دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ساندبار چیست + معرفی بهترین مدل‌ها

چاپ
ساندبار چیست + معرفی بهترین مدل‌ها

ما در این مطلب قصد داریم تا به طور جامع درمورد ساندبارها صحبت کنیم و انواع مدل‌های آن را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین ساندبار آشنا شوید.

ساندبار (Soundbar) چیست؟

ساندبار یک نوع بلندگو یا اسپیکر به شکل باریک و دراز است که با در کنار هم قرارگیری چند بلندگو مجزا ساخته می‌شود.

معمولاً ساندبارها باریک و مستطیل شکل هستند و روی دیوار یا زیر تلویزیون نصب می‌شوند.

البته نوع دیگری از این دستگاه‌ها نیز وجود دارد که می‌توانند به شکل یک پایه برای جایگذاری تلویزیون بر روی آن هم دربیایند‌؛ به این نوع دستگاه‌ها نیز ساندبیس می‌گویند. به یاد داشته باشید که ساندبیس‌ها کمی عریض‌تر از ساندبارها هستند.


این دستگاه‌های صوتی از طریق کابل یا بلوتوث به تلویزیون وصل شده و باعث افزایش صدا و پخش گسترده و بهبودیافته آن در سراسر منزل می‌شوند. لازم به ذکر است که اندازه کابل می‌تواند متناسب با نیاز شما و محل قرارگیری ساندبار متغیر باشد.

این دستگاه صوتی برای کسانی مفید است که فضای کافی برای قرار دادن سینمای خانگی در محیط مربوطه را نداشته و به دنبال یک دستگاه کوچک‌تر و جمع‌وجورتر جهت بهبود کیفیت صدا هستند.

ویژگی‌های یک ساندبار خوب

برای این‌که بتوانید بهره بیشتری را از یک ساندبار ببرید، باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. در زیر ویژگی‌های بهترین ساندبار ها را برای شما شرح می‌دهیم:

تعداد کانال

هر ساندباری دارای تعدادی کانال در انواع مختلف است که هر یک وظیفه انتقال صدای خاصی را به گوش انسان دارند. به عنوان مثال برای شنیدن صدای بیس آهنگ باید کانال مربوطه آن در ساندبار وجود داشته باشد؛ حتی برای شنیدن صدای خواننده نیز باید یک کانال برای آن در نظر گرفته شود.

با این اوصاف هر چه تعداد کانال‌های یک ساندبار بیشتر باشد، جزئیات بیشتری از یک آهنگ به گوش می‌رسد. پس اگر به دنبال کیفیت زیاد صدا هستید، بهتر است به هنگام خرید ساندبار به این ویژگی مهم توجه داشته باشید.

ورودی HDMI

راه‌های مختلفی برای پخش صدا از ساندبار به جای بلندگوهای داخلی تلویزیون وجود دارد. ورودی HDMI یکی از همین راه‌هاست. معمولاً ساندبارها دارای یک یا چند ورودی HDMI هستند که از طریق کابل مربوطه به تلویزیون وصل شده و وضوح صدا را افزایش می‌دهند. بهتر است بدانید که هرچه تعداد این ورودی‌ها بیشتر باشد، قابلیت‌های ساندبار نیز افزایش پیدا می‌کند.

[relatedpost post=”222535″]

بلوتوث

روش دیگر پخش صدا از ساندبار استفاده از قابلیت بلوتوث است. در حال حاضر بسیاری از ساندبارها از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان پخش موسیقی از دستگاه‌های هوشمند مثل تلفن همراه، تبلت یا رایانه شخصی را فراهم می‌کند. حتی برخی از ساندبارها دارای بلوتوث دوطرفه هستند که اجازه پخش صدا را از دو بلندگو به صورت همزمان یا هدفون‌های بلوتوث‌دار می‌دهد.

در حالت معمول، برای اتصال به بلوتوث ساندبار باید به تنظیمات بلوتوث دستگاه هوشمند خود مراجعه و آن را متصل کرد؛ اما برای تسریع اتصال اولیه بلوتوث یک ویژگی با عنوان NFC در برخی ساندبارها تعبیه شده است.

توجه داشته باشید با این‌که اتصال بلوتوثی کار را بسیار ساده‌تر کرده است؛ اما گاهی در این روش با قطع و وصل شدن صدای موسیقی مواجه می‌شویم که ممکن است آزاردهنده باشد.

وای‌فای

مدل‌هایی که قابلیت وای‌فای دارند به شما امکان دسترسی و پخش آنلاین و مستقیم موسیقی از نرم‌افزارهایی مانند اسپاتیفای یا پاندورا را می‌دهند. همچنین، بعضی از مدل‌های ساندبار ممکن است دارای یک جک اترنت برای اتصال سیمی به شبکه خانگی شما باشند.

ریموت

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف خرید یک ساندبار هوشمند کنید، حداقل بهتر است یک ساندبار ریموت‌دار تهیه کنید. وجود این ریموت اعمال تنظیمات بر روی ساندبار را سریع‌تر کرده و همچنین میزان رفت‌وآمدتان به سمت این دستگاه را برای بررسی تنظیمات به حداقل می‌رساند.

صفحه‌نمایش

وجود صفحه‌نمایش بر روی ساندبار، شما را از تنظیمات اعمال شده مطلع می‌کند. این در حالی است که در صورت عدم وجود آن نمی‌توانید از اعمال تنظیمات سفارشی خود مطمئن شوید. بنابراین، توصیه می‌کنیم به هنگام خرید، ساندبار صفحه نمایش‌دار را تهیه کنید تا تنها با یک نگاه متوجه میزان حجم صدا یا حالت‌های صوتی شوید.

کنترل صدای هوشمند

در حال حاضر بسیاری از ساندبارها به صورت هوشمند عمل می‌کنند. این مدل ساندبارها با دستیارهای صوتی مانند Google Asistant و Amazon Alexa در ارتباط بوده و درخواست‌های شما را بدون وجود هیچ کنترل و ریموتی و تنها با به زبان آوردن آن‌ها انجام می‌دهند. با این قابلیت می‌توانید یادآوری‌هایتان را تنظیم کنید، برنامه‌ریزی‌هایتان را انجام دهید و حتی درخواست پخش اخبار یا آهنگ موردعلاقه‌تان را از آن داشته باشید.

همچنین با وجود این قابلیت، امکان اتصال لوازم هوشمند منزل به یکدیگر هم وجود دارد. در این صورت با یک تیر دو نشان زده و در حالی که بر روی مبل راحتی خود نشسته‌اید، تنها با دسترسی به ساندبار می‌توانید تنظیمات سایر دستگاه‌های هوشمند را نیز انجام دهید!

Dolby Atmos

قابلیت Dolby Atmos از دیگر امکاناتی است که در یک ساندبار خوب می‌توان یافت. آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که خانه خود را به یک استادیوم یا سینما تبدیل کنید؟ قابلیت Dolby Atmos دقیقاً به دنبال برآورده کردن این خواسته شماست.

این فناوری هوشمند صداهای پخش شده را به صوت‌های سه‌بعدی تبدیل کرده و باعث فراگیر شدن صدا در محیط می‌شود؛ انگار که دقیقاً در محیط و شرایط موردنظرتان قرار گرفته‌اید.

قابلیت جداسازی تجهیزات

آیا می‌خواهید همچنان که از اتاقی به اتاق دیگر حرکت می‌کنید، صدای موسیقی نیز همگام با شما به حرکت درآید؟ این امکان با جداسازی تجهیزات ساندبار و بلندگوها امکان‌پذیر است.

برای این کار باید بلندگوها را از نوار اصلی جدا کرده و در اتاق‌های مختلف جاسازی کنید. سپس ساندبار را به صورت بی‌سیم و به کمک یک اپلیکیشن به آن‌ها متصل کنید. جالب است بدانید که با وجود این قابلیت حتی می‌توانید در اتاق‌های مختلف موسیقی‌های متفاوتی را پخش کنید؛ البته برای این کار ساندبار شما باید بیش از 5 کانال داشته باشد.

پشتیبانی از فرمت‌های رایج صوتی

فایل‌های صوتی دارای فرمت‌های مختلفی نظیر mp3، WAV، A LAC و… هستند. برای اینکه تمامی فایل‌ها از طریق ساندبار قابل پخش باشند، باید از پشتیانی آن از تمامی فرمت‌های رایج صوتی اطمینان حاصل کنید.

بهترین مدل‌های ساندبار سامسونگ

برندهای نام‌آشنایی اقدام به طراحی و ساخت ساندبارهای متنوع کرده‌اند. سامسونگ یکی از همین برندهای مشهور است که در کنار سایر محصولات فوق‌العاده‌اش به طراحی و تولید ساندبار نیز پرداخته است. در زیر بهترین مدل‌های ساندبار سامسونگ را معرفی می‌کنیم:

ساندبار سامسونگ HW-Q950A

در حال حاضر ساندبار سامسونگ HW-Q950A یکی از بهترین ساندبارهای هوشمند این برند است. شاید بتوان بارزترین ویژگی مثبت آن را در 16 کاناله بودنش دید. این ساندبار در ابعاد 125 در 203 در 141 طراحی شده و قدرت صوتی آن 616 وات است. همچنین از حالت سه‌بعدی صدا (Dolby Atmos) و DTS:X پشتیبانی می‌کند.


این ساندبار سامسونگ دارای دو ورودی HDMI، یک خروجی (eARC)، یک ورودی اپتیکال و یک سوکت برق است. علاوه‌براین، ساندبار HW-Q950A عملکرد بسیار خوبی در جهت تقویت کانال مرکزی و افزایش کیفیت صدا ارائه می‌دهد.

ساندبار سامسونگ HW-Q800A

اگر بالا بودن کیفیت طیف صوتی برایتان مهم است، ساندبار سامسونگ HW-Q800A یک گزینه عالی برای شماست. این ساندبار با ارائه ویژگی‌های Dolby Atmos و DTS:X بهترین حالت صدا را به صورت سه‌بعدی عرضه می‌کند. علاوه‌براین، این ساندبار دارای دو درگاه HDMI (که یکی مجهز به eARC است)، یک ورودی اپتیکال و بلوتوث است.


امکان پخش آهنگ از اسپاتیفای یا ایرپلی (AirPlay 2) نیز از طریق اتصال به وای‌فای در این ساندبار نیز وجود دارد. ابعاد ساندبار سامسونگ HW-Q800A نیز 6 در 98 در 11.5 است.

ساندبار سامسونگ HW-K 590

ساندبار سامسونگ HW-K 590 با ابعاد 101 در 8.7 در 5.4 قابلیت‌های ویژه‌ای را برای راحت‌تر کردن کار با آن ارائه می‌دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل ساندبار، قابلیت کنترل صداها با یک اپلیکیشن به‌خصوص است.

جالب است بدانید که علاوه بر اپلیکیشن، امکان باز کردن این ساندبار به وسیله گوشی‌ همراه نیز وجود دارد. همچنین این ساندبار از قابلیت بلوتوث پشتیانی کرده و می‌توان با انواع دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی‌ همراه و تبلت به پخش فایل‌های صوتی از آن پرداخت.‌ فرمت‌های OGG، MP3، FLAC، AAC، WMA و Wav هم توسط این ساندبار قابل پخش است.


این ساندبار خروجی‌های HDMI، ورودی‌های اپتیکال و یک ورودی AUX را نیز دارد. با تمام این اوصاف با توجه به قیمت مناسب ساندبار سامسونگ HW-K590 در کنار امکانات خوب ارائه شده، می‌توان این محصول را جزو بهترین ساندبار سامسوسنگ معرفی کرد.

بهترین مدل‌های ساندبار سونی

سونی نیز از دیگر شرکت‌های معروفی است که به طراحی و تولید ساندبار پرداخته است. در زیر بهترین مدل‌های ساندبار سونی را بررسی می‌کنیم:

ساندبار سونی HT-A7000

سونی با ارائه ساندبار HT-A7000 انتظارات کاربران را از یک ساندبار بسیار بالا برد. این ساندبار شامل دو بلندگو، پنج درایور و یک ساب ووفر دوگانه داخلی بوده و با استفاده از این تجهیزات کیفیت صوتی بالا و وسیعی را ارائه می‌دهد. همچنین این ساندبار دارای حالت Dolby Atmos، دو سوکت HDMI با قابلیت مدیریت فرکانس‌های مختلف، پورت‌های eARC، ورودی‌های صوتی آنالوگ و اپتیکال و سوکت USB نوع A است.

علاوه‌براین، این ساندبار یک خروجی آنالوگ نیز برای Acoustic Center Sync سونی ارائه می‌دهد که امکان تبدیل تلویزیون به بخشی از کانال مرکزی ساندبار را به هنگام اتصال از طریق کابل فراهم می‌کند.


از طرفی، این ساندبار سونی از Amazon Alexa، Apple Homekit و Google Home نیز پشتیبانی می‌کند تا امکانات و قابلیت‌های خاص و چشم‌گیر را در اختیار کاربران قرار دهد. ساندبار سونی HT-A7000 قابلیت جداسازی تجهیزات را هم دارد. بنابراین، می‌توان بلندگوهای آن را جدا کرده و هر یک را در یک محل جداگانه قرار داد.

ساندبار سونی HT-ST5000

ساندبار سونی HT-ST5000 یکی از بهترین و واقعی‌ترین صداها را به گوش شما می‌رساند. صدای پخش شده از این ساندبار چنان وسیع و فراگیر است که انگار به هنگام پخش یک فیلم به شخصه در درون آن حضور دارید. این ساندبار سه ورودی HDMI، USB و بلوتوث داشته و از صدای با وضوح بالا نیز پشتیبانی می‌کند.


شما می‌توانید از طریق وای‌فای یا بلوتوث به پخش موسیقی در ساندبار بپردازید. برای این کار، در این ساندبار اپلیکیشن‌هایی نظیر Spotify Connect یا Google Play Music داخلی نیز در اختیارتان قرار گرفته است.

با وجود قابلیت Dolby Atmos در این ساندبار موسیقی‌ها و صداهای پخش‌شده را به صورت سه‌بعدی می‌شنوید. علاوه‌براین ساندبار HT-ST5000 برای افزایش کیفیت صدا به همراه یک ساب‌ووفر ارائه می‌شود. ابعاد این ساندبار نیز 8 در 118 در 14.5 سانتی‌متر است.

ساندبار سونی HT-S500RF

ساندبار سونی HT-S500RF سینما را به خانه شما آورده و با ارائه صداهای فراگیر از 5.1 کانال خود، هر صحنه را برای شما واقعی‌تر می‌کند. این امر به وسیله بلندگوهای داخلی و یک ساب‌ووفر خارجی میسر می‌شود. این ساب‌ووفر از نوع Wired و با توان 240 واتی طراحی و ساخته شده است. از طرفی این ساندبار با توان خروجی 1000 واتی خود صداها را با قدرت و وضوح بیشتری پخش می‌کند.


همچنین اتصال بلوتوثی و USB در این ساندبار نیز وجود دارد که امکان پخش آهنگ از طریق گوشی‌ همراه یا فلش را فراهم می‌کند. به وسیله پورت‌های HDMI در این ساندبار می‌توانید آن را به تلویزیون وصل کرده و از کیفیت بالای صداها لذت ببرید. باتوجه به کلیه این ویژگی‌های فوق‌العاده، خرید ساندبار سونی HT-S500RF می‌تواند یکی از گزینه‌های موجود در لیست بهترین ساندبارها باشد.

بهترین مدل‌های ساندبار شیائومی

برند شیائومی هم از قافله عقب نمانده و با عرضه ساندبارهای باکیفیت در بازار نام و نشانی برای خود دست و پا کرده است. در زیر بهترین ساندبارهای شیائومی را معرفی می‌کنیم:

ساندبار شیائومی Redmi MDZ-34-DA Soundbar

Redmi soundbar یک ساندبار جالب با طراحی مینیمال و جمع‌وجور است که علیرغم این‌که بیش از یک سال از عرضه آن در بازار گذشته اما همچنان به‌عنوان بهترین گزینه برای خرید ساندبار شیائومی معرفی می‌شود.

این ساندبار با بسیاری از دستگاه‌ها مانند تلویزیون، تبلت، کامپیوتر، گوشی همراه و DVD سازگار بوده و می‌تواند اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث تا برد 10 متری داشته باشد. اتصال باسیم این ساندبار نیز از طریق AUX 3.5mm امکان‌پذیر است. ابعاد این ساندبار ردمی شیائومی 780 در 64 در 63 میلی‌متر بوده و بدنه آن از جنس فلز و پلاستیک ABS ساخته شده است.

توان خروجی این ساندبار 30 است و قابلیت نصب بر روی دیوار یا قرارگیری بر روی میز تلویزیون را دارد.


قیمت ساندبار شیائومی Redmi MDZ-34-DA کاملاً به‌صرفه بوده و شما با صرف هزینه بسیار کم صاحب یک ساندبار، با کیفیت صدای مطلوب و وضوح بالا خواهید شد.

ساندبار شیائومی Mi TV Soundbar

ساندبار شیائومی Mi TV Soundbar را می‌توان در سه ویژگی خلاصه کرد: خوب، زیبا و ارزان. این ساندبار یکی از کامل‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است. در زیر پوشش سفیدرنگ و طراحی مینیمال آن، 8 بلندگو با وضوح صدای بالا و فراگیر با 28 وات وجود دارد.

همچنین این ساندبار دارای ورودی‌های صوتی متعدد نظیر پورت جک 3.5 میلی‌متری، پورت اپتیکال، پورت SPDIF، دو پورت RAC و اتصال بلوتوثی برای پخش موسیقی از طریق تلفن‌ همراه است.


وزن ساندبار شیائومی Mi TV Soundbar نزدیک 1.9 کیلوگرم بوده و یک تکیه‌گاه لاستیکی دارد تا از اختلال در صدا در اثر لرزش جلوگیری کند. البته می‌توان این ساندبار را به دیوار نیز نصب کرد. این دستگاه با تلویزیون‌های شیائومی، سامسونگ و ال‌جی سازگار است.

یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های این ساندبار را می‌توان در عدم وجود ریموت کنترل آن دانست؛ اما قیمت مقرون‌به‌صرفه ساندبار شیائومی Mi TV Soundbar ارزش خرید آن را دوچندان می‌کند.

ساندبار شیائومی TV Speaker Theater Edition

آخرین محصولی که در لیست بهترین ساندبار های شیائومی به شما معرفی می‌کنیم، ساندبار شیائومی TV Speaker Theater Edition است. این ساندبار از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و با یک ساب‌ووفر مجزای 60 واتی مجهز شده است. با کمک این ساب‌ووفر صداهای پخش شده بسیار واضح‌تر و واقعی‌تر به نظر رسیده و قدرت بیشتری را در ارائه صداهای بیس عرضه می‌کند.


در داخل این ساندبار 4 بلندگو به توان 34 وات قرار گرفته که در ترکیب با ساب‌ووفر 66 واتی می‌تواند حداکثر توان 100 وات را برای تجربه صدای بی‌نظیر ارائه می‌دهد. همانند مدل قبلی، این ساندبار دارای ورودی‌های صوتی متعدد مانند جک 3.5 میلی‌متری، coaxial، S/PDIF و اتصال بلوتوثی است.

بهترین مدل‌های ساندبار ال جی

برند ال جی یکی دیگر از برندهای معتبر در سراسر جهان بوده که ساندبارهای درجه یکی را عرضه و روانه بازار کرده است. در ادامه شما را با بهترین ساندبارهای ال جی آشنا می‌کنیم:

ساندبار ال جی SP8YA

ساندبار ال جی SP8YA از لحاظ قیمت در دسته میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد؛ اما ویژگی‌های مهم مدل‌های پرچم‌دار مثل Dolby Atmos را در خود دارد. این ساندبار با ظاهر شیک و ساده خود امکان اتصال به تلویزیون یا دستگاه‌های هوشمند را از طریق پورت‌های HDMI، eARC، اپتیکال و USB فراهم می‌کند. در کنار اتصالات بلوتوث و وای‌فای نیز دسترسی به Chromevast و Apple Airplay 2 نیز وجود دارد.


یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این ساندبار، ارائه و کنترل صداهای باکیفیت تا 24 بیت یا 192 کیلوهرتز است. بنابراین اگر به دنبال یک ساندبار خوب با مشخصات فنی عالی و قیمت مناسب هستید، ساندبار ال جی SP8YA می‌تواند این خواسته‌های شما را برآورده کند.

ساندبار ال جی SP11RA

ساندبار ال جی SP11RA پیشرفت چشم‌گیری نسبت به مدل‌های قبلی داشته و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. ابعاد این ساندبار 144 در 6.3 در 14.6 سانتی‌متر بوده و شامل یک ساب جداگانه و دو بلندگوی فراگیر است. این دستگاه با ویژگی Dolby Atmos خود یک سیستم سینمای خانگی واقعی را در خانه شما تداعی می‌کند.


همچنین این ساندبار دارای 7.1.4 کانال است که از پس ارائه صداها با جزئیات و کیفیت بسیار بالا برمی‌آید. علاوه‌براین، ساندبار ال جی SP11RA شامل اتصالات eARC، دو پورت HDMI، اپتیکال، USB، وای‌فای، بلوتوث، Airplay 2 و Chromecast است. قیمت این ساندبار در مقابل امکانات زیاد و مفیدش بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

کد تخفیف نورنگار

لذت شنیدن صدای واقعی با ساندبار

در این مطلب سعی کردیم تا در کنار معرفی ساندبار و ویژگی‌های بهترین ساندبار ها، شما را با مدل‌های مختلفی از آن در برندها متفاوت آشنا کنیم.‌ برای داشتن یک ساندبار خوب بهتر است تمامی نکات گفته شده در این مطلب را در نظر گرفته و نسبت به نیاز خود یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید.

به نظر شما یک ساندبار خوب چه ویژگی‌های دیگری باید داشته باشد؟ آیا تجربه استفاده از مدل‌های معرفی شده را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نویسنده : الهه سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه