دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

پاورلاین چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ
پاورلاین چیست و چه کاربردی دارد؟

پاورلاین و کاربرد آن

پاورلاین سیم‌کشی برق خانه را به کابل شبکه تبدیل کرده و سیگنال‌های اینترنت را به محل مورد نظر شما منتقل می‌کند. شما می‌توانید در هر جایی که پریز برق وجود دارد، بدون نیاز به کابل‌های اترنت گران‌قیمت و پیچیده یک شبکه پاورلاین ایجاد کنید.
برای تشکیل یک شبکه پایه پاورلاین، به حداقل دو آداپتور، باسیم و یا بی‌سیم نیاز دارید. این تجهیزات به ایجاد یک شبکه پایدار و یکپارچه در سراسر خانه شما کمک می‌کند و یکی از راه‌های افزایش برد وای فای با کمترین هزینه است.

Powerline برای افرادی که در خانه‌های بزرگ با دیوارهای ضخیم و چند طبقه زندگی می‌کنند، گزینه ایده‌آلی است. با استفاده از این تجهیزات نیازی به سوراخکاری یا نصب سیم نیست و شما می‌توانید سیم‌کشی برق خانه خود را به‌راحتی به یک شبکه پرسرعت تبدیل کنید.

هر آداپتور به‌عنوان یک پورت LAN قابل حمل عمل می‌کند و یک شبکه اینترنت سیمی و بی‌سیم را بدون توجه به موانع فیزیکی به هر مکانی از خانه شما که در آن پریز برق وجود دارد، منتقل می‌کند.
همچنین از این تجهیزات می‌توان در مکانی که امکان سیم‌کشی برای ارتباط روتر و دستگاه مورد نظر شما وجود ندارد، استفاده کرد.

پاورلاین چگونه کار می‌کند؟ 

آداپتورها و اکستندرهای (توسعه‌دهنده) پاورلاین باید به‌صورت مجموعه‌ای دو یا چند تایی از گیرنده یا فرستنده استفاده شوند و به یک مدار الکتریکی متصل شوند. آداپتور گیرنده با استفاده از سیم‌های برق، ارسال داده را انجام داده و فرستنده آن‌ها را دریافت می‌کند.


داده‌های دریافت شده از طریق کابل LAN و یا یک مودم روتر بین دستگاه‌های مختلف قابل اشتراک‌گذاری است. البته شرط انجام این کار وجود زیرساخت‌های لازم و کابل‌کشی است. با استفاده از این تجهیزات سرعت ارسال داده تا 600 مگابیت بر ثانیه می‌رسد و پهنای باند بیشتری نسبت به تجهیزات مشابه دارد.

مزایا و معایب استفاده از Powerline

افزایش سرعت اینترنت

استفاده از فناوری پیشرفته HomePlug AV/AV2 در اینگونه تجهیزات، انتقال داده‌های پایدار و با سرعت بالا را در جایی که پریز برق وجود دارد، ممکن می‌کند. درنتیجه امکان تماشای آنلاین ویدیو به صورت HD، انجام بازی آنلاین و دانلود فایل‌های با حجم بالا به‌راحتی و بدون دردسر برای شما فراهم خواهد شد.

[relatedpost post=”240534″]

نصب و استفاده آسان و مقرون‌به‌صرفه

اکثر دستگاه‌های Powerline بی‌سیم از سیستم برق‌کشی استاندارد AC پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید بدون زحمت یک شبکه بی‌سیم را گسترش دهید و در اختیار تمام دستگاه‌های WiFi خود در خانه یا محل کار قرار دهید. با انجام این کار نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی مثل خرید روتر، کابل‌کشی مجزا و… نخواهد بود.

قابل استفاده برای پورت‌های اترنت

آداپتورهای پاورلاین می‌توانند اتصالات باسیم به کمک پورت‌های اترنت را به‌طور همزمان برای دستگاه‌هایی مانند تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی پشتیبانی کنند.

عدم نیاز به سوکت برق اضافی

می‌توان از سوکت‌های پاورلاین مانند یک پریز برق سنتی استفاده کرد.

با وجود مزایای گفته شده استفاده از این تجهیزات معایب خاص خود را هم دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

نوسازی سیم‌کشی

در صورت نوساز نبودن زیرساخت‌های کابلی نیاز به نوسازی سیستم برق‌کشی خانه برای هماهنگ شدن با استانداردهای انتقال داده است. این کار ممکن هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

ایجاد تداخلات الکتریکی و افت سرعت

اگر سیم‌کشی محل مورد نظر شما برای استفاده از پاورلاین قدیمی باشد استفاده از وسایل الکتریکی چون یخچال، آون توستر و … می‌تواند تداخلات الکتریکی ایجاد کرده و باعث افت سرعت اینترنت شود.

کد تخفیف نورنگار

حرف آخر

در انتها باید گفت که استفاده از آداپتورهای پاورلاین یک راه بسیار سریع و آسان برای گسترش شبکه خانگی و حتی برای محل کار شماست. استفاده از آن مقرون‌به‌صرفه بوده و نیازی به سیم‌کشی اضافی ندارید. با این تجهیزات نقطه کوری نخواهید داشت که اتصال به اینترنت در آنجا غیرممکن باشد.

شما تجربه‌ای در استفاده از پاورلاین‌ها داشته‌اید؟

نویسنده : نگار پورجواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه