021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فانتوم پاور چیست؟

فانتوم پاور چیست؟

تعریف دقیق فانتوم پاور چیست؟

فانتوم پاور نام روشی است که در آن جریان DC به میکروفون‌های خازنی یا کندنسر انتقال پیدا می‌کند تا آن‌ها بتوانند از این جریان برای تقویت صدای خروجی خودشان استفاده کنند.

عملکرد فانتوم پاور در میکروفون‌ها چگونه است؟

برای اینکه با نحوه‌ی کار فانتوم پاور آشنا بشوید، لازم است مکانیزم عملکرد میکروفون‌های کاندنسر را متوجه بشوید.  میکروفون دارای دو صفحه، خازن است و یک دیافراگم در بین این دو صفحه قرار دارد.در این نوع از میکروفون‌ها، دیافراگم را که در جلوی یک صفحه فلزی قرار دارد به ارتعاش در می‌آورد، این ارتعاش باعث ایجاد فاصله بین دیافراگم، صفحه می‌شود و ظرفیت میکروفون خازنی را تغییر می‌دهد.

بعد از اتفاق‌افتادن این مورد، تغییرات صوتی به تغییرات الکتریکی تبدیل می‌شوند که باید از میکروفون خارج شود.تبدیل سیگنال‌های صوتی به نوع الکتریکی توسط خازن این نوع میکروفون صورت می‌گیرد.روش تقویت این سیگنال‌های الکتریکی تحت عنوان فانتوم پاور شناخته می‌شود.

در آخر لازم است که بدانید، آمپدانس یا مقاومت در برابر جریان الکتریکی این میکروفون بالاست و به همین دلیل در میکرفون‌های خازنی یک پری‌آمپر برای تقویت جریان سیگنال وجود دارد. همچنین خازن نیز برای تبدیل سیگنال‌های صوتی به الکتریکی به منبع تغذیه فانتوم نیاز دارد تا بتواند انرژی موردنیاز خودش را به دست بیاورد. این منبع تغذیه می‌تواند به صورت باتری داخلی و یا منبع خارجی باشد.

نکات مهم برای استفاده از فانتوم پاور در میکروفون‌ها

برای استفاده از این قابلیت در میکروفون‌های خازنی، باید دکمه‌ +48  رابط صوتی، کانال میکسر یا پری‌آمپر را بزنید. اگر بر‌روی رابط صوتی این دکمه وجود نداشت، شما احتمالا آن را در پنل نرم‌افزاری رابط مشاهده می‌کنید و می‌توانید آن را فعال کنید. توجه داشته باشید، با فعال‌کردن این گزینه، 48 ولت انرژی الکتریکی وارد کابل می‌شود و باید مراقب لوازم الکترونیکی حساس خودتان باشید. البته لازم به ذکر است که میزان ولتاژ در برخی میکروفون‌ها متفاوت است.

دومین نکته‌ای باید در هنگام خرید و کار با این میکروفون‌ها و استفاده از فانتوم پاور در نظر داشته باشید، نوع کابل و کیفیت آن است. اگر کیفیت کابل متصل‌شده به میکروفون شما خوب نباشد، جریان الکتریکی لازم به مدار میکروفون برای تقویت صدا نخواهد رسید.

فانتوم پاور نام روشی است که به افراد مختلف دارای میکروفون‌های کاندنسر کمک می‌کند تا بتوانند صدای خروجی بسیار با‌کیفیت‌تری داشته باشند. بسیاری از افراد نسبت به این روش آگاهی ندارند و یا روش استفاده از آن را بلد نیستند. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم، به طور ساده به شما بگویی که فانتوم پاور چیست، هنگام استفاده از آن چه اتفاقی در داخل میکروفون می‌افتد و برای استفاده از آن باید چه نکاتی را رعایت کرد.

شما می‌توانید برای خرید میکروفون کاندنسر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها، با‌استفاده از شماره تلفن‌های موجود در سایت با ما تماس بگیرید تا با کارشناس مربوطه صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه