021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ترفندهای عکاسی در شب

ترفندهای عکاسی در شب

– تنظیمات اولیه دوربین برای عکاسی در شب

 

عامل نور مهم‌ترین بخش هر سبک عکاسی است؛ در واقع در غیبت نور، هیچ عکسی نمی‌توان گرفت. در نتیجه عکسبرداری در شب که هوا تاریک و نور کم است یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. در نتیجه برای عکاسی در نور کم ، شما اجبار دارید کیفیت خیلی بالا را فراموش کنید.

 

برای عکاسی در آسمان شب برای رسیدن به نور کافی جهت نوردهی درست ، به تنظیمات راحت‌تری نسبت به عکاسی منظره نیاز دارد. قبل از هرچیزی به تنظیم عناصر مثلث نورسنجی نیاز دارید. نور زیادی وجود ندارد و این به معنی باز کردن دیافراگم، افزایش ایزو و طولانی کردن زمان نوردهی (سرعت شاتر) است.

 

بیشتر بخوانید: پیشگیری از اتلاف وقت هنگام عکاسی با نوردهی طولانی

 

عکاسی در شب

 

برای هر عکسی یک نوع تنظیمات وجود ندارد، و این تنظیمات به عوامل مختلفی برای مثال روشنایی ماه بستگی دارد. اما چنانچه بخواهیم یک قاعده کلی را بیان کنیم، برای عکاسی در شب لازم است که  از بازترین دیافراگمی که لنز اجازه می‌دهد برای ثبت جزئیات آسمان استفاده کرد. لنزهایی با دیافراگم f/2.8 برای عکاسی در شب مناسبند و اگر شما چنین لنزی را دارید وقت آن است که عکاسی از آسمان شب را شروع کنید.

 

از عوامل بعدی که مهم هستند می‌توان ایزو و سرعت شاتر را نام برد برای عکاسی منظره معمولی، همیشه بر اهمیت استفاده از کمترین ایزوی ممکن تاکید می‌شود. اما ایزو باید برای عکاسی در شب به مقدار زیادی افزایش داده شود.

 

برای مثال لازم است حداقل ایزوی ۱۶۰۰ را در شب در نظر گرفت. استفاده از ایزوی خیلی بالا در عکاسی از آسمان شب معقول است اما با این وجود سعی کنید روی کمترین ایزوی قابل استفاده تنظیم کنید تا خیلی کیفیت عکستان را از دست ندهید.

 

عکاسی در شب

 

انتخاب سرعت شاتر مناسب کمی سخت‌تر است، زیرا به فاصله کانونی لنزی که استفاده می‌کنیم بستگی دارد، اما خوب است که طولانی‌تر از ۳۰ ثانیه نباشد، مگر در عکاسی از رد ستارگان. برای انتخاب سرعت شاتر، قانونی به نام قانون ۵۰۰ وجود دارد.

 

۵۰۰ تقسیم بر فاصله کانونی لنزی که در حال استفاده از آن هستید ، حداکثر سرعت شاتری که می‌توان استفاده کرد را نشان می‌دهد.

 

توجه داشته باشید اگر از یک دوربین کراپ سنسور استفاده می‌کنید، باید فاصله کانونی معادل یک لنز فول فریم را محاسبه کنید.

 

– استفاده از سه‌پایه

 

سه پایه برای عکاسی در شب برای استخراج یک تصویر واضح و شارپ از ملزومات است. زیرا ثابت نگه داشتن دوربین در دست برای چند ثانیه بدون هیچ لرزشی امکان پذیر نیست. با سه پایه هم از خستگی که باعث کم حوصله شدن می‍شود جلوگیری می‌کنید هم از لرزش دوربین.

 

عکاسی در شب

 

– اهمیت داشتن شناخت  از مکان عکاسی

 

مسیریابی در طول شب دشوار است، سعی کنید از قبل مسیر و ویژگی‌های مکان مورد نظرتان را بررسی کنید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریابی و تجربیات دیگران نیز استفاده کنید.

 

اگر مقصود عکاسی از ستاره‌ها و آسمان شب باشد، باید به مکانی بروید که بتوانید بیشترین تعداد ستاره‌ها را ببینید. در نتیجه باید تا می‌توانید از شهرهای شلوغ و آلوده دور شوید.امکاناتی مانند DarkSiteFinder برای جستجوی مناطق دارای آلودگی نوری کمتر منابعی عالی هستند.

 

 برای ثبت هر نوع تصویری در شب باید از شیوه مناسب آن استفاده کنید:

 

-ستاره‌های دنباله دار تنها یک یا دو ثانیه دوام دارند، پس ثبت آنها مقداری سخت خواهد بود. برای اینکه امکان ثبت آنها را بدست آورید ، تنظیم دوربین روی حالت عکاسی با وقفه زمانی (interval shooting) را تنظیم کنید و به طور پیوسته عکس بگیرید. برای ثبت ستاره‌های دنباله دار کوچک می‌توانید سرعت شاتر را تا حدود ۱۵ ثانیه بسته به میزان روشنایی شب افزایش دهید.

 

عکاسی در شب

 

-برای ثبت رد ستارگان با ید از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید،‌ همچنین می توانید یک مجموعه تصویر با استفاده از سرعت شاترهای کوتاه بگیرید و آنها را در فتوشاپ یا نرم افزاری مانند StarStax با هم ترکیب کنید.

 

 

عکاسی در شب

 

دانستن این نکته ضروری است که زمانی که ماه کوچک است، بیشترین تعداد ستاره را خواهید دید در نتیجه بهترین زمان برای عکاسی در شب است.

 

تا کنون عکاسی در شب را امتحان کرده‌اید؟ این سبک یکی از جذاب‌ترین عنوان عکاسی است. اگر تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید دوربین و سه پایه را آماده کنید با یکی از دوستان خود یک قرار عکاسی بگذارید بثیرون بروید آن را انجام دهید. اگر هم این سبک بی‌نظیر را امتحان کرده‌اید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *