دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی بهترین فضاهای ابری

چاپ
بررسی بهترین فضاهای ابری

مزایای استفاده از سرویس فضای ابری

خدمات ذخیره سازی ابری برای افرادی که طراحی می کنند و یا فایل های زیادی بر روی کامپیوتر خود دارند بسیار مفید است. این سیستم ها فضایی برای شما فراهم می كنند كه همه پرونده های خود را با خیال راحت و بدون توجه به تعداد و یا حجم در آن ذخیره كنید. این اتفاق همچنین بدان معنی است که فایل های شما به راحتی در هر کجا می توانند در دسترس شما قرار گیرند و با استفاده از فضای ابری امکان ارسال فایل های حجیم برای مشتریان خود را نیز خواهید داشت.

اگر از قابلیت پشتیبان گیری در فضای ابری استفاده کنید، در صورت وقوع یک نقص فنی و یا خطای انسانی، می توانید به راحتی تمامی فایل های حساس و مهم خود را بازیابی کنید و به شکل کامل از دست رفتن اطلاعات را غیر ممکن نمایید زیرا فضای ابری سرور های پشتیبان گیری قدرتمندی دارد که از بین رفتن اطلاعات را غیر ممکن می کند.

اگر شغلتان استفاده از اینترنت و فایل های بر روی سیستم باشد، قطعا به فضایی برای ذخیره سازی و نگهداری پشتیبان های خود نیاز دارید زیرا نمی توانید به هارد های داخلی و خارجی به شکل کامل اعتماد کنید و دیسک ها نیز نمی توانند برای مدت زیادی فایل های شما را بدون مشکل نگه دارند.

افراد عادی نیز می توانند برای ذخیره فایل ها و عکس های ارزشمند خود از این خدمات استفاده کنند. حتی امروزه جوان ها موسیقی های خود را بر روی فضای ابری ذخیره می کنند تا بتوانند در هر مکان و لحظه ای به آن ها گوش کنند. در ادامه به معرفی بهترین سرویس های فضای ابری خواهیم پرداخت.

[relatedpost post=”85156″]

آی درایو IDrive

به نظر کارشناسان و افراد فنی، در حال حاضر سرویس آی درایو بهترین سرویس ابری موجود در بازار است. اگر اولویت اصلی شما هنگام استفاده از فضای ذخیره ابری، داشتن یک سیستم پشتیبان آنلاین مطمئن است، بنابراین این سرویس یک گزینه قدرتمند برای شما خواهد بود.

بهترین فضای ابری

آی درایو به طور مداوم تمام پرونده های شما، حتی آن هایی که در درایو های شبکه قرار دارند را نیز همگام سازی می کند، و اگر در برنامه های شخصی یا تجاری آن حضور داشته باشید، یک سرویس پشتیبان گیری رایگان برای صرفه جویی با نام آی درایو اکسپرس ارائه می دهد که بر اساس آن اگر به هر دلیلی تمام دسترسی خود به پرونده های محلی را از دست دهید، این سرویس یک دیسک سخت واقعی شامل همه آنچه از پشتیبان تهیه شده است را به شکل رایگان برایتان ارسال می کند.

دیگر ویژگی جالب این سرویس فضای ابری این است که اگر فایلی را به شکل تصادفی از روی سرویس آی درایو خود حذف کنید، این فایل تا 30 نسخه پشتیبان بر روی سرور های سایت باقی می ماند و شما می توانید آن را به راحتی بازیابی کنید.

دیگر ویژگی جذاب این سرویس، سیستم تشخیص چهره است که می توانید بر اساس آن عکس های آپلود شده در سیستم را دسته بندی کنید و بدین شکل دسترسی منظم تری به عکس های خود داشته باشید و آن ها را بر اساس افراد موجود در تصویر قسمت بندی کنید. ناگفته نماند همانند دیگر سرویس های فضای ابری، می توانید با استفاده از آی درایو تصاویر و فایل های خود را در دیگر برنامه ها همانند توییتر و فیسبوک نیز به اشتراک بپذارید.

از نظر سیستم های غیر رایگان نیز آی درایو در میان یکی از ارزان ترین سرویس ها قرار می گیرد. شما فقط با پرداخت 14 دلار می توانید فضای 2 ترابایتی یک ساله در این سرویس دریافت نمایید.

پی کلاود PCloud

اشتراک مادام العمر پی کلاود این امکان را به شما می دهد تا با پرداخت یک مبلغ برای همیشه صاحبه 500 گیگابایت و یا 2 ترابایت فضای ابری شوید. اگرچه افرادی که در کار اینترنت هستند می دانند ارائه یک سرویس مادام العمر در اینترنت اتفاق جالبی نیست زیرا سرویس های زیادی نیستند که از 20 سال قبل تا به حال سر پا باقی مانده باشند، اما به هر حال در رقابت با سرویس های دیگر، این پیشنهاد پی کلاود جالب و کاربردی است.

مدیریت ذخیره سازی عکس

سرویس فضای ابری پی کلاود محدودیتی برای حجم فایل های ذخیره شده بر روی سرور های خود ندارد و یک ویدئو و موزیک پلیر داخلی نیز برای پخش فایل های مختلف طراحی شده است که می تواند به راحتی نیاز های شما را برطرف نماید.

برای آرامش خاطر، این سرویس ذخیره سازی ابری، پنج نسخه از تمام پرونده های شما در سرور های مختلف را با استفاده از رمزگذاری AES  256 بیتی ذخیره می کند.

با پرداخت ماهانه مبلغ اضافی اندکی نیز می توانید سرویس پی کلاود کریپتو را به خدمات خود اضافه کنید که این امکان را به شما می دهد تا از پرونده های خود با رمز عبور محافظت نمایید. با استفاده از این سرویس شما می توانید دسترسی به فایل های خود را محدود نمایید تا به راحتی امنیت اطلاعات خود را نیز افزایش دهید.

[relatedpost post=”127783″]

وان درایو One Drive

اگر یکی از کاربران ویندوز 10 مایکروسافت باشید، حتما با ویژگی وان درایو این شرکت آشنا شده اید. ویندوز 10 این ابزار را به صورت یکپارچه با درایو های شما در اختیار قرار می دهد و برای شروع نیز 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار خواهید داشت. شما می توانید فضای موجود را با پرداخت ماهیانه مبلغی ناچیز تا 500 گیگابایت افزایش دهید.

استفاده از حافظه ابری

یکی از نکات جالب در خصوص یکپارچه بودن وان درایو با ویندوز در این است که در این صورت شما می توانید درایو و یا فایلی در ویندوز را به طور دائمی بر روی وان درایو پشتیبان گیری کنید و هر زمان که فایل جدید و یا تغییری در فایل های موجود ایجاد شود، این تغییرات بلافاصله در وان درایو نیز ثبت می شوند.

البته در صورتی که می خواهید فایل های ذخیره شده خود را به اشتراک بگذارید نیز باید از برنامه آفیس 365 یا بخش های اقتصادی وان درایو استفاده کنید که مبلغ ماهانه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. البته همانطور که گفته شد فضای ذخیره سازی و استفاده شخصی تا 5 گیگابایت رایگان خواهد بود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید استفاده از سرویس وان درایو محدود به مایکروسافت و ویندوز نیست و شما با استفاده از دیگر سیستم عامل ها نیز می توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید. برنامه های اندروید و iOS برای دسترسی به وان درایو طراحی شده اند و حتی برنامه ای برای نصب بر روی کامپیوتر های مک نیز طراحی شده که البته به اندازه ویندوز کارایی ندارد.

ذکر این نکته ضروری است که شما می توانید به راحتی و با استفاده از وب سایت وان درایو نیز به فایل های خود دسترسی کاملی داشته باشید.

[relatedpost post=”71679″]

گوگل درایو Google Drive

برای کاربران اندروید و کروم بوک گوگل درایو بهترین سیستم فضای ابری است، زیرا به صورت پیش فرض بر روی سیستم های آن ها نصب شده است و آن ها می توانند به راحتی از این سیستم و ویژگی های بسیار مهم آن استفاده کنند. از نکات بسیار جالب و فوق العاده این سرویس این است که در صورتی که یک جیمیل یا حساب گوگل داشته باشید، می توانید به صورت رایگان از فضای 15 گیگابایتی بهره ببرید.

ذخیره سازی عکس

در کنار فضای رایگان شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای از سرویس های دیگر گوگل درایو که مربوط به ویرایش فایل های متنی و حتی تشخیص متن بسیار قوی این سرویس است، نیز استفاده نمایید و این گزینه برای بسیاری از کاربران بسیار جذاب و کاربردی است.

برنامه های ساخته شده برای گوگل درایو تمامی طیف های سیستم عامل ها را در بر می گیرند و مک، ویندوز، اندروید و iOS می توانند از خدمات گوگل درایو استفاده کنند. در کنار این ها، وب سایت نیز برای استفاده همه طراحی شده است که البته کار با آن در مقایسه با برنامه های تخصصی کمی سخت تر و وقت گیر تر است.

اگر 15 گیگابایت اولیه برای شما کم است و نیاز به فضای بیشتری دارید نیز می توانید با پرداخت 2 دلار در ماه 100 گیگابایت فضا در اختیار بگیرید. بالاترین حجمی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد نیز حجم فوق العاده 300 ترابایت است که در ازای آن باید ماهانه 300 دلار پرداخت نمایید.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه