021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

عکس شگفت انگیز زمین از روی ماه

عکس شگفت انگیز زمین از روی ماه

در ماموریت خصوصی ژاپن عکس شگفت انگیز زمین از روی ماه ثبت شد. این منظره خیره کننده از سیاره زمین را پس از پرتاب از کیپ کاناورال در فلوریدا در روز یکشنبه ثبت کرد.

ispace، یک استارت آپ فضایی ژاپنی، اولین تصاویر گرفته شده توسط فضاپیمای کوچک قمری Hakuto-R را که در حال حاضر به سمت ماه در حرکت است، منتشر کرد.

ispace می نویسد: «عملیات اولیه تسویه حساب در مرکز کنترل ماموریت ما (MCC) همچنان ادامه دارد، و در عین حال، ما خوشحالیم که تصویر دیگری را از داخل هواپیما به اشتراک می گذاریم.

“این تصویر مرحله دوم زمین و پرتابگر @SpaceX است که حدود دو دقیقه پس از جدایی گرفته شده است.”

عکس شگفت انگیز زمین از روی ماه

پیشنهاد مطالعه :   عکاسی لحظه زیبای بیرون آمدن مریخ از پشت ماه را ثبت کرد

Hakuto-R 1 تلاش خواهد کرد تا روی سطح ماه فرود آید. در صورت موفقیت، این اولین باری است که ژاپن به این موفقیت دست یافته است و اولین بار است که یک شرکت خصوصی به آن دست می یابد.

آژانس‌های فضایی ملی ایالات متحده، روسیه و چین در نیم قرن گذشته به فرود نرم در نزدیک‌ترین همسایه زمین دست یافته‌اند، اما هیچ شرکتی موفق به فرود آن نشده است.

این فرودگر در ساعت 2:38 بامداد به وقت شرقی با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرتاب شد. حدود 19 ساعت پس از جدا شدن از پرتابگر خود، فضاپیمای Hakuto-R اولین تصاویر خود را با استفاده از دوربین نصب شده خود ثبت کرد و عکس شگفت انگیز زمین از روی ماه را منتشر کرد.

بیش از صد نفر در یک مهمانی تماشایی در توکیو هنگامی که موشک شلیک شد و به آسمان تاریک رفت، به شدت تشویق کردند.

“من خیلی خوشحالم. یوریکو تاکدا، کارگر 28 ساله در یک شرکت الکترونیکی که به گردهمایی ملحق شد، به رویترز گفت: پس از تأخیرهای مکرر، خوب است که امروز راه اندازی مناسبی داشتیم.

من این تصویر را از پرچم آمریکا از فرود آپولو دارم، بنابراین این فقط پرتاب است، این واقعیت که یک شرکت خصوصی است که با یک مریخ نورد به آنجا می رود یک گام واقعا معنادار است.

عکس شگفت انگیز زمین از روی ماه

 

ispace عکس دیگری از زمین را توییت کرد، اما این عکس به مراتب کمتر قابل تشخیص بود.

در ادامه می نویسد: «در حالی که عملیات پرداخت اولیه در مرکز کنترل ماموریت (MCC) ispace ادامه دارد، ما اولین تصاویر گرفته شده توسط دوربین نصب شده بر روی زمین را نیز دریافت کرده ایم.

آنچه در اینجا شبیه به هلال ماه است، در واقع زمین است.

نام HAKUTO به خرگوش سفیدی اشاره دارد که در فولکلور ژاپنی بر روی ماه زندگی می کند، برخلاف تصور غربی که مردی در ماه است. این پروژه قبل از احیا شدن به عنوان یک سرمایه گذاری تجاری، فینالیست Google Lunar XPRIZE بود.

سال آینده در تقویم آسیایی سال خرگوش است. پیش بینی می شود این موشک که در آلمان مونتاژ شده است در اواخر آوریل روی ماه فرود بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *