دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین‌های سه گانه در گوشی‌های ارزان

اخبار عکاسی
دوربین‌های سه گانه در گوشی‌های ارزان

مشخصات چیپ ست سری 700 Qualcomm در سایت Suggestphone.com منتشر شده است، و اسناد نشان می‌دهند که این چیپ ست جدید، فناوری دوربین‌های سه گانه و همچنین شتاب دهنده‌ی پردازش AI را پشتیبانی خواهد کرد، این آخری برای تمام انواع پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) مانند تشخیص منظره و شی، مفید خواهد بود. کارکرد مورد اول نیز به وضوح مشخص است.

 

دوربین‌های سه گانه

 

پردازنده‌ی Snapdragon سری 700 را به خوبی می‌توان بین سری SD600 فعلی (که قیمت گوشی‌های هوشمند متوسط را تا حدود 500 دلار می‌رساند) و Snapdragon 800 (که برای گوشی های مدل بالا در نظر گرفته شده است) قرار داد.

 

ادعا شده است که Snapdragon 710 با استفاده از فرآیند طراحی LPE 10nm سامسونگ طراحی شده است تا میزان مصرف انرژی را کاهش دهد و عملکرد بالاتری را نسبت به چیپ ست قبلی 14nm داشته باشد.

 

در همین حال، Snapdragon 730 بر روی فرآیند جدیدتر 8nm LPP سامسونگ ساخته شده است که در نتیجه میزان مساحت آن 10 درصد کاهش یافته و میزان مصرف  انرژی آن نیز 10 درصد نسبت به 10LPP کاهش یافته است. همچنین کیفیت بیشتری را نسبت به SD710 فراهم خواهد کرد.

 

انتظار می‌رود که اولین گوشی هوشمند با چیپ ست SD710 در اوایل سال 2019 در قفسه های فروش قرار بگیرد.

 

برای داشتن SD730 باید کمی بیشتر، تا اواخر سال 2019 صبر کنیم. امیدوارم که تا قبل از آن چند گوشی سه دوربین SD8xx را ببینیم اما این اطمینان را داریم که در آینده گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های سه گانه با قیمت‌های مناسب تری در دسترس خواهد بود.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *