دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین فول فریم چیست؟ + معرفی پرفروش‌ترین مدل‌ها

چاپ
دوربین فول فریم چیست؟ + معرفی پرفروش‌ترین مدل‌ها

دوربین فول فریم چیست؟

موقع خرید دوربین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، اندازه‌ سنسور است. در دنیای عکاسی دیجیتال دو دسته‌بندی اصلی برای دوربین‌ها وجود دارد؛ سنسورهای فول‌ فریم و کراپ. هر کدام از این نوع سنسورها مزایا و معایبی دارند و با توجه به اهدافی که از عکاسی دارید و زمینه‌ فعالیت خود، باید یکی را انتخاب کنید.

سنسور یکی از اجزای مستطیل‌شکل دوربین است که درست در مرکز دوربین dslr قرار دارد و تصاویر را از روی لنز دوربین می‌خواند. در حالت کلی، هر چقدر سنسور بزرگ‌تر باشد، دوربین می‌تواند نور و جزییات بیشتری را دریافت کند و کیفیت تصویر بهتر می‌شود. دوربین فول فریم دارای سنسوری با اندازه‌ دوربین فیلمبرداری ۳۵ میلی‌متری است. (۲۴ میلی‌متر در ۳۶ میلی‌متر).

سنسور کراپ، کوچک‌تر از اندازه استاندارد ۳۵ میلی‌متری است که ویژگی کراپ ‌فاکتور را به عکس‌هایی که این دوربین‌ها ثبت می‌کنند اضافه می‌کند. یعنی در این دوربین‌ها لبه‌های عکس برای داشتن میدان دید تنگ‌تر بریده می‌شود. به عنوان مثال، اگر از یک لنز ۵۰ میلی‌متری روی یک دوربین سنسور کراپ با افکت ضریب ۱/۵ برابری استفاده می‌کنید، فاصله کانونی مؤثر شما مانند یک لنز ۷۵ میلی‌متری خواهد بود.

بدنه‌ دوربین‌های مختلف، کراپ فاکتورهای مختلفی دارند. دوربین کنون سنسور کراپ 1.6x، دوربین‌های نیکون، سونی، سیگما دارای ضریب 1.5x و دوربین‌های پاناسونیک و الیمپوس ضریب 2x دارند.

برای یافتن زاویه دید معادل لنز در یک بدنه سنسور کراپ، کافی است مقدار بزرگنمایی را در فاصله کانونی لنز ضرب کنید. دو اندازه رایج سنسور کراپ APS-C و Micro Four Thirds هستند که به ترتیب دارای ضریب کراپ 1.6x و 1.5x  هستند.

[relatedpost post=” 166852″]

مزایای دوربین عکاسی فول فریم

این روزها دوربین های فول فریم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و این محبوبیت بی‌دلیل نیست. این دوربین‌ها می‌توانند مزایایی داشته باشند که آن‌ها را از دوربین‌های کراپ متمایز می‌کند. از جمله مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دامنه دینامیکی (Dynamic range)

محدوده دینامیکی به طیف کاملی از مقادیر نوردهی در یک تصویر، از تاریک‌ترین مناطق تا روشن‌ترین قسمت‌های آن اشاره دارد.

[relatedpost post=”284653″]

دوربین‌های DSLR فول فریم جدید، بالاترین محدوده یا دامنه‌ دینامیکی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهند. یعنی با این دوربین‌ها می‌توانید تصاویری با کنتراست بالاتر بگیرید. همچنین اگر تصادفاً تصویر خود را کم‌نور ثبت کنید یا بیش از حد نوردهی کنید، یک فایل فول فریم (مخصوصاً اگر با فرمت RAW عکاسی کنید) به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از سنسورهای کراپ، نقاط روشن یا سایه‌های عمیق را بازیابی کنید.

[relatedpost post=” 107590″]

عملکرد بهتر در نور کم

عملکرد دوربین‌های فول فریم در نور کم بسیار بهتر از دوربین‌هایی با سنسور کراپ است. تصاویر دوربین‌های فول فریم شارپ‌تر و واضح‌تر هستند و نویز کمتری دارد؛ همچنین جزییات بیشتری از صحنه را ثبت می‌کند.

عکاسی نجومی یکی از آن رشته‌هایی است که در آن با نور بسیار کم سروکار دارید. در این نوع عکاسی، دوربین‌های فول فریم که سنسور بزرگ‌تری دارند واقعا معجزه می‌کند. با دوربین‌های کراپ، ثبت تصویر خوب از آسمان شب، بسیار سخت است. سنسور کوچک‌تر به این معنا است که نور کمتری وارد دوربین می‌شود و حتی در نور معمولی هم، روشنایی کمتری نسبت به دوربین فول فریم دارد.

عملکرد بهتر ISO از دیگر مزیت‌های این دوربین‌ها در نور کم است. از آنجایی که نور بیشتری به سنسور بزرگ‌تر وارد می‌شود، برای ثبت تصویر بهتر لازم نیست ISO را برای جبران کمبود نور افزایش دهید و در نتیجه عکس شما، به خاطر افزایش ISO دچار نویز نمی‌شود.

عمق میدان کم

در حالی که عمق میدان تا حد زیادی توسط لنز و حداکثر دیافراگم آن تعیین می‌شود، بدنه دوربین می‌تواند به شما کمک کند تا جلوه‌ بوکه زیبایی را به عکس‌ها اضافه کنید. حسگرهای فول فریم عمق میدان کمتری را نسبت به سنسورهای کراپ فراهم می‌کنند.

در عکس پرتره، عکس از غذا و سایر انواع عکاسی که پس‌زمینه‌ تار در آن اهمیت دارد و زیبایی خیره‌کننده‌ای به تصویر می‌دهد، به بهترین وجه با یک سنسور فول فریم قابل ثبت است.

جزئیات و وضوح

دوربین تنها عامل تعیین‌کننده‌ در کیفیت تصویر نیست، اما سنسور فول فریم شروع خوبی برای ثبت تصاویر باکیفیت‌تر است. اگر عکاس تجاری هستید یا نیاز به چاپ عکس در اندازه‌های بزرگ دارید، سنسور فول فریم به شما کمک می‌کند تا بالاترین استانداردها را برای وضوح بیشتر و ثبت جزئیات بیشتر داشته باشید.

مگاپیکسل بیشتر در دوربین فول فریم نیز به این معنی است که می‌توانید با دست باز یک تصویر ثبت‌شده را کراپ کنید و همچنان یک قاب قابل استفاده داشته باشید.

میدان دید وسیع‌تر

از آنجا که هیچ کراپ فاکتوری در سنسورهای فول فریم وجود ندارد، می‌توانید با لنز خود میدان دید وسیع‌تری از منظره داشته باشید. اگر عکاسی منظره یا هر نوع عکاسی که نیاز به فریم عریض دارد، مانند عکاسی املاک یا معماری انجام می‌دهد، احتمالاً یک تصویر فول فریم برای شما بهتر است.

معایب دوربین فول فریم

در کنار مزایایی که اشاره شد، استفاده از دوربین فول فریم می‌تواند معایبی هم داشته باشد که البته نسبت به مزایا، قابل چشم‌پوشی است.

قیمت بالا

قیمت دوربین فول فریم بالاتر از سایر دوربین‌ها است و شاید خرید آن‌ها فقط برای کسانی که کار حرفه‌ای انجام می‌دهند توجیه داشته باشد مگر اینکه محدودیت مالی نداشته باشید. به این نکته توجه کنید که وقتی دوربین فول فریم می‌خرید نمی‌توانید از هر لنزی استفاده کنید و باید لنزهای فول فریم تهیه کنید که این لنزها هم گران هستند.

اندازه

هر چقدر که دوربین‌های بدون آینه به سمت باریک‌تر شدن می‌روند، دوربین‌های فول فریم حجیم‌تر هستند. بخشی از بزرگ‌تر شدن اندازه‌ دوربین‌ها به خاطر بزرگ شدن سنسور است. اگر اهل عکاسی خیابانی، عکاسی سفر، عکاسی خبری و… هستید و دوربین را دائم همه‌جا با خودتان می‌برید، احتمالا ابعاد بزرگ دوربین شما را اذیت خواهد کرد.

[relatedpost post=”166867″]

فایل‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تر

پیکسل‌های بیشتر به معنی ذخیره شدن فایل‌های بزرگ‌تر است. برای نگهداری این فایل‌های بزرگ باید حافظه‌ اضافه و هارد اکسترنال تهیه کنید. هم برای دوربین باید مموری کاردهای سریع‌تر بخرید و هم برای نگهداری و بک‌آپ فایل‌ها باید به فکر تهیه‌ حافظه جانبی باشید.

مزایا و معایب دوربین‌های کراپ

اگر هنگام انتخاب دوربین بین دو گزینه‌ فول فریم و کراپ سردرگم شده‌اید لازم است که مزایا و معایب دوربین‌های کراپ را هم بدانید و با دید باز تصمیم بگیرید.

ابعاد مناسب و همه‌کاره

اگر در ابتدای کار هنوز نمی‌توانید برای دوربین فول فریم هزینه کنید، یک دوربین با سنسور کراپ هم می‌تواند به‌خوبی پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد. این دوربین‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر هستند. دوربین‌های بدون آینه و دارای سنسور کراپ سبک‌ترین دوربین‌هایی هستند که می‌توانید تهیه کنید و همه‌جا به‌راحتی با خودتان ببرید.

کراپ فاکتور

در حالی که کراپ فاکتور را می‌توان به عنوان نقطه ضعف این دوربین‌ها در نظر گرفت، اما می‌توانید از این ویژگی بزرگنمایی در مواردی که نیاز دارید تا حد امکان سوژه را نزدیک‌تر کنید، به نفع خود استفاده کنید. سنسور کوچکتر کراپ به لنزهای شما دسترسی وسیع‌تری می‌دهد. اگر عکاسی از حیات وحش یا عکاسی ورزشی می‌کنید، می‌توانید با یک دوربین سنسور کراپ به خوبی این کار را انجام دهید.

کیفیت پایین‌تر تصویر

یکی از معایب سنسور کراپ این است که سنسور کراپ به دلیل مساحت کوچکتر نمی‌تواند همان مقدار اطلاعات دوربین فول فریم را در یک فایل جای دهد. اما در عمل، این ویژگی ممکن است فقط در شرایط خاصی مانند شرایط کم‌نور، قابل توجه باشد. با پیشرفت فناوری دوربین‌ها، شکاف کیفیت بین سنسورهای کراپ و فول فریم کاهش خواهد یافت.

فاصله کانونی کمتر

با دوربین‌هایی که سنسور کراپ دارند، ثبت تصاویر عریض یا wide-angle ، سخت‌تر می‌شود. در دوربین‌های کراپ چون تصویر شما به‌نوعی زوم و بزرگ‌نمایی می‌شود، عکاسی با زاویه‌ باز واقعاً سخت است. برای این نوع عکاسی به یک لنز با زاویه بسیار باز نیاز دارید تا همه چیز را در منظره‌ مورد نظر خود در یک سنسور کراپ قرار دهید، اما لنزهایی که زاویه‌‌ای تا این حد باز دارند، معمولا اعوجاج زیادی در تصویر ایجاد می‌کنند.

کدام سنسور برای شما مناسب‌تر است؟

در حالی که دوربین های فول فریم تقریبا به عنوان دوربین استاندارد برای افراد حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شوند، گزینه‌های دیگری هم در بین دوربین‌های دیگر وجود دارد. به همین دلیل انتخاب بین این دو نوع دوربین، به نیازها و اهداف هر عکاس بستگی دارد.

دوربین‌های کراپ روزبه‌روز بهتر می‌شوند تا جایی که کیفیت تصویر به تنهایی دلیلی برای ترجیح دادن یک فول فریم به دوربین کراپ نیست. در بسیاری از موارد، دوربین فول فریم ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که شما نیاز دارید. قبل از خرید نیازهای خود را بشناسید و با توجه به آن انتخاب کنید.

دوربین کراپ برای تازه‌کاران، شروع خوبی است و با توجه به قیمت مناسبی که دارد، بهترین انتخاب است. برای افراد تازه‌کار، دوربین فول فریم بیشتر از نیاز آن‌ها است.

کیفیت تصاویر دوربین فول فریم

یک دوربین فول فریم می‌تواند همان تعداد مگاپیکسل دوربین با سنسور کوچک‌تر را داشته باشد. از آنجایی که تعداد پیکسل‌ها در یک دوربین فول فریم روی سطح بزرگ‌تری پخش می‌شود و پیکسل‌ها بزرگ‌تر هستند، در نتیجه نور بیشتری را جذب می‌کنند و حسگر را نسبت به نور حساس‌تر می‌کنند. به طور کلی، این امکان را به شما می‌دهد که حتی در موقعیت‌های تاریک و کم‌نور، عکس واضح‌تری با دوربین فول فریم بگیرید.

هنگام خرید دوربین فول فریم باید در خرید لنز هم دقت کنید. همه لنزها روی دوربین فول فریم قرار نمی‌گیرند. لنز برای دوربین فول فریم به پایه لنز فول فریم نیاز دارد.

بهترین دوربین های فول فریم

با همه این اوصاف اگر تصمیم گرفته‌اید که دوربین فول فریم بخرید در ادامه چند مورد از بهترین‌های بازار را از برندهای مختلف معرفی می‌کنیم. این دوربین‌های DSLR و بدون آینه و کامپکت، همگی دارای سنسور فول فریم هستند.

[relatedpost post=”115279″]

دوربین Canon EOS R5

این دوربین فول فریم کانن مدل EOS R5، دوربین بدون آینه‌ پرچمدار این برند و یکی از جذاب‌ترین دوربین‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ است. قابلیت فیلمبرداری 8K در این دوربین، توجه بسیاری از علاقه‌مندان را جلب کرده است. از دیگر مزایای آن می‌توان به سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده و تکنولوژی تشخیص چشم AF برای انسان، حیوانات و پرندگان اشاره کرد که هم در فرمت ویدیویی و هم در فرمت عکس، کار می‌کند.

تنها نقطه ضعفی که می‌تواند در این دوربین پیدا کرد این است که فیلمبرداری 8K را تا ۲۰ دقیقه انجام می‌دهد و به ظرفیت حافظه‌ بسیار بالایی نیاز دارد.

  • نوع دوربین: بدون آینه
  • سنسور: فول فریم ۴۵ مگاپیسکلی Dual Pixel CMOS AF II
  • پردازنده: Digic X
  • صفحه نمایش: ۳/۱۵ اینچ
  • ابعاد: 8x 97.5 x 88 میلی‌متر
  • وزن: ۷۳۸ گرم با باتری و کارت حافظه

دوربین Canon EOS 5D Mark IV

سری EOS 5D دوربین‌های DSLR کنون همیشه بین عکاسان حرفه‌ای و مشتاق بسیار محبوب بوده‌اند. جدیدترین مدل این سری یعنی دوربین Mark IV کنون مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های مفید و جدید را در خود گنجانده است که تقریبا تمام نیازهای عکاسان را برآورده می‌کند.

این مدل دارای رزولوشن بالای ۳۰/۴ مگاپیکسلی است که افزایش قابل توجهی نسبت به 5D Mark III است. این دوربین قابلیت فلیمبرداری 4K هم دارد. از معایب این دوربین می‌توان به ثابت بودن تاچ‌اسکرین اشاره کرد.

  • نوع دوربین: DSLR
  • سنسور: فول فریم ۳۰/۴ مگاپیسکلی CMOS
  • پردازنده: Digic 6+
  • صفحه نمایش: ۳/۲ اینچ
  • ابعاد: 7x 116.4 x 75.9 میلی‌متر
  • وزن: ۸۰۰ گرم

دوربین Canon EOS-1D X Mark III

دوربین فول فریم کانن مدل EOS 1DX از دوربین‌های DSLR پرچم‌دار این برند و یکی از بهترین دوربین‌های سطح حرفه‌ای در دنیا است. این دوربین به لطف سنسور فول فریم ۲۰/۱ مگاپیکسلی‌اش بهترین عملکرد را در کنترل نویز دارد. این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۱۲ بیت 4K ضبط کند. همچنین به طور هم‌زمان می‌تواند ویدیوهای MP4 و raw را در دو مموری کارد جداگانه ضبط کند.

از معایب این مدل می‌توان به قیمت بسیار بالا و بزرگ و سنگین بودن آن اشاره کرد. صفحه نمایش ثابت هم یکی دیگر از مشکلات آن است که در حالت ویدیو و Live View می‌تواند ناامیدکننده باشد.

  • نوع دوربین: DSLR
  • سنسور: فول فریم ۲۰/۱ مگاپیکسلی CMOS
  • پردازنده: Digic X
  • صفحه نمایش: ۳/۲ اینچ
  • ابعاد: 158x 167.6 x 82.6 میلی‌متر
  • وزن: ۱۲۵۰ گرم فقط بدنه

دوربین Leica Q2

شاید فکر کنید که فقط دوربین‌های بدون آینه و DSLR می‌توانند سنسور فول فریم داشته باشند. اما این مدل یک دوربین کامپکت فول فریم است. لنز این دوربین ثابت است اما تنظیمات زوم دیجیتال دارد که می‌توانید از طریق آن تصویر را کراپ کنید درست مثل تصاویری که می‌توانید با لنزهای ۳۵ میلی‌متر، ۵۰ میلی‌تر و ۷۰ میلی‌متر ثبت کنید.

این دوربین بدنه‌ بسیار مستحکم و شکیلی دارد. سیستم فوکوس خودکار آن در نور کم، عملکرد خوبی دارد. زاویه‌یاب OLED این دوربین پیش‌نمایشی خوب و واقعی از تصویر را نشان می‌دهد. در حالی که قیمت این دوربین برای دوربینی با لنز ثابت بسیار زیاد به نظر می‌رسد ولی ساخت و کیفیت تصویر آن فوق‌العاده است.

  • نوع دوربین: کامپکت فول فریم
  • سنسور: فول فریم 47/3 مگاپیکسلی CMOS
  • لنز: Leica Summilux 28mm f/1.7 ASPH
  • زوم دیجیتال: ۳۵ میلی‌متر، ۵۰ میلی‌متر و ۷۵ میلی‌متر
  • صفحه نمایش: ۳ اینچ
  • ابعاد: 130 × 80 × 91.9 میلی‌متر
  • وزن: ۷۳۴ گرم با باتری

دوربین فول فریم Nikon D780

دوربین نیکون D780 با ترکیبی از تجربه‌های به دست آمده‌ نیکون در ساخت مدل‌های Nikon Z6 و Z7 طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل این دوربین بهترین و سریع‌ترین عملکرد را در بین تمام دوربین‌های DSLR نیکون در سیستم Live View دارد. از مزیت‌های این دوربین فول فریم نیکون می‌توان به عمر بالای باتری اشاره کرد. این دوربین هم در زمان معرفی قیمت بالایی داشت.

  • نوع دوربین: DSLR
  • سنسور: فول فریم ۲۴/۵ مگاپیکسلی CMOS
  • پردازنده: Expeed 6
  • صفحه نمایش: ۳/۲ اینچ
  • ابعاد: 5x 115.5 x 76 میلی‌متر
  • وزن: ۷۵۵ گرم فقط بدنه، ۸۴۰ گرم با باتری و کارت حافظه

دوربین Nikon Z7 II

این دوربین فول فریم نیکون ویژگی‌های مشترک زیادی با مدل Nikon Z7 دارد و تقریبا دارای تکنولوژی یکسان است. فقط در مدل mark II، یک اسلات دوم برای افزودن کارت حافظه وجود دارد که یکی از نگرانی‌های عکاسان در مورد کمبود حافظه‌ دوربین را برطرف می‌کند.

از مهم‌ترین مزیت‌های این دوربین فول فریم نیکون می‌توان به کیفیت بالای سنسور، رابط کاربری عالی و ساختار ضدآب اشاره کرد. یکی از معایب این مدل پایین بودن رزولوشن منظره‌یاب است و سیستم Eye-detection AF در این دوربین هم‌تراز با مدل‌های جدید دوربین‌های کنون و سونی نیست.

  • نوع دوربین: فول فریم بدون آینه
  • سنسور: فول فریم ۴۵/۷ مگاپیکسلی BSI
  • پردازنده: Dual Expeed 6
  • صفحه نمایش: ۳/۲ اینچ
  • ابعاد: 134x 100.5 x 69.5 میلی‌متر
  • وزن: ۷۰۵ گرم با باتری و کارت حافظه

دوربین Nikon D6

این دوربین DSLR سنسوری مشابه D5 دارد و فقط چند تغییر نسبت به مدل قبلی در آن ایجاد شده است. مهم‌ترین تفاوت دوربین نیکون D6 نسبت به مدل قبل، سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر منظره‌یاب است. این مدل وزن زیادی دارد، دوربین بزرگی محسوب می‌شود و عملکرد خوبی در نور کم دارد.

از مهم‌ترین معایب این مدل می‌توان به قیمت بسیار زیاد و ثابت بودن صفحه نمایش در حالت Live View اشاره کرد.

  • نوع دوربین: DSLR
  • سنسور: فول فریم 20/8 مگاپیکسلی CMOS
  • پردازنده: Expeed 6
  • صفحه نمایش: ۳/۲ اینچ
  • ابعاد: 160x 163 x 92 میلی‌متر
  • وزن: ۱۴۵۰ گرم با باتری و کارت حافظه

دوربین Panasonic S1R

این دوربین فول فریم پاناسونیک برخلاف دوربین‌های سری G-Series Micro Four Thirds، که نسبت تصویر 4:3 دارند، دارای نسبت تصویر 3:2 است. البته در تنظیمات می‌توانید نسبت تصویر را تغییر دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین این است که تصاویری با جزییات بسیار زیاد ثبت می‌کند.

از معایب این مدل هم می‌توان به بزرگ بودن نسبت به سایر دوربین‌های بدون آینه و محدودیت در تنوع لنزها اشاره کرد.

  • نوع دوربین: بدون آینه
  • سنسور: فول فریم ۴۷/۳ مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش: ۳/۲ اینچ
  • ابعاد: 9×96.×128.9 میلی‌متر
  • وزن: ۱۰۱۶ گرم

دوربین فول فریم  Sony A7R IV

این دوربین فول فریم سونی قابلیتی به نام Pixel Shift Multi-Shooting دارد که با کمک آن می‌توانید عکس‌هایی با رزولوشن ۲۴۰ مگاپیکسلی ثبت کنید. این دوربین با ترکیب ۱۶ تصویر که بعدا در نرم‌افزار Sony’s Imaging Edge در کنار هم قرار می‌گیرند، چنین تصویری را ثبت می‌کند.

این مدل دارای سیستم Real-time Eye AF مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای عکاسی پرتره، عکاسی عروسی، ورزشی، عکاسی از حیوانات خانگی و عکاسی اجتماعی، کاربرد فراوانی دارد.امکان ارتباط وایرلس، USB سریع‌تر، جزییات زیاد در تصویر، سیستم عالی فوکوس خودکار و منظره‌یاب الکترونیک با رزولوشن بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل است.

  • نوع دوربین: بدون آینه
  • سنسور: فول فریم ۶۱ مگاپیکسلی BSI
  • صفحه نمایش: ۳ اینچ
  • ابعاد:  96.4× 77.5×128.9 میلی‌متر
  • وزن: ۶۶۵ گرم با باتری و کارت حافظه

کد تخفیف نورنگار

جمع بندی از سوال دوربین فول فریم

به نظر شما کدام دوربین بهتر است؛ فول فریم یا کراپ سایز؟ از بین مدل‌های معرفی شده کدام یک را می‌پسندید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

نویسنده : الهه سرباز

2 دیدگاه

  • ارسلان گفت:

    ایول، روشن مون کردین

  • Mohammad گفت:

    با درود بیکران، مقاله بسیار مفید و جامعی بود، لذت بردم. سپاس فراوان از شما برای زمانی که برای تهیه این مطلب اختصاص دادید. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه