دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز تاشو یوریکا 50 میلی‌متری f/2 شرکت Thypoch معرفی شد ، جلوه‌ای از سبک و سیاق یک لنز نوستالژیک

اخبار عکاسی
لنز تاشو یوریکا 50 میلی‌متری f/2 شرکت Thypoch معرفی شد ، جلوه‌ای از سبک و سیاق یک لنز نوستالژیک

لنز جدید تاشو یوریکا 50 میلی‌متری f/2 از کمپانی تیپوچ، با طراحی و عملکردی منحصر به فرد، حس و حال عکاسی کلاسیک را به شما هدیه می‌دهد.

شرکت Thypoch ، سازنده لنزهای چینی که به خاطر لنزهای سریع Simera 28mm f/1.4 و 35mm f/1.4 شناخته شده است، از دومین سری لنزهای خود با نام یوریکا (Eureka) پرده برداشت. اولین لنز از این سری، لنز پرایم 50 میلی‌متری f/2 یوریکا است که برای دوربین‌های لِـیـکا M-mount طراحی شده است.

لنز تاشو جدید شرکت تیپوچ
اندازه کوچک لنز جدید یوریکا حمل و نقل آن را آسان می‌کند.

با اینکه در حال حاضر لنز یوریکا فقط با مانت M سازگار است، اما عکاسان می‌توانند به لنزهای سری Simera که به تازگی برای مانت‌های E، Z و X عرضه شده‌اند نگاه کنند تا متوجه شوند کمپانی تیپوچ احتمالاً در آینده لنز یوریکا را برای مانت‌های دیگری نیز عرضه خواهد کرد. با این حال، این کمپانی آداپتورهای مانت لنز را تایید کرده و می‌گوید لنز یوریکا 50 میلی‌متری f/2 با سنسور تصویر ۴۴ در ۳۳ میلی‌متری دوربین Hasselblad CFV100C سازگار است و پوشش کامل تصویر بر روی کل سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی را تضمین می‌کند. این یعنی دایره تصویر (image circle) لنز یوریکا کاملاً بزرگ است.

لنزی تاشو و مدرن

علاوه بر عملکرد چشمگیر، لنز یوریکا 50 میلی‌متری f/2 به دلیل طراحی منحصر به فردش نیز جذابیت دارد. این لنز بازآفرینی مدرنی از لنز تاشوی کلاسیک لِـیـکا 50mm f/2 Summicron است که در سال 1953 روانه بازار شد.

لنز تاشو و مدرن

وقتی این لنز جمع می‌شود، طول آن به 27 میلی‌متر (1.06 اینچ) می‌رسد و در حالت باز شده، 41.2 میلی‌متر (1.62 اینچ) طول دارد. این ویژگی جمع و جور بودن، یوریکا 50 میلی‌متری f/2 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسانی تبدیل می‌کند که به دنبال لنزی باکیفیت و قابل حمل برای عکاسی در ژانرهای مختلف هستند.

لنزی تاشو و مدرن
قابلیت جمع‌شدگی این لنز جلوه جذابی به آن می‌بخشد.

عملکرد اپتیکی درخشان یوریکا

در بخش عملکرد اپتیکی، Thypoch با استفاده از ساختار گاس دوبل در لنز ۵۰ میلی‌متری، وعده‌ شارپی لبه تا لبه‌ تصویر را می‌دهد. فرمول غیرمتقارن این لنز شامل شش عنصر اپتیکی است که در چهار گروه سازماندهی شده‌اند و به دو بخش مجزای جلو و عقب تقسیم می‌شوند. این لنز همچنین از یک عنصر شیشه‌ای ED برای اصلاح انحرافات رنگی و یک عنصر با ضریب شکست بالا (HRI) برای مقابله با انحنای میدان و انحرافات کروی بهره می‌برد. کمپانی تیپوچ ادعا می‌کند که این لنز حتی در هنگام عکاسی با دیافراگم کاملاً باز (f/2)، همچنان تصاویر شارپی ثبت می‌کند.

عملکرد اپتیکی درخشان
این لنز فعلا با دوربین‌های مانت M سازگاری دارد.

یوریکا، تلفیقی از عملکرد مدرن و زیبایی کلاسیک

سازنده‌ لنز، Thypoch ، همچنین با استفاده از دیافراگم ۱۲ تیغه، وعده‌ بوکه‌ دلنشین داده است. تیپوچ می‌گوید: “[لنز] یوریکا 50 میلی‌متری f/2 بوکه‌ای دایره‌ای و دلنشین را تضمین می‌کند و جوی رویایی و شاعرانه خلق می‌کند.”

این لنز به خوبی نشان می‌دهد که چگونه طراحی و سبک وینتیج را می‌توان با عملکرد تصویربرداری مدرن ترکیب کرد. ظاهر لنز به گونه‌ای است که انگار مستقیماً از دهه‌ی 1950 آمده است.

Thypoch درباره‌ لنز یوریکا 50 میلی‌متری f/2 می‌گوید: «این لنز با الهام گرفتن از هنر طراحی و ساخت گذشته، نه تنها تخیل علاقه‌مندان به دوران طلایی عکاسی را برمی‌انگیزد، بلکه با یک بهینه‌سازی مدرن همراه شده است که سهولت استفاده را بدون خدشه‌دار کردن کیفیت یا جذابیت بصری ارتقا می‌دهد. طراحی جمع و جور آن نیز راحتی عکاسی در خارج از استودیو را افزایش می‌دهد.»

قیمت و دسترسی

لنز Thypoch Eureka 50mm f/2 هم اکنون قابل سفارش است و در دو نسخه عرضه می‌شود:

نسخه آلومینیومی: این نسخه از آلومینیوم ساخته شده که سبک‌تر و ارزان‌تر است. وزن آن ۱۲0 گرم (۰.۳ پوند) و قیمت آن ۵۷۹ دلار است.

نسخه برنجی: این نسخه از برنج ساخته شده که فلزی تیره‌تر و سنگین‌تر است. وزن آن ۲۳۰ گرم (۰.۵ پوند) و قیمت آن ۸۵۹ دلار است.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : petapixe
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه