دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فرصتی برای عکاسی از نورهای شدید شفق قطبی در این هفته

اخبار عکاسی
فرصتی برای عکاسی از نورهای شدید شفق قطبی در این هفته

عکاسانی که به دنبال دیدن نورهای شدید شفق قطبی هستند ، ممکن است در هفته جاری موفق به عکاسی از آنها شوند . زیرا خورشید ، یک طوفان خورشیدی قوی را مستقیما به زمین فرستاده است.

 

طبق اطلاعات فضایی سطوح بالایی از تشعشعات در مناطق قطبی ، قبلا باعث قطع شدن فرکانس‌های رادیویی کوتاه شده است.

 

پیش‌بینی شده است که این افزایش تشعشعات به بیشتر دیده شدن شفق قطبی کمک کند ، به طوری که شفق قطبی در شمال ، به اندازه‌ای جنوبی مانند نیویورک ، مشاهده شود . اما اگر طوفان بسیار قوی باشد ، نورهای خیره‌کننده شفق قطبی حتی به جنوب‌تر هم مشاهده خواهند شد.

 

طبق گزارشی از IFL Science ، داشبورد شفق قطبی مدیریت اقیانوسی ملی و هواشناسی ، در حال حاضر فعالیت‌های طوفانی ملایمی را از ساعت 23 شب چهارشنبه تا ساعت 3 صبح پنجشنبه (به وقت جهانی) پیش‌بینی می‌کند . با احتمال طوفان‌های متفرقه G2 (متوسط) و احتمال کمی از طوفان‌های G3 (قوی) ، این زمان‌ها مناسب برای دیدن شفق قطبی در آمریکای شمالی خواهند بود.

 

مانند آب و هوای زمین ، پیش‌بینی هواشناسی فضایی ممکن است در هر لحظه تغییر کند . به عکاسان توصیه می‌شود به برنامه‌های پیش‌بینی هواشناسی شفق قطبی توجه کنند.

 

طوفان‌های خورشیدی قدرتمند اخیر در فوریه و مارس ، باعث شده است تا نورهای شفق قطبی تا جایی جنوبی مانند نیومکزیکو و دره مرگ در کالیفرنیا دیده شوند.

 

در شب یکشنبه ، یک شعله خورشیدی M1.5 گزارش شد و در صبح روز دوشنبه ، با یک اخراج جرمی کرونال (CME) همراه شد . هر دوی این رویدادها می‌توانند هنگام برخورد ذرات بالا یا ذرات باردار با جو بالایی زمین ، طوفان‌های جغرافیایی را شروع کنند.

 

اگر اینبار نتوانید نورهای شفق قطبی را ببینید ، نگران نباشید پیش‌بینی می‌شود که شفق قطبی در سال‌های آینده در مکان‌های جنوبی‌تری از معمول دیده خواهد شد.

 

این به دلیل تغییر در میدان مغناطیسی خورشید است که در یک چرخه ۱۱ ساله برگردانده می‌شود . متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که بیشینه خورشیدی در سال ۲۰۲۵ رخ خواهد داد ، به این معنی که منطقه‌ای که نورهای شفق قطبی قابل مشاهده است تا آن زمان به سمت جنوب گسترش خواهد یافت.

 

زمانی که در بخش کمینه چرخه خورشیدی هستیم ، خورشید بسیار آرام است . دکتر تیلور کامرون ، دانشمند تحقیقاتی خدمات اطلاعاتی خطرهای کانادا به نیویورک تایمز می‌گوید : به طور اصولی هیچ چیزی در حال اتفاق نیست . ما داریم تعداد زیادی از شعله‌های خورشیدی و اخراج جرمی کرونال را میبینیم ولی با این تفاوت که این بار خورشید بسیار فعالتر است.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *