021-7356

راهنمای خرید بیوتی دیش عکاسی

راهنمای خرید بیوتی دیش عکاسی

هنگامی که با چنین تفاوت‌هایی روبرو می‌شوید چکار می‌کنید و از کجا می‌دانید کدام بیوتی دیش برای پرتره های شما مناسب است؟ در این مقاله ما درمورد سه سایز مختلف بیوتی دیش و تاثیراتی که روی تصاویر شما دارند صحبت می‌کنیم. تمام بیوتی دیش هایی که در اینجا درمورد آن‌ها صحبت می‌کنیم نقره‌ای هستند و هیچکدام از آن‌ها قابل جمع شدن نیستند. تا هنگامی که کیفیت یک بیوتی دیش برای شما مناسب باشد، اینکه قابل جمع شدن باشد یا نه نباید تاثیر خاصی روی تصمیم‌گیری شما داشته باشد.

انواع بیوتی دیش

بیوتی دیش در ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند و هرکدام از آن‌ها تاثیر متفاوتی روی عکس‌های شما دارند.

بیوتی دیش چیست؟

بیوتی دیش

ابعاد مختلف بیوتی دیش. چپ: 16 اینچ، وسط 20 اینچ، راست 27 اینچ.

بیوتی دیش اصلاح کننده‌های کاسه‌ای شکلی هستند که به خاطر تضاد نوری که ارائه می‌دهند شناخته شده هستند. کیفیت نور معمولا با کلماتی مانند سخت یا نرم سنجیده می‌شود. همین موضوع بیوتی دیش ها را از دیگر اصلاح کننده های نوری جدا می‌کند. هدف استفاده از بیوتی دیش دستیابی به نرم‌ترین نور ممکن است. این نور به شما این امکان را می‌دهد به لبه‌ها و سایه‌های مشخص برسید ولی در عین حال به یک نور ملایم دسترسی داشته باشید.

[relatedpost post=”103863″]

دیش بیوتی

در عکس یک بیوتی دیش بدون اصلاح کننده، یک بیوتی دیش گریددار و یک بیوتی دیش با دیفیوزر می‌بینید.

اکثر بیوتی دیش هایی که برای پرتره عرضه می‌شوند با گرید و دیفیوزر عرضه می‌شوند تا نور را بیشتر اصلاح کنند. گریدها مسیر نور را تغییر می‌دهند ولی دیفیوزرها نور را پخش، آن را نرم‌تر می‌کنند و شکلش را تغییر می‌دهند.

ابعاد مختلف بیوتی دیش

در صورتی که عبارت «بیوتی دیش» را جستجو کنید با نتایج مختلفی روبرو خواهید شد. شما می‌توانید بیوتی دیش هایی را پیدا کنید که فقط چند اینچ قطر دارند و برای فلاش‌های رو دوربینی طراحی شده‌اند. همچنین بیوتی دیش های بزرگی هم هستند که برای پرتره های گروهی طراحی شده‌اند. در این مقاله ما سه سایز مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در دسته بیوتی دیش های معمولی قرار می‌گیرند. این سه عبارتند از 27 اینچ، 20 اینچ و 16 اینچ

هر سه دیش در یک فاصله نسبت به سوژه قرار گرفته‌اند تا شما به خوبی با تفاوت‌های هرکدام از آن‌ها آشنا شوید.

1- 27 اینچ

دیش زیبایی

بیوتی دیش 27 اینچی

با قطر 27 اینچ این بیوتی دیش بزرگترین محصولی است که شما می‌توانید در بازار پیدا کنید. در صورتی که در فاصله نزدیک از آن استفاده کنید، نوری که تهیه می‌کند کاملا نرم است و کاملا با سافت‌باکس‌های متوسط قابل مقایسه است و کنتراست آن فقط کمی بیشتر است. همچنین برق داخل چشم سوژه نیز هنگام استفاده از این محصول نسبتا بزرگ است.

به خاطر ابعاد این محصول می‌توانید آن را نسبت به سوژه دورتر قرار دهید تا تاثیر آن مانند بیوتی دیش‌های کوچک باشد و فضای بیشتری برای کار در اختیار شما قرار دهد. همچنین این بیوتی دیش برای نورپردازی پرتره های گروهی هم مناسب است.

بیوتی دیش پرتره

بیوتی دیش برای پرتره

در صورتی که بیوتی دیش 27 اینچی را خیلی نزدیک به سوژه قرار دهید نور شما خیلی نرم خواهد بود. به تبدیل سایه و نور و همچنین نحوه شکل‌گیری نور در اطراف سوژه دقت کنید.

یک بیوتی دیش با چنین ابعادی چندین نقطه ضعف خواهد داشت. اول اینکه هرچقدر منبع نور شما نسبت به سوژه بزرگ‌تر باشد، روشنایی چشم سوژه کمتر خواهد بود. اگر به دنبال چشم‌های روشن‌تر و شفاف‌تر هستید یک دیش کوچک‌تر برای شما مناسب است. همچنین کنترل محل افتادن نور (بدون گرید) هم سخت‌تر خواهد بود. منبع نور بزرگ‌تر نور بیشتری پشت سوژه شما می‌تاباند.

[relatedpost post=”66157″]

2- 20 اینچ

انواع بیوتی دیش در عکاسی پرتره

دیش 20 اینچی

دومین بیوتی دیشی که ما قصد بررسی آن را داریم قطر آن 20 اینچ است. این مقدار به عنوان قطر استاندارد یک بیوتی دیش شناخته می‌شود. در صورتی که این دیش را در فاصله مناسب نسبت به سوژه (30 تا 120 سانتی‌متری) قرار دهید کیفیت نور تولیدی آن برای انواع پرتره و سوژه‌ها مناسب است.

بیوتی دیش پرتره

بیوتی دیش چیست؟

دیش 20 اینچی نیز نور نرم و مناسبی ارائه می‌دهد اما بخش‌هایی که در آن سایه به نور تبدیل شده است مشخص‌تر هستند. همچنین می‌بینید که نور کمتر سوژه را احاطه می‌کند و باعث ایجاد سایه‌های تیره‌تر در پشت‌سر سوژه می‌شود.

3- 16 اینچ

انواع بیوتی دیش

دیش 16 اینچ

آخرین بیوتی دیشی که ما قصد بررسی آن را داریم 16 اینچ قطر دارد. بیشترین استفاده من از این سایز است و در تصاویر زیر می‌توانید کیفیت آن را ببینید.

به خاطر ابعاد کوچک این دیش کنترل و نزدیک کردن آن به سوژه کار راحتی است. این دیش به صورت واضح چشم‌های سوژه را مشخص می‌کند و آن‌ها را کاملا روشن می‌کند. این منبع نور که سخت‌تر است لبه‌های بین نور و سایه را به خوبی تعریف می‌کند.

[relatedpost post=”31830″]

اگر می‌خواهید محل افتادن نور را تا حد ممکن کاهش دهید، این دیش بهترین انتخاب شما است. با این وجود اگر می‌خواهید محل افتادن نور را بزرگ‌تر کنید بهتر است از اصلاح کننده‌های بزرگ‌تر استفاده کنید زیرا اگر بخواهید این دیش را دورتر از سوژه پرتره قرار دهید به نور خیلی سختی می‌رسید که در اکثر مواقع پرتره‌های شما را خراب می‌کند.

بیوتی دیش پرتره

بیوتی دیش برای پرتره

بیوتی‌ دیش 16 اینچی نور فوق‌العاده‌ای برای شما تهیه می‌کند. در اینجا شما می‌توانید تبدیل سایه به نور را مشاهده کنید. همچنین محل سقوط نور باعث شده است پشت سر سوژه بیشتر در سایه باشد.

از لحاظ قابل حمل بودن این سایز مناسب‌ترین دیش موجود در بازار است. وزن آن خیلی زیاد نیست و به راحتی می‌توانید آن را با دست جابجا کنید.

[relatedpost post=”16598″]

هنگامی که از این محصول به عنوان هرچیزی به جز نور کلیدی استفاده می‌کنید، این سایز مناسب‌ترین سایز موجود است. ابعاد کوچک آن باعث می‌شود قرار دادن آن در هرمکانی آسان باشد.

چه سایزی برای شما مناسب است؟

بیوتی دیش چیست؟

برخی از تفاوت‌های بین این اصلاح کننده‌ها خیلی کوچک هستند و اگر تازه با نور و تجهیزات نورپردازی آشنا شده باشید، تشخیص این تفاوت‌ها کار خیلی سختی خواهد بود. اگر برای شما سوال است که کدام یک از این محصولات برای شما مناسب است، بهترین توصیه من به شما این است که به دنبال چیزی باشید که به آن نیاز دارید.

به دنبال یک محصول قابل حمل هستید؟ سعی کنید یک دیش کوچک و یا با قابلیت جمع شدن بخرید.

آیا اغلب اوقات از بیوتی دیش برای گرفتن پرتره های گروهی استفاده می‌کنید؟ سعی کنید بزرگترین دیش موجود را بخرید.

هر سایزی که می‌خرید، مطمئن شوید روی آن گرید و دیفیوزر هم نصب شده باشد تا بتوانید بیشترین کنترل ممکن را روی نور داشته باشید. هرکدام از این محصولات را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که یک محصول تطبیق‌پذیر بخرید که بتوانید چندین سال از آن استفاده کنید.

آیا تابحال از این اصلاح کننده‌ها استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است نظرات خودتان را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

27 دیدگاه

  • محسن گفت:

    سلام.تشکر میکنم خیلی عالی بود .دستتون درد نکنه .مقاله بیوتی دیش کامل بود

  • محسن گفت:

    سلام.تشکر میکنم خیلی عالی بود .دستتون درد نکنه .کامل بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه