دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

18 ابزار افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

تکنیک و ترفند چاپ
18 ابزار افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

بهترین راه بالا بردن کیفیت عکس استفاده از سایت های افزایش دهنده کیفیت تصویر با هوش مصنوعی (AI) مانند VanceAI، LetsEnhance، Topz Photo AI و … است. این ابزارها می‌توانند به صورت رایگان یا پولی، کیفیت تصاویر را افزایش دهند.

معمولا برای همه افراد پیش می‌آید که در سفر یا مهمانی عکس‌هایی می گیرند که به‌خاطر شرایط محیطی و یا کیفیت موبایل و دوربین، کیفیت چندان بالایی ندارند. گاهی عکس‌های قدیمی ارزشمندی داریم که علاقه‌مندیم وضوح تصویر آن‌ها را بهبود بخشیم؛ یا حتی برای عکس‌های حرفه‌ای ممکن است نیاز به ویرایش و اصلاح رنگ و نور داشته باشیم. هوش مصنوعی در کمتر از یکسال از ترند شدنش در بین مردم، توانسته در مشاغل مختلف چالش‌های زیادی را حل کند و دستیار خوبی برای بسیاری از مشاغل محسوب می‌شود؛ بنابراین قطعا برای افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی نیز ابزارهای زیادی را در دسترس کاربران قرار داده است.

ما در این مقاله از نورنگار، 18 ابزار برتر برای افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی را بررسی کردیم و روش کار کردن از آنها را با تصویر توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله از سری مقالات نورنگار برای شما کاربرد داشته باشد.

نحوه بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

روش بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی چندان پیچیده نیست؛ کافیست هوش مصنوعی مورد علاقه و کاربردتان را انتخاب کرده و عکس‌هایتان را در آن آپلود کنید! ممکن است خیلی از ابزار و سایت‌های هوش مصنوعی نیاز به خرید نسخه پرمیوم داشته باشند اما سایت‌ها ابزارهایی هستند که امکان استفاده رایگان از آنها و افزایش کیفیت عکس به صورت آنلاین و کاملا رایگان را برایتان فراهم کرده‌اند؛ این سایتها عموما تجربه کاربری مشابهی دارند. مراحلی که باید برای بالا بردن کیفیت عکس توسط هوش مصنوعی انجام دهید، عبارت است از:

  1. ورود به سایت هوش مصنوعی
  2. انتخاب عکس مورد نظر و بارگذاری در سایت
  3. تایید ویرایش تصویر و انتظار برای تکمیل ویرایش
  4. مشاهده عکس و ذخیره سازی در سیستم

معرفی 18 ابزار بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

حالا که دنیای ویرایش عکس با وجود هوش مصنوعی، متحول شده است. می‌توانید، از برنامه‌های مختلفی تحت عنوان Photo Enhancer برای افزایش کیفیت و وضوح تصاویر خود استفاده کنید. لازم به ذکر است، برنامه‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم، معمولا دو نسخه رایگان (Free) آزمایشی و پولی (Premium) دارند؛ این موضوع به شما کمک می‌کند تا قبل از پرداخت هزینه، برنامه را به خوبی بررسی کنید و در صورت نیاز برای خود اشتراک تهیه کنید.

1- VanceAI

VanceAI یک وب‌سایت جامع برای بهبود کیفیت عکس با استفاده از هوش مصنوعی است

VanceAI یک وب‌سایت جامع برای بهبود کیفیت عکس با استفاده از هوش مصنوعی است. این سایت طیف وسیعی از ابزارها را برای افزایش وضوح، حذف نویز، اصلاح رنگ، رنگ‌آمیزی و تبدیل عکس به نقاشی و سبک‌های هنری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  VanceAI می‌تواند رزولوشن تصاویر را تا 70 برابر افزایش دهد و جزئیات و کیفیت اصلی عکس را بهبود بخشد که در این مسیر نه تنها به جزئیات تصاویر آسیب نزده، بلکه کیفیت آن‌ها را ارتقا می‌بخشد. همچنین با استفاده از هوش مصنوعی  نویز و تاری عکس را به طور موثر حذف می‌کند و تصویری شفاف و واضح به شما ارائه دهد.

قبل و بعد تصویر با هوش مصنوعی
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از VanceAI.

2 – LetsEnhance

LetsEnhance

LetsEnhance یک وب‌سایت قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند تا کیفیت عکس‌هایتان را به طور قابل توجهی ارتقا دهید. این ابزار به صورت آنلاین در دسترس است و نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد! با LetsEnhance می‌توانید وضوح تصاویرتان را افزایش دهید، نویزها را از بین ببرید، رنگ‌بندی را بهبود ببخشید و جزئیات را واضح‌تر کنید؛ به این ترتیب به عکس‌های شما روح بخشیده شده و تصاویر با شما حرف خواهند زد. LetsEnhance می‌تواند وضوح و رزولوشن تصاویرتان را تا 4 برابر افزایش دهد و به شما در دریافت عکس‌های باکیفیت‌تر و واضح‌تر کمک کند.

قبل و بعد بهبود کیفیت تصویر
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از LetsEnhance.

3- Topz Photo AI

Topz Photo AI

Topz Photo AI، به شما کمک می‌کند تا با چند کلیک ساده، کیفیت عکس‌هایتان را به طور چشمگیری ارتقا دهید. این نرم‌افزار با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، طیف وسیعی از ابزارهای تخصصی را برای ویرایش و بهبود عکس‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. Topz Photo AI  انتخابی ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای و آماتوری است که به دنبال ابزاری قدرتمند و آسان برای ویرایش و ارتقای عکس‌هایشان هستند. عکس‌های صنعتی و محصول و یا دیگر ژانرهای عکاسی که به هر دلیل در هنگام عکاسی، با کیفیت مطلوب عکسبرداری نشده‌اند نیز می‌توان با کمک این ابزار ویرایش کرده و کیفیت تصاویر را با هوش مصنوعی بالا برد.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Topz Photo AI.
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Topz Photo AI.

4-Luminar AI

Luminar AI

Luminar AI یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای عکس هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایتان را به سطحی جدید ارتقا دهید. این نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی، می‌تواند به طور خودکار کیفیت و وضوح تصاویر را افزایش دهد، نویز و تاری را حذف کند و رنگ‌بندی و جزئیات را بهبود بخشد.  Luminar AI یک نسخه رایگان 14 روزه ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد تا تمام امکانات این نرم‌افزار را امتحان کنید.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Luminar AI
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Luminar AI.

5-Upscale.media

Upscale.media

Upscale.media یک پلتفرم آنلاین قدرتمند است که با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربران امکان ارتقای کیفیت و افزایش وضوح تصاویرشان را می‌دهد. این ابزار به طور رایگان در دسترس بوده و قادر است تصاویر با وضوح پایین را به تصاویری با کیفیت بالا تبدیل کند. Upscale.media به راحتی، جزئیات تصاویر را به طور دقیق تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس  وضوح و کیفیت آنها را ارتقا می‌دهد. این سایت به ویژه برای تصاویری که تار، پیکسلی یا قدیمی هستند، ایده‌آل است. علاوه بر ارتقای وضوح، Upscale.media قابلیت‌های دیگری مانند حذف نویز، افزایش شارپی و بهبود رنگ‌ها را نیز ارائه می‌دهد.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Upscale.media
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Upscale.media.

6-Deep Image AI

Deep Image AI

Deep Image AI طیف وسیعی از ابزارهای پیشرفته را برای ارتقای کیفیت عکس با هوش مصنوعی را به شما ارائه می‌دهد. این ابزارها با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین، تصاویر شما را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشند و به شما امکان می‌دهند تا از عکس‌های خود با وضوح بالا و بدون نقص لذت ببرید.  Deep Image AI می‌تواند عکس‌های شما را تا 300 مگاپیکسل بدون افت کیفیت افزایش دهد.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Deep Image AI
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Deep Image AI.

7- Fotor

Fotor

سایت Fotor یک ویرایشگر عکس آنلاین است که به شما امکان می‌دهد عکس‌هایتان را ویرایش کنید و با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر جدیدی ایجاد کنید. این سایت ابزارهای مختلفی برای ویرایش عکس مانند برش، تغییر اندازه و تنظیم نور ارائه می‌دهد. با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی Fotor، می‌توانید کیفیت عکس‌هایتان را افزایش دهید، اشیاء ناخواسته را حذف کنید و پس‌زمینه عکس را تغییر دهید.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Fotor.

8-RestorePhotos

RestorePhotos

RestorePhotos به شما کمک می‌کند تا عکس‌های قدیمی، تار و آسیب‌دیده خود را بازسازی کنید. این ابزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، می‌تواند جزئیات از دست رفته در عکس را بازیابی کند و کیفیت آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد. کاربران RestorePhotos از این ابزار به عنوان ابزاری شگفت‌انگیز و جادویی یاد می‌کنند. کافی است تا به سادگی عکس خود را را آپلود ‌کنید تا RestorePhotos با استفاده از هوش مصنوعی، جادو خود را انجام ‌دهد و عکسی با کیفیت بالا به شما تحویل ‌دهد.

نتیجه بازیابی و بهبود کیفیت تصویر با استفاده از RestorePhotos.
نتیجه بازیابی و بهبود کیفیت تصویر با استفاده از RestorePhotos.

9-HitPaw Photo Enhancer

HitPaw Photo Enhancer

HitPaw Photo Enhancer نرم‌افزاری قدرتمند برای با کیفیت کردن عکس با استفاده از هوش مصنوعی است. این نرم‌افزار قابلیت‌های متعددی مانند افزایش وضوح، رفع تاری، رنگ‌آمیزی عکس‌های سیاه و سفید و همچنین ترمیم و بهبود چهره‌ها را ارائه می‌دهد. HitPaw Photo Enhancer با استفاده از چهار مدل هوش مصنوعی مجزا، یعنی مدل عمومی، مدل کاهش نویز، مدل چهره و مدل رنگ‌آمیزی به طور خودکار کیفیت عکس‌های شما را ارتقا می‌دهد.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از HitPaw Photo Enhancer.
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از HitPaw Photo Enhancer.

10-Icons8 Photo Enhancer

Icons8 Photo Enhancer

Icons8 Photo Enhancer، ابزاری آنلاین و رایگان است که با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربران در ارتقای کیفیت تصاویرشان کمک می‌کند. این ابزار قادر است تصاویر با وضوح پایین را تا 4 برابر بزرگتر کند، بدون اینکه افت کیفیتی در تصویر ایجاد شود. علاوه بر افزایش وضوح، Icons8 Photo Enhancer می‌تواند نویز موجود در تصاویر را نیز از بین ببرد و جزئیات را واضح‌تر نشان دهد. این ابزار برای طیف وسیعی از تصاویر مانند پرتره‌ها، مناظر و تصاویر گرافیکی مناسب است.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Icons8 Photo Enhancer.
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Icons8 Photo Enhancer.

11- AI Image Enlarger

AI Image Enlarger

AI Image Enlarger یک سایت آنلاین رایگان است که از فناوری هوش مصنوعی برای ارتقاء خودکار تصاویر کوچک بدون افت کیفیت استفاده می‌کند. AI Image Enlarger از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای بزرگنمایی تصاویر بدون ایجاد تاری استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر JPG یا PNG را بدون به خطر انداختن وضوح و جزئیات بزرگ کنند. AI Image Enlarger  همچنین می‌تواند نویز دیجیتال را از تصاویر حذف کند و آن‌ها را واضح‌تر و شفاف‌تر نشان دهد.

نتیجه استفاده از سایت AI Image Enlarger
نتیجه استفاده از وبسایت AI Image Enlarger.

12- Pixel Mixer

Pixel Mixer

 Pixel Mixer یک ویرایشگر عکس آنلاین قدرتمند است که از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت و زیبایی تصاویر شما استفاده می‌کند. این ابزار طیف وسیعی از امکانات را برای ویرایش و افکت‌گذاری به شما ارائه می‌دهد و می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس سنگین و حجیم مانند فتوشاپ عمل کند. Pixel Mixer با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نویز، تاری و دیگر نقص‌های موجود در عکس را از بین ببرد و وضوح و کیفیت آن را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

نتیجه استفاده از وبسایت Pixel Mixer
نتیجه استفاده از وبسایت Pixel Mixer.

13- Spyne

 Spyne

Spyne یک پلتفرم هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد کیفیت عکس‌هایتان را به طور چشمگیری افزایش دهید. این پلتفرم از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند یادگیری عمیق و پردازش تصویر برای افزایش وضوح، حذف نویز و بهبود جزئیات عکس‌هایتان استفاده می‌کند. Spyne می‌تواند برای طیف وسیعی از عکس‌ها، از جمله عکس‌های پرتره، عکس‌های منظره و عکس‌های هوایی، استفاده شود.

نتیجه تصاویر با استفاده از پلتفرم Spyne.
نتیجه تصاویر با استفاده از پلتفرم Spyne.

14- Img.upscaler

Img.upscaler

Img.upscaler یک وب‌سایت رایگان برای افزایش کیفیت عکس آنلاین است. این وب‌سایت به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را به صورت دسته‌ای آپلود کنید و وضوح آن‌ها را تا 400٪ افزایش دهید. Img.upscaler همچنین از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را به صورت دسته‌ای پردازش کنید.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Img.upscaler
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از Img.upscaler.

15- Phot.ai

Phot.ai

Phot.ai از ابزار کاربردی در ارتقا عکس با هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به‌صورت اسمارت عکس را ویرایش کرده و کیفیت پیکسل‌ها را بهبود می‌بخشد. شما با یک کلیک می توانید مبهم بودن، محو بودن و رنگ و نور تصاویر را اصلاح کنید و عکس هایی را که با موبایل یا دوربین در سفر یا مهمانی گرفتید که برایتان ارزشمند هستند اما از کیفیت آنها راضی نیستید، اصلاح کرده و عکس با کیفیت مطلوب بدست آورید.پس زمینه تصاویر را پاک کرده و به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن مهارت های خاص ادیت، پس زمینه عکس را حذف کنند؛ برای افرادی که نیاز به پاک کردن پس زمینه با یک ابزار ساده دارند، این سایت گزینه مناسبی است.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از وبسایت Phot.ai
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از وبسایت Phot.ai.
بهترین سایت حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی؛ معرفی 9 سایت

مقاله مرتبط: بهترین سایت حذف پس زمینه عکس با هوش مصنوعی؛ معرفی 9 سایت

16- Iloveimg

Iloveimg

 Iloveimg یک وب‌سایت آنلاین و رایگان است که به شما امکان می‌دهد کیفیت عکس‌هایتان را با استفاده از هوش مصنوعی افزایش دهید. این سایت رابط کاربری ساده و آسانی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. Iloveimg می‌تواند رزولوشن تصاویر شما را تا دو یا چهار برابر افزایش دهد و در عین حال جزئیات و وضوح آنها را حفظ کند. همچنین این سایت نیز مانند دیگر رقیبان خود، نویز و تاری موجود در عکس‌های شما را از بین می‌برد و آنها را شفاف‌تر و واضح‌تر می‌کند.

نتیجه بهبود شفافیت و کیفیت تصویر با استفاده از سایت  Iloveimg
نتیجه بهبود شفافیت و کیفیت تصویر با استفاده از سایت  Iloveimg.

17- CutOut.pro

سایت Cut Out

سایت Cut Out ابزاری جامع برای ویرایش عکس و ویدیو است که کلیه نیازهای شما در این زمینه را برآورده می‌کند. این سایت قابلیت‌های متنوعی از جمله برداشتن و حذف پس‌زمینه، بلور کردن و حذف جزئیات ناخواسته در تصویر، افزایش کیفیت و اصلاح رنگ و نور عکس‌ها و ویدیوهای قدیمی و جدید را ارائه می‌دهد. برای استفاده از این ابزار کافیست عکس یا ویدیوی خود را در سایت بارگذاری کنید و با یک کلیک ساده، نسخه‌ای با کیفیت ارتقا یافته دریافت کنید.

نتیجه بهبود شفافیت و رنگ تصویر با استفاده از سایت CutOut.pro
نتیجه بهبود شفافیت و رنگ تصویر با استفاده از سایت CutOut.pro.

18- You cam

YouCam Enhance

YouCam Enhance یکی از برنامه‌های قدرتمند و محبوب در زمینه افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کیفیت عکس‌های تار یا با رزولوشن پایین را بهبود ببخشید و آن‌ها را ارتقا دهید. شما می‌توانید عکس‌های خود را به وب‌سایت YouCam آپلود کنید و هوش مصنوعی این وب‌سایت کیفیت آن‌ها را ارتقا می‌دهد. همچنین می‌توانید از YouCam برای تنظیم روشنایی، کنتراست و رنگ عکس‌های خود استفاده کنید.

نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از سایت YouCam Enhance
نتیجه بهبود کیفیت تصویر با استفاده از سایت YouCam Enhance.

بهترین ابزارهای رایگان برای بالابردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

ویرایش تصاویر قبل از هوش مصنوعی به وجود افرادی با تسلط کافی به ابزارهای ویرایشگر عکس مانند فتوشاپ نیاز داشت. اما توسعه ابزارهای رایگان هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند، بدون تخصص اولیه و تنها با چند کلیک، کیفیت عکس خود را ارتقا دهیم. برخی از این ابزارهای هوش مصنوعی عبارت هستند از:

  • VanceAI: این وبسایت با رابط کاربری ساده‌ای که دارد، به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی کیفیت عکس‌هایتان را افزایش می‌دهد.
  • Canva: احتمالا کم‌تر کسی پیدا شود که با این برنامه کار نکرده باشد؛ نسخه رایگان و آنلاین Canva به کاربران کمک می‌کند تا تناژ رنگی، کیفیت عکس و افکت‌های ویژه‌ای به تصاویر اضافه کنید.
  • Pixelied: Pixelied یکی دیگر از ابزارهایی که به صورت رایگان، کیفیت کلی عکس را بهبود می‌دهد؛ سایت Pixelied نام دارد. شما می‌توانید با کمک این ابزار علاوه بر بهبود کیفیت عکس، سطح اولیه ویرایش مانند تغییر اندازه یا برش دادن عکس را انجام دهید.
7 سایت افزایش کیفیت عکس به 4K؛ ارتقا وضوح و زیبایی

مقاله مرتبط: 7 سایت افزایش کیفیت عکس به 4K؛ ارتقا وضوح و زیبایی

بهترین سایت های رایگان بالابردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی آنلاین

سایت‌های رایگان بسیاری وجود دارند که بر پایه هوش مصنوعی به بهبود کیفیت عکس‌هایتان کمک می‌کنند. بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها علاوه بر نسخه تحت وب، دارای نسخه android و ios هستند. در نتیجه شما با کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ و یا تبلتی که در دست دارید، در مدت‌زمان بسیار کوتاهی و تنها با دو کلیک می‌توانید هر عکسی را که بخواهید در وبسایت‌های آنلاین افزایش‌دهنده کیفیت عکس با هوش مصنوعی، آپلود کنید و کیفیت آن را بهبود بخشید.

جدول زیر به معرفی برخی از سایت‌های رایگان افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی می‌پردازد.

کاربرد اصلینوع دستگاهنام سایت
بهبود کیفیت عکس با فرمت PNGتحت وب، اندروید، اپلSpyne
ابزاری همه جانبه با قابلیت‌های فتوشاپتحت وب، اندروید، اپلFotor
بهبود کیفیت با سفارشی سازی ویژهتحت وب، اندرویدAutoenhance
امکان تعیین میزان بهبود کیفیت عکس به صورت درصدیتحت وبimglarger
ابزار چندجانبه برای بهبود کیفیت و روتوش عکستحت وبimgupscaler
ابزاری سریع برای فشرده سازی و افزایش کیفیت تصاویرتحت وب، پلاگین وردپرسiloveimg
بهبود عکس، حذف پس زمینه و روتوش ابتداییتحت وب، اندرویدcutout
تغییرات پایه‌ای نظیر تغییر رنگ مو با کمک ترفندهای هوش مصنوعیتحت وبperfectcrop  

بهترین سایت رایگان بالابردن کیفیت عکس با گوشی

یکی از سایت‌های قدرتمند و محبوب Deep Image که افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی را در پی دارد، Pixelcut است. این وبسایت به راحتی در گوشی قابل دسترس است و به شما کمک می‌کند بدون دانش اولیه و سیستم خاص، تنها در عرض چند ثانیه کیفیت عکس خود را تا 4K افزایش دهید. سایت Pixelcut، علاوه بر ارتقا کیفیت عکس خدماتی مانند حذف پس زمینه، ویرایش چهره و افزودن متن را با خرید اشتراک در اختیارتان قرار می‌دهد؛ پس درصورتی‌که قصد ادیت بیشتر عکس را دارید، بهتر است اشتراک ماهیانه یا سالانه دریافت نمایید.

بالا بردن کیفیت فیلم به کمک هوش مصنوعی

مقاله مرتبط: بالا بردن کیفیت فیلم به کمک هوش مصنوعی

مزایا و معایب بالابردن عکس با هوش مصنوعی

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی علاوه بر مزایای متعدد، معایبی هم به همراه دارد؛ بنابراین، خوب است قبل از کار با این برنامه نسبت به این مزایا و معایب آشنا شوید و سپس برای استفاده از برنامه‎‌های هوش مصنوعی، تصمیم خود را بگیرید.

مزایا

  • افزایش وضوح تصویر: با هوش مصنوعی می‌توان به طور کامل نویزها و ناهماهنگی‌های عکس را گرفت و کیفیت تصویر را تا حد بسیار بالایی بهبود بخشید.
  • اصلاح نور: نور و مقدار روشنایی تصاویر را می‌توان با کمک هوش مصنوعی اصلاح کرد و در بهترین وضعیت قرار داد؛ این کار به بهبود جزئیات و زیبایی عکس کمک می‌کند.
  • اصلاح خودکار تصاویر: جزئیاتی که ممکن است از دید کاربر هم پنهان بماند، توسط هوش مصنوعی به‌صورت خودکار اصلاح شده و بدون نیاز به اصلاحات و تنظیمات توسط کاربر، انجام می‌شود.
  • تنظیمات تکمیلی دلخواه: همچنین افراد می‌توانند هنگام افزایش کیفیت عکس، تنظیمات دلخواه خود را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی وارد کنند و عکس روتوش شده مطابق سلیقه‌شان دریافت کنند.

معایب

  • تشخیص نادرست نویز: گاهی ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی نویزها را اشتباهی جزئی از جزئیات عکس تشخیص دهند و جای رفع آنها، تعدادشان را افزایش دهند.
  • حذف بیش از حد جزئیات: ممکن است برنامه های هوش مصنوعی جزئیات ضروری را در فرآیند ویرایش و افزایش کیفیت تصاویر، پاک کنند.
  • احتمال مصنوعی شدن تصاویر: تنظیمات نور و رنگ در هوش مصنوعی، ممکن است باعث شوند تا تصاویر مصنوعی به نظر برسند.
چگونه به بالاترین کیفیت در عکاسی برسیم؟

مقاله مرتبط: چگونه به بالاترین کیفیت در عکاسی برسیم؟

کلام آخر

اگر تا این بخش از مقاله ما را همراهی کرده‌اید، می‌دانید دیگر لازم نیست نگران کیفیت عکس‌های خود باشیم. چرا که، ابزارهای هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند تا کیفیت عکس‌هایمان را بالا ببریم. ما در این مقاله، ضمن معرفی جامع بهترین برنامه‌های افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی در دو دسته رایگان و پولی، به شما آموختیم که این برنامه‌ها در چه دستگاه‌هایی قابل اجرا هستند و چه مزایا و معایبی را در برمی‌گیرند، تا در نهایت با دیدی باز دست به انتخاب بزنید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : elegantthemes.com
25 دیدگاه
  • ahabnam56 گفت:

    ممنون از نویسنده این مقاله که کیفیت عکس با هوش مصنوعی فوق‌العاده
    رو بهمون معرفی کرد. واقعاً زندگی عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی رو آسون‌تر کرده.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز ممنون از حسن توجه شما 🌹🙏

  • shokohi99 گفت:

    درود
    توی این مقاله با بهترین ابزارهای افزایش
    کیفیت عکس با هوش مصنوعی آشنا شدم.
    هر کدوم از این ابزارها یه کارایی خاص خودشون رو دارن
    و می‌تونن برای یه نوع خاص از عکس‌ها مفید باشن. ممنون ازمطالب جذابتون .

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      خوشحالم که مقاله براتون جذاب بوده ممنون از ثبت نظرتون 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *