دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

شیلا کریهد به عنوان عکاس رسمی رییس جمهور آمریکا انتخاب شد

اخبار عکاسی
شیلا کریهد به عنوان عکاس رسمی رییس جمهور آمریکا انتخاب شد

عکاس رسمی رییس جمهور در کاخ سفید مسئول بسیاری از عکس‌های رسمی‌ است که از رئیس جمهور آمریکا مشاهده می‌کنید، به همین دلیل این شغل، انتخاب بسیار مهمی خواهد بود. در هشت سال گذشته، حتما چشمتان به کارهای پیت سوزا خورده است، او عکاس رسمی رئیس‌جمهور سابق باراک اوباما بود و طی هشت سال گذشته نزدیک به دو میلیون عکس از او و خانواده‌اش ثبت کرده است. اما حالا که دونالد ترامپ بر جایگاه رئیس‌جمهور قرار گرفته است و کار عکاس سابق در کاخ سفید تمام شده است، رئیس‌جمهور ترامپ برای دومین بار در تاریخ، یک زن یعنی شیلا کریهد (Shealah Craighead) عکاس خبرنگار را برای این موقعیت انتخاب کرده است. در سه‌شنبه 27 ژانویه خبرگزاری خصوصی ترامپ، شین اسپایسر این انتخاب را تایید کرده است.

1366_2000-5

کریهد قبلا هم در شغل‌های شبیه به این کار کرده است. او سابقا عکاس بانوی اول سابق آمریکا یعنی لورا بوش بوده است. همینطور او عکاسی کمپین نخست وزیری فرماندار سارا پالین را به عهده داشته و ویرایشگر عکس‌های نخست وزیر سابق دیک چِنی هم بوده است. در کنار این عناوین کار او به طور دائم بر روی فضای سیاسی تمرکز داشته و عضوی از مجلات Newsweek و People Magazine بوده است. هرچند این عکاس قبلا در کاخ سفید کار کرده است، ولی این موقعیت تنها برای بار دوم است که در اختیار یک زن قرار داده شده. قبل از او شارون فارمر در زمان کلینتون عکاس کاخ سفید بوده است. البته رزومه‌ی کریهد باعث شد از چند روز قبل از انتخاب رسمی او خیلی‌ها این حدس را بزنند که او عکاس کاخ خواهد شد.

شغل عکاس رسمی کاخ سفید کاملا انتخابی است. در کلام دیگر، شغلی نیست که رئیس‌جمهور مجبور به انتخابش باشد مگر اینکه خودش بخواهد یک عکاسی شخصی در کنار او قرار بگیرد. گفته شده که انتخاب عکاس به زمان جان اف کندی برمی‌گردد. هرچند که رابطه‌ی بین عکاسان و رئیس‌جمهور وقت در هر زمان متفاوت بوده است، اما تنها رئیس‌جمهوری که بعد از جان اف کندی، عکاس رسمی نداشته جیمی کارتر بوده و باقی رئیس‌جمهوران این شغل را در اختیار کسی گذاشته‌اند.

شغل “عکاس رسمی رییس جمهور” به این معنا است که عکاس باید سایه به سایه‌ی رئیس‌جمهور به همه‌جا برود تا عکس‌هایی برای بازتاب عملکرد او بگیرد. این یعنی باید ساعت‌ها در راهرو‌ها بایستد، رئیس‌جمهور را از قرار ملاقاتی به قرار ملاقات دیگر دنبال کند، چند عکس بگیرد و بعد منتظر موقعیت بعدی برای عکاسی باشد.

بهرحال داشتن ” عکاس رسمی رییس جمهور” یا هر شخصیت رسمی دیگر، می‌تواند تاثیر زیادی روی فضای رسانه‌ای حول و حوش آن شخصیت رسمی بگذارد و همیشه خوراک خبری خوبی برای رسانه‌ها فراهم خواهد بود.

 

نویسنده : گروه تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *