دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

عکس‌های برنده مسابقات عکاسی ۲۰۲۴؛ تسخیرکنندگان شگفتی

عکس‌های برنده مسابقات عکاسی ۲۰۲۴؛ تسخیرکنندگان شگفتی

جشنواره‌های مخصوص عکاسی و فیلم بسیار زیادی به صورت سالانه در سراسر دنیا برگزار می‌شوند؛ اما تعداد اندکی از آن‌ها مورد استقبال عکاسان حرفه‌ای قرار می‌گیرند و آثار برتر و کم‌نظیر خود را به این مسابقات می‌فرستند. مسابقه عکاسی سونی، پولیتزر، استانبول و مخصوصا مسابقه عکاسی از طبیعت، به صورت سالانه میزبان قدرتمندترین و بهترین عکاسان از سراسر دنیا است و وقتی که نتایج نهایی این مسابقات به صورت عمومی اعلام می‌شود، به صورت ناخودآگاه زبان به تحسین آثار این هنرمندان باز خواهیم کرد؛ پس بیایید با غرق شدن در عکس های برند مسابقات عکاسی ۲۰۲۴، خودمان را برای ساعتی هم که شده با این هنر مدرن همراه کنیم؛ با ما همراه باشید.

آنچه خواهید خواند ...

عکس های برنده مسابقه جهانی عکاسی سونی 2024

مسابقات سونی را شاید بتوانیم در بین ۳ مسابقه برتر قرن قرار دهیم. عکس های برنده مسابقات عکاسی ۲۰۲۴ سونی و حتی سال‌های قبل از آن، همگی گویای این موضوع هستند که عکاسان نسبت به این این مسابقه دید ویژه‌ای دارند.

بهترین عکاس سال: ژولیت پاوی برای مجموعه Spiralkampagnen

بهترین عکاس سال: ژولیت پاوی برای مجموعه Spiralkampagnen
عکس‌های پاوی، که ترکیبی از تصاویر مستند و پرتره‌های تکان‌دهنده هستند، ظلم بی‌رحمانه‌ای را که بر این زنان روا شده است، آشکار می‌کند.

ژولیت پاوی برای حضور در مسابقات عکاسی سونی در سال ۲۰۲۴، دست روی پروژه بررسی تاثیرات ماندگار روش‌های کنترل بارداری که پزشکان دانمارکی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ در گرینلندیان اینویت انجام داده‌اند، گذاشته است.

این مجموعه به بررسی Spiralkampagnen می‌پردازد که در آن چندین هزار زن و دختر اینویت مورد خشونت قرار گرفته و بدون رضایت آن‌ها، دستگاه IUD در داخل رحم‌شان قرار گرفته است. بد نیست در پرانتز به این موضوع اشاره کنیم که برخی از این افراد زیر ۱۲ سال سن داشته‌اند. این عکس‌ها، از افراد حاضر در شهر نووک و فضاهای بالینی آن گرفته تا تصاویر اشعه ایکس و عکس‌های آرشیوی از زنان جوان درگیر در این ماجرا را شامل می‌شود. ناجا لیبرث، روانشناس در نوک، یکی از اولین کسانی بود که در مورمو عقیم‌سازی اجباری خود شهادت داد و در ادامه سراغ راه‌اندازی یک گروه فیسبوکی رفت تا زنان دیگر هم از تجربیات خود بگویند.

بهترین عکاس بخش معماری: سیوبهان دوران برای مجموعه Sala Mayor

بهترین عکاس بخش معماری: سیوبهان دوران برای مجموعه Sala Mayor
“Sala Mayor” که به معنی “سالن اصلی” است، قلب خانه‌های سنتی فیلیپینی است. این فضاها غالباً با مبلمان عتیقه، تزئینات نفیس و عکس‌های خانوادگی تزئین شده‌اند و محلی برای گردهمایی و جشن اعضای خانواده هستند.

براساس گفته‌های سیوبهان دوران، این مجموعه بخشی از پروژه کتابی با نام Houses that Sugar Built: An Intimate Portrait of Philippine Ancestral Homes است که به دلیل عکاسی، امکان بازدید از آنجا را داشت.

بهترین عکاس بخش خلاقیت: سوجاتا ستیا برای مجموعه A Thousand Cuts

بهترین عکاس بخش خلاقیت: سوجاتا ستیا برای مجموعه A Thousand Cuts
مجموعه عکس‌های “هزار برش” نه تنها از نظر بصری تکان‌دهنده است، بلکه پیامی قوی و ضروری را نیز به جهانیان ارسال می‌کند.

هزار برش مجموعه‌ای از پرتره‌ها و داستان‌های در حال انجام است که نمایندگی مطالعاتی در زمینه الگوهای آزار خانگی در جامعه جنوب آسیا را برعهده دارد.

بهترین عکاس بخش محیطی: ماهه الیپ با مجموعه Echoes of the Hive

بهترین عکاس بخش محیطی: ماهه الیپ با مجموعه Echoes of the Hive
عکس‌های الیپ، زنبورهای مرده، کندوهای خالی و چهره‌های غمگین زنبورداران را به تصویر می‌کشد. این تصاویر، نه تنها تراژدی این زنبورها را نشان می‌دهند، بلکه به خطرات استفاده از آفت‌کش‌های سمی برای محیط زیست و سلامت انسان نیز اشاره می‌کنند.

در ماه مارس ۲۰۲۳، اتفاق بسیار غم‌انگیزی برای بیش از ۱۰۰ زنبوردار در Hopelchén در جنوب شرقی مکزیک رخ داد. در این اتفاق، زنبورهای ملیپونا آن‌ها توسط فیپرونیل مسموم شدند. فیپرونیل یک ماده حشره‌کش است که در اکثر کشورهای دنیا و ممنوعیت استفاده دارد، اما مکزیکی‌ها هنوز از آن به صورت آزادانه استفاده می‌کنند.

زنبورهای ملیپونا بسیار قدیمی هستند و برای مثال، تمدن مایاها این زنبورها را مقدس می‌دانستند.

بهترین عکاس بخش Landscape: ادو هارتمن با مجموعه The Sacrifice Zone

بهترین عکاس بخش Landscape: ادو هارتمن با مجموعه The Sacrifice Zone
مجموعه عکس‌های “منطقه قربانی” علاوه بر ارزش هنری، پیامی قوی و ضروری را به جهانیان ارسال می‌کند. این تصاویر به عنوان یادآوری هولناکی از عواقب جنگ هسته‌ای و خطرات استفاده از انرژی هسته‌ای عمل می‌کنند و خواستار اقدام برای صلح و خلع سلاح هسته‌ای هستند.

این مجموعه به بررسی منطقه‌ای دورافتاده از قزاقستان می‌پردازد که با نام چند ضلعی یا همان The Polygon شناخته می‌شود؛ جایی که زمانی مرکز اصلی آزمایش‌های هسته‌ای اتحاد جماهیر شوروی بود. براساس گفته‌های ادو هارتمن، این مکام هنوز هم به شدت آلوده است و فقط با لباس‌های محافظت شده می‌توان به آن دسترسی داشت. تصاویر این مجموعه با استفاده از یک دوربین مادون قرمز ثبت شده‌اند.

بهترین عکاس بخش Portfolio: خورخه موناکو با مجموعه Portraits and Landscapes

بهترین عکاس بخش Portfolio: خورخه موناکو با مجموعه Portraits and Landscapes
مجموعه “پرتره‌ها و مناظر” علاوه بر ارزش هنری، به درک عمیق‌تری از تنوع و زیبایی جهان کمک می‌کند. این عکس‌ها، فراتر از صرف تصاویر زیبا، پنجره‌ای به سوی زندگی انسان‌ها در گوشه و کنار دنیا را به تصویر می‌کشند و به ما یادآوری می‌کنند که همگی بخشی از یک بشریت واحد هستیم.

براساس گفته‌های خورخه موناکو، هدف او ایجاد پروژه‌هایی است که زندگی افراد حاضر در گروه‌های اقلیتی، مانند اقلیت‌های قومی، مذهبی یا حتی جنسی را به تصویر بکشد. او همچنین قصد دارد تا با استفاده از تصاویرش، آگاهی افراد مختلف در مورد این گروه‌ها را افزایش دهد.

بهترین عکاس بخش پرتره: والری پشتاروف با مجموعه Father and Son

هر سال عکاسان زیادی در سرتاسر دنیا در مسابقات عکاسی شناخته شده و معتبر شرکت می‌کنند که دیدن دنیا از دید شاتر دوربین آنها، شگفتی بسیاری از داوران را برمی‌انگیزد. با گذشت 6 ماه از سال، بررسی آثار برندگان مسابقات عکاسی 2024 خالی از لطف نیست.

والری پشتاروف با مجموعه Father and Son
مجموعه “پدر و پسر” می‌تواند بیننده را به تأمل در روابط خود با پدران، پسران و سایر اعضای خانواده ترغیب کند و به آنها یادآوری کند که عشق و پیوند خانوادگی چه قدر ارزشمند است.

والری پشتاروف با مجموعه Father and Son قصد دارد تا عشق ناگفته‌ای که بین مردان وجود دارد را با استفاده از تصاویر یک پدر و پسر که پس از سال‌ها دوباره یک‌دیگر را دیده و دست هم را گرفته‌اند، نشان می‌دهد.

بهترین عکاس بخش ورزشی: توماس موروت با مجموعه Kald Sòl

بهترین عکاس بخش ورزشی: توماس موروت با مجموعه Kald Sòl
مجموعه “Kald Sòl” اثری هنری الهام‌بخش و قدرتمند است که بیننده را به تحسین زیبایی و قدرت طبیعت و شجاعت انسان در برابر آن ترغیب می‌کند.

توماس موروت در مورد این مجموعه عکس‌های خود می‌گوید که من در حال مستندسازی از یک سفر موج‌سواری در ایسلند در اواسط زمستان بودم که این مجموعه را تهیه کردم. مستندسازی از موج‌سواری سرد همیشه برای من جذاب بوده است؛ بنابراین وقتی فرصت انجام آن را پیدا کردم، فرصت را از دست ندادم.

بهترین عکاس بخش Still Life: فدریکو اسکارچیلی با مجموعه Flora

بهترین عکاس بخش Still Life
اسکارچیلی با استفاده از نورپردازی ظریف، ترکیب‌بندی‌های خلاقانه و جزئیات دقیق، گیاهان را به عنوان سوژه‌های زیبا و ارزشمند به نمایش می‌گذارد.

فدریکو اسکارچیلی عقیده دارد که گیاهان از تامین‌کنندگان اصلی مواد دارویی هستند و با مجموعه عکس‌های Flora قصد دارد تا نقش مهم فرماکگنوزی را در زیست‌شناسی مدرن برجسته کند.

بهترین عکاس بخش حیات وحش و طبیعت: ایوا برلر با مجموعه Suspended Worlds

بهترین عکاس بخش حیات وحش و طبیعت: ایوا برلر با مجموعه Suspended Worlds
مجموعه “Suspended Worlds” علاوه بر ارزش هنری، به تأمل در مورد جایگاه انسان در دنیای طبیعی و ارتباط ظریف ما با موجودات زنده دیگر دعوت می‌کند. تار عنکبوت‌ها که اغلب مورد بی‌توجهی یا ترس قرار می‌گیرند، در این مجموعه به عنوان شاهکارهای مهندسی و نمادی از زیبایی ظریف طبیعت به تصویر کشیده می‌شوند.

ایوا برلر در توضیحات پروژه خود نوشته است: “این پروژه به عنوان کاوش در دنیای تار عنکبوت‌ها آغاز شد؛ دقیقا در همان زمانی که سرمای زیادی وجود دارد؛ اما در نهایت منجر به سفری شخصی و عالی به عمیق‌ترین ترس‌ها و آرزوهای من شد.

عکس های برنده مسابقه جهانی عکاسی طبیعت 2024

با هر بار برگزاری مسابقه جهانی عکاسی از طبیعت، ما بیشتر از قبل عاشق دوربین‌های عکاسی می‌شویم که ما را از دیدن این صحنه‌های جذاب محروم نکرده‌اند. عکاسان بسیار زیادی با دوربین‌های عکاسی خود به سراغ ثبت لحظاتی می‌روند که با کنار هم قرار دادن تمام آن‌ها، عکس های برنده مسابقه جهانی عکاسی طبیعت 2024 مشخص شده‌اند. در بخش توضیحات هر عکس، صحبت‌های عکاس در مورد آن صحنه نوشته شده است!

بهترین عکاس بخش رفتار پرندگان: تریسی لوند – برنده جایزه بزرگ عکاس سال طبیعت

بهترین عکاس بخش رفتار پرندگان: تریسی لوند - برنده جایزه بزرگ عکاس سال طبیعت
ترکیب‌بندی این عکس، بیننده را به قلب رویداد می‌برد و حس حضور در آن لحظه را به او القا می‌کند. انبوه مرغ ماهی‌خوارها در حال شیرجه، خطوط منحنی زیبایی را در آسمان ایجاد می‌کنند و ماهی‌های در حال فرار، پویایی و هیجان را به تصویر می‌کشند.

در صحنه ثبت این تصاویر، هزاران مرغ ماهی‌خوار  در آسمان بالای سر ما بودند و پس از آن به دنبال ماهی‌های موجود در دریا، شروع به شیرجه زدن در آب کردند. منظره‌ای باورنکردنی که هیچ کسی از تماشای آن سیر نمی‌شد؛ چه برسد به عکاسی؛ پس من در آن روز بیش از ۱۸۰۰ تصویر گرفتم که فقط ۲ عکس آن قابلیت استفاده داشتند.

بهترین عکاس بخش پرتره حیوانات: نیکلاس رمی

بهترین عکاس بخش پرتره حیوانات: نیکلاس رمی
چشم‌های این شکارچی سیاه در این عکس، به طور مستقیم به دوربین خیره شده و گویی بیننده را به درون دنیای خود می‌کشاند. این نگاه نافذ، حس کنجکاوی و هوش این موجود را به خوبی نشان می‌دهد.

من از وجود این شکارچی سیاه که در صخره‌ای در داخل آب زندگی می‌کند، آگاه بودم و به همین دلیل در ذهن من پرتره‌ای شکل گرفت که با ثبت آن، توانستم شخصیت این شکارچی در کمین را به نمایش بگذارم.

بهترین عکاس بخش رفتار پستانداران: الکس برکس

بهترین عکاس بخش رفتار پستانداران: الکس برکس
این عکس فراتر از یک تصویر زیبا است و داستانی از شکار، بقا و تعادل در دنیای طبیعت را روایت می‌کند.

آن روز صبح تصمیم گرفتیم که به دنبال چهار یوزپلنگی برویم که قصد داشتند برای شکار بروند. ساعت‌ها دنبال‌شان بودیم. از تمام گله‌های غرال‌ها و گورخرها گذشتیم و می‌دانستیم که قرار است اتفاقی رخ دهد. وقتی که ۵ ساعت از حرکت ما گذشته بود، دیدیم که یوزپلنگ‌ها به سمت گورخرها حرکت کردند تا ضیافت شکارشان آغاز شود.

بهترین عکاس بخش رفتار دوزیستان و خزندگان: جان سیگر

بهترین عکاس بخش رفتار دوزیستان و خزندگان: جان سیگر
ترکیب‌بندی این عکس، بیننده را به تعجب وا می‌دارد و حس کنجکاوی او را برمی‌انگیزد. قرار گرفتن مارمولک در بالای سر ایگوانا، پرسپکتیو جالبی را به تصویر می‌دهد و توجه بیننده را به هر دو حیوان جلب می‌کند.

این تصویر را در سفری به جزایر گالاپاگوش گرفتم و این جزایر پر از ایگواناهای دریایی و مارمولک‌ها است. این تنها باری بود که مارمولکی را دیدم که روی سر یک ایگوانا لمیده بود و هر دو به صورت واضحی در حال لذت بردن از این موضوع بودند.

بهترین عکاس بخش رفتار بی‌مهرگان: بیل کلیپ

بهترین عکاس بخش رفتار بی‌مهرگان: بیل کلیپ
ثبت تصویری از خرچنگ‌های Sally Light Foot در حال مقاومت در برابر امواج، پدیده‌ای است که به ندرت می‌توان آن را به طور کامل ثبت کرد. کلیپ با مهارت و صبر خود، موفق به ثبت این لحظه خاص و هیجان‌انگیز شده است.

اواخر بعد از ظهر در پورتو اگاس، جزیره سانتیاگو، گالاپاگوس بود و خرچنگ‌های رنگارنگ Sally Light Foot در حال بازگشت به خط ساحلی بودند. من می‌دانستم در زمانی که موج‌ها می‌آیند، خرچنگ‌ها در محکم‌ترین حالت ممکن خود را نگه می‌دارند که آب آن‌ها را با خود نبرد؛ پس سه‌پایه‌ام را تنظیم و از قبل روی صخره‌ها فوکوس کردم و در این بین هم سرعت شاتر را بسیار پایین آوردم تا آب در حال حرکت محو شود.

بهترین عکاس بخش هنر طبیعت: میکی اسپیتزر

بهترین عکاس بخش هنر طبیعت: میکی اسپیتزر
ترکیب‌بندی این عکس، از قواعد و چارچوب‌های سنتی عکاسی فراتر رفته و به دنیای انتزاع و تخیل گام می‌نهد. رنگ‌ها، اشکال و خطوط سیال در این تصویر، حس کنجکاوی و شگفتی بیننده را برمی‌انگیزند.

رگه‌های مایع آبی یخی، نوارهای درخشان و روشن و رسوبات طلایی درخشان در کنار هم قرار گرفته اند تا یکی از جذاب‌ترین سراب‌ها برای چشم انسان‌ها را بسازند. این تصویر شبیه یک فیل یا شیر است؟ نمی‌دانم؛ این موضوع تا حد زیادی به تصورات شما بستگی دارد.

بهترین عکاس بخش انسان و طبیعت: یوانیس پاولوس ایوانگلیدیس

بهترین عکاس بخش انسان و طبیعت: یوانیس پاولوس ایوانگلیدیس
نور گرم غروب آفتاب، رنگ‌های زیبایی را به این تصویر اضافه کرده است. این نورپردازی، حس آرامش و صلح را به بیننده القا می‌کند.

ماهیگیران سنتی شانس خود را با تغییر جزر و مد در غروب آفتاب در کوگالا، سریلانکا امتحان می‌کنند. این حرکت آب را بر خلاف سکون ماهیگیران به نمایش می‌گذارد. روش‌های سنتی ماهیگیران مانند چیزی که در این تصویر می‌بینید، تهدید قابل توجهی برای منابع طبیعی اقیانوس ایجاد نمی‌کنند.

بهترین عکاس بخش گیاهان و قارچ‌ها: شارتی لرتسینتاناکورن

بهترین عکاس بخش گیاهان و قارچ‌ها: شارتی لرتسینتاناکورن
این عکس، نمونه‌ای از تنوع زیستی شگفت‌انگیز دنیای گیاهان را به تصویر می‌کشد. گل Thismia thaithongiana، با شکل عجیب و غریب خود، یادآور ظرافت‌ها و شگفتی‌های ناشناخته‌ای است که در طبیعت وجود دارند.

یک بار، سوچات چانومنوان، یکی از عکاسان که برای او احترام زیادی قائل بودم، مرا به کوه دوی هوآ موت، پناهگاه حیات وحش آمفانگ در استان تاک تایلند، برد تا با نوعی موجود زنده با شکل عجیبی که شبیه جغد بود، ملاقات کنم. نام علمی این گیاه Thismia thaithongiana است.

بهترین عکاس بخش زیر آب: اندی اشمیت

بهترین عکاس بخش زیر آب: اندی اشمیت
این عکس، بیننده را در قلب صحنه قرار می‌دهد و حس هیجان و پویایی شکار را به او القا می‌کند. حرکت اورکا و شاه ماهی‌ها، حس زنده بودن و پویایی را به تصویر می‌افزایند.

هر زمستان، گروه‌های عظیمی از شاه ماهی‌ها از اقیانوس آزاد به آب‌راه‌های شمال نروژ مهاجرت می‌کنند و به این ترتیب، تعداد زیادی شکارچی بزرگ مانند اورکا و نهنگ های گوژپشت را به سمت خودشان می‌کشانند.

بهترین عکاس بخش مناظر و محیط‌های طبیعی: ایوان پدرتی

بهترین عکاس بخش مناظر و محیط‌های طبیعی: ایوان پدرتی
این عکس، عظمت و زیبایی خیره‌کننده طبیعت را به تصویر می‌کشد. کوه Vestrahorn با قله برفی خود و ساحل وسیع ماسه سیاه، یادآور قدرت و ظرافت دنیای طبیعی هستند.

زمستان Stokksnes در ایسلند. ساحل با ماسه سیاه و کوه با شکوهی با نام وستراهورن در این تصویر قرار دارند و من عاشق تضاد رنگ بین کوه‌های سفید و تپه‌های شنی سیاه با چمن زد هستم.

بهترین عکاس بخش سیاه و سفید: ریچارد لی

بهترین عکاس بخش سیاه و سفید: ریچارد لی
ترکیب‌بندی این عکس، پلنگ را به عنوان سوژه اصلی در مرکز تصویر قرار می‌دهد. خطوط منحنی بدن پلنگ و خطوط صاف حوض، تعادل و نظم را به تصویر می‌بخشند.

من در پناهگاهی مخفی در کنیا، در صبورانه‌ترین حالت ممکن تا پاسی از شب منتظر ماندم تا لحظه زیبایی را که یک پلنگ به حوض نزدیک می‌شود را ثبت کنم.

چگونه در مسابقه عکاسی برنده شویم؟ ۸ تکنیک مؤثر پیروزی

مقاله مرتبط: چگونه در مسابقه عکاسی برنده شویم؟ ۸ تکنیک مؤثر پیروزی

عکس منتخب جایزه معتبر جهانی پولیتزر 2024

جایزه پولیتزر به صورت سالانه به بهترین خبرنگاران دنیا داده می‌شود. در حاشیه مراسم اعطا این جایزه، یک جایزه دیگر هم به عکاسانی داده می‌شود که به بهترین شکل ممکن توانسته باشند از یک واقعه مهم و خبرساز، تصویربرداری کنند. امسال، عکس‌های ثبت شده توسط ایوان والنسیا، ادواردو وردوگو، فلیکس مارکز، مارکو اوگارته فرناندو لیانو، اریک گی، گریگوری بول و کریستین چاوز، عکاسان آسوشیتدپرس در بین عکس های برنده مسابقات عکاسی ۲۰۲۴ قرار داشتند.

این عکس‌ها به خوبی وضعیت مهاجران و پناهجویان در سفرهای دشوارشان را نشان می‌دهد و به همین دلیل، خبرنگاران گفته شده جایزه پولیتزر ۱۵ هزار دلاری را دریافت کردند. توضیحات مربوط به هر تصویر در زیر آن قرار دارد!

یک گروه از مردم هائیتی در حال عبور از دره داریان (در مرز کلمبیا به پاناما) – عکاس:‌ ایوان والنسیا

یک گروه از مردم هائیتی در حال عبور از دره داریان (در مرز کلمبیا به پاناما)
این عکس، بیننده را به درون صحنه می‌برد و حس همدلی با مهاجران را به وجود می‌آورد. نورپردازی، چهره‌ها و جزئیات لباس مهاجران را به وضوح نشان می‌دهد.

مردم ونزوئلا در حال به اهتزاز در آوردن پرچم آمریکا در زمان حرکت هلیکوپترهای گشتی – عکاس: فرناندو لیانو

مردم ونزوئلا در حال به اهتزاز در آوردن پرچم آمریکا در زمان حرکت هلیکوپترهای گشتی - عکاس: فرناندو لیانو
این عکس، داستانی غم‌انگیز و تکان‌دهنده از رنج مردم ونزوئلا را روایت می‌کند. استفاده از پرچم آمریکا به عنوان نمادی از امید و درخواست کمک، تأثیر این عکس را دوچندان می‌کند.

یک زن در حال حمل فرزند خود پس از عبور او و سایر مهاجران و پناهجویان از ریو گراند و ورود به ایالات متحده از خاک مکزیک است تا پلیس‌های مرزی آمریکا او و فرزندش را دستگیر و به اداره پناهندگان انتقال دهند. – عکاس:‌ اریک گی

یک زن در حال حمل فرزند خود پس از عبور او و سایر مهاجران و پناهجویان از ریو گراند و ورود به ایالات متحده از خاک مکزیک است تا پلیس‌های مرزی آمریکا او و فرزندش را دستگیر و به اداره پناهندگان انتقال دهند. - عکاس:‌ اریک گی
این عکس، لحظه‌ای خاص و گذرا را در بحران مهاجرت ثبت می‌کند. عکسی که بیننده را به درک عمیق‌تر از تجربیات مهاجران و پناهندگان کمک می‌کند.

مردم از رودخانه ریو گراند از سیوداد خوارز مکریک به سمت ایالات متحده می‌روند – عکاس:‌ کریستین چاوز

مردم از رودخانه ریو گراند از سیوداد خوارز مکریک به سمت ایالات متحده می‌روند - عکاس:‌ کریستین چاوز
چاوز با عکاسی از این صحنه، به افزایش آگاهی عمومی در مورد بحران مهاجرت و خطرات و سختی‌هایی که مهاجران با آن مواجه هستند، کمک می‌کند.

گروهی از مردم پس از عبور از مرز در نزدیکی جاکومبا، کالیفرنیا، در یک کمپ موقت می‌خوابند و منتظر درخواست پناهندگی خود هستند. – عکاس:‌ گریگوری بول

گروهی از مردم پس از عبور از مرز در نزدیکی جاکومبا، کالیفرنیا، در یک کمپ موقت می‌خوابند و منتظر درخواست پناهندگی خود هستند. - عکاس:‌ گریگوری بول
این تصویر روایت‌گر سختی کشیدن انسان‌هایی است که برای یک زندگی بهتر می‌جنگند.

خانواده‌ها از ریو براوو و روی یک تشک بادی از ماتاموروس مکزیک وارد ایالات متحده آمریکا می‌شوند. – عکاس:‌ فرناندو لیانو

خانواده‌ها از ریو براوو و روی یک تشک بادی از ماتاموروس مکزیک وارد ایالات متحده آمریکا می‌شوند. - عکاس:‌ فرناندو لیانو
این عکس، غم، ترس و ناامیدی را که بسیاری از مهاجران در هنگام عبور از مرز تجربه می‌کنند، به طور قدرتمندی به تصویر می‌کشد.

خانواده‌ای در حال عبور از زیر سیم خاردارها مرزی برای ورود به خاک آمریکا هستند. – عکاس:‌ اریک گی

خانواده‌ای در حال عبور از زیر سیم خاردارها مرزی برای ورود به خاک آمریکا هستند. - عکاس:‌ اریک گی
ین عکس، بینندگان را به تأمل در این موضوع و یافتن راه حل‌های انسانی برای این بحران فزاینده دعوت می‌کند.

مردم در واگن‌های قطار باری به سمت شمال در ایراپواتو مکزیک، سوار می‌شوند. – عکاس:‌ مارکو اوگارته

مردم در واگن‌های قطار باری به سمت شمال در ایراپواتو مکزیک، سوار می‌شوند. - عکاس:‌ مارکو اوگارته
این عکس به دلیل روایت قدرتمندانه خود از بحران مهاجرت در مکزیک و آمریکای مرکزی مورد تحسین داوران قرار گرفت. عکسی که به طور گویا، ناامیدی، شکنندگی و امید این افراد را در شرایط سخت و خطرناک به تصویر می‌کشد.

تصویر شماره ۳۰

مردم از کلمبیا تا پاناما در حال قدم زدن در دره داریان هستند. – عکاس:‌ ایوان والنسیا

مردم از کلمبیا تا پاناما در حال قدم زدن در دره داریان هستند. - عکاس:‌ ایوان والنسیا
این تصویر هم‌زمان حس ترس و امید را در دل بیننده القا می‌کند.

تصویر شماره ۳۱

خانواده‌ها در طول پیاده‌روی خود در داخل دره داریان، زیر تابلویی استراحت می‌کنند که مرز پاناما و کلمبیا را مشخص می‌کند. – عکاس:‌ ایوان والنسیا

خانواده‌ها در طول پیاده‌روی خود در داخل دره داریان، زیر تابلویی استراحت می‌کنند که مرز پاناما و کلمبیا را مشخص می‌کند. - عکاس:‌ ایوان والنسیا
چهره‌ها غمگین و نگران هستند و حکایت از سختی‌هایی دارند که در طول سفر متحمل شده‌اند. همچنین در پس‌زمینه عکس، جنگل انبوه و انبوه دیده می‌شود که نشان‌دهنده مسیر دشوار پیش روی پناهندگان است.

مهاجران و پناهجویان در حالی که بین دو دیوار مرزی منتظر می‌مانند تا در سن دیگو درخواست پناهندگی بدهند، لباس‌هایی را که داوطلبان در اختیارشان قرار می‌دهند را دریافت می‌کنند. – عکاس:‌ گریگوری بول

مهاجران و پناهجویان در حالی که بین دو دیوار مرزی منتظر می‌مانند تا در سن دیگو درخواست پناهندگی بدهند، لباس‌هایی را که داوطلبان در اختیارشان قرار می‌دهند را دریافت می‌کنند. - عکاس:‌ گریگوری بول
زاویه و نورپردازی عکس، فضایی غم‌انگیز و مبهم را به وجود آورده است. سایه‌های دیوارهای مرزی بر روی پناهجویان سایه افکنده و حس محبوس بودن را در آنها القا می‌کند.

افرادی که در حال آماده شدن برای شروع مسیر مهاجرت خود از طریق دره داریان هستند. – عکاس:‌ ایوان والنسیا

افرادی که در حال آماده شدن برای شروع مسیر مهاجرت خود از طریق دره داریان هستند. - عکاس:‌ ایوان والنسیا
عکس حس امید، ناامیدی و سختی‌هایی را که مهاجران در این سفر طاقت‌فرسا با آن روبرو هستند به تصویر می‌کشد.

تصویر شماره ۳۴

یک زن و شوهر ونزوئلایی در حال شوخی کردن با هم هستند و می‌خواهند که سوار قطاری شوند که آن‌ها را به مکزیک می‌رساند. – عکاس:‌ ادواردو وردوگو

تصویر شماره ۳۵

افرادی که بیشتر ساکن آمریکای مرکزی هستند و می‌خواهند که با استفاده از کامیون به آمریکا پناهنده شوند، توسط ماموران مهاجرت مکزیکی و اعضای گارد ملی در وراکروز مکزیک بازداشت خواهند شد. – عکاس:‌ فلیکس مارکز

یک زن و شوهر ونزوئلایی در حال شوخی کردن با هم هستند و می‌خواهند که سوار قطاری شوند که آن‌ها را به مکزیک می‌رساند. - عکاس:‌ ادواردو وردوگو
عکس وردوگو صحنه‌ای از امید و شوخ طبعی در میان سختی‌های مهاجرت را به تصویر می‌کشد.

جشنواره عکس نورنگار

جمع‌بندی

تمام جایزه‌های گفته شده در کنار هم قرار گرفته‌اند تا همراه با نشان دادن زیبایی‌هایی که شما را مجذوب خودشان خواهند کرد، پیام‌های گوناگونی را به گوش شما برسانند. این پیام‌ها از مهر و محبتی که در بین حیوانات حیات وحش وجود دارد،‌ آغاز می‌شود و به مشکل بزرگ پناهندگان در عکس‌ های برنده مسابقات عکاسی ۲۰۲۴ می‌رسد.

هر کدام از افرادی که توانسته‌اند آثاری در بین عکس های برنده مسابقات عکاسی ۲۰۲۴ داشته باشند، علاوه بر اینکه دانش بالایی در زمینه عکاسی دارند، صبر بسیار زیاد را هم چاشنی کارشان کرده‌اند؛ نمونه بسیار خوبی از این موضوع هم عکس سیاه و سفید در بین عکس‌های برتر ثبت شده از طبیعت است که عکاس ساعت‌ها در داخل یک پناهگاه مخفی شده بود تا بتواند بهترین تصویر ممکن را ثبت کند.

نظر شما چیست؟ چه نمایشگاه‌های دیگری به صورت سالانه برگزار می‌شوند که باید در لیست ما قرار بگیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

10 دیدگاه
  • اسدی گفت:

    سلام و عرض ادب.
    دوربین من 850d کنون هستش.
    برای فولوی عالی برای عکاسی پرتره،چه نوع لنزی رو پیشنهاد دارین.

  • آرین گفت:

    من عاشق اینم که چطور هر عکاس با یه زاویه دید
    و یه سبک خاص، زیبایی رو به تصویر کشیده.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز 🌹🙏

  • zahra65 گفت:

    درود
    با دیدن هر عکس، توی یه سفر شگفت‌انگیز غرق می‌شم
    و یه عالمه حس و حال جدید رو تجربه می‌کنم. خیلی عالی بود .

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      خوشحالم که مقاله براتون جذاب بوده ممنون از ثبت نظرتون 🌹🙏

  • الیاسی گفت:

    ممنون از نویسنده این مقاله که این مجموعه عکس‌های بی‌نظیر رو با ما به اشتراک گذاشت.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      نگاهتون ریباست دوست عزیز ممنون از ثبت نظرتون 🌹🙏

  • سجاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    انگار با دیدن هر عکس، می‌تونستم حس و حال عکاس رو درک کنم و
    باهاش همذادپنداری کنم. خیلی لذت بردم

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که مقاله براتون جذاب بوده ممنون از ثبت نظرتون 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *