021-7356

دسته بندی محصولات

+Timelapse جدیدترین تکنولوژی برای عکاسی در فواصل زمانی طولانی

+Timelapse جدیدترین تکنولوژی برای عکاسی در فواصل زمانی طولانی

نام یک پروژه جدید در وب‌سایت Kickstarter است که در نمایشگاه CES نظرات زیادی را به خود جلب کرده بود. این وسیله دقیق با دکمه INTERVALOMETER(تنظیم‌کننده فواصل زمانی)، مجهز به سیستم Wi-Fi  و پشتیبانی از USB و نرم‌افزارهای جانبی برای کنترل از راه دور دوربین است.
در ماه آوریل 2016 پروژه +Timelapse  توانسته مجموعا 130,000$ سرمایه جمع‌آوری کند و احتمالا به زودی مراحل تولید آن آغاز می‌شود. این محصول جعبه‌ای کوچک و سیاه با یک دکمه کنترل کوچک روی آن است که فواصل زمانی که شما برای آن معرفی می‌کنید را به صورت اتوماتیک و با دقت هرچه‌تمام‌تر می‌تواند به دوربین منتقل کند.

این جعبه کوچک، می‌تواند رؤیای ما را برای عکاسی‌های طولانی در فاصله‌های زمانی مشخص که حضور مستمر ما پشت دوربین غیرممکن است را به‌راحتی تحقق بخشد. عکاسی از پروژه‌های عظیم معماری مانند مراحل ساخت یک ساختمان و یا پروژه‌های محیط زیستی مانند مراحل رشد یک گیاه را می‌توان با این وسیله عکس‌برداری و نهایتا تبدیل به ویدئو کرد.

http://noornegar.com/panasonics-flagship-lumix-dc-gh5/
در طراحی این دستگاه، تمام شرایط عکاسی بدون حضور عکاس در نظر گرفته ‌شده است. ازجمله مقاومت دستگاه دربرابر شرایط نامساعد جوی مثل رطوبت ، گردوغبار و سرمای هوا برای شرایط نامساعد مقاوم است. همچنین دستگاه +Timelapse دارای عملکردهایی است که به عدم حضور مستمر ما کمک زیادی می‌کند.
قابلیت waking up، مهم‌ترین عملکرد این دستگاه است. با استفاده از تنظیمات این عملکرد است که می‌توانید در فاصله‌های زمانی دلخواه به‌صورت اتوماتیک، دوربین را تنظیم کرده و عکس‌برداری انجام دهید. مانند قابلیت‌هایی برای دسترسی به حالت پیش‌نمایش و …

کار با گزینه‌های این دستگاه به‌صورت لمسی نیز امکان‌پذیر است و حتی عکاس در شرایط نامساعد جوی با دستکش هم می‌تواند با دستگاه کار کند. عمر باتری این دستگاه +Timelapse  تقریباً بالای 15 ساعت است همچنین در صورت نیاز دستگاه می‌تواند از شارژ باتری دوربین نیز استفاده کند. تقریباً باتری تمام مدل‌های دوربین‌های کانن و نیکون و سونی با این دستگاه سازگارند و در دوربین‌های پاناسونیک تنها با مدل Lumix GH4 و GH5 سازگار است.

در قسمت جلوی +Timelapse  یک صفحه LCD کوچک وجود دارد که می‌توانید تنظیمات دستگاه و رفتن به منوهای آن را به‌راحتی انجام دهید. همچنین می‌توانید از این صفحه برای دیدن و مرور عکس‌های گرفته‌شده هم استفاده کنید. این قابلیت برای کنترل عکاسی و پارامترهای تنظیم شده بسیار مفید است. با مرور عکس‌هایی که به‌صورت پی‌درپی گرفته ‌شده و مرور آن‌ها روی صفحه LCD، علاوه بر چک کردن کیفیت تصویر، می‌توانید کیفیت نوردهی تصویر را نیز درمان‌های خاص بررسی کنید. در واقع عکاس می‌تواند به‌جای تنظیم روشنایی تصویر در نرم‌افزارهای کامپیوتری مثل لایت روم و فتوشاپ، با نوردهی طولانی‌تر عکاسی در شب، عکس‌های مناسب‌تری بگیرد. همچنین می‌توانید با مرور عکس‌های گرفته ‌شده، زمان پایانی عکاسی را نیز تخمین بزنید.

با نرم‌افزارهای موجود و نصب آن‌ها روی گوشی همراه، تبلت و… می‌توانیم عکاسی با +Timelapse  را از راه دور کنترل کنیم. امیدواریم این محصول به زودی به مرحله تجاری رسیده و در اختیار مشتریان ما قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *