021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چه کارهایی را نباید در عکاسی شهری انجام داد؟

چه کارهایی را نباید در عکاسی شهری انجام داد؟

علاقه‌مندان به این نوع از عکاسی به دلیل شرایط ویژه ی آن ممکن است فکر کنند، نمی‌توانند از تمام امکانات برای عکاسی در شهر استفاده کنند. اشتباهات رایج در عکاسی شهری که باید از آن ها پرهیز شود در زیر آورده شده است:

1- استفاده از حالت دستی

یکی از اشتباهات رایج در عکاسی خیابانی باور بر این موضوع است که عکاسان خیابانی همیشه از حالت دستی استفاده می‌کنند و تصور بر این است که این مد برای عکاسی در شهر نیز مناسب است. نکته‌ی قابل ذکر این است که عکاسان حرفه‌ای همیشه از مد دستی برای عکاسی استفاده نمی کنند.

آن‌ها زمانی این مد را انتخاب می‌کنند که برایشان مفید باشد اما در مواقعی که شرایط به سرعت در حال تغییر است، حالت اتوماتیک را انتخاب می‌کنند. با استفاده از حالت اتوماتیک شما می‌توانید تنظیمات را یک بار انجام دهید و بعد از آن بیشتر تمرکز خود را بر روی گرفتن عکس و تنظیم زاویه‌ و قاب بگذارید.

2- استفاده از فلاشی که روی خود دوربین وجود دارد

در حال حاضر اغلب دوربین‌ها این فلاش را بر روی خود دارند. اما استفاده از این فلاش‌ها گرچه بسیار وسوسه انگیز است، نا امید کننده نیز هست چرا که هیچ کمکی به بهبود عکس شما نمی‌کند.

پس زمانی که می‌خواهید عکاسی شهری انجام دهید مطمئن شوید که عملکرد خودکار فلاش داخلی دوربین شما غیر فعال است. سپس تنظیمات دوربین را به گونه‌ای تغییر دهید که قادر باشید با استفاده از نوری که در دسترس است- بدون اتکا به فلاش- عکاسی کنید.

آموزش عکاسی خیابانی

3- عدم استفاده از فلاش اکسترنال

برخلاف اینکه استفاده از فلاش داخلی دوربین انتخاب بدی برای عکاسی در شهر است، بهره بردن از فلاش اکسترنال می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. شما می‌توانید در نور کم و یا در شب از فلاش اکسترنال برای گرفتن عکس‌های بهتر استفاده کنید.

4- انتخاب حالت فوکوس اشتباه

یکی دیگر از مشکلات رایج در عکاسی شهری انتخاب حالت فوکوس اشتباه است. این موضوع که حالت فوکوس اتوماتیک می‌تواند قابل اعتماد باشد یا نه، به دوربین شما بستگی دارد. راه حلی که بتوانید عکس‌های قابل اعتمادتری بگیرید این است که نقطه‌ی فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید. برای مثال می‌توانید نقطه‌ی فوکوس را روی مرکز تصویر تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید روی چیزی که در کنار کادر است فوکوس کنید، دکمه‌ی شاتر را در حالی که فوکوس روی مرکز تصویر تنظیم شده است تا نیمه فشار دهید و سپس دوربین خود را به گونه‌ای بچرخانید که سوژه‌ای که می‌خواهید فوکوس روی آن باشد در مرکز تصویر قرار گیرد.

نکات عکاسی در خیابان

یکی دیگر از تکنیک هایی که می‌توانید برای عکاسی در شهر استفاده کنید، روش پیش-تمرکز است. شما می‌توانید فاصله‌ی فوکوس را از قبل مشخص کنید. ممکن است یک یا یک و نیم متر از دوربینتان فاصله داشته باشد. با این تنظیم شروع به حرکت کرده و عکاسی کنید. برای مثال می‌توانید این کار را با تنظیم عمق میدان روی f1/8 انجام دهید.

5-تنظیم اشتباه ISO

خودتان را با پیدا کردن ISO مناسب گیج نکنید. ترجیحا از حالت خودکار دوربین برای تنظیم مقدار ISO استفاده کنید. اگر دوربینتان این امکان را دارد که یک محدوده‌ی حداکثری برای ISO انتخاب کنید، ماکزیمم این مقدار را خودتان تنظیم کنید تا بتوانید عکس بهتری بگیرید. انتخاب ISO پایین‌تر بهتر است اما رفتن از ISO 100 به 400 که باعث ایجاد کمی گرین روی تصویر می‌شود، عکس شما را خراب نمی کند.

آموزش عکاسی خبری

6-استفاده از عمق میدان بسیار کم

عمق کم میدان معمولا سبب می‌شود ضعف‌های عکس پنهان شود. هنگامی که تصاویر شما به حد کافی خوب و زیبا هستند نباید با عمق میدان کم این زیبایی را از بین ببرید.

عکاسی شهری

 

7- عکاسی نکردن در فرمت RAW

فرمت RAW بهترین گزینه برای عکاسی هست چرا که هیچ فیلتری روی عکسی که با این فرمت گرفته شده است وجود ندارد. اغلب فیلترهایی که روی فرمت‌های دیگر قرار داده می‌شوند سبب خراب شدن عکس می‌شوند. همچنین تصویری که با این فرمت ثبت می‌شود دیتاهای بیشتری دارد و این کمک می‌کند بتوانیم ویرایش بهتری روی آن انجام دهیم.

8- استفاده از لنز TELE

سخت است که برای اولین بار سعی کنید عکاسی شهری انجام دهید، مخصوصا اینکه بخواهید اطراف مردم باشید و از آن‌ها عکاسی کنید. درست است که استفاده از یک لنز تله‌فوتو برای نزدیکتر شدن به سوژه وسوسه بر انگیز است، اما این راه حل مناسبی برای این کار نیست. چرا که نزدیک شدن به افراد با این لنز ممکن است سبب معذب شدن یا ایجاد ترس در آن‌ها شود. به جای استفاده از این لنز بهتر است سعی کنید خودتان به سوژه نزدیک شوید.

عکاسی در شهر

شما نیز تجربیان خودتون از عکاسی شهری را با ما در میان بگذارید.

 

 

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *