021-7356

در روز اول فتوکینا چه گذشت؟

در روز اول فتوکینا چه گذشت؟

نمایشگاه فتوکینا 2018 در حال برگزارى است .با اين كه كانن و نيكون محصولات بدون آينه فول فريم خود را معرفى كردند و احتمالا خبر خيلى شگفت انگيز ديگرى از آنها نشنويم اما باز هم از بازيگران اصلى اين نمايشگاه هستند. هر چند که در روز اول خیلی سر و صدای زیادی نکردند. براى دريافت اخبار لحظه به لحظه از فتوكينا به همراه تصاوير اختصاصى با ما همراه باشيد.

 

مطلب مرتبط: بدون‌آینه‌های فول‌فریم نیکون یا کانن؟

 

فتوکینا

 

اولین کنفرانس مطبوعاتی مهمی که در نمایشگاه فتوکینا 2018 برگزار شد. یک کنفرانس مشترک بین لایکا، سیگما و پاناسونیک بود. سيگما، پاناسونيك و لايكا مانت جديد خود L-mount كه بين محصولات بدون آينه اين سه شركت مشترك خواهد بود را معرفى كردند.اين سه شركت اعلام كردند كه اين همكارى به توسعه هر چه بيشتر سيستم بدون آينه كمك خواهد كرد. سيگما و پاناسونيك اعلام كردند كه به زودى محصولات خود را با استاندارد مانت جديد به زودى توليد خواهد شد. بسيارى اين اتحاد را براى رقابت هرچه بيشتر با كانن و نيكون بيان كرده اند.

 

فتوکینا 2018

 

بعد از این کنفرانس نوبت به پاناسونیک رسید که از اولین محصولات خود با مانت L رونمایی کند. پاناسونيك از دو دوربين بدون آينه فول فريم خود رونمايى كرد. اين دو دوربين با نام هاى S1 و S1R عرضه مى‌شوند . دوربين S1 و S1R به ترتيب داراى حسگر ٤٧ و ٢٤ مگاپيكسلى هستند . هر دو داراى لرزشگير داخلى، رزولوشن منظره ياب بالا هستند ، اين دو دوربين كارت حافظه SD و XQD را ساپورت می‌کنند.

 

PHOTOKINA 2018

 

بعد از پاناسونیک نوبت به سونی رسید که قدرت نمایی کند. سونى اعلام كرد كه بر روى ارائه ١٢ لنز براى مانت FE تمركز دارد تا مشكل محدود بودن لنزهاى خود را براى دوربين هاى بدون آينه اش كاهش بدهد. اولین لنز از این سری لنزها، لنز ۲۴mm f/1.4 GM بود که چند روز پیش معرفی کرد.

 

PHOTOKINA

 

لایکا بعد از کنفرانس مشترکی که صبح برگزار کرد از نرم افزار جدیدش رونمایی کرد. لايكا يك نرم افزار كه با كمك آن مى‌توان دوربين‌هاى اين كمپانى را به وسيله اسمارت فون كنترل كرد، ارائه داد. كاربران لايكا با استفاده از اين نرم افزار مى‌توانند به راحتى عكس‌هاى خود را انتقال بدهند. نرم افزار لايكا بر روى اندرويد و آى او اس قابل استفاده خواهد بود.

 

در کنار این لايكا دوربين S3 خود را كه آپديت دوربين مديوم فرمت S2 است را معرفى كرد. اين دوربين داراى حسگر 64مگاپيكسلى و قابليت فيلمبردارى ٤k است.

 

فتوکینا

 

در بعد از ظهر نوبت به فوجی فیلم رسید که به میدان بیاید. فوجى در كنفرانس مطبوعاتى خود دوربين مديوم فرمت جديد بدون آينه‌ای با حسگر ١٠٠ مگاپيكسل را با نام تجارى GFX 100 معرفى كرد. اين دوربين داراى لرزشگير داخلى و قابليت فيلمبردارى ٤K است.

 

در كنار اين دوربين فوجى يك دوربين مديوم فرمت ديگر با نام GFX-50R نيز معرفى كرد. اين دوربين كه نسخه آپديت شده GFX-50S بعد از دو سال است داراى حسگر ٥١.٤ مگاپيكسل است، وزن اين دوربين ٧٧٥ گرم است و داراى منظره ياب الكترونيكى و ال سى دى لمسى مى‌باشد. سرعت عكاسى پياپى اين دوربين ٣ فريم بر ثانيه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *