دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لنز 50 میلی‌متری f/1.4 TTArtisan برای Canon RF، Fuji X و Nikon Z تولید شد

لنز  50 میلی‌متری f/1.4 TTArtisan  برای Canon RF، Fuji X و Nikon Z تولید شد

TTArtisan اعلام کرده است که لنز 50 میلی‌متری f/1.4 Tilt  که دو ماه پیش برای پایه‌های Sony E و Leica L منتشر شد، اکنون برای پایه‌های Fujifilm X، Canon RF و Nikon Z در دسترس است.

این لنز برای استفاده در هر دو مدل دوربین APS-C فول فریم و سنسور برش (که دارای فاصله کانونی معادل 75 میلی‌متر است) طراحی شده است و دارای طرحی از هفت عنصر است که در شش گروه مرتب شده‌اند. این فرمول نوری شامل یک عنصر شیشه ای با ضریب شکست بالا است که به گفته TTArtisan به کنترل اعوجاج و انحراف کروی کمک می کند که منجر به بهبود وضوح و رندر دقیق تر تصاویر می شود.

همانطور که در مورد اکثر لنزهای شیب وجود دارد، لنز شیب 50 میلی‌متری f/1.4 TTArtisan فقط فوکوس دستی است و حداقل فاصله فوکوس 50 سانتی‌متر (حدود 19.7 اینچ) را دارد. حلقه دیافراگم کلیک شده، از طریق یک دیافراگم 12 پره، محدوده ای از f/2.8 تا f/16 را فراهم می کند. اندازه فیلتر جلو 62 میلی متر است.

این لنز هشت درجه شیب را ارائه می دهد و می تواند 90 درجه بچرخد، که به عکاسان اجازه می دهد تا پرسپکتیو تصاویر را تغییر دهند تا  TTArtisan آن را به عنوان نگاه “Lilliput” توصیف می کند. لیلیپوت آدم‌های کوچک رمان «سفرهای گالیور» را توصیف می‌کند و به درستی توضیح می‌دهد که چگونه کج‌های چشمگیر روی لنز باعث می‌شود اشیا بسیار کوچک‌تر به نظر برسند.

لنز 50 میلی‌متری f/1.4 TTArtisan برای Canon RF، Fuji X و Nikon Z


TTArtisan می‌گوید: «هیچ تفاوتی بین لنز و لنز معمولی 50 میلی‌متری f/1.4 وقتی از عملکرد شیب استفاده نمی‌شود، وجود ندارد. هنگامی که ویژگی شیب فعال می شود، تغییر می کند.

«هنگام عکس‌برداری، اغلب با نیاز به شفاف کردن برخی از نواحی و تار کردن قسمت‌های دیگر مواجه می‌شویم. اما استفاده از یک لنز شیب می‌تواند این نیاز را بدون تغییر دیافراگم برطرف کند و عکس‌ها را هنری‌تر کند.»

لنز 50 میلی‌متری f/1.4 TTArtisan برای Canon RF، Fuji X و Nikon Z در دسترس است


TTArtisan می‌گوید که برای راحت‌تر کردن لنز برای تولیدات ویدیویی حرفه‌ای، لنز با حلقه‌ای فوکوس و دیافراگم بهینه‌سازی شده است که برای بیشتر دنبال‌کنندگان فوکوس طراحی شده است و «چرخ‌دنده‌ها» شبیه لنزهای سینما هستند.

همانطور که گفته شد، لنز شیب فول فریم TTArtisan 50mm f/1.4 در ابتدا برای پایه‌های L Sony E و Leica در دسترس بود، اما اکنون برای پشتیبانی از Canon RF، Nikon Z و Fujifilm X-mounts گسترش یافته است.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *