دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

با کاهش تقاضا ، سیگما لنزهای جدید برای ماکرو چهار سوم را نخواهد ساخت

اخبار عکاسی
با کاهش تقاضا ، سیگما لنزهای جدید برای ماکرو چهار سوم را نخواهد ساخت

کازوتو یاماکی ، مدیرعامل سیگما می‌گوید که این شرکت قصد ندارد لنز جدیدی از نوع Micro Four Thirds (M43) تولید کند ، زیرا تقاضا به شدت در حال کاهش است.

 

یاماکی در مصاحبه ای با PhotoTrend در CP+ ژاپن می گوید که در حال حاضر سیگما چندین لنز M43 در انبار فعلی خود دارد ، اما برنامه ای برای توسعه لنزهای جدید ندارد . هم اکنون ، سیگما تنها سه لنز برای M43 تولید می‌کند که برای گروهی از پایه‌های دیگر سنسور کراپ و اخیراً برای دوربین های Nikon Z-mount ساخته شده‌اند.

 

او می‌گوید: تقاضا برای این فرمت به شدت در حال کاهش است ، و بنابراین توسعه اپتیک کاملاً جدید برای این اکوسیستم برای ما بسیار دشوار است.

 

این اولین بیانیه قوی از هر سازنده لنز یا دوربین در مورد وضعیت تقاضا برای M43 است که صراحتاً با این موضوع روبرو می شود . در گذشته ، پاناسونیک یکی از اعضای M43 گفته بود که این شرکت قصد ندارد از این فرمت برای ادامه از پشتیبانی کاربران خود دور شود ، اما به اندازه یاماکی سیگما در مورد تقاضای محصول برای سیستم صحبت نکرده است.

 

با کاهش تقاضا ، سیگما لنزهای جدید برای میکرو چهار سوم را نمی سازد

 

من امیدوارم که با ورود سیستم جدید OM ، تقاضا برای دوربین‌های جدید تثبیت شود ، اما به وضوح برای لنزهای Sigma Micro 4/3 کاهش می‌یابد . به نظر می رسد که OM-System با دوربین ها و لنزهای جدید خود نتایج خوبی کسب می کند . بنابراین من امیدوار هستم که تقاضا برای Micro 4/3 همچنان وجود داشته باشد.

 

به همین جا ختم نمی شود، زیرا یاماکی همچنین توضیح می دهد که تقاضای APS-C در حال کاهش است.

 

من فکر می کنم Micro 4/3 مزایای زیادی دارد ، به خصوص جمع و جور بودن آن . من شخصا این سیستم را خیلی دوست دارم . اما در حال حاضر ، روند به وضوح به نفع فول فریم ، در کنار APS-C است که اتفاقاً در حال کاهش می باشد.

 

به نظر می رسد که فول فریم در آینده است ، حداقل از نقطه نظر توسعه محصول . بیانیه یاماکی اساساً به کاری که این برند در سال 2011 آغاز کرد ، پایان می دهد ، زمانی که اعلام کرد به دلیل افزایش تقاضا در بازار دوربین های کامپکت ، در حال گسترش برای پشتیبانی از فرمت است.

 

شرکت‌هایی که اعضای فعال M43 هستند ، اساساً هرگز چنین چیزی نمی‌گویند و سیگما در موقعیت برتری است که در مورد تقاضای یک سیستم نسبت به سایرین صحبت کند ، زیرا می‌تواند به راحتی تعداد لنزهایی را که برای M43 می‌فروشد در مقابل سایر نصب‌کننده‌های آن ردیابی و پشتیبانی کند. اگر یاماکی می گوید تقاضا کم است ، واقعاً دلیلی وجود ندارد که حرفش را باور نکنیم.

 

لنز M43 مزایایی دارد ، اما تقاضا توسط مصرف‌کنندگانی هدایت می‌شود که برای سال‌ها با فرمت مانند یک شهروند درجه دو رفتار می‌کنند . علیرغم شواهد اخیر مبنی بر اینکه کیفیت تصاویر گرفته شده با M43 بسیار خوب است، فرمت این انگ را به همراه دارد که برعکس این موضوع صادق است.

 

خوشبختانه برای عکاسان M43 ، انبار لنز برای فرمت بسیار قوی است ، بنابراین اینطور نیست که گزینه‌های کمی وجود دارد . سیگما همچنین نشان می دهد که قصد ندارد پشتیبانی از این فرمت را متوقف کند، اما سخنان این شرکت برای کسانی که نگران آینده سیستم هستند نگران کننده است.

 

منبع خبر : petapixel

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *