دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

استفاده از دوربین دیجیتالی به جای اسکنر

چاپ راهنمای انتخاب
استفاده از دوربین دیجیتالی به جای اسکنر

 

به دلیل پیشرفت فناوری و تکنولوژی شما می‌توانید به آسانی اسکن عکس با موبایل را انجام دهید. جالب است بدانید که یک دوربین دیجیتالی قادر است از یک صفحه نوشته عکس بگیرد. شما می‌توانید دوربین را به جای اسکنر استفاده کنید؛ شما به آسانی قادر هستید با دوربین دیجیتالی از روزنامه یا مقالات عکس بگیرید و اسکن کنید. شرط این که شما بتوانید از دوربین به جای اسکنر‌ها استفاده کنید این است که دوربین شفافیت و کیفیت عکس بالایی داشته باشد؛ بسیاری از اساتید از تخته وایت برد خود عکس گرفته و جزوات خود را اسکن می‌کنند، این کار به مراتب از بقیه دستگاه‌ها آسان‌تر و بدون دردسر‌تر است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با پروسه تبدیل دوربین به اسکنر آشنا کنیم؛ توصیه می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

 

استفاده از دوربین دیجیتال به جای اسکنر

مسائل مهم برای تبدیل دوربین به اسکنر

سعی کنید برای اسکن عکس با دوربین نور محیط را به خوبی تنظیم کنید و تا حد ممکن محیط دارای نور یکسان و یکنواخت باشد. همیشه بخاطر داشته باشید برای استفاده از دوربین به جای اسکنر، نور و سایه‌های محیط به خوبی تنظیم شده باشد و هیچگونه سایه اضافه یا چروکیدگی روی کاغذ نباشد. شما می‌توانید برای تنظیم نور کافی محیط از وسایلی همانند چراغ مطالعه استفاده کنید؛ چراغ‌های مخصوص مطالعه به دلیل کارکردی که دارند از زاویه نهایت ۴۵ درجه تابیده می‌شوند و هرگونه انعکاس اضافه را از بین می‌برند. می‌توان گفت نور کافی یکی از مسائل اساسی برای تبدیل دوربین به اسکنر است.

برای اینکه بتوانید به صورت صحیح از دوربین به جای اسکنر استفاده کنید، دوربین دیجیتالی خود را تا حد ممکن به حالت موازی سوژه نگه دارید تا کیفیت و شفافیت تصویر به خوبی حفظ شود. برخی از دوربین‌های قابلیت‌های فوق حرفه‌ای برای اسکن را ندارند و بهتر است از LCD دوربین‌های برای اسکن استفاده کنید. لازم به ذکر است برای تبدیل دوربین به اسکنر، نکات و قواعد لازم را رعایت کنید؛ توصیه می‌کنیم در حین استفاده از دوربین به جای اسکنر، تمام سوژه را به صورت کامل در عکس جا بدهید تا کیفیت تصویر دچار افت و کدری نشود. همچنین همیشه یادتان باشد برای اسکن عکس با موبایل از تخته وایت برد، از نور فلاش و نور‌های اضافه استفاده نکنید چرا که تخته‌های وایت برد براق هستند و نور خاصی را از خود منعکس می‌کنند؛ علاوه بر موارد گفته شده نور محیط، نوع موقعیت مکانی فرد عکاس و انعکاس نور‌های اطراف در اسکن عکس با موبایل یا دوربین اهمیت زیادی دارد؛ برای اسکن عکس‌ها بهترین موقعیت را انتخاب کنید.

حال سؤالی که ممکن است ذهن همه شما کاربران را دیگر کند این است که چگونه با دوربین اسکن کنیم؟

در گذشته تنها با دستگاه‌های مخصوص شما می‌توانستید کار‌های اسکن خود را انجام دهید، امروزه به دلیل پیشرفت در ساخت و توسعه نرم‌افزار‌ها، قادر هستید با دوربین دیجیتالی یا دوربین تلفن‌های همراه فرایند اسکن عکس را انجام دهید. برای تبدیل دوربین به اسکنر یک سری اصول معینی وجود دارد سعی می‌کنیم به اختصار کلیه اصول را برای شما شرح بدهیم.

بعد از استقبال بی‌نظیر مردم برای استفاده از دوربین‌های گوشی، شرکت‌های تولید‌کننده راغب شدند تا بهتر این نرم افزارات را گسترش بدهند؛ امروزه دوربین‌های تلفن همراه عملکرد بسیار مطلوبی دارند و حتی می‌توان ادعا کرد کیفیت برخی از دوربین‌های تلفن همراه همانند دوربین دیجیتالی است؛ می‌توان نتیجه گرفت شما با استفاده از یک دوربین تلن همراه نیز می‌تواند از دوربین به جای اسکنر استفاده کنید. در مواردی ممکن است شما بخواهید به صورت فوری از جزوه یا اسناد خود یک اسکن کامل تهیه کنید، به طور طبیعی اسکن این اسناد با دستگاه‌های اسکن یا دوربین‌های حرفه‌ای دیجیتالی نیازمند وقت بیشتری است، شما می‌توانید با دستگاه تلفن همراه خود به سرعت از اسناد و مدارک خود، یک اسکن کامل تهیه کنید.

شما می‌بایست برای اسکن مدارک خود اپلیکیشن‌های لازم و مخصوص نرم‌افزار خود را تهیه کنید، به صورت مثال ما برای اسکن کردن با سیستم اندرویید از گوگل درایو استفاده می‌کنیم. شما با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه می‌توانید به سرعت تمامی اسناد خود را در محیطی مطلوب اسکن کنید. امروزه از گوگل درایو به صورت بسیار زیادی برای اسکن اسناد و مدارک استفاده می‌شود؛ بهتر است قبل از کار با این نرم‌افزار نحوه اسکن را به خوبی فرا گرفته تا بتوانید در کمترین زمان ممکن فرایند اسکن را انجام دهید.

همچنین برای اسکن عکس با موبایل در سیستم عامل‌های متفاوت، اپلیکیشن‌های مخصوص به خود وجود دارد، با یک سرچ ساده می‌توانید به کلیه این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

سؤال پرتکراری که بسیاری از کاربران می‌پرسند این است که چگونه با دوربین دیجیتالی اسکن کنیم؟ و چه کاربردی دارد؟

امروزه به دلیل کیفیت بالای دوربین‌ها و تجهیزان آن‌ها، دوربین می‌تواند جای اسکنر‌ها را بگیرد.

زمانی که فرمت‌های مورد نظر و قابل پشتیبانی را در اختیار دارید نیازی نیست برای اسکن از اسکنر استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی از جزوات خود عکس گرفته و در کمترین زمان با استفاده از دوربین دیجیتالی به اسکن تبدیل کنید. البته شما موظف هستید روش اسکن با دوربین دیجیتالی را به خوبی یاد بگیرید چرا که اگر به درستی فرایند اسکن انجام نشود، در کیفیت و شفافیت تصاویر شما تأثیر منفی می‌گذارد.

کد تخفیف نورنگار

نکاتی که لازم است برای اسکن عکس با دوربین دیجیتالی بدانید

  • دوربین خود را ثابت نگه دارید و اگر دچار لرزش دست هستید آن را روی سه پایه‌های مخصوص قرار دهید.
  • نور محیط را به خوبی تنظیم کنید.
  • از تایمر اتوماتیک برای عکس گرفتن از سوژه استفاده کنید چرا که ممکن است در حین زدن دکمه دوربین تکان بخورد و تصویر دچار ماتی یا کدری شود.
  • سوژه خود را به صورت کامل در صفحه دوربین قرار دهید و از هر گونه تصویر و حاشیه‌های اضافه خودداری کنید تا تصویر شما حرفه‌ای‌تر و خواناتر شود.

چنانچه تمامی نکات را به درستی و با دقت اجرا کنید، فرایند اسکن به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. امروزه رقابت سختی بین اسکن با اسکنر و اسکن با دوربین دیجیتالی وجود دارد، هردوی این سیستم‌ها به نوبه خود کارکرد مثبتی دارند.

 

 

 

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه