021-7356

قفل‌گشایی Face ID آیفون حتی با ماسک به کمک اپل واچ

قفل‌گشایی Face ID آیفون حتی با ماسک به کمک اپل واچ

کرونا قاتل فیس آیدی شد

قابلیت Face ID که برای نخستین بار در گوشی اپل iPhone X معرفی شد به کاربران اجازه می‌داد تا با نگاه کردن به صفحه تلفن همراه خودشان، قفل صفحه را باز و با آن کار کنند. این قابلیت که به صورت فعال، حتی در حالت استندبای هم در دسترس بود، از سنسوری در کنار دوربین جلوی گوشی برای چهره‌نگاری و مطابقت آن با الگوی ثبت‌شده در گوشی استفاده می‌کرد و جایگزین تشخیص اثر انگشت می‌شد.
این قابلیت خصوصاً در زمانی که امکان استفاده از اثر انگشت وجود ندارد (مثلاً برای کسانی که در سرما از دستکش استفاده می‌کنند) یا زمانی که امکان خطا بالا می‌رود (مثلاً زمانی که دست خیس یا آلوده است) کاربرد زیادی دارد. اما مشکل از زمانی شروع شد که استفاده از ماسک در فضای خارجی و اماکن عمومی اجباری شد. به دلیل پوشیده شدن چهره کاربران با ماسک‌، قابلیت Face ID امکان خوانش چهره را از دست می‌دهد و کاربران مجبورند دوباره از متد قدیمی الگو‌ها یا کد‌های عددی برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنند.

طبیعتاً هنوز هم دوربین‌های آیفون امکان باز کردن قفل گوشی با تشخیص نیمی از چهره را ندارند. اما این شرکت در آپدیت جدیدی که برای سیستم عامل خود ارائه کرده است، امکان قفل‌گشایی گوشی آیفون با اپل واچ را فراهم می‌کند. ظاهراً در آپدیت جدیدی که برای این سیستم عامل معرفی شده است، ساعت‌های اپل واچ می‌توانند گوشی‌های هوشمند متصل را از طریق اسکن بخشی از صورت با Face ID (برای صورت‌های پوشیده شده با ماسک) باز کنند.

پیش نیاز های نرم افزاری

روش انجام این کار تقریباً شبیه باز کردن قفل کامپیوتر‌های Mac با استفاده از اپل واچ است. در این حالت کاربرانی که از اپل واچ استفاده می‌کنند می‌توانند قفل کامپیوتر را از طریق پیغامی که روی ساعت نمایش داده می‌شود باز کنند. باز کردن قفل گوشی با اپل واچ هم تقریباً به همین صورت است، البته باید توجه داشته باشید که این روش تنها برای باز کردن قفل گوشی است و امکان دسترسی به سرویس خرید اپل (Apple Pay) و سفارش‌های نرم‌افزاری از مارکت App Store را نمی‌دهد.
برای استفاده از این قابلیت باید حتماً از iPhone X یا مدل‌های جدید تر این گوشی‌های هوشمند استفاده کنید. همچنین به اپل واچ سری 3 به بعد نیاز دارید.
روی گوشی شما هم باید iOS 14.5 یا بالاتر و روی اپل واچ هم باید watchOS 7.4 یا بالاتر نصب شده باشد.

تنظیمات

برای استفاده از این قابلیت جدید که فعلاً به صورت آزمایشی (بتا) در دسترس قرار گرفته است باید از سرویس آزمایشی نرم‌افزاری developer beta یا سرویس آزمایشی عمومی iOS 14.5 و watchOS 7.4 استفاده کنید. برای این کار باید پروفایل سیستم عامل آزمایشی را از وب‌سایت Apple دانلود و نصب کنید. بعد از دریافت این نسخه بتا، باید در داخل گوشی آیفون به مسیر Settings -> General -> Software Update بروید. برای آپدیت کردن اپل واچ هم لازم است تا نسخه iOS 14.5 را نصب کرده و برنامه Watch را روی گوشی‌تان اجرا کنید. بعد روی برگه My Watch در پایین صفحه نمایش بزنید و گزینه General -> Software Update را اجرا کنید.

اضافه کردن اپل واچ به تنظیمات قفل گشایی

چطور قابلیت قفل‌گشایی با اپل واچ را فعال کنید:
1. روی Setting گوشی بزنید.
2. گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کنید.
3. پسورد آیفونتان را بزنید.
4. به پایین بروید و گزینه Unlock With Apple Watch را بزنید و گزینه Apple Watch را فعال کنید. اگر این گزینه برایتان غیر فعال است، احتمالاً لازم است یکی از سیستم عامل گوشی یا اپل واچ را آپدیت کنید.

روش آنلاک کردن گوشی با اپل واچ و ماسک

برای اینکه از قابلیت قفل‌گشایی ساعت اپل واچ برای گوشی آیفون استفاده کنید باید هر دو سخت‌افزار نزدیک هم باشند (یعنی گوشی‌تان نزدیک اپل واچ باشد) و البته یک پسورد هم برای آن تعریف کرده باشید شده باشد. اگر تابه‌حال پسوردی را انتخاب نکرده‌اید، برنامه Watch را روی گوشی‌تان باز کنید و گزینه Passcode -> Turn Passcode On را انتخاب کنید. سپس پسورد را وارد کنید (این کار را باید دو بار انجام دهید تا پسورد تائید شود)

نکته آخر

نخستین باری که می‌خواهید از قفل‌گشایی گوشی آیفون با اپل واچ استفاده کنید، روی گوشی‌تان پیامی برای تائید توسط پسورد ظاهر می‌شود. وقتی پسوردتان را وارد کردید، دیگر از شما سؤالی پرسیده نمی‌شود و فقط هر بار که گوشی‌تان باز شود، یک لرزش خفیف روی اپل واچ حس می‌کنید. البته اگر این قابلیت را غیر فعال کنید، هر زمان بخواهید دوباره آن را فعال کنید لازم است دوباره پسوردتان را وارد کنید. امیدواریم بتوانید از قفل‌گشایی گوشی آیفون با اپل واچ به خوبی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه