- به طرف دیگری نگاه کنید

 

آخرین راهی که برای خلق تصاویر منظره منحصر بفرد در نظر دارم، نگاه کردن به جهات دیگر است. وقتی به پارک ملی Great Sand Dunes در کلرادو رفتم، عکاسان بیشماری در آنجا نیز بودند.

 

 تنها فرق این بود که همه آنها دوربین‌های خود را به سمت تپه‌های شنی گرفته بودند. فقط من و یک عکاس منظره دیگر جهت دیگری را برای عکاسی انتخاب کردیم و صحنه‌ای متفاوت را به تصویر کشیدیم.

 

عکاسی خلاقانه از منظره

 

وقتی من از مردمی که در حال بالا رفتن از تپه‌های شنی بودند عکس می‌گرفتم، او الگوهای شن را به تصویر می‌کشید. گاهی اوقات، تمام کاری که باید برای گرفتن تصویری جدید انجام دهید، این است که چند قدم به چپ یا راست حرکت کنید یا کاملا بچرخید و میدان دید خود را تغییر دهید.

 

روش‌های شما برای گرفتن تصاویر متفاوت از طبیعت و مناظر چیست؟ چطور عکس‌های خود را از نمونه‌های تکراری موجود در شبکه‌های اجتماعی جدا می‌کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *