021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

تأمین محتوای اینستاگرام می تواند یک مشکل باشد. ارائه مفاهیم و سپس یافتن تصاویر مناسب برای رساندن منظور خود به بیننده ممکن است کمی سخت به نظر برسد. از آنجا که محتوای اینستاگرام شما نه تنها باید برای مخاطبان شما جالب باشد – بلکه باید از لحاظ بصری هم زیبا به نظر برسد!

اینستاگرام یک پلتفرم کاملاً بصری است و به طور کلی کمپین های بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی به شدت وابسته به تصاویر چشم نواز و جذاب هستند. بنابراین، سختی کار هماهنگی نوشته های شما با تصاویرتان است.

1. چگونه می توان یک تم محتوایی برای پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کرد؟

اولین قدم برای اجرای یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام، برنامه ریزی برای مطالب خود است. همانطور که گفتیم، از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، برای ارتقای محتوای خود باید بتوانید احساس و مفهوم خود را به شکل دیداری در پروفایل کاری بیان کنید و به اشتراک بگذارید.

هنگام ایجاد یک تم مخصوص برای اینستاگرام، باید به چند نکته توجه کنید:

  • رنگ های استفاده شده
  • فیلترهایی که روی تصاویرتان اعمال می کنید
  • نوع محتوایی که میخواهید ارسال کنید (فقط یک ایده تقریبی در این مرحله کافی است)

نگاهی به این صفحه ی اینستاگرام بیندازید. آنها عکس های مختلفی با مضمون های متفاوتی را پست می کنند. اما در مورد رنگهایی که استفاده می کنند بسیار حساس و با دقت هستند.

تولید محتوا در اینستاگرام

در این صفحه زمانی که به پایین تر میروید رنگ ها به طور طبیعی از ارغوانی به سمت قرمز(شرابی) تبدیل میشود و شما شاهد یک طیف رنگی مناسب و هماهنگ هستید.

تولید محتوا در اینستاگرام

مشاغل دیگر مانند Lacoste رویکرد دیگری دارند. Lacoste در درجه اول از رنگ های مختص به برند خودش – سفید و سبز – استفاده می کند و معمولا تصاویر هر سطر محتوای بصری مشابه دارند. این کار یک نوع شناسنامه برای این برند به حساب می آید، چراکه هر کسی با دیدن این  پست ها متوجه میشود این عکس برای برند Lacoste است.

تولید محتوا در اینستاگرام

اگر واقعاً می خواهید فالوورهای اینستاگرام خود را تحت تأثیر قرار دهید ، می توانید محتوای پروفایل اینستاگرام خود را به مجموعه های پیچیده تر و بهم پیوسته از تصاویر و فیلم ها تبدیل کنید.

سبک محتوای بصری اینستاگرام شما باید نشان دهنده برند شما باشد. برای کمک به ایجاد سبک مناسب برای تجارت خود ، به این سوالات پاسخ دهید:

 

می خواهید مردم با چه رنگ هایی شما را بشناسند؟

استفاده از این رنگ ها را  در پست های اینستاگرامی خود بیشتر در نظر بگیرید.

 

می خواهید چه نوع محتوایی پست کنید؟ معرفی برندهای دیگر، عکاسی پرتره از اشخاص خاص ، فروش محصولات و…؟

مطمئناً لازم نیست خودتان را به یک نوع عکاسی محدود کنید ، اما داشتن یک ایده کلی درباره نوع محتوایی که می خواهید پست کنید بسیار حائز اهمیت است.

 

از چه فیلترهایی استفاده خواهید کرد؟

یکی از راه های ایجاد یک تم قابل شناسایی درپروفایل اینستاگرام شما، استفاده از فیلتر خاص برای تمام مطالب خود است. این یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک سبک و امضای محتویات شما در اینستاگرام است.

2.چگونه می توانید برای محتویات اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید؟

وقتی دانستید که می خواهید تم اینستاگرام شما از نظر بصری چه چیزی را بیان کند، آماده شروع برنامه ریزی برای محتوای خود هستید. قبل از در نظر گرفتن انواع مختلف محتوا، به آنچه می خواهید با بازاریابی اینستاگرامی خود بدست آورید فکر کنید. آیا فروش بیشتری می خواهید؟ آیا به دنبال تعامل بیشتری هستید؟ دنبال کننده (فالوور) های بیشتری نیاز دارید؟ تعیین اهداف بسیار مهم است، زیرا مسیری که باید برای تولید محتوا در اینستاگرام خود طی کنید را به شما نشان می دهد. همچنین در روز باید زمانی را برای تولید محتوا در اینستاگرام اختصاص دهید.

اگر یک تجارت کوچک هستید ، ممکن است شخصی برای مدیریت تمام وقت شبکه های اجتماعی خود نداشته باشید. به همین ترتیب ، شما احتمالاً وقت زیادی برای اختصاص دادن به اینستاگرام نخواهید داشت (به همین دلیل همه این برنامه ریزی های اولیه بسیار مهم هستند). با خود در مورد اینکه چقدر زمان می توانید به اینستاگرام اختصاص دهید صادق باشید تا بدانید که روزانه با چه تعداد پست می توانید صفحه ی خود را اداره کنید.

علاوه بر این، در نظر بگیرید که چه منابعی برای بازاریابی اینستاگرامی خود دارید. یا اینکه چقدر می توانید روی محتوای اینستاگرام خود سرمایه گذاری کنید.

  • برای انتشار محتوا در اینستاگرام تاریخ و ساعت تعیین کنید

اکنون به ترکیبی از محتوا هایی که هر روز میخواهید ارسال کنید فکر کنید (تصاویر تبلیغاتی ، فیلم ها ، داستان ها ، عکس ها و غیره). با پست کردن مطالب متنوع ، نه فقط یک نوع ، همه چیز را در دید مخاطبان خود جالب و جذاب کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

فرقی نمی کند چه یک تجارت کوچک داشته باشید یا یک برند تجاری بزرگ ، استفاده از تقویم انتشاراتی برای برنامه ریزی محتوای خود به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. همچنین در طولانی مدت باعث صرفه جویی در وقت شما نیز می شود و نتایج بهتری را به همراه دارد.

  • برای خود تعیین کنید چه روزهایی قرار است پست بگذارید.
  • ساعت های پر بازدید صفحه ی خود را پیدا کنید.
  • همیشه در حال تولید محتوا باشید.
  • چندین محتوای ذخیره برای انتشار داشته باشید، تا زمان هایی که فرصت تولید ندارید از آن ها استفاده کنید.

اکنون بیایید به انواع مختلف محتوا هایی که می توانید برای اینستاگرام خود تولید کنید ، نگاهی بیندازیم:

  • پست های مربوط به سبک زندگی
  • پشت صحنه
  • حقایق جالب
  • پست های تبلیغاتی
  • محتواهای ویدئویی

3. چگونه محتوای بازاریابی اینستاگرام خود را ایجاد کنیم

اگر برند بزرگی هستید ، ممکن است یک آژانس برای شما محتوا سازی کند. به احتمال زیاد ، شما کارمندانی دارید که به صورت تمام وقت فقط بر روی شبکه های اجتماعی تمرکز می کنند. ممکن است بر روی تولید محتوا ، ارسال محتوا ، جذب دنبال کننده (فالوور) و یا مدیریت صفحه کار کنند.

اگر در رده مشاغل کوچک هستید، ممکن است همه ی این امکانات را در اختیار نداشته باشید. به همین دلیل ، مشاغل کوچک معمولاً یکی از دو رویکرد زیر را برای ایجاد محتوا در پیش می گیرند:

  1. آنها زمانی محتوای جدید پست می کنند که وقت داشته باشند و اتفاق جدیدی رخ دهد.
  2. آنها مطالب خود را از قبل آماده می کنند و مطمئن می شوند که همیشه مطالب جدید پست می کنند.

به عنوان یک تجارت کوچک، آماده سازی محتوای جدید وبه اشتراک گذاری هر روزه کار آسانی نیست. اگر بیشتر به در دسترس بودن و زمان خود اعتماد کنید، به احتمال زیاد نتایج شگفت انگیزی از اینستاگرام نخواهید گرفت زیرا:

  • شما محتوای کافی پست نمی کنید.
  • شما محتوا های طراحی شده ی حرفه ای برای رسیدن به اهداف خود در اینستاگرام پست نمی کنید.
  • شما به اندازه کافی به افراد دسترسی ندارید و به اندازه کافی با آن ها معاشرت نمی کنید.

اگر در ابتدا می خواهید دنبال کنندگان (فالوور) بیشتری جذب کنید ، ممکن است تمرکز خود را روی ارسال محتوا های جذاب مانند نقل قول های الهام بخش و انگیزشی ، عکس های زیبا از حیوان خانگی و انواع مشابه محتوا های مورد علاقه ی مردم در اینستاگرام بگذارید.

اگر در حال حاضر مخاطبان مناسبی در اینستاگرام دارید و می خواهید فروش خود را افزایش دهید و کسب درآمد از راه تولید محتوا دارید، به روشی متفاوت نیاز خواهید داشت که باید با ارتقا محصولات ، خدمات و به طور کلی تجارت خود، به هدف خود برسید.

به یاد داشته باشید: اگر می خواهید از اینستاگرام نتایج خوبی کسب کنید، اطمینان حاصل کنید که برای رسیدن به اهداف خود تمام تلاش خود را انجام می دهید، این توصیه ما است: با برنامه ریزی دقیق، مرتباً وقت خود را صرف ایده پردازی، اجرای ایده های جدید و تولید محتوا کنید.

در اینجا چند روش مهم وجود دارد که باید هنگام ایجاد محتوای اینستاگرام به خاطر بسپارید:

اهداف خود را همیشه در ذهن داشته باشید. هر زمان که به یک ایده برای تولید محتوا رسیدید ، از خود بپرسید چه چیزی به شما در رسیدن به آن هدف کمک می کند.

از تصاویر ، فیلم و صدا های با کیفیت بالا استفاده کنید. میتوانید عکس و کلیپ های ویدئویی بخرید یا خودتان آنها را بسازید (حتی اگر با تلفن هوشمند شما باشد) ، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر نشد ، آن را کنار گذاشته و دوباره امتحان کنید.

مطمئن شوید سایز تصاویر و در کل محتوای شما برای پلتفرم صفحه یان مناسب باشد. اکثر ابزار و برنامه های ویرایش تصویر گزینه های تعیین اندازه متفاوتی را ارائه می دهند، که شامل اندازه های مناسب برای پست های اینستاگرام است.

اگر می خواهید برای تولید محتوا در اینستاگرام فیلم هایتان را خودتان بسازید ، باید برای خرید چند قطعه از تجهیزات ویدئویی (هر کدام که مربوط به کارتان باشد) اقدام کنید: سه پایه دوربین یا تلفن هوشمند، کیت فلاش، میکروفون و لنز.

ابزارهایی برای کمک به ایجاد محتوا در اینستاگرام

منابع آنلاین رایگان و پولی بسیار خوبی وجود دارد که می توانید عکس های با کیفیت و کلیپ های ویدیویی را برای استفاده در پست های اینستاگرام خود دریافت کنید. در اینجا چند موردی که ممکن است به کارتان بیاید را برایتان ذکر کردیم:

عکس های رایگان: Unsplash ، Pexels و Pixabay

عکس ها و کلیپ های ویدیویی پولی: Shutterstock و Getty Images

تولید محتوا در اینستاگرام

وقتی نوبت به ایجاد تصاویر در شبکه های اجتماعی می رسد ، Canva (برنامه ی رایگان و پولی ، از 12.95 دلار در ماه) یکی از محبوب ترین برنامه ها است. این برنامه برای محتواهای رایگان ویژگی های مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد به تعداد زیادی از الگو ها دسترسی داشته باشید. ولی اگر یکی از محتوا های پولی را انتخاب کنید، می توانید در هنگام ایجاد محتوا الگوها را ذخیره کرده و با سایر اعضای تیم همکاری کنید.

محتوا در اینستاگرام

چگونه محتوای بازاریابی اینستاگرام خود را بهینه کنیم

هنگامی که شما یک برنامه خوب و محتوای عالی برای ارسال دارید ، چگونه میتوانید به نتایج بهتری در اینستاگرام خود برسید؟ در اینجا چند روش برای افزایش دسترسی بهتر، بهبود تعامل و افزایش دنبال کنندگان (فالوور) شما وجود دارد.

هشتگ های مرتبط را اضافه کنید

هشتگ ها قسمت بسیار مهمی از اینستاگرام هستند.  عنوان و تعداد هشتگ های مناسب می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری داشته باشید و دنبال کنندگان بیشتری را جذب کنید.

اگر شما یک مارک تجاری بزرگ هستید که اعتبار زیادی دارید ، ممکن است لازم نباشد که همیشه از هشتگ استفاده کنید. اما اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید ، باید به هشتگ ها بسیار توجه داشته باشید و حداقل در هر 4تا پست 2 الی 3 تای آن هشتگ داشته باشد. در غیر این صورت ، فرصت دسترسی افراد بیشتر به محتواهای خود را از دست خواهید داد.

قبل از اینکه بهترین روش های استفاده از هشتگ را در اینستاگرام ببینیم ، بیایید انواع مختلف هشتگ اینستاگرام را بررسی کنیم.

هشتگ های مارک دار: این نوع هشتگ هایی هستند که منحصر به برند شماست. می توانید از آن ها برای ایجاد نام تجاری خود و تشویق کاربر به دیدن محتوای تولید شده استفاده کنید. اگر هشتگی با مارک تجاری ایجاد می کنید ، اطمینان حاصل کنید که مختصر ، تایپ آسان و راحت به خاطر سپرده شود.

هشتگ های صنعتی: هشتگ هایی هستند که مربوط به صنعت خاصی مانند #عکاس هستند. این نوع هشتگ ها معمولاً بسیار محبوب است و ده ها میلیون پست دارد.

هشتگ های خاص: اگر #عکاس یک هشتگ صنعتی است ، هشتگی مانند # عکاسی_غذا هشتگ طاقچه ای خواهد بود.

تولید محتوا در اینستاگرام

هشتگ های موقعیت مکانی: این هشتگ ها می توانند برای مشاغل فعال در مکان های خاص بسیار کاربردی باشند. می توانید با استفاده از هشتگ های مکانی مانند # لندن یا #شهر_جدید ، به دنبال مخاطبان بیشتری بروید یا با هشتگ های خاص برای محله ها و جوامع خاص ، طیف گسترده تری را دنبال کنید.

هشتگ های رویداد: هر زمان که یک رویداد بزرگ اتفاق می افتد ، معمولاً هشتگی در پشت آن وجود دارد ، مانند #covid19

در حالت ایده آل، باید تا حد امکان از این هشتگ های مختلف استفاده کنید. همچنین ، به طور مداوم با هشتگ های مختلف دیگر امتحان کنید تا ببینید که چگونه آن ها بر نتایج شما تأثیر می گذارند.

اکنون که دانستید از چه نوع هشتگ هایی می توانید استفاده کنید ، در اینجا بهترین روش های استفاده از هشتگ در اینستاگرام آمده است:

همیشه از هشتگ استفاده کنید.

درست است که می توانید حداکثر از 30 هشتگ استفاده کنید ، اما این بدان معنا نیست که این روش خوبی است (حتی اگر به این معنی باشد که ممکن است به افراد بیشتری برسید) مطالعات نشان می دهد داده های متناقضی در مورد استفاده و تعامل هشتگ وجود دارد ، بنابراین تعداد مختلف هشتگ را آزمایش کنید و ببینید که چگونه بر نتایج شما تأثیر می گذارد.

قبل از استفاده از هشتگ ها ، تحقیق کنید.

با جستجوی سریع هشتگ ها می توانید تعداد و نوع پست ها را ببینید. پست های زیاد می تواند به معنای از بین رفتن محتوای شما در دریای به روزرسانی ها باشد.

برای دسترسی آسان، هشتگ های مربوطه را در یک پوشه ذخیره کنید.

سپس هنگام ایجاد پست، بهترین هشتگ های مربوط به آن محتوا را کپی کنید.

از هشتگ های محبوب فراتر بروید.

شاید استفاده از هشتگ های فوق العاده معروف بسیار وسوسه انگیز باشد ، اما حقیقت این است که محتوای بسیار زیادی در این هشتگ ها وجود دارد تا محتوای شما در میان آن ها گم شود. از ترکیبی از انواع مختلف هشتگ استفاده کنید: هشتگ های معروف ، هشتگ های طاقچه ای ، هشتگ های موقعیت مکانی و غیره.

نتیجه

هنگامی که شما یک کسب و کار کوچک هستید و هنوز تبدیل به یک برند نشدید ، نتیجه گیری از رسانه های اجتماعی ممکن است کمی دشوار باشد.

بسیاری از مواردی که در این مطلب آورده ایم به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که به جذب فالوور و تعامل بیشتر در اینستاگرام کمک کند ، از جمله:

  1. با استفاده از یک برنامه ی ثابت برای ارسال محتویات
  2. ارسال هر روزه ی انواع متنوعی از مطالب
  3. استفاده ی ترکیبی مناسب از هشتگ ها

اگرچه گاهی اوقات در اینستاگرام شاهد پست های بی محتوا هستیم( فالوورهای جعلی ، حساب های جعلی و موارد مشابه)، اما تعداد زیادی کاربر اصلی هستند که هر روز برای دیدن محتوای جدید از دوستان ، تأثیرگذاران و برند ها به اینستاگرام سر میزنند. شما باید بتوانید با محتوای عالی و هشتگ های مناسب توجه آن ها را نیز جلب کنید.

1 Comment

  • elham گفت:

    مفید بود خیلی ممنون اگه میشه مطالب زیادی در رابطه با مارکتینگ بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
4 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه