021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

8 روش برای ثبت تصاویری بهتر با تلفن همراه

8 روش برای ثبت تصاویری بهتر با تلفن همراه

در چالش بی‌پایان عکسبرداری با تلفن همراه، استفاده از برنامه‌های جایگزین برنامه دوربین تلفن همراه، برای تجربه‌ای پیشرفته‌تر، بسیار وسوسه انگیز است. اما، اگر کمی اطلاعات داشته باشید، میتوانید با برنامه دوربین پیش فرض iPhone یا دستگاه Android خود، تصاویر خوبی بگیرید – و ما روش عکاسی با دوربین Android و IOS را برای شما شرح میدهیم.

در این راهنما، تمرکز ما بر روی قابلیت‌های برنامه دوربین پیش فرض در آخرین نسخه‌های دوربین Android و IOS است. البته حتی اگر سیستم عامل شما اندروید نباشد، بازهم اکثر این نکات صادق هستند.

 

یادگیری قانون یک سوم‌ ها: قانون یک سوم ها، به عنوان راهنمایی برای قاب بندی صحیح تصویر، به کمک شما می‌آید. باید عکس خود را به صورت خیالی به نه مستطیل، تقسیم کنید و اجسام و عناصر مهم را در امتداد این خطوط یا نزدیک به تقاطع آنها قرار دهید.

 

دوربین Android و iOS

 

 

با دوربین Android و IOS ،  نیازی به تصور این خطوط ندارید. در Android، تنظیمات  را باز کنید و گزینه Show grid in viewfinder را فعال کنید. در iOS، به قسمت دوربین و تصاویر بروید و در تنظیمات اصلی، گزینه Grid را فعال کنید.

 

یک پایه ثابت پیدا کنید: برای بسیاری از تصاویر ثبت شده با تلفن همراه، ثابت نگه داشتن دست، چالش بزرگی محسوب میشود – مخصوصا در نور کم که نور زیادی وارد لنز دوربین تلفن همراه شما نمیشود. اگر مایل باشید، میتوانید برای نتیجه بهتر، سه پایه‌های مخصوص تلفن همراه را خریداری کنید، اما حمل همیشگیه این سه پایه کار آسانی نخواهد بود.

 

دوربین Android و iOS

 

 

اگر سه پایه ندارید، از جسم دیگری برای ثابت نگه داشتن تلفن همراه خود استفاده کنید: یک دیوار، یک میز یا حتی یک شومینه. ثانیه شمار خودکار در برنامه‌‌های دوربین Android و iOS نیز میتوانند کمک شایانی باشند، که به شما اجازه میدهند تا تلفن همراه خود را روی یک طبقه بندی یا جای دیگر قرار دهید.

 

تعویض فوکوس: اگر از IPhone استفاده میکنید یا کاربر Android هستید، میتوانید با لمس هر قسمت از صفحه، فوکوس تصویر را تغییر دهید. با اینکار، سطح نوردهی را نیز برای سازگاری با قسمت انتخاب شده، تغییر میدهید، پس این روشی خوب برای روشن کردن قسمت تاریک (یا تاریک کردن قسمت روشن) تصویر است.

 

 

ترفندهای عکاسی با موبایل

 

شما کاربران iPhone، میتوانید با لمس و نگه داشتن صفحه، فوکوس و نوردهی را قفل کنید تا حتی در صورت حرکت تلفن همراه، تنظیم بماند، یا صفحه را لمس کرده و نگه دارید، سپس به سمت بالا یا پایین بکشید تا سطح نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید. یک آیکون خورشید کوچک را مشاهده خواهید کرد، که تغییرات را نمایش میدهد.

 

از دکمه فیزیکی شاتر استفاده کنید: قبلا در مورد ثابت نگه داشتن تلفن همراه صحبت کردیم، ثابت نگه داشتن تلفن همراه و لمس کردن دکمه شاتر در وسط صفحه، همیشه کار آسانی نیست، و مهمولا میتواند باعث لرزش و تکان خوردن دست شما هنگام ثبت تصویر شود.

 

دوربین Android و iOS

 

 

راه حل این مشکل، استفاده از دکمه‌های فیزیکی صدا برای گرفتن تصویر است (این روش با iPhone، دستگاه‌های Nexus، و اکثر تلفن‌های همراه، سازگار است). اینکار همیشه بهترین انتخاب نیست اما در بعضی شرایط، میتواند جایگزین خوبی باشد.

استفاده از حالت HDR خودکار: آخرین نسخه‌های برنامه دوربین پیش‌فرض برای دوربین Android و IOS ، دارای حالت HDR خودکار است که فیلتر HDR را در شرایط مناسب استفاده میکند. میتوانید کلید HDR را در سمت راست صفحه شاتر در هر دو سیستم عامل، مشاهده کنید.

 

 

عکاسی HDR

 

High Dynamic Range، حداقل در عکاسی با تلفن همراه، به متعادل نگه داشتن تصویر در تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت‌های تصویر، اشاره دارد (تا یک آسمان روشن به طور کلی محو نشود). این موضوع نیازمند نوردهی طولانی‌تری است، پس اگر میتوانید، تلفن همراه خود را ثابت نگه دارید.

 

از نور طبیعی (یا مصنوعی) به بهترین نحو، استفاده کنید: روشن کردن موضوع برای گرفتن تصویری عالی، امری حیاتی است، پس به منابع نور موجود، توجه کنید، چه نور خورشید یا یک چراغ نئون باشد.

 

آموزش عکاسی با موبایل

 

هیچ روشی نیست که در تمامی شرایط پاسخگو باشد، اما تا جایی که ممکن است، موضوع عکاسی خود را، به خوبی ببینید. این ممکن است به معنی تغییر مکان دوستان، تعویض زاویه نمای نزدیک، جستجو برای محیطی تاریک، یا حتی صبر کردن برای پایان روز برای گرفتن تصویر باشد. از روشنایی شدید پشت موضوع خود دوری کنید، مگر اینکه بخواهید به تصویر ضدنور برسید.

 

تصاویر را پشت سر هم بگیرید: برنامه‌های دوربین Android و IOS ، دارای یک حالت پشت سرهم هستند که میتوانید از آنها بهره‌‌مند شوید. اگر از اعتماد به نفس کافی برای گرفتن بهترین عکس با یک تلاش، برخوردار نیستید، چند تصویر را به صورت همزمان بگیرید و بعدا، تصویر برنده را انتخاب کنید (ترجیحا تصاویر نامناسب را نیز حذف کنید).

 

عکاسی با موبایل

 

 

برای گرفتن تصاویر پشت سر هم در دوربین Android و IOS ، کافیست دکمه شاتر را لمس کرده و آن را هرچقدر که میخواهید، نگه دارید. همچنین درمورد دستگاه‌های اندرویدی، میتوانید با مراجعه به تنظیمات، بعضی از گزینه‌های “هوشمند” در انتخاب بهترین تصویر را فعال یا غیرفعال کنید.

 

لنز را تمیز کنید: از بعضی جوانب کاربردی گرفتن تصاویر خوب با تلفن همراه  غافل نشویم؛ برای مثال، هر لکه بر روی لنز دوربین، در عکس شما تاثیر خواهد داشت، پس این قسمت از تلفن همراه خود را، تا حد امکان، تمیز نگه دارید.

 

دوربین Android و iOS

 

 

شما لزوما به چیز ویژه‌ای برای اینکار نیاز ندارید و یک پارچه تمیز و بدون پرز، در اکثر مواقع کافیست. اگر میخواهید لکه‌های روی لنز را تمیز کنید، یک اسفنج مرطوب با آب نیز، میتواند مناسب باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *