021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

عکاسی لحظه زیبای بیرون آمدن مریخ از پشت ماه را ثبت کرد

عکاسی لحظه زیبای بیرون آمدن مریخ از پشت ماه را ثبت کرد

اندرو مک کارتی، عکاس نجومی، بیرون آمدن مریخ از پشت ماه کامل را ثبت کرد.

مک کارتی به پتاپیکسل می گوید که در طول سال 2022 این رویداد نادر آسمانی را زیر نظر داشته است تا بتواند تصاویر خارق العاده ای از مریخ که در پشت ماه به بیرون نگاه می کند، دریافت کند.

او می‌گوید: «من باید با یادگیری بیشتر در مورد عکاسی سیاره‌ای شروع می‌کردم، بنابراین هر شب تابستان را به عکاسی از سیارات می‌گذراندم تا بهترین ترفندها را یاد بگیرم.

من همچنین به تلسکوپی بهتر از آنچه داشتم نیاز داشتم، بنابراین یک تلسکوپ در لس آنجلس پیدا کردم و چند هفته پیش آن را خریدم.

علاوه بر تلسکوپ جدید، مک کارتی به یک دوربین جدید نیز نیاز داشت.

او توضیح می‌دهد: «دلیل آن این است که ماه نسبت به مریخ آنقدر سریع حرکت می‌کند که من فقط یک پنجره کوتاه برای گرفتن آن در یک نقطه خاص دارم، بنابراین بازه‌های زمانی کم برای گرفتن عکس دیگر اعمال نمی‌شود».

در واقع، من مجبور بودم ضبط بیرون آمدن مریخ از پشت ماه خود را تنها به 10 ثانیه محدود کنم، در غیر این صورت حرکت مریخ تصویر را تار می کرد. هیچ یک از تجهیزات من نمی‌توانست این کار را به گونه‌ای انجام دهد که نتایجی را که من می‌خواستم ایجاد کند.»

عکاسی از لحظه زیبای بیرون آمدن مریخ از پشت ماه

رویداد آسمانی روز چهارشنبه که به عنوان غیبت ماه شناخته می شود، به ویژه قابل توجه بود زیرا زمین مستقیماً بین مریخ و خورشید قرار داشت که به عنوان مخالف شناخته می شود و باعث می شود سیاره سرخ در آسمان شب بسیار درخشان به نظر برسد.

مک کارتی می افزاید: «این رویداد در حالی اتفاق افتاد که مریخ در افق نسبتاً پایین بود، به این معنی که من جو بیشتری را می دیدم.

برای کمک به مبارزه با جریان‌های هوای زمینی محلی که تصویر را «تار» می‌کند، تلسکوپم را در کنار استخرم نصب کردم که هنگام نشان دادن روی آن، هوا را تثبیت می‌کند.»

مک کارتی از چهار تلسکوپ به عنوان پشتیبان استفاده می کرد تا در صورت بروز مشکل ، نگرانی پیش نیاید، اما تلسکوپ اصلی او یک تلسکوپ 14 اینچی دابسونی بود که نقطه ای را در ماه که مریخ از آنجا ظاهر می شد ردیابی می کرد.

«تصویر نهایی یک موزاییک است، زیرا میدان دید بسیار کوچک بود . بعد از این رویداد، تلسکوپم را به اطراف چرخاندم تا مناطقی از ماه را که می‌خواستم در عکس نهایی قرار دهم پر کنم.»

کارهای بیشتری از مک کارتی را می توان در اینستاگرام، توییتر و وب سایت او یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *