دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بهترین عکس های سال نور شمالی 2022

اخبار عکاسی
بهترین عکس های سال نور شمالی 2022

Capture the Atlas یک وبلاگ مسافرتی و عکاسی است که به دیگران کمک می کند سفرهای خود را برنامه ریزی کنند و عکاسی خود را بهبود بخشند. تمرکز اصلی وبلاگ مناظر و عکاسی نجومی است و مقالات آن شامل راهنمای عکاسی، آموزش و الهام است.

مجموعه کامل 25 عدد از بهترین عکس های سال نور شمالی، تصاویری از سراسر جهان در کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، فنلاند، نروژ، دانمارک، ایسلند، روسیه، گرینلند، و نیوزلند توسط عکاسان 13 ملیت مختلف گرفته شده است. 

پیشنهاد :  چه زمانی و چگونه از شفق‌های قطبی عکاسی کنید؟

دن زافرا، سردبیر Capture the Atlas، این عکس‌ها را در طول سال مدیریت می‌کند و می‌گوید که نه تنها به دنبال تصاویر گرفته شده توسط برخی از مشهورترین عکاسان است، بلکه به دنبال استعدادهای جدید و مکان‌های جدیدی هست که قبلاً از شفق شمالی در آن‌ها عکاسی نشده است. علاوه بر این، کیفیت تصاویر، داستان پشت هر شات و الهام‌گیری کلی که ارائه می‌کند، عوامل اصلی مورد بررسی هستند. این نسخه 2022 شامل تصاویر منحصر به فردی مانند شفق شمالی است که در یک غار یخچالی که اخیراً در آلاسکا فرو ریخته و در مکان های نادری در دانمارک و میشیگان گرفته شده است.

در زیر 15 عکس انتخاب شده در سال جاری با توضیحات مرتبط توسط عکاسان ارائه شده است. مجموعه کامل برای مطالعه در Capture the Atlas در دسترس است.


“خانه الف ها” – آسیر لوپز کاسترو

 

در آخرین سفرم به ایسلند، تصمیم گرفتم شانس خود را در یکی از نمادین ترین مکان های آن امتحان کنم، مکانی جادویی برای هر عکاس منظره.

روز قبل برف بارید و هوا برف های ریخته شده را با شن های ریز مخلوط کرد و بافت های روی زمین را فوق العاده زیبا کرد. سپس آسمان بقیه کارها را انجام داد.

بزرگترین مشکل در عکاسی از این نوع صحنه ها اطلاعات محدودی است که برای پیش زمینه به دست می آورید زیرا زمان نوردهی معمولاً کوتاه است (بین 2 تا 10 ثانیه) تا شکل شفق قطبی را به تصویر بکشید. به همین دلیل مجبور شدم با تنظیمات مختلف برای پیش زمینه و آسمان عکس بگیرم.


“Nordic Quetzal” – لوئیس سولانو پوچت


این شفق قرمز کمیاب که پس از یک رویداد خورشیدی قدرتمند در ایسلند درخشید، من را به یاد پرنده نمادین استوایی کشورم انداخت: کوتزال. این یک رویا بود که به حقیقت پیوست!

من مجبور شدم یک پانورامای عمودی برای قاب عکس بگیرم، زیرا لنز 14 میلی متری من به اندازه کافی عریض نبود تا عظمت این شفق قطبی را به تصویر بکشم. پردازش و ویرایش این تصاویر سخت بود زیرا با رنگ قرمز منحصر به فرد چقدر غیر واقعی به نظر می رسیدند. این باعث شد به تمام افسانه هایی فکر کنم که این پدیده طبیعی باید در تمدن های باستانی بیدار شده باشد. از اینکه آنجا بودم سپاسگزارم و همیشه این تجربه را در قلبم حفظ خواهم کرد.


“زیر آسمان شمالی” – ریچل جونز راس

همه ما داستان‌هایی درباره سرزمین خورشید نیمه‌شب شنیده‌ایم: در تابستان، خورشید واقعاً غروب نمی‌کند و در زمستان، شب‌ها طولانی بدون خورشید یا خورشید کم است. اما همچنین 3-4 روز در هر ماه وجود دارد که ماه غروب نمی کند (دور قطبی) و 3-4 روز در هر ماه که طلوع نمی کند!

قبل از رفتن، تقویم ماه را بررسی کردم و از اینکه دیدم دیدار من همزمان با یک غده در حال افزایش است که به ماه کامل نزدیک می شود، کمی ناامید شدم. اما با بررسی دقیق‌تر، چهار شب بود که ماه به بالای افق نرسید، و من شب‌های تاریکی را برای تیراندازی به شفق داشتم!


“نگهبان شب میشیگان” – مریبث کیزنسکی

 

لیدی آرورا منتظر هیچ عکاس یا برنامه ای نیست. با این حال، زمانی که از کانادا به شیکاگو بازگشتم، با پیش بینی Aurora مواجه شدم که قرار بود بسیار خوب باشد.

تصمیم گرفتم Point Betsie را به عنوان مکان اصلی خود برای این تعقیب و گریز شفق قطبی انتخاب کنم. با بادهای بسیار شدید اما با غروب زیبا و هوای گرم از من استقبال شد. از آنجایی که جمعه بود، بسیار شلوغ بود و شرایط خوبی برای شفق های قطبی وجود داشت. پیدا کردن چند دوست جدید سرگرم کننده بود، و ما در حالی که منتظر حضور لیدی آرورا بودیم، گپ زدیم.

حوالی ساعت 11:30 شب، او خودش را معرفی کرد. تشویق کردیم. دست زدیم. این چیزی است که همه آن را ارزشمند می کند! پس از آن، ما وسایل را جمع کردیم و سه ساعت را به مارتین، MI، برگشتیم تا کار را برای آن روز شروع کنیم. آه، زندگی یک تعقیب کننده شفق است!

“فانوس دریایی ناگت پوینت شفق قطبی” – داگلاس تورن

فانوس دریایی ناگت پوینت در سمت شرقی جزیره جنوبی نیوزلند بالای صخره‌های معروفی قرار دارد که کاپیتان کوک آن‌ها را به این دلیل که شبیه تکه‌های طلا بودند نامگذاری کرد. فانوس دریایی بر روی پرتگاه قرار دارد، جایی که اقیانوس با آسمان تلاقی می کند. از اینجا می‌توانید مناظر پانوراما از دریاهای جنوب را ببینید، بنابراین مکان رویایی یک عکاس است.

اوایل یک صبح پاییزی به اینجا رسیدم تا از کهکشان راه شیری که بر فراز فانوس دریایی بلند شده است عکس بگیرم. این تصویری بود که مدت‌هاست قصد ثبت آن را داشتم. با این حال، یک بازدیدکننده از من استقبال کرد. شفق قطبی استرالیا شروع به درخشیدن کرد، پرتوهای آن بر فراز اقیانوس شکوفا شدند. من به سرعت رویکردم را تغییر دادم و هیجان زده شدم زیرا جرقه های زرد و قرمز در کادرم ظاهر شد.

در نهایت، کهکشان راه شیری و شفق قطبی شروع به هماهنگی هماهنگ کردند و در نتیجه این تصویر به وجود آمد. من عاشق خطوط پیشرو و روشی هستم که کهکشان راه شیری شفق قطبی را احاطه کرده است. با این حال، این تصویری نبود که من برنامه ریزی کردم. این به من یادآوری می کند که گاهی اوقات بهترین عکس های سال نور شمالی به طور غیر منتظره اتفاق می افتد. شما باید ریسک کنید و به کاوش بروید زیرا هرگز نمی دانید ممکن است با چه چیزی روبرو شوید.


“یخ برج” – ویرجیل رگلیونی

در عرض های جغرافیایی بالا مانند 71 درجه شمالی در سمت شرقی گرینلند، بیضی شفق تغییر می کند و کمی به سمت پایین متمایل می شود. شفق قطبی در اینجا قوی‌تر از عرض‌های جغرافیایی جنوبی‌ است، و این به دلیل انحراف شمال مغناطیسی است.

در آن شب، پیش بینی شفق قطبی KP 2 تا 3 را پیش بینی کرد، و با آن شرایط، دیدن نورها به شمال آسان بود. با این حال، ما رو به جنوب شرقی بودیم.

“یخ برج” از یک یخ شکن گرفته شد، به این معنی که زمان در معرض قرار گرفتن باید بسیار کوتاه باشد تا از حرکت کشتی در حال رانش و تکان جلوگیری شود. شفق قطبی بالای سر ما منفجر شد، که همچنین به سرعت شاتر بیشتری نیاز داشت و به من اجازه داد حرکت آن را متوقف کنم.

علاوه بر این، در آن شب، ماه کامل به درون آبدره ای که پر از کوه های یخ غول پیکر بود، نور می تابید.

“شروع” – جولیو کوبیانچی

این شب های قطب شمال است که شما را از نفس می اندازد!

تصمیم گرفتم آن شب را در کوهستان با یکی از زیباترین مناظر جزایر لوفوتن بگذرانم. هدف من عکاسی از “قوس شفق دوگانه و راه شیری” بود تا به مجموعه بهترین عکس های سال نور شمالی خود اضافه کنم. من چند سالی بود که این پانو را برنامه ریزی کرده بودم و در نهایت، همه عناصر هماهنگ شدند.

هنوز کاملا تاریک نشده بود که شروع کردم به دیدن کهکشان راه شیری در مقابلم. من امیدوار بودم که در یک ساعت آینده، یک شفق کم نور در طرف مقابل ظاهر شود و یک کمانی ایجاد کند که کاملاً در ترکیب قرار بگیرد و همینطور هم شد! چه شبی!

در زیر کهکشان راه شیری، می توانید کهکشان آندرومدا را در وسط دو کمان مشاهده کنید. یک ستاره در حال تیراندازی مانند گیلاس در بالا عمل می کند و بالای یک شفق رنگارنگ، یکی از زیباترین صورت های فلکی، دب اکبر وجود دارد! در شمال هنوز هم می توان نور خورشید را دید که اخیراً به زیر افق رفته بود.


“ارواح زمستان” – Unai Larraya

امسال سفری به لاپلند فنلاند با هدف گرفتن شفق های شمالی گریزان داشتم. با این حال، چند روز اول در کوسامو، جایی که من اقامت داشتم، به دلیل شرایط آب و هوایی وحشتناک کمی ناامید کننده بود.

روز سوم با KP6 و آسمان صاف برای کل شب امیدوار کننده به نظر می رسید. با این حال، پس از تمام شب بیرون ماندن، ما حتی یک نور را ندیدیم، که غیرعادی بود.

پیش‌بینی Aurora برای روز بعد خوب به نظر نمی‌رسید و پیش‌بینی آب و هوا نشان داد که مقداری ابر وجود خواهد داشت. با این حال، ما آنقدر می‌خواستیم از شفق‌های شمالی عکاسی کنیم که حتی با یک پیش‌بینی ناامید کننده و دمای منفی 30 درجه سانتیگراد، تصمیم گرفتیم آن را امتحان کنیم. بالاخره جادو اتفاق افتاد و من توانستم از شفق قطبی عکاسی کنم! من آنقدر خوشحال بودم که بالاخره از شفق شمالی عکاسی کردم که به سرما اهمیتی ندادم. من فقط با دوستانم خیلی خوش گذراندم!

“انفجار رنگ” – وینسنت بیودز

در این شب، پیش بینی شفق قطبی بسیار امیدوار کننده بود، اما من انتظار چنین چیزی را نداشتم. جایی که من بودم ابری بود، بنابراین مجبور شدم چند ساعت رانندگی کنم تا از ابرها فرار کنم.

واقعاً شب زیبایی بود، و من چند تاج و نور شمالی را در جنوب دیدم. با این حال، آنچه در ساعت 3 بامداد اتفاق افتاد، کاملاً غیرمنتظره بود. یک شفق قرمز بزرگ در سراسر آسمان جنوبی (با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است)، در حالی که یک شفق قطبی تماشایی درست بالای سر من منفجر شد.

این رنگارنگ ترین شبی بود که تا به حال در آنجا دیده بودم، و این یک رویداد نادر بود که بسیار سپاسگزارم که توانستم ببینم.


“نور بر کرلاوگار” – جانس کراوز

من به اندازه کافی خوش شانس بودم که در سفر خود به ایسلند در ماه اکتبر شاهد یک نمایشگر KP 8 خارق العاده بودم. نه تنها این، بلکه اولین باری بود که شفق شمالی را تجربه و عکاسی می کردم.

در ابتدا قرار بود پرواز من به خانه حدود 12 ساعت قبل از این طوفان شدید خورشیدی انجام شود، اما به محض اینکه آب و هوای عالی و پیش بینی های شفق قطبی را دیدم، می دانستم که فقط باید برنامه هایم را تغییر دهم و سفرم را یک روز دیگر تمدید کنم. همه چیز در نهایت به هم رسید و من توانستم یکی بهترین عکس های سال نور شمالی خود را بگیرم.


“انفجارهای آسمان” – کاوان چای

نیوزلند واقعا مکان خاصی برای عکاسی نجومی است. آسمان ها به زیبایی تاریک است، و  چشم انداز بسیار جالبی وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. علیرغم این، من هرگز قبل از این لحظه موفق به گرفتن یک عکس از شفق قطبی با یک عنصر پیش زمینه جالب نشده بودم.

متأسفانه، فعالیت Aurora در مقایسه با سایر اشکال عکاسی نجومی سازگار نیست، بنابراین من باید صبور می بودم.

شب سردی بود که هشدارها و پست‌های دیگر تعقیب‌کنندگان هیجان‌زده Aurora به صورت آنلاین ظاهر شد. من یک پیام سریع به چند دوست فرستادم و به این نقطه رفتم. در نهایت زمانی را با یکی از دوستانم در اینجا گذراندم که چراغ‌ها نمایش داده می‌شدند، اما وقتی او رفت، صفحه نمایش آن را یک درجه بالا برد. با تمام ساحل برای خودم، بدون چراغ های مزاحم از افراد یا ماشین های دیگر، آب و هوای عالی و پرتوهای قوی … واقعاً نمی توانستم چیزی بهتر از این بخواهم.

دقیقاً همین عکس است که مرا به تعقیب شفق های قطبی معتاد کرد، و از آن زمان تاکنون بارها از این منظره لذت برده ام و امیدوارم لحظات بیشتری در راه باشد.


“تعقیب نور” – دیوید اریکسن





چیزی که در این عکس دیده نمی شود، چندین شب است که در دمای زیر صفر در این غار سرگردان بودم و منتظر بودم تا فقط کمی نور سبز از این پنجره یخ زده ببینم . پس از ضربات مکرر، بالاخره در یک شب پس از G2 عظیم با آسمان صاف، فرصت دیگری به دست آوردم.

می‌دانستم که CME اخیر (خروج جرم تاجی) ممکن است به اندازه‌ای قوی باشد که این پیاده‌روی 2 ساعته نیمه‌شب ارزش سفر را داشته باشد. وقتی به سمت غار رفتم، پیاده روی من به سرعت تبدیل به یک دویدن کامل شد زیرا دیدم آسمان با رنگ های باشکوه شکافته شده است. متأسفانه، غار یخی چند ماه پیش روی خود فرو ریخت، که فقط نشان می دهد که باید هر فرصتی را قبل از از بین رفتن آن تعقیب کنید.


“اسکی های قرمز” – روسلان مرزلیاکوف

ستون‌های قرمز دیوانه‌وار شفق قطبی بر فراز لیمفورد، فقط با فاصله 3 دقیقه با ماشین از خانه من ظاهر شدند.

بسیاری فکر می کنند که دانمارک، به دلیل قرار گرفتن در دور از فعالیت عمومی شفق شمالی، مکان ایده آلی برای دیدن شفق قطبی نیست. این ممکن است درست باشد، اما همیشه امیدی برای جادو در تاریک ترین ماه های سال وجود دارد.

من بیش از 10 سال است که از آسمان شب عکاسی می کنم و همیشه سعی می کنم به مردم انگیزه بدهم که به بیرون بروند تا آسمان شگفت انگیز شب ما را تجربه کنند و ناشناخته ها را کشف کنند.

خوشحالی که هنگام تماشای آسمان در شهر خود به این شکل می درخشد، فراموش نشدنی است.


“Auroraverse” – Tor-Ivar Nassعکس

وقتی شفق‌های شمالی در آسمان شب دیوانه می‌شوند، تمرکز بر روی ترکیب بندی شما ارزش نهایت تلاش را دارد زیرا خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

حتی برای یک عکاس باتجربه، تمرکز بر لذت بردن از شفق قطبی هنگام عکاسی از آن بسیار سخت است.


“رویای پولاریس” – نیکو رینالدی

من مدتها آرزوی عکاسی از مناظر شمال روسیه را داشتم و امسال به حقیقت پیوست! در آنجا، احساس می‌کنید در قلمرو هیولاهای برفی هستید، در منظره‌ای که کوه‌ها و درختان تحت سلطه یخ و برف هستند. آن شب، شفق شمالی نمایشی باورنکردنی به داشت!

رسیدن به این مکان کار سختی بود، زیرا کاوش در این مکان و سازماندهی تدارکات نیاز به زمان، تلاش و کمک مردم محلی دوستانه ای داشت که در مسیر خود پیدا کردیم. فقط امیدوارم بتوانیم به زودی شاهد برقراری مجدد صلح باشیم و دوباره با مردم و مناظر باورنکردنی در این هواپیما ارتباط برقرار کنیم و همچنین  بهترین عکس های سال نور شمالی سال بعد را نیز با شما به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه