021-7356

آموزش عکاسی زیر آب با موبایل

آموزش عکاسی زیر آب با موبایل

در مورد عکاسی با گوشی موبایل، این کار را می‌توانید با بدنه، قاب و یا یک کیف ضد آب انجام دهید. برخلاف تصور عموم نیازی به پرداخت مبالغ خیلی زیاد برای تجهیزات تجملی نیست. با استفاده از وسایل محافظتی مناسب برای گوشی موبایل خودتان و کمی تغییر تکنیک شما می‌توانید به نتایج فوق‌العاده‌ای در زمینه عکاسی زیر آب با موبایل برسید. با ما همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

آماده سازی موبایل برای عکاسی زیر آب

مطمئنا برای عکاسی زیر آب به یک قاب یا بدنه‌ی محافظ برای مراقبت از گوشی خودتان نیاز دارید. در صورتی که قاب مناسب را برای گوشی خودتان پیدا کنید، می‌توانید با آرامش کامل عکاسی کنید و اصلا نگران آسیب رسیدن به گوشی خودتان از طریق آب نباشید.

عکاسی زیر آب با موبایل

قاب‌های خیلی خوب زیادی در سطح اینترنت موجود هستند اما قبل از هر چیز شما باید با تفاوت قاب‌های مقاوم در برابر آب و ضد آب آشنا شوید زیرا انتخاب قاب اشتباه ممکن است نتایج فاجعه‌باری را برای شما در پی داشته باشد.

قاب‌های ضد آب کاملا ضد نفوذ هستند و برای غرق شدن زیر آب ساخته شده‌اند. این قاب‌ها معمولا تا عمق مشخصی از دستگاه شما محاظفت می‌کنند ولی پس از این عمق فشار آب برای واشرهای ضدآب خیلی زیاد خواهد بود و امکان آسیب دیدن دستگاه شما وجود دارد. بنابراین آشنایی با محدودیت‌های قاب مورد نظر و رعایت آن‌ها خیلی ضروری است.

[relatedpost post=”156937″]

قاب‌های مقاوم در برابر آب، برای غرق شدن زیر آب ساخته نشده‌اند و فقط می‌توانند از گوشی موبایل شما در برابر پاشیده شدن آب و یا باران‌های شدید و سریع محافظت کنند. این قاب‌ها توانایی مراقبت از گوشی شما زیر آب را ندارند.

مطمئنا برای عکاسی زیر آب با موبایل باید بدنه‌ای را انتخاب کنید که کاملا ضد آب است و می‌تواند غرق شدن زیر آب را تحمل کند تا بتوانید تجربه‌ی خیلی خوبی از این نوع عکاسی داشته باشید.

تست کردن قاب ضدآب

حتی در صورتی که گفته شود یک قاب موبایل کاملا ضد آب است، بهتر است این ادعا را به صورت کامل قبول نکنید و کمی به آن مشکوک باشید. شما قصد دارید یک وسیله‌ی نسبتا گران قیمت را داخل این قاب قرار دهید و نباید به چیزی که تولیدکننده ذکر کرده است اعتماد کنید.

در صورتی که آماده نیستید که با گوشی موبایل خودتان داخل قاب جدید زیر آب بروید، می‌توانید آن را در منزل امتحان کنید. برای تست کردن میزان ضدآب بودن قاب تهیه شده، یک تکه کاغذ، دستمال کاغذی یا دستمال حوله‌ای داخل آن قرار دهید و قاب را به صورت کامل ببندید. سپس قاب را داخل یک وان یا سینک پر آب غوطه‌ور کنید و آن را حداقل برای یک دقیقه زیر آب نگه دارید تا کیس را به صورت کامل تست کنید. پس از اینکه آن را به اندازه‌ی کافی زیر آب نگه داشتید، کاغذ داخل قاب را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ نشانه‌ای از خیس بودن روی آن وجود ندارد.

عکاسی زیر آب با موبایل

عکاسی زیر آب با موبایل

قبل از هر چیز باید بدانید که صفحه نمایش لمسی گوشی شما ممکن است زیر آب کار نکند. به دلیل فشار بالای آب و قابی که گوشی را داخل آن قرار داده‌اید، صفحه نمایش لمسی گوشی شما ممکن است مثل همیشه عمل نکند و یا به کلی از کار بیافتد.

خیلی از عکاس‌هایی که از گوشی موبایل برای عکاسی استفاده می‌کنند، قبل از قرار دادن گوشی داخل قاب آن را کاملا تنظیم می‌کنند. قبل از اینکه گوشی موبایل را داخل قاب آن قرار دهید، نرم‌افزار دوربین را باز کنید و تنظیمات آن را به شکلی انجام دهید که معمولا جواب می‌دهد و بعدا آن را داخل قاب خودش قرار دهید.

[relatedpost post=”167521″]

در صورتی که صفحه نمایش گوشی زیر آب مثل همیشه کار نمی‌کند و یا به صورت کامل از کار می‌افتد، بهتر است آن را به شکلی تنظیم کنید که صفحه نمایش اصلا خاموش نشود. در صورتی که نیاز باشد برای روشن کردن صفحه نمایش گوشی آن را از قاب بیرون بیاورید و دوباره داخل قاب قرار دهید، ممکن است دردسر خیلی زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

همچنین خیلی از عکاس‌های زیر آب که با موبایل عکاسی می‌کنند، در طول مدت عکاسی گوشی خودشان را روی حالت پرواز قرار می‌دهند. به این ترتیب سطح صفحه نمایش را نوتیفیکیشن‌ها نرم‌افزارهای مختلف نمی‌پوشانند و هیچ مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

در صورتی که قبل از شروع عکاسی گوشی و قاب آن را در منزل یا استخر امتحان کنید، دقیقا متوجه خواهید شد که هرچیزی به چه صورت کار می‌کند. در صورتی که برای یک جلسه عکاسی در یک روز خاص برنامه‌ریزی کرده‌اید، به نزدیک‌ترین استخر مراجعه کنید و در شرایط مشابه مهارت‌های عکاسی زیر آب خودتان را برای روز تعیین شده امتحان کنید.

هرچقدر بیشتر با رفتار گوشی موبایل خودتان زیر آب آشنا باشید، عکس‌هایی هم که می‌گیرید بهتر خواهند بود و به نتایج خیلی بهتری دست پیدا می‌کنید.

نکات عکاسی زیر آب با موبایل: یادگیری دوباره نورپردازی

عکاسی زیر آب با موبایل

زمانی که با گوشی موبایل خودتان زیر آب عکاسی می‌کنید، اطلاع از نورپردازی و نحوه‌ای که آب آن را تغییر می‌دهد خیلی ضروری است. نور روشن خورشید، ابرها و سایه‌ها، همگی تاثیرات هیجان‌انگیزی روی نور در زیر سطح آب دارند. در صورتی که از این موضوع مطلع باشید، می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

میزان شفافیت آبی که داخل آن عکاسی می‌کنید، تاثیر قابل توجهی روی کیفیت تصاویر شما خواهد داشت. در صورتی که داخل یک برکه‌ی کدر عکاسی کنید، کیفیت عکس‌های شما به اندازه‌ی زمان عکاسی داخل یک استخر شفاف نخواهد بود.

[relatedpost post=”178828″]

تجربه کردن زوایای هیجان‌انگیزتر عکاسی زیر آب را فراموش نکنید. نمی‌توانید از تار شدن عکس‌ها جلوگیری کنید ولی استفاده هنرمندانه از این تاری، منجر به ثبت عکس‌های قابل توجه و منحصر به فردی خواهد شد. همچنین حباب‌ها نیز می‌توانند جذابیت زیادی به تصویر شما ببخشند.

نکات عکاسی زیر آب با موبایل: عکاسی از فواصل مختلف

سعی کنید از فواصل مختلفی از سوژه‌ی زیرآب خودتان عکاسی کنید. بسته به نوع موبایلی که در اختیار دارید، ممکن است ثبت عکس‌های واضح از برخی فواصل زیر آب سخت باشد. هر چقدر که بیشتر با گوشی خودتان تمرین کنید، به درک بهتری از توانایی‌های آن در زیر آب می‌رسید. مهم‌تر از هر چیز این است که عکس‌های زیادی بگیرید. در مورد عکاسی زیر آب، برخی اوقات رسیدن به یک عکس کامل ممکن است خیلی سخت باشد. اما بهتر است زمانی که برای انجام تنظیمات و رسیدن به عکس مناسب صرف می‌کنید را صرف عکاسی کنید. مطمئنا تعداد زیادی عکس بی کیفیت خواهید داشت اما در بین آن‌ها عکس‌های خیلی خوبی هم وجود خواهد داشت.

نکات عکاسی زیر آب با موبایل: ادیت خلاقانه

عکاسی زیر آب با موبایل

پس از اینکه کار شما با عکاسی زیر آب تمام شد، اعمال تغییرات نهایی در نرم‌افزار ادیت مورد علاقه‌ی خودتان را فراموش نکنید. گزینه‌های خیلی زیادی برای ادیت عکس داخل گوشی وجود دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز خودتان هر کدام از آن‌ها را امتحان کنید.

صرف نظر از اینکه چقدر در زمینه عکاسی با موبایل تجربه دارید، عکاسی زیر آب باعث خواهد شد که شما از منطقه‌ی امن خودتان خارج شوید. با این وجود، با کمی تمرین، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید که هیچ کس حتی فکرش را نمی‌کند که با موبایل گرفته شده‌اند. عکاسی با موبایل نیز یکی از ترندهای روز دنیاست که شما می‌توانید به حداقل هزینه، بهترین تصاویر را خلق کنید. ما نیز در آموزشگاه عکاسی نورنگار دوره آموزش عکاسی با موبایل را برگزار کردیم تا شما با صفر تا صد آموزش عکاسی با موبایل آشنا شوید. از جمله مزایای آموزش عکاسی با نورنگار می‌توان به اعطای مدرک از سازمان فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد. این مدرک از اعتبار بالایی برخوردار است و حتی در سایر کشورها نیز معتبر شناخته می‌شود. تمامی دوره های آموزش عکاسی توسط بهترین و باتجربه‌ترین اساتید در حیطه ی عکاسی و فیلمبرداری برگزار می‌شوند تا خیال شما از بابت کیفیت محتوای آموزشی کاملا راحت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه