دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری با ظرفیت 250 عکس به قیمت 1 میلیون دلار فروخته شد

اخبار عکاسی
دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری با ظرفیت 250 عکس به قیمت 1 میلیون دلار فروخته شد

فروش یک دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری 250 GG Reporter سال 1936 با قابلیت نگهداری 10 متر فیلم (یا 250 عکس متوالی) در حراجی Leitz Photographica سال 2023 با قیمتی شگفت‌انگیز به ارزش ۹۰۰٬۰۰۰ یورو یا حدود ۹۷۶٬۵۰۰ دلار فروخته شده است .

 

شکل غیرمعمول این دوربین ناشی از قابلیت خاص نگهداری مقدار قابل توجهی فیلم است . در هر دو طرف لنز دوربین دارای محفظه‌های کاستت بزرگی است که به دوربین ظاهری بسیار منحصر به فرد می‌بخشد ، همانطور که در پیش نمایش حراجی ارائه شده در PetaPixel توضیح داده شده است.

 

Leitz Photographica Auction اعلام کرده است که تنها ۹۲ دوربین از این نوع تاکنون ساخته شده‌اند که با یک موتور برقی به نام MOOEV نیز تجهیز شده‌اند که برای شناسایی هوایی استفاده می‌شده است.

 

فروخته شدن دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری با ظرفیت 250 عکس به قیمت 1 میلیون دلار

Leica 250 GG Reporter + Leica-Motor M00EV | عکس جرمی گری برای پتاپیکسل

 

بیشتر این دوربین‌ها به طور دائم در جنگنده‌های سقوط کننده مشهور STUKA نصب می‌شدند . بسیاری از این دوربین‌ها در نبردهای هوایی از دست رفته‌اند و تنها حدود ۱۶ نمونه از آنها شناخته شده است که حال حاضر وجود دارند .

 

این دوربین خاص به عنوان آخرین دوربین لایکا Reporter مجهز به موتور MOOEV است که تاکنون از کارخانه این شرکت خارج شده و به عنوان “در شرایط بسیار خوب” توصیف شده است.

 

دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری با ظرفیت 250 عکس

 

همانطور که تعداد کمی از این دوربین تا کنون ساخته شده بود و تعدادی از آنها نیز از بین رفته بود ، این دوربین در ابتدا کمیاب بود ، اما این مدل بسیار خاص معرفی شده چرا که شامل یک موتور Leica-Motor MOOEV به شماره ۱۰۰۴۷ است که با شماره سریال دوربین همخوانی دارد . خانه حراجی Leitz Photographica می‌گوید که پیدا کردن یک موتور همخوان با دوربین بسیار نادر است ، زیرا معمولاً دوربین‌ها در هنگام نیاز به فیلم جدید تعویض می‌شدند و موتور در هواپیما ثابت می‌ماند.

 

دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری به قیمت 1 میلیون دلار فروخته شد

 

قیمت نهایی دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری 250 GG ریپورتر بسیار بیشتر از انتظارات بود ، زیرا قیمت تخمینی آن حداکثر ۳۵۰٬۰۰۰ یورو بود . فروش به قیمت ۹۰۰٬۰۰۰ یورو ، بالاترین قیمتی بود که در حراجی امسال به دست آمد و تفاوت قابل توجهی با دومین فروش بالاتر که به لایکا M3 با رنگ مشکی رسید و به قیمت ۵۴۰٬۰۰۰ یورو ، یا حدود ۵۸۶٬۲۲۹ دلار فروخته شد.

 

دوربین نادر لایکا 35 میلی‌متری

رنگ مشکی Leica M3 صفحه مشکی First Batch | عکس جرمی گری برای پتاپیکسل

 

در سال‌های اخیر ، ارزش دوربین‌های لایکا اصلی با رنگ مشکی M3 به طور چشمگیری افزایش یافته است و به قیمت تخمینی فروش نیز بیشتر شده است.

 

لایکا در یک پیش‌نمایش حضوری برای PetaPixel اعلام کرد که ارزش بازار دوربین‌های لایکا M3 اصلی با رنگ مشکی در مقایسه با مدل‌های نقره‌ای بعدی به طور چشمگیری افزایش یافته است . بازار این گونه دوربین‌ها در چند سال گذشته حدوداً ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد کرده است.

 

لیست کاملی از تمامی کالاها و قیمت‌های نهایی آنها را می‌توانید در پورتال حراجی WLPA پیدا کنید.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

انتخاب برند؛ کانن یا نیکون؟

10 تا از زیباترین دوربین ها در تمام زمان ها

۱۰ تا از بهترین دوربین های عکاسی چاپ سریع

بهترین دوربین عکاسی چند مگاپیکسل است؟

معرفی دوربین Hasselblad X2D : فوکوس براکت ، فوکوس لمسی و اوج‌گیری فوکوس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه