دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

برای خانه چه پایه دوربینی بخریم؟

راهنمای انتخاب
برای خانه چه پایه دوربینی بخریم؟

عکاسی هنری لذت‌بخش است که اغلب افراد با گوشی تلفن همراه خود و یا انواع دوربین‌ عکاسی به این هنر می‌پردازند. عکاس حرفه‌ای و آماتور یا یک شخص عادی برای انجام این هنر و ثبت عکس‌های زیبا، به ابزارهایی نیاز دارند تا کار آنها آسان‌تر شود. شاید تاکنون تجهیزات یک عکاس حرفه‌ای را دیده باشید؛ این هنرمند به طور معمول علاوه بر دوربین باکیفیت، از تجهیزات دیگری همچون پایه دوربین عکاسی ، کیف دوربین، کیف سه‌پایه و… استفاده می‌کند. برای ثبت عکس‌های خوب و زیبا در خانه، شما نیز به ابزار و تجهیزاتی نیاز دارید. از جمله ابزار مهم پس از دوربین یا گوشی تلفن همراه دارای دوربین باکیفیت، پایه دوربین خانگی است.

می‌توان گفت استفاده از سه‌پایه برای ثبت عکس‌های باکیفیت ضروری است؛ اما بسیاری از افراد حرفه‌ای بدون این وسیله می‌توانند عکس‌های بسیار خوبی ثبت کنند. از این سه‌ پایه‌ مخصوص دوربین عکاسی به دلایل گوناگونی استفاده می‌کنند که یکی از اصلی‌ترین آنها حذف لرزش و قاب‌بندی است. شما نیز اگر قصد عکاسی کردن در خانه را دارید می‌توانید یک سه‌پایه برای دوربین خود تهیه کنید.

پایه دوربین عکاسی

معرفی پایه دوربین خانگی

امروزه اغلب افراد مشغول کسب‌وکارهای خانگی هستند؛ ازاین‌رو برای معرفی محصولات خود به عکس‌های باکیفیتی نیاز دارند. مقرون‌به‌صرفه‌ترین کار برای این افراد تهیه دوربین و پایه دوربین فیلم‌برداری خانگی است. به طور معمول اغلب افراد برای عکاسی در خانه از تلفن هوشمندی که دوربین باکیفیتی دارد استفاده می‌کنند؛ ازاین‌رو باید سه‌پایهٔ مخصوص عکاسی با موبایل تهیه شود. در صورت استفاده از دوربین نیز باید از سه‌پایهٔ مخصوص دوربین استفاده کنید.  پایه‌های مناسب عکاسی در خانه به شرح زیر است:

1.    سه‌پایه سنتی و انعطاف‌پذیر

سه‌پایه‌ها دو مدل سنتی و انعطاف‌پذیر دارند؛ معمولاً در مدل سنتی این پایه‌ها قابلیت باز شدن دارند و مدل انعطاف‌پذیر از سر و پایه‌های منعطفی جهت تغییر زاویه دوربین برخوردار هستند. شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود این پایه‌ها را بررسی نموده و در نهایت بهترین نوع آن را خریداری کنید. در زمان خرید پایه و سه‌پایه مخصوص عکاسی باید به استحکام، ارتفاع، اندازه و وزن آن توجه نمایید.

2.    پایه نگهدارنده دوربین

بر روی هر پایه‌ای پیچی وجود دارد که روی دوربین قرار گرفته و موجب ثابت ماندن دوربین می‌شود. اکثر دوربین‌های حرفه‌ای در سطح پایینی خود دارای  یک سوراخ، برای اتصال به پایه دوربین خانگی هستند؛ ازاین‌رو برای عکاسی با تلفن همراه هوشمند باید از  پایه نگهدارنده گوشی موبایل استفاده نمایید؛ زیرا این نوع پایه برای تلفن همراه قابل استفاده نیست. پایه‌های مخصوص عکاسی با گوشی تلفن همراه، بدون احتیاج به پیچ، دو طرف موبایل را در بر می‌گیرد. در زمان خرید این پایه‌ها نیز باید به میزان وزن قابل‌تحمل، قفل پایه‌های دوربین، قیمت وکیفیت آن توجه کنید.

3.    پایه دوربین فیلم‌برداری در خانگی

فیلم‌برداری با تلفن همراه یکی از فعالیت‌هایی است که تمام افراد آن را تجربه می‌کنند. ضبط فیلم باکیفیت برای معرفی محصولات کسب‌وکار خانگی شما، می‌تواند تأثیر بسیاری بر فروش گذارد. فیلم‌برداری با دست تکانه‌ها و لرزش‌هایی به همراه دارد و گاهی کیفیت را از بین می‌برد؛ ازاین‌رو بهتر است برای حل این مشکلات پایه دوربین فیلم‌برداری خانگی تهیه نمایید. در هنگام خرید این پایه به استقامت آن توجه کنید؛ اماارتفاع سه‌پایه‌های مخصوص فیلم‌برداری اهمیت چندانی ندارد. شما با تهیهٔ یک پایه در ابعاد متوسط و ارتفاعی به‌اندازه قد خود، می‌توانید به‌آسانی فیلم‌های باکیفیت ضبط کنید. به طور معمول برای فیلم‌برداری در خانه، سه‌پایه‌های سر ثابت بسیار مناسب هستند؛ در صورت خرید سه‌پایه ثابت دوربین دقت کنید که هد هیدرولیکی داشته باشد. سری‌های هیدرولیکی دارای قدرت حرکت، انعطاف و چرخش خوبی هستند و موجب نرمی حرکت دوربین می‌شوند.

چرا باید برای دوربین خود سه‌پایه خرید؟

یکی از سؤالاتی که برای شما به وجود می‌آید این است که چرا باید برای عکاسی در خانه، پایه دوربین خانگی تهیه نمایید. قطعاً شما تاکنون با گوشی موبایل  و یا دوربین‌های عکاسی، در فضاهای مختلف  ضبط فیلم و ثبت عکس را تجربه کردید. گاهی عکس‌های ثبت شده شما چندان مطلوب نیستند؛ زیرا از وضوح خوبی برخوردار نشده‌اند. دست شما در زمان ثبت عکس با لرزش‌هایی همراه است که موجب می‌شود نتوانید تلفن همراه و دوربین را ثابت نگهدارید. لرزش‌های دست باعث کاهش کیفت و وضوح عکس می‌شود. به‌منظور سهولت در ثبت عکس‌های باکیفیت و ضبط فیلم‌های زیبا  پایه‌هایی طراحی شده‌اند که گوشی تلفن همراه و دوربین شما را در هنگام انجام فرایند عکاسی و فیلم‌برداری ثابت نگه می‌دارند.

از دیگر دلایل استفاده از پایه دوربین عکاسی می‌توان به افزایش کیفیت و وضوح عکس هنگام کاهش سرعت شاتر در فضاهای تاریک،  نگه‌داشتن تجهیزات، به‌دست‌آوردن ترکیب‌بندی دقیق‌تر، ثبت ساده عکس‌های  HDR یا پانوراما، ثبت عکس‌هایی با زمان مشخص، عکاسی کلوز آپ و ماکرو و نگه‌داشتن اشیا گوناگون مربوط به قاب عکس اشاره نمود. اگر عکاسی در خانه برای شما حائز اهمیت است، توصیه می‌شود برای ثبت عکس‌ها و فیلم‌های بهتر از یک پایه برای دوربین خود استفاده کنید.

کد تخفیف نورنگار

نکات مهم برای خرید پایه دوربین خانگی

در هنگام خرید پایه دوربین فیلم‌برداری خانگی و عکاسی باید به چند نکته توجه کنید که عبارت‌اند از:

  1. اندازه و وزن پایه: به طور معمول عکاسان برای حضور در هر محیطی باید پایه دوربین خود را حمل کنند؛ ازاین‌رو برای خرید پایه‌های مخصوص عکاسی توصیه می‌شود که این وسیله را در ابعاد مناسب و وزن سبک تهیه کنند. عکاسی در فضای خانه متفاوت است و اگر وزن و اندازه این وسیله مقداری بیشتر باشد مشکلات حمل‌ونقل را برای شما ایجاد نمی‌کند.
  2. جنس پایه: امروزه در ساخت پایه دوربین عکاسی از مواد گوناگونی مانند فلز، فایبرگلاس، آلیاژهایی از فلز و پلاستیک طراحی و تولید می‌شود. جنس پایه باید متناسب با فضا و نوع فعالیت شما انتخاب شود.
  3. ارتفاع پایه‌ها: برخی از پایه‌ها از قابلیت تغییر و افزایش ارتفاع برخوردار هستند و برخی این قابلیت را ندارند. به طور معمول میزان افزایش ارتفاع سه‌پایه برای عکاسی در محیط خانه اهمیتی ندارد و هر ارتفاعی برای عکاسی و فیلم‌برداری شما مناسب است.
  4. قفل پایه‌ها: در هنگام خرید به سالم بودن قفل پایه‌ها توجه کنید؛ کاربرد این قفل‌ها افزایش و کاهش سایز پایه‌ها است؛ همچنین تعداد بخش‌های عصایی هر پایه را مشخص می‌کند.
  5. سر سه‌پایه: به طور معمول اکثر پایه‌های دوربین عکاسی دارای هد یا سری مخصوص به خود هستند. عکاس می‌تواند بدون هیچ‌گونه نگرانی به دلیل اتصالاتی که بر روی پایه دوربین عکاسی تعبیه شده است، دوربین خود را به سری سه‌پایه متصل کند. در هنگام خرید باید به سازگاری نصب دوربین خود بر روی سری توجه کنید.
  6. قیمت پایه دوربین خانگی: تمامی عوامل ذکر شده بر قیمت یک پایه دوربین عکاسی تأثیر می‌گذارند؛ در زمان خرید باتوجه‌به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید با مشورت گرفتن از یک شخص متخصص می‌توانید یک پایه دوربین فیلم‌برداری خانگی یا یک پایهٔ دوربین خانگی تهیه نمایید.
طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *