دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

راهنمای انتخاب
آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

در این مقاله از نورنگار با ما همراه باشید با آموزش فیلمبرداری با هلی شات : از همان ابتدا شکل گیری هنر و صنعت عکاسی، تصویربرداران خلاق و شیفته هنر همیشه به دنبال ایجاد نوآوری، دست به ابتکار های جالبی می زدند. فرقی نمی کرد که چه محدودیت هایی بر سر راهشان وجود دارد، انسان ها همیشه راهی را برای دور زدن موانع پیش رو خودشان پیدا می کنند. یکی از بهترین ابتکار عمل ها در طول تاریخ مربوط به گسپر فلیکس تورناچن است. اگر کم یا بیش آشنایی با صنعت عکاسی داشته باشید و حتی آن به عنوان یکی از بخش های مهم زندگی خود در نظر گرفته باشید، بدون شک این فرد مهم را شناخته و حتی شاید الگوی خود به عمل بیاورید.

گسپر فلیکس تورناچن که با نام نادار نیز شناخته می شود یکی از افراد برجسته در تاریخ عکاسی به شمار می رود که اتفاقا خیلی از ابتکار های جالب در حوزه های مختلف هنر اولین بار توسط این شخص مورد استفاده قرار گرفت. اما اگر بخواهیم نیم نگاهی به ابتکار های جالب این شخص داشته باشیم بدون شک باید یکی از درخشان ترین کار های او یعنی استفاده از بالن برای ثبت اولین تصویر هوایی را نام ببریم. بله درست شنیدید! نادار اولین شخصی بود که توانست تصویری را از فراز آسمان ها از زمین و مناظر طبیعی به ثبت برساند. اگر چه این تصاویر همراه با خود او تبدیل به بخشی از تاریخ شده اند و در حال حاضر در دسترس نیستند اما نمی توان این حرکت جالب و در نوع خود شگفت انگیز را نادیده گرفت.

آموزش فیلمبرداری با هلی شات

خب حالا سوال اصلی اینجاست، چه چیزی باعث شده که ثبت یک تصویر آن هم مافوق زاویه ای که همه ما در طول زندگی خود تجربه کرده ایم آنقدر شگفت انگیز به نظر برسد. شما را نمی دانم، ولی به جز دسته کمی از افرادی که مبتلا به آکروفوبیا هستند، اکثر انسان ها عاشق آسمان و دیدن نمای زیبای دنیای کنونی آن هم از با دیدی وسیع هستند. فارغ  از جذابیت هایی که یک تصویر از نمای بالا دارد، این امکان قرار دادن تمامی ارکان به صورت یک جاست که باعث می شود یک تصویر هوایی نکات جالبی را برای ارائه داشته باشد. جدای از موارد نام برده یکی از بهترین راه های نمایش وسعت و بزرگی یک فرایند یا هرچیز دیگری بدون شک یک تصویر هوایی است.

حال که ذره ای به دنیای تصاویر هوایی ناخنک زدیم نوبت به بخش های دیگری از دنیای به هم پیوسته هلی شات هاست. عجله نکنید، چرا که بخش های جالب داستان هنوز شروع نشده است.

آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

شکل گیری ایده هلی شات

اگرچه به طور دقیق نمی توان عددی را برای اولین هلی شات در نظر گرفت اما بسیاری بر این باور هستند که نقطه اوج این گجت کاربردی به نیمه دوم قرن بیستم باز می گردد. از آنجایی که بسیاری از صنایع و ابزار هایی که تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه ما شده است، ابتدا اولین درخشش خود را در صنایع نظامی به نمایش گذاشته اند. به دلیل ذکر شده تقریبا هیچکسی نمی تواند بگویید که اولین پهپادی که از دوربین برای ضبط و تصویر برداری استفاده کرد در چه زمانی به کار گرفته شده است، ولی مثال هایی در طول تاریخ وجود دارد که مربوط به اوایل قرن بیستم است. البته که این دسته از مثال ها را شاید نتوانیم در دسته هلی شات ها قرار دهیم، چرا که این دسته از اختراعات مربوط به پرنده های هدایت پذیر هستند و چندان نمی توان برچسب هلی شات بر روی آنان قرار داد. با ظهور و پیشرفت دوربین های عکاسی و فیلمبرداری ، کم کم این فناوری با کوادکوپتر ها و پهپاد ها تلفیق شد و نتیجه آن چیزی بود که در زمان حال حاضر با نام هلی شات از آنها نام می بریم.

کاربرد های هلی شات

تا این نقطه چیز های جالبی را در مورد هلی شات ها و نحوه به تکامل رسیدن آنها با یکدیگر یک گرفته ایم. حال باهم دیگر میخواهیم نگاهی داشته باشیم به کاربرد های مختلف این ابزار صد البته مکان ها و فضاهایی که هلی شات در آنها نقش آفرینی می کند. یک هلی شات علاوه بر این که یک ابزار کمکی برای ضبط و تصویر برداری است، ابزاری هست که وجودش برای بسیاری از محیط ها الزامی می باشد و بدون آن تقریبا نمی توان کاری از پیش برد. جدا از این مسئله که هلی شات یک ابزار فیلم برداری از زاویه و نمای بالا است، در مواقعی کاربرد هایی فراتر آن چیزی که دیده می شود دارد. چه بسا در موقعیتی هلی شات در نقطه ای قرار می گیرد که یک عکاس هم می تواند در آنجا با دوربین خود بایستد، اما این عملکرد و نتیجه کار است که اهمیت وجود یک هلی شات را بالا می برد و می خواهیم نگاهی دقیق تر به این مسئله داشته باشیم.

عروسی یا ودینگ

از جمله مثال های بارز استفاده هلی شات می توان فیلم برداری عروسی را نام برد که از سال های بسیار قبل تر رواج پیدا کرده است. حتی شاید بتوانیم بگوییم قبل از اینکه هلی شات تا این اندازه در میان عکاسان کشور خودمان محبوب شود و کاربران عادی به فکر استفاده از آن بیوفتند، این آتلیه ها و استودیو های ودینگ بودند که در این راه پیشرو بودند و نقطه شروعی بودند برای شکل گیری استفاده از هلی شات در کشور خودمان. فیلمبرداری با هلی شات در عروسی اگرچه دردسر های مربوط به خودش را دارد ولی از طرف دیگر لذت بخش است و هیچ وقت حس سر رفتن حوصله را به کسی منتقل نمی کند.

آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

نمایش صنعتی

وقتی صحبت از وسعت می شود نمی توان به محیط های صنعتی فکر نکرد و آنها را به یاد نیاورد. بناهای صنعتی عظیم، کارخانه ها، نگهدارنده های صنعتی و سوله های غول پیکر همگی جزو چیز هایی هستند که نمی توان هر روز با آنها مواجه شد. اما باید دقت کنید که برخلاف انسان ها، هلی شات ها با این گونه موقعیت ها آشنا هستند، چرا که به طور خاص برای این گونه شرایط به کار برده می شوند. فهمیدن دلیل آن هم خیلی سخت نیست، چرا که محموله ها و بنا های عظیم در عکاسی صنعتی فراتر از آن هستند که بتوان در یک تصویر زمینی آنها را گیر انداخت و به نمایش گذاشت. از جنبه دیگری اگر بخواهیم این مسئله را برای خودمان شفاف سازی کنیم، نما و زاویه بالا همیشه زیبایی های خاص خودشان را دارند و اگر از دیدگاه جذابیت شناسی هم بخواهیم به آن نگاهی داشته باشیم، قطعا مناسب ترین زاویه همان زاویه از بالا است.

جذابیت های معماری

نمی شود از زیبایی صحبت کرد و به معماری های عظیم و با شکوه فکر نکرد. معماری حوزه ای بی نهایت وسیع و درخشان است که نقطه به نقطه آن دارای جزئیات است و هرچه بیشتر در این حوزه غرق شویم با نکات جالب تری رو به رو می شویم. واقعا بی انصافی است که یک هنر صرفا در صفحات کاغذی باشد و نتوانیم آن را به نمایش بگذاریم. از آنجایی که سر و کار داشتن با معماری های گسترده و ساختمان های غول پیکر همیشه به دیدی فراتر از دیدگاه انسان نیازمند است، بنابراین هلی شات وظیفه این نقش آفرینی را بر عهده گرفت تا زیبایی معماری را وارد صفحات نمایشگر ها و فضای اینترنت کند و واقعا هم نمی توان تاثیر گذاری آن را ستایش نکرد. پس باید خودمان را مدیون قابلیت ها و پرواز هلی شات بدانیم که باعث شده تا این حد صنعت عکاسی رو به جلو پیش رفته باشد.

نکات مهمی که حتما باید در نظر بگیرید

چتر نجاتی برای هلی شات شما

تصور اینکه یک هلی شات به چتر نجات مجهز باشد کمی عجیب به نظر می رسد، اما در حقیقت منظور ما از این اصطلاح چتر نجات نیست، بلکه عاملی است که می تواند در نقش ناجی هلی شات عمل کند. این عامل همان حسگر هایی است که هلی شات به طور پیش درون خودش دارد و باعث می شود که از برخورد با دیوار ها یا سطوح مختلف جلوگیری کند. از هلی شات در مکان ها و فضاهای مختلفی استفاده می شود که فضاهای مسقف یا بسته نیز از نمونه های آن است. در چنین موقعیت هایی حواس پرتی عاملی است که می تواند باعث برخورد هلی شات با سطوح شود. متاسفانه از آنجایی که قیمت هلی شات در کشور ما از آنچه که می بایست گران تر و غیر قابل تهیه کردن برای بسیاری است، افراد خواسته یا ناخواسته مجبورند که به دنبال نسخه های ارزان قیمت تر بروند که مسلما در وجودشان کم و کاستی هایی وجود دارد. یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند در نسخه های ارزان قیمت تر غایب باشد بدون شک حسگر هایی است که کمپانی های کوچک تر نتوانسته یا حتی به دلیل کاهش قیمت نخواسته اند در محصولات خودشان قرار دهند. وجود یک حسگر درون یک گجت، به خصوص گجتی همانند هلی شات مانند داشتن بیمه برای آن ابزار به شمار می رود و در صورتی که نتوانسته باشید آن را تهیه کنید، باید منتظر عواقب احتمالی آن باشید. پس در حداقل ترین حالت ممکن بهترین هلی شات برای فیلمبرداری آن هلی شاتی است که امکان پیشگیری از حوادث را در چنته داشته باشد.

نهایت برد پشتیبانی شده

هل شات ها از ارتباط بی سیم بهره می برند و این ارتباط بی سیم همچون تمامی ابزار های دنیای کنونی دارای محدودیت های مختص به خود است. هر هلی شاتی می تواند از لحاظ فاصله پشتیبانی دارای محدودیت هایی باشد که نسبت به دیگر ابزار ها کمتر یا بیشتر است. از طرف دیگر برای نمایش وسعت یک موقعیت معمولا هلی شات را بالاتر و در ارتفاعات بالا قرار می دهند. در صورتی که هلی شات از بیشینه فاصله مورد نظر فراتر رود، علاوه بر اختلال در ضبط می تواند از کنترل کاربر خارج شود. البته که این اتفاق آنقدری هم که فکرش را می کنید خطرناک نیست، ولی بهتر است همیشه حد نهاییتان را مقداری کمتر از عدد پشتیبانی شده قرار دهید، چرا که کار از مهم کاری عیب نمی کند!

محل ضبط خودتان را پویش کنید

هلی شات ابزاری است که بیشتر از اینکه وابسته به شخص باشد، به محیط متکی است. اگر هضم این جمله برایتان سخت است باید بگوییم که در خیلی از مواقع، سختی موجود به خاطر محیط است و شاید مشکل از ناحیه عکاس و تصویر بردار نباشد. هرچقدر که یک نفر تجربه کاری بالایی در استفاده از ابزار داشته باشد و حتی در آن خبره باشد، باز هم باید پیش از شروع کارش محیط مورد نظر را مورد بررسی و پویش قرار دهد. البته نه اینکه مهارت فرد و کاربر در این موضوع کم اهمیت باشد، ولی داشتن نیمچه نگاهی به محیط و چگونگی اجرا در آن، قطعا یکی از تاثیر گذار ترین نکات در گرفتن نتیجه مطلوب شماست.

آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

سوژه ثابت یا متحرک؟

خب پاسخ به این سوال می تواند دو جواب کاملا مجزا را به شما بدهد. اینکه سوژه مورد نظر شما قرار است یک جسم، فرد یا موقعیت در حال حرکت باشد یا کاملا ثابت باشد، تمامی تکنیک ها و برنامه ها را تغییر می دهد. ضبط و تصویر برداری از یک سوژه ثابت در مواقع بسیاری ساده تر و راحت تر است و از آنجایی تمامی حواس فیلمبردار متمرکز بر روی دوربین و هلی شات است، کار ساده تر است تا زمانی که باید مراقب محل قرار گیری سوژه در چهارچوب را حفظ کند.

به طور کلی فیلمبرداری از سوژه متحرک شاید شباهت هایی با سوژه ثابت داشته باشد ولی نکات بیشتری را در بر می گیرد. به عنوان مثال ترک (Track) کردن یکی از سخت ترین ها و شاید تاثیر گذار ترین ها در این مبحث به شمار بیاید. منظور از این اصطلاح همراهی کردن و قرار دادن سوژه مورد نظر در یک نقطه از قاب دوربین، در اوقاتی است که یک جا ثابت نیست. در استفاده از هلی شات مواقع زیادی پیش می آید که بخواهید این عمل را انجام بدهید، ولی از آنجا که انجام این کار نسبت به دوربین بسیار سخت تر است نیازمند تمرین و تکرار است تا به خوبی در ذهنتان ملکه شود و نقش ببندد. علاوه بر ترک کردن تکنیک های بسیار دیگری همچون ترک کردن وجود دارند. تکنیک های Pan، Orbit، چرخش ساعتگرد یا مواردی از این قبیل نیز وجود دارند که در استفاده از هلی شات بسیار کاربردی هستند.

نیروی باد، دشمنی همیشگی

یک اصطلاح جالب وجود دارد که می گوید تا پیش از به دست گرفتن دسته هلی شات همه افراد عاشق باد هستند. احتمالا برایتان سوال شود که چرا باید این اتفاق رخ دهد. همانطور که با خواندن تیتر هم می توانید کم و بیش از چرایی آن مطلع شوید، هلی شات ها یک دشمن یا بهتر است بگوییم یک نقطه ضعف همیشگی دارند و آن هم وزش باد است. فرض کنید که در یک روز بهاری برنامه ای برای ثبت مناظر طبیعی در ذهن خودتان دارید و چقدر از پیش تر برای این اتفاق لحظه شماری کرده اید. اما با دیدن وضعیت آب و هوا تمامی نقشه هایی گه در ذهن داشتید از بین می رود، چرا که میزبان امروز فضای بیرون خانه، باد است. وجود باد می تواند دردسر های مختلفی را برای هلی شات ایجاد کند. از لرزش دوربین که باعث و بانی همیشگی خرابی عکس هاست بگیرید تا احتمال برخورد هلی شات و دیواره ها و قرار گرفتن خسارت سنگینی بر روی دستان شما. در نتیجه با توجه به دلایل گفته شده چندان هم غیر قابل قبول نیست که چرا افرادی که هلی شات را به عنوان ابزار دستشان مورد استفاده قرار می دهند، دل خوشی از عنصر سوم یعنی باد ندارند.

نگاهی نسبی به فریم ریت

کیفیت مهم است، بسیار هم مهم است، اما همه چیز نیست. در شکل گیری یک ویدیو جذاب عوامل بسیاری دست به دست همدیگر می دهند تا در نهایت شاهد یک خروجی زیبا باشیم، اگر صرفا یک ویدیو زیبا به یک عامل ساده مثل وضوح تصویر متکی باشد، پس دیگر تکنیک ها، هنر ها و ویژگی های عکاسی به چه دردی می خورد؟ پس در آن صورت هرکسی می تواند یک عکاس موفق باشد. فارغ از تمام ویژگی هایی که می تواند توضیحشان ساعت ها زمان ببرد، این فریم ریت است که یکی از ستون های اصلی نگهداری جذابیت یک ویدیو است. کسانی که مفهوم سینما را تا حدودی شناخته باشند می دانند که جادوی سینما همان عکس های پشت سرهمی است که در نهایت تشکیل یک ویدیو را می دهند. هر یک از این تصاویر یک فریم نامیده می شوند. به طور پیشفرض هنرمندان و فیلمبرداران انتخاب هایی مانند 24 یا 30 فریم را انجام می دهند، چرا که نیم نگاهی منطقی و هنری به عامل رزولوشن هم دارند.

همانطور که گفتیم نمی توان منکر اهمیت رزولوشن و وضوح تصویر در یک ویدیو شد، اما در بسیاری از مواقع این شما هستید که باید بین این گزینه و فریم ریت یکی را انتخاب کنید. افرادی که تاکید فراوانی روی کیفیت خروجی دارند، وضوح 4K را بر می گزینند اما از طرف دیگر باید با فریم 24 یا 30 کنار بیایند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از شروع کار خود حداقل جهت امتحان شدن هم که شده فریم های بالاتر را انتخاب کنید و نتیجه آن را با چشمان خودتان ببینید. کسی چه می داند. شاید نرمی حرکت در فریم های بالاتر، به چشمانتان نشست!!!

آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

سخت تر از آنچه فکرش را می کنید

همیشه امتحان کردن یک کار، آن هم در وضعیت تجربه اول می تواند سخت و حتی ترسناک به نظر برسد. کارهایی که تجربه نشده اند همیشه سخت تر از خود واقعیشان هستند. به ویژه اگر در شرایط اجباری یا غیر منتظره تجربه شوند. صداقت این موضوع در مورد پرنده تصویربردار ما نیز یکسان است و اگر فکر می کنید که به راحتی هدایت کردن یک ماشین کنترلی است، سخت در اشتباه هستید. این بار نه تنها وسیله مورد نظر شما باید در محور طول و عرض بلکه در محور ارتفاع نیز حرکت کند و دشواری اصلی آن به همین علت است. اگر قرار است که استفاده از هلی شات را به جمع مهارت های خود اضافه کنید و از این به بعد به عنوان بخشی از حیطه شغلی خود از آن استفاده کنید، بهتر است شروع آموزش خود را در محیطی متفاوت و کاملا مناسب انجام دهید. بهترین فضا برای انجام این کار بدون شک فضای باز بدون اجسام و وسایل اضافه است. یک فضای باز که خالی از اجسام بلند و مشکل ساز است بهترین نقطه برای شروع آموزش است و خوشبختانه پیدا کردن یک فضای باز حتی برای افرادی که درمحیط شهری زندگی می کنند، نیز آن چنان سخت نیست و همیشه فضایی خواهد بود که بخواهید آموزش های خودتان را از آنجا فرا بگیرید.

این مورد را نیز بهتر است بدانید که کنترل کردن هر هلی شاتی می تواند تجربه ای متفاوت و جداگانه از سایر هلی شات ها به شمار رود و علاوه بر تفاوت ابزار های کنترل، خود این پرنده های هدایت شونده نیز در حرکت معلق در هوا با یکدیگر متفاوت هستند.

هلی شات مجازی شما

اگر از آن دسته از افرادی هستید که هنوز هم اعتقاد دارند بازی های رایانه ای مختص به کودکان است باید بگوییم که وقت آن رسیده که افکار خود را کنار بگذارید. کسانی که ارتباطی جدایی ناپذیر با دنیای ویدیو گیم و بازی های رایانه ای دارند به خوبی می دانند که صنعت بازی صرفا مربوط به سرگرمی نیست، بلکه دنیای بازی زیر مجموعه ای به نام بازی جدی یا Serious Game دارد که در خدمت آموزش است. با اینکه شاید افرادی وجود داشته باشند که با این گفته مخالف باشند، اما شبیه سازها و انواع و اقسام سیمولاتور ها نیز همگی از زیر مجموعه بازی های جدی محسوب می شوند که به طور کامل برای بحث های آموزشی در حوزه های مختلف به کار گرفته می شوند. فرقی نمی کند که بخواهید کیس کامپیوتر خودتان را اسمبل کنید یا با نحوه بنزین زدن آشنایی پیدا کنید. دنیای شبیه ساز ها به طور کامل از انواع و اقسام سلایق و استعداد ها پشتیبانی می کند و یکی از بهترین مثال های مربوط به آن نیز شبیه ساز هلی شات است.

پیش از این هم گفتیم و باز هم ذکر می کنیم تا ملکه ذهن کاربران عزیز شود که همانقدر که هلی شات یک ابزار کارآمد و جالب توجه است، همانقدر هم ظریف و شکننده است و داشتن گواهینامه هلی شات شاید از داشتن گواهینامه رانندگی هم واجب تر باشد! البته که این صرفا یک شوخی است ولی به دلیل آسیب پذیری زیادی که می تواند هزینه ای گزاف و شاید جبران ناپذیر بر روی دستانتان قرار بگیرد باید پیش از به دست گرفتن کنترل هلی شات مهارت لازم را در این کار کسب کنید. خوشبختانه کمپانی های مطرح با اطلاع از این وضعیت دست به تولید شبیه ساز های مختلفی زده اند که می تواند یک محیط کاملا یکسان با هلی شات برایتان فراهم کند. این شبیه ساز ها ویژگی های مختلف و جالبی را درون خود قرار داده اند و به قدری به واقعیت نزدیک هستند که این حس به مخاطب القا می شود که به نوعی در حال کنترل یک هلی شات آن هم از فاصله دور است.

با این وجود فراهم کردن یک شبیه ساز هلی شات به همین راحتی ها هم نیست و صرفا با یک دانلود ساده از وبسایت سازنده نمی توان آن را استفاده کرد. در کمترین حالت ممکن شما به دسته هلی شات نیازمند هستید که  بتوانید کار با آن را بیاموزید وگرنه استفاده از کیبورد چندان کار منطقی به نظر نمی رسد.

آموزش فیلمبرداری با هلی شات/ پرنده یاری رسان عکاسان

کلاس های آموزشی، همیشه بهترین انتخاب

درست است که یکی از بزرگ ترین منابع یادگیری اینترنت است و هیچ فضایی را مشابه با این فضا نمی توانید پیدا کنید که تا این حد اطلاعات را درون خودش جا داده باشد ولی هیچ وقت فراموش نکنید که آموزش حضوری همیشه یک سر و گردن از تمامی آموزش ها بالاتر است. نه تنها در این آموزش حس خسته کننده بودن یادگیری از بین می رود بلکه کارآموزان طرز کار را به صورت عملی یاد خواهند گرفت. کلاس های آموزش ویژگی و مزایای خاص خود را دارند و از استاد مجرب گرفته تا آشنایی با افرادی که می توانند در این راه برای شما نقش یک راهنما را ایفا کنند، همگی از امتیاز های مثبت کلاس های آموزشی است. تنها مشکلی که شاید دامن گیر افراد شود این است که کلاس های آموزش استفاده از هلی شات در تمامی شهر های کشور خودمان موجود نمی باشند و شاید نیاز باشد که برای فرا گرفتن این حرفه به شهر های دیگر مراجعه کنید. از آنجایی که پایتخت های کشور ها معمولا مهد فرصت ها هستند، تهران خودمان هم از این قائده مستثنی نیست و خوشبختانه در این زمینه کلاس های فراوانی وجود دارد. فقط کافی است کمی کند و کاو کنید تا بلاخره کلاس آموزش هلی شات تهران را پیدا کنید. به همین راحتی!

آموزش فیلمبرداری با هلی شات

حرف های ناگفته!!

هلی شات فراتر از آن است که بخواهیم به عنوان یک گجت به آن نگاه داشته باشیم. هلی شات دنیای منحصر به فرد خودش را دارد که اگر بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم بدون شک صرفا یک مقاله نمی تواند حق مطلب را ادا کند. از آنجایی که هلی شات های مختلفی از کمپانی های متعدد وجود دارند و هر کدام به واسطه ویژگی های که دارند و رابط های گرافیکی خود از یکدیگر متمایز می شوند. بنابراین نمی شود صرفا در یک مطلب به تمامی این عناوین پرداخت و توصیفات کاملی را برای تمامی هلی شات های موجود در بازار ارائه داد. ممکن است یک کاربر به دنبال آموزش کار با هلی شات مویک ایر 4 باشد و کاربر دیگر به دنبال آموزش کار با هلی شات فانتوم 4. خب اینجای کار بر عهده شما کاربران عزیز است و به دنبال یافتن پاسخ خودتان باید دست به کار شوید و در بخش نظرات به ما بگویید که به دنبال چه مقاله ای در مورد چه هلی شاتی هستید؟ به طور مثال آموزش کار با هلی شات DJI. اصلا و ابدا فرقی نمی کند خوشبختانه وبسایت نورنگار اینجاست تا به شما هم میهنان عزیز در قبال تمامی این سوالات پاسخ دهد.

 

5 دیدگاه
  • فریبرز گفت:

    سلام و عرض ادب به نظر من هلی شات ها با ظرفیت پروازی و قابلیت نصب دوربین‌های پیشرفته، به عکاسان و فیلم‌برداران امکانات منحصر به فردی را برای ثبت لحظات شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند.

  • karimpoor گفت:

    استفاده از دوربین با سیستم استابیلیزاسیون تصویر (مانند گیمبال) اهمیت بسیاری در عکاسی و فیلمبرداری با هلی شات دارد. این سیستم‌ها لرزش‌های ناخواسته در حین پرواز را به حداقل می‌رسانند و تصاویری استوار و پایدار ایجاد می‌کنند.

  • شاهرخی گفت:

    درود علم پرواز با کوادکوپتر و عمود پروازها و روش پرواز با آنها یکی از ملزومات برای ورود به دنیای حرفه ای هلی شات می باشد، در مرحله بعدی یک هلیشات کار حرفه ای باید دید تصویر برداری حرفه ای هم داشته باشد، بنابراین تمرین و ممارست در یادگیری هلی شات بسیار مهم می باشد، از همه مهمتر نحوه پرواز با یک مولتی روتور نیز بسیار مهم می باشد، اگر میخواهید یک هلیشات کار حرفه ای شوید باید خلبان خوبی نیز باشید

  • pedram گفت:

    سعی کنید همیشه قبل از رفتن به عکاسی هوایی همه چیز را چک کنید تا در هنگام عکاسی مشکلی پیش نیاید و همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود تا بتوانید چند عکس عالی شکار کنید.

  • ehsan گفت:

    برای عکاسی و فیلم‌برداری بهتر، کوادکوپتری با زمان پرواز طولانی و قابلیت تغذیه مناسب حیاتی است. این به شما امکان می‌دهد تا تصاویر خود را بدون نیاز به مکث برای شارژ باتری، به طولانی‌ترین مدت زمان ممکن ضبط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط