021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دکمه شاتر لمسی در دوربین های کانن اضافه خواهد شد

دکمه شاتر لمسی در دوربین های کانن اضافه خواهد شد

شرکت Canon با آزمایش چیزهای جدید در دوربین ها غریبه نیست و جدیدترین ایده آن یک موتور لمسی را در پشت دکمه شاتر قرار می دهد تا به جای صداها بازخورد بی صدا را از دوربین ارائه دهد.

 

عکاسان معمولاً به بازخوردهای کمی از دوربین ها پاسخ می دهند ، اما در دوران دوربین DSLR و حتی دوربین بدون آینه ، بوق ها و صداهای حرکت قطعات فیزیکی اطلاعات کلیدی را در اختیار عکاسان قرار داده است که به آنها امکان می دهد فوراً تشخیص دهند دوربین در حال انجام چه کاری است.

 

کاربر می تواند از طریق صدا تشخیص دهد که دوربین عملیات عکاسی را انجام داده است . با این حال در سال‌های اخیر ، هنگام عکاسی از ورزشکاران ، صدای دوربین عکاسی آن‌ها را از تمرکز حواسشان پرت می‌کند و به یک مشکل تبدیل می‌شود.

 

دکمه شاتر لمسی در دوربین های کانن در آینده اضافه خواهد شد

 

این موضوع به‌ویژه در ورزش‌هایی مانند گلف یا در هنگام سخنرانی‌های روسای جمهور یا سران کشورها وجود دارد ، جایی که صدای کلیک کرکره‌های بلند حتی از طریق پوشش تلویزیونی شنیده می‌شد . سونی اولین کسی بود که این مشکل را با فناوری بدون آینه حل کرد.

 

به عنوان یک اقدام متقابل برای این مشکل ، دوربین های بدون آینه رایج شدند و صدای لنز حذف شده است . به همین دلیل در بین دوربین‌های بدون آینه ، یک دوربین شاتر بی‌صدا وجود دارد که با کاهش صدای شاتر ، حتی هنگام عکاسی در مکان‌های ساکت ، صدای عکاسی دوربین را به میزان قابل توجهی کم می‌کند.

 

اما اکنون در عصر شاترهای بی‌صدا و میل به قطع نکردن چیزی که عکاس می‌گیرد ، مواقعی وجود دارد که بازخورد صوتی کاملاً وجود ندارد.

 

شرکت Canon ایده ای برای رسیدگی به این موضوع دارد . در یک درخواست ثبت اختراع  که توسط Canon Watch مشاهده شده است ، شرکت دوربین ژاپنی پیشنهاد می کند که یک موتور لمسی به دکمه شاتر دوربین اضافه شود که می تواند به عکاس به اندازه اطلاعاتی که در حال حاضر از طریق صدا دریافت می کند، اطلاعات دهد.

 

دکمه شاتر لمسی در دوربین های کانن اضافه می شود

 

شرکت Canon در درخواست ثبت اختراع خود توضیح می دهد: از آنجایی که دوربین شاتر  تقریباً بی صدا است ، هنگامی که کاربر دکمه رهاسازی را برای گرفتن عکس می زند ، تشخیص اینکه آیا تصویر به طور قابل اعتمادی ضبط شده است یا خیر دشوار است.

 

به منظور رفع این مشکل ، تنظیماتش فاش شده است که در آن دکمه رها کردن لرزش دارد به طوری که تنها کاربر می تواند عملیات تصویربرداری را درک کند و صدای عکسبرداری دوربین را کم کند.

 

دکمه شاتر لمسی در دوربین های کانن در آینده اضافه می شود

 

کانن به داشتن حق اختراع صدها ایده که ممکن است به دوربین راه پیدا کند یا نکند ، شناخته شده است. اما با توجه به اینکه نوار لمسی ناموفقی که در EOS R معرفی شد و به بازار راه یافت ، یک ایده واقعا خوب مانند شاتر لمسی احتمالاً فقط در یک کابینت بایگانی رها نمی شود و در برخی مواقع در یک محصول آماده برای بازار استفاده خواهد شد . گفته می شود ، ممکن است سال ها طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *